ایکیما چانتینی | تکثیر و پرورش

0

ایکیما چانتینی | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 5, 2021
گذاشتن نظر
0

ایکیما چانتینی | تکثیر و پرورش

برومیدهای ایکیما چانتینی احتمالاً محبوب ترین بروملیادهای گیاهان آپارتمانی امروزه در بازار هستند. گیاهان با شکوه معمولاً دارای برگهای سبز پهن و بند دار هستند که به نظر می رسد بعضی اوقات کمی پودر شده اند. برگهای آنها دارای خارهای خمیده به عقب است که می تواند دردناک باشد ، بنابراین مراقب نحوه برداشتن آنها باشید. اگرچه خود گیاهان زیبا هستند ، اما گلهای گلدهی طولانی مدت آنها خیره کننده است. آنها معمولاً صورتی رنگ هستند ، آنها مانند یک تاج خاردار از گیاه بالاتر می آیند و به موقع گلهای بنفش کوچکتر ظاهر می شوند. این یک سنبله گل ایکیما چانتینی چند ماه غیر معمول نیست.

شرایط در حال رشد

نور: نور غیر مستقیم یا سایه متوسط. در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید ، اما می توان آنها را در سطح بالاتر نور سازگار کرد.
آب: آب را در فنجان مرکزی نگه دارید . برای جلوگیری از بو و باکتری ، مرتباً آب را با آب تمیز عوض کنید.
دما: هدف 55 درجه یا بالاتر باشد. آنها می توانند تا 45 درجه زنده بمانند ، اما نه برای مدت طولانی.
خاک: هر نوع مخلوط خاک زیرا اینها از نظر فنی گیاهان هوایی هستند که از ریشه های خود برای حمایت استفاده می کنند.
کود: در طول فصل رشد با کود مایع کود دهی کنید.

ایکیما چانتینی . برومیدهای کوچکتر را می توان در ظروف کوچک گلدان کرد تا زمانی که جا بیفتد ، سپس آنها را به گلدان های 4 یا 6 اینچی منتقل کنید تا شکوفا شوند. توجه داشته باشید که گیاه اکچ بالغ گیاه بسیار سنگینی است و در یک گلدان پلاستیکی استاندارد ظاهر می شود. مطمئن شوید گلدان از وزن خوبی برخوردار است.

انواع

دو نوع رایج ایکیما چانتینی شامل گیاه A. chantinii یا گیاه گورخر و A. fasciata یا گیاه urn است. کارخانه گورخر است راه راه تیره تر افقی در سراسر برگ خود را مشخص، در حالی که گیاه کوزه است برگ نقره ای-سبز جامد. از دیگر برومیلادها می توان به A. blumenavii ، قائم و سبز روشن و A. “Fosters Favorite” اشاره کرد که گیاه کم رشد و برگهای مایل به قرمز است. A. “Blue Tango” دارای برگهای باریک و سبز روشن با یک گل شکوفه و تماشایی آبی است. A. “Del Mar” یک بروملیاد کوچک آبی است.

نکات پرورش دهنده

Aechmea به طور شگفت انگیزی bromeliads بدون عارضه برای رشد است. مهمترین قوانینی که باید رعایت شود این است که فنجان مرکزی را با آب تمیز پر نکنید. گیاهان دوست دارند در گلدان های کوچک با زهکشی کاملاً مناسب گلدان شوند. آب باید از طریق محیط گلدان شما عبور کند و فقط کمی کمپوست مرطوب باقی بماند. اگر بروملیاد در گلدان ناپایدار باشد ، می توان آن را جمع کرد. عمیق کاشت نکنید زیرا این باعث از بین رفتن گیاه می شود. Aechmea با برگهای سبک تر یا نقره ای می تواند به آرامی با سطح نور بالاتر سازگار شود و ممکن است قدردانی کند که در تابستان به یک گوشه پناهگاه در پاسیوی شما منتقل می شود.

growing bromeliads at home 1403144 3 9b8a5accdd054fd795b3105adcf6057c - ایکیما چانتینی | تکثیر و پرورشGettyImages 1126139571 945cf2fdb6c74142af5e39620ad979ca 959955f60166496e824ccef2ce96cdf4 - ایکیما چانتینی | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع :www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 5, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1282 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات