ایردراپ چیست ؟ ایردراپ NFT چیست ؟ | اولین بازار NFT ایران

1

 Airdrop  چیست و چگونه کار می کند؟
ایردراپ NFT ….
HERO 63 - ایردراپ چیست ؟ ایردراپ NFT چیست ؟ | اولین بازار NFT ایران

 

اگر اصلاً در فضای NFT یا web3 فعال هستید، احتمالاً در مورد افرادی که airdrops دریافت می کنند شنیده اید. یکی از شناخته‌شده‌ترین ایردراپ‌ها، دراپ توکن $SOS OpenDAO است که در 13 دسامبر 2021 برای همه کسانی که با Opensea تعامل داشتند، ارسال شد.

ایردراپ می‌تواند شکل‌های بی‌شماری داشته باشد، اما ایردراپ دقیقاً چیست؟

ایردراپ چیست؟

Airdrop توزیعی از ارزهای دیجیتال، توکن‌ها یا NFT است که به صورت رایگان به عنوان تبلیغات یا به عنوان ارزش افزوده برای شرکت در یک تجربه یا خرید یک دارایی دیجیتال به یک آدرس کیف پول web3 ارسال می‌شود. Airdrops عموما برای افزودن ارزش اضافی یا جلب توجه به یک برند یا تجربه استفاده می شود.

Airdrops معمولاً به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی اجرا می شود که برای جلب توجه به پروژه NFT یا سایر جوامع مبتنی بر بلاک چین مانند DAO یا یک ارز دیجیتال تازه ایجاد شده استفاده می شود.

به خاطر داشته باشید که در مورد وب 3 انواع مختلفی از ایردراپ وجود دارد. بیایید به انواع مختلف ایردراپ هایی که امروزه در فضای وب 3 دیده می شوند، بپردازیم.

1. ایردراپ استاندارد

ایردراپ استاندارد زمانی است که در ازای انجام یک کار ساده مانند اشتراک‌گذاری یک پست رسانه‌های اجتماعی، پیوستن به لیست سفید، یا ارائه آدرس ایمیل خود برای ثبت‌نام در خبرنامه یا سایر خدمات ایمیل، مقدار مشخصی ارز دیجیتال برای شما ارسال می‌شود.

ایردراپ های استاندارد برای دریافت ایردراپ نیازی به صرف هیچ هزینه ای ندارند، این کار صرفاً کاری است که شما آن را انجام می دهید و در ازای آن، ایردراپ به شما پاداش می دهد. ارز دیجیتال معمولاً یک ارز جدیدتر و ناشناخته است و ممکن است به اندازه برخی از ارزهای رمزنگاری شده معروف مانند بیت کوین و اتریوم ارزشمند نباشد.

به یک ایردراپ استاندارد مشابه کوپن واقعی فکر کنید. به عنوان مثال، فرض کنید یک رستوران جدید در شهر شما باز می شود و اگر بخواهید رستوران را امتحان کنید، برای هفته اول پیش غذای رایگان ارائه می دهند. این رستوران به مشتریان خود ارزش افزوده ای را در قالب یک پیش غذای رایگان ارائه می دهد و در عین حال توجه و مشتریان بیشتری را به خود جلب می کند. این یک برد-برد است!

2. ایردراپ انحصاری

ایردراپ های انحصاری بین دارندگان وفادار یا کاربران یک جامعه مبتنی بر ارز دیجیتال یا بلاک چین توزیع می شود. ایردراپ انحصاری اساساً پاداشی برای کاربر وفادار بودن است و به طور کلی بدون هیچ رشته ای به جز وفادار بودن پراکنده می شود.

من ایردراپ های انحصاری را با عضویت در یک فروشگاه مواد غذایی و دریافت پاداش بنزین برای خرید در فروشگاه مقایسه می کنم. شما برای حمایت مستمر خود پاداش دریافت می‌کنید و خواربارفروشی مشتری وفاداری به دست می‌آورد و ارزش بیشتری را از طریق پاداش‌های گاز ارائه می‌کند.

 

3. ایردراپ NFT

یک ایردراپ NFT به دلایل مختلفی می تواند آغاز شود. ممکن است برای نگه داشتن یک NFT خاص در کیف پول خود، تبلیغ یک برند، شرکت در یک هدیه یا حتی به عنوان هدیه ای که بیشتر یک استراتژی بازاریابی است تا یک هدیه، یک ایردراپ NFT دریافت کنید.

فقط برای انصاف، ایردراپ های NFT می توانند بسیار ارزشمند باشند. یک نمونه خوب از ایردراپ ارزشمند NFT، سرم Bored Ape Mutant است. دارندگان NFT های Bored Ape Yacht Club نسخه هایی از آنچه به عنوان سرم جهش یافته NFT شناخته می شود، به هوا فرستاده شدند. 

اگرچه این سرم های جهش یافته به صورت رایگان برای دارندگان پخش شد، اما طولی نکشید که فروش آنها با بیش از 3 ETH (هزاران دلار) در بازارهای ثانویه NFT آغاز شد. در واقع، در 2 ژانویه 2022، یک سرم Mega Mutant به قیمت 1,542.069 ETH (5,907,542.97 دلار) فروخته شد.

همانطور که گفته شد، همه ایردراپ های NFT ارزشمند نیستند. برخی ممکن است کاملا بی ارزش باشند و برخی حتی ممکن است کلاهبرداری باشند. اگر زمانی یک NFT تصادفی را بدون اطلاع خود از منبعی ناشناس در کیف پول خود دریافت کردید، باید در نحوه مدیریت دارایی بسیار محتاط باشید و سعی کنید از فروش آن یا معامله آن به هیچ وجه اجتناب کنید.

4. ایردراپ هاردفورک

هاردفورک ایردراپ زمانی اتفاق می‌افتد که یک تقسیم دائمی یا نسخه جدیدی از یک بلاک چین منتشر شود، بنابراین نیاز به یک توکن جدید برای همراهی با آن ایجاد می‌شود.

به طور کلی، نسخه قدیمی بلاک‌چین قبلی همچنان همراه با توکن‌های قدیمی شما وجود خواهد داشت، اما توکن‌های جدید نیز به همان میزانی که در حال حاضر در توکن قدیمی دارید، برای شما ارسال می‌شوند.

نحوه دریافت ایردراپ

برای دریافت ایردراپ، معمولاً باید حداقل مقداری از دارایی خاصی مانند NFT را در اختیار داشته باشید یا از خدمات خاصی استفاده کرده باشید که واجد شرایط دریافت ایردراپ مانند انجام معاملات در بازار است. علاوه بر این، برای دریافت دارایی ایردراپ شده خود به یک کیف پول web3 نیاز دارید.

اگرچه، ایردراپ می تواند برای انجام یک کار ساده برای شخص یا یک برند نیز دریافت شود. چنین کارهایی می تواند چیزی به سادگی اشتراک گذاری یک پست رسانه اجتماعی، ایجاد یک قطعه محتوا یا کمک به گسترش آگاهی باشد.

چرا airdrops مهم هستند؟

Airdrops بخش مهمی از جامعه وب 3 است زیرا به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای برندها عمل می کند، به برندها اجازه می دهد تا ارزش و سود بیشتری را برای دارندگان خود ارائه دهند و بلاک چین ها را قادر می سازند تا بدون به خطر انداختن اعتماد و رابطه کاربران خود، راه جدیدی را شروع کنند.

در نهایت، airdrops به افراد و برندها اجازه می دهد تا روابط جدید را تقویت کنند، روابط فعلی را تقویت کنند و محصولات و خدمات خود را به روشی آسان و ارزان در مقایسه با روش های بازاریابی سنتی برجسته کنند.

 

آیا ایردراپ ها ایمن هستند؟

به طور کلی، ایردراپ روشی مطمئن و موثر برای بازاریابی برند شما و ایجاد جامعه است. با این حال، این بدان معنا نیست که ایردراپ ها با خطراتی همراه نیستند. تعداد زیادی کلاهبرداری در فضای وب 3 وجود دارد، و هر قطره هوایی باید با احتیاط و در هر مرحله از راه با دقت برخورد شود.

بسیاری از کلاهبرداری های airdrop شامل پیشنهاداتی هستند که ممکن است مقاومت در برابر آن سخت باشد. این کلاهبرداری ها از شما می خواهند که عبارت مخفی خود را وارد کنید یا با استفاده از کیف پول web3 خود برای تراکنش امضا کنید تا airdrop خود را دریافت کنید، که می تواند منجر به به خطر افتادن کیف پول شما به همراه هر چیزی در داخل آن شود.

اگر زمانی به شما پیشنهاد ایردراپ داده شد، بسیار مهم است که خودتان تحقیق کنید و تأیید کنید که ایردراپ معتبر است و کلاهبرداری نیست. در اینجا برخی از علائم رایج وجود دارد که نشان می دهد ایردراپ ممکن است کلاهبرداری باشد:

  • درخواست اینکه مبلغ کمی برای دریافت ایردراپ خود بپردازید
  • درخواست هرگونه اطلاعات خصوصی مانند عبارات مخفی و رمز عبور
  • از طریق اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش به شما کمک می‌کند
  • یک NFT یا ایردراپ کریپتو جدید یا مشابه که تأیید نشده است
  • پیوندهایی که شما را به یک سایت فیشینگ هدایت می کند که باعث می شود با استفاده از کیف پول خود امضا کنید
  • اگر آنقدر خوب است که درست نباشد، احتمالاً یک کلاهبرداری است

اگر در موقعیتی قرار گرفتید که مشروعیت ایردراپ را زیر سوال می برید، مطمئن شوید که وقت خود را صرف انجام تحقیقات مناسب کرده و از منابعی مانند توییتر برای پرسش از جامعه در مورد صحت ایردراپ استفاده کنید.

اگر ایردراپ قانونی باشد، به احتمال زیاد شما تنها کسی نیستید که از آن اطلاع دارید، بنابراین درخواست از جامعه یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.

افکار نهایی

ایردراپ در فضای وب 3 مزایای زیادی دارد، مانند بازاریابی، ایجاد یک جامعه، و ارائه ارزش و پشتیبانی بیشتر برای کاربران وفادار و دارندگان دارایی های دیجیتال. با این حال، همه ایردراپ‌ها عالی یا مفید نیستند، و برخی از آنها حتی ممکن است مضر باشند، اگر دقت لازم را انجام ندهید و در مورد ایردراپ تحقیق نکنید.

به طور کلی، ایردراپ می‌تواند راهی عالی برای کسب درآمد، ابزار و دارایی‌های اضافی بدون نیاز به انجام کارهای زیادی باشد. اما مراقب باشید، اگر آنقدر خوب است که درست نباشد، احتمالاً همینطور است.

//////////////////////////////////////////////

منبع : بازارNFT ایران

دیسکورد : انجمن متاورس ایران

//////////////////////////////////////////////
 
 
 

نیما ثانی سوال پرسید فوریه 15, 2022
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2284 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات