اهمیت هوش مصنوعی را توضیح دهید.

1.03Kهوش مصنوعی
0

اهمیت هوش مصنوعی را توضیح دهید.

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 7, 2020
گذاشتن نظر
0

اهمیت هوش مصنوعی را توضیح دهید.

هوش مصنوعی (AI) مبنایی برای تقلید از فرایندهای هوش انسانی از طریق ایجاد و بکارگیری الگوریتم های ساخته شده در یک محیط محاسباتی پویا است. به زبان ساده ، هوش مصنوعی در تلاش است تا رایانه ها را مانند انسان فکر و عمل کند.

دستیابی به این هدف نیاز به سه م keyلفه اصلی دارد:

  • سیستم های محاسباتی
  • مدیریت داده و داده
  • الگوریتم های پیشرفته هوش مصنوعی (کد)

هرچه نتیجه انسانی مورد نظر انسان بیشتر باشد ، داده و قدرت پردازش بیشتری نیز مورد نیاز است.

هوش مصنوعی چگونه بوجود آمد؟
حداقل از قرن اول قبل از میلاد ، انسانها احتمال ایجاد ماشینهایی را تقلید می کنند که مغز انسان را تقلید می کنند. در دوران مدرن ، اصطلاح هوش مصنوعی در سال 1955 توسط جان مک کارتی ابداع شد. در سال 1956 ، مک کارتی و دیگران کنفرانسی با عنوان “پروژه تحقیقاتی تابستان دارتموث در مورد هوش مصنوعی” ترتیب دادند. این آغاز به ایجاد یادگیری ماشینی ، یادگیری عمیق ، تجزیه و تحلیل پیش بینی شده ، و اکنون به تجزیه و تحلیل تجویزی منجر شد. همچنین زمینه ای کاملاً جدید برای مطالعه ، علوم داده ایجاد شد.

چرا هوش مصنوعی مهم است؟
امروزه ، مقدار داده ای که توسط انسان و ماشین تولید می شود ، از توانایی انسان در جذب ، تفسیر و تصمیم گیری پیچیده بر اساس این داده ها بسیار فراتر است. هوش مصنوعی اساس یادگیری رایانه را تشکیل می دهد و آینده تصمیم گیری پیچیده است. به عنوان نمونه ، اکثر انسانها می توانند بفهمند که چگونه در tic-tac-toe (ناخنک ها و صلیب ها) ضرر نکنند ، حتی اگر 255،168 حرکت منحصر به فرد وجود داشته باشد ، که 46،080 حرکت با تساوی پایان می یابد. افراد کمتری با بیش از 500 x 10 18 قهرمان بزرگ چکرز محسوب می شوند، یا 500 کوینتیلیون ، حرکت های مختلف بالقوه است. رایانه ها در محاسبه این ترکیبات و جایگزین ها برای دستیابی به بهترین تصمیم بسیار کارآمد هستند. هوش مصنوعی (و تکامل منطقی آن در یادگیری ماشین) و یادگیری عمیق آینده بنیادی تصمیم گیری در تجارت است.

هوش مصنوعی از موارد استفاده می کند
کاربردهای هوش مصنوعی را می توان در سناریوهای روزمره مانند کشف تقلب در خدمات مالی ، پیش بینی خرید خرده فروشی و تعاملات آنلاین پشتیبانی مشتری مشاهده کرد. در اینجا فقط چند نمونه ذکر شده است: 

  • تشخیص تقلب. صنعت خدمات مالی به دو روش از هوش مصنوعی استفاده می کند. امتیاز دهی اولیه برنامه ها برای اعتبار از هوش مصنوعی برای درک اعتبار برخوردار است. پیشرفته تر هوش مصنوعی برای نظارت و شناسایی معاملات جعلی کارت پرداخت در زمان واقعی استفاده می شود.
  • کمک مشتری مجازی (VCA). مراکز تماس از VCA برای پیش بینی و پاسخگویی به سوالات مشتری خارج از تعامل انسانی استفاده می کنند. تشخیص صدا ، بهمراه گفتگوی انسانی شبیه سازی شده ، اولین نقطه تعامل در جستجوی خدمات مشتری است. سوالات سطح بالاتر به یک انسان هدایت می شود.
  • هنگامی که شخصی گفتگوی خود را در یک صفحه وب از طریق چت (chatbot) آغاز می کند ، فرد اغلب با رایانه ای که دارای هوش مصنوعی تخصصی است در تعامل است. اگر chatbot نتواند س interpretال را تفسیر یا حل کند ، یک انسان برای برقراری ارتباط مستقیم با شخص دخالت می کند. این موارد غیرتفسیری برای بهبود کاربرد هوش مصنوعی در تعاملات آینده به سیستم محاسبات یادگیری ماشین منتقل می شوند.

NetApp و هوش مصنوعی
NetApp به عنوان مرجع داده های ابر ترکیبی ، ارزش دسترسی ، مدیریت و کنترل داده ها را درک می کند. از NetApp ® پارچه داده یک محیط مدیریت داده یکپارچه فراهم می کند که دهانه در سراسر دستگاه های لبه، مراکز داده، و ابرها های Hyperscale متعدد. ساختار داده به سازمانها از هر اندازه امکان تسریع در کاربردهای مهم ، به دست آوردن قابلیت مشاهده داده ها ، ساده سازی محافظت از داده ها و افزایش چابکی عملیاتی را می دهد.

راه حل های NetApp AI بر اساس بلوک های اساسی زیر ساخته شده اند: 

  • ONTAP ® نرم افزار را قادر می سازد AI و یادگیری عمیق هر دو در محل و در ابر ترکیبی.
  • سیستم های تمام فلش AFF سرعت کار در هوش مصنوعی و یادگیری عمیق را تسریع کرده و گلوگاه های عملکرد را برطرف می کنند.
  • نرم افزار ONTAP Select با استفاده از دستگاه های اینترنت اشیا و نقاط تجمع ، جمع آوری داده های کارآمد را در لبه ها امکان پذیر می کند.
  • از Cloud Volumes می توان برای نمونه سازی سریع پروژه های جدید و امکان انتقال داده های هوش مصنوعی به و از ابر استفاده کرد.

علاوه بر این ، NetApp شروع به ترکیب تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و هوش مصنوعی در محصولات و خدمات خود کرده است. به عنوان مثال ، Active IQ bill از میلیاردها نقطه داده ، تجزیه و تحلیل پیش بینی و یادگیری ماشین قدرتمند برای ارائه توصیه های فعال پشتیبانی مشتری برای محیط های پیچیده فناوری اطلاعات استفاده می کند. Active IQ یک برنامه ابری ترکیبی است که با استفاده از همان محصولات و فناوری های NetApp ساخته شده است که مشتریان ما برای ساخت راه حل های هوش مصنوعی برای انواع موارد استفاده استفاده می کنند.

اجرای پروژه های تخصصی هوش مصنوعی با مشاوره رایگان سلول پیشتاز

منبع : www.netapp.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 7, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1031 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات