انواع ترکیبی کاربر را تعریف کنید.

1

انواع ترکیبی کاربر را تعریف کنید.

کیانا ابراهیمی سوال پاسخ داده شده اکتبر 15, 2020
گذاشتن نظر
0

انواع ترکیبی کاربر را تعریف کنید.

بعضی از انواع پیشساختۀ پایتون را به کار بردیم. حال ما آمادهایم که یک نوع کـاربر-تعریـف را بسازیم: نقطه. به مفهوم ریاضی نقطه فکـر کنیـد. در فضـاي دو بعـدي، یـک نقطـه عبـارت اسـت از دو عـدد (مختصات) است که مجتمعاً به عنوان یک شیء واحد تلقی میشـود. در نمادگـذاري ریاضـی، نقطـههـا اغلب در پرانتز نوشته میشوند که یـک علامـت کامـا مختصـات را از هـم جـدا مـیکنـد. بـراي نمونـه (0,0a) مبدأ را نشان میدهد. یک راه طبیعی براي نمایش دادن نقطه در پـایتون، نشـان دادن آن توسـط دو مقـدار اعشـاري است. سؤال این است که چگونه این دو مقدار در یک شیء مرکب گروهبنـدي مـیشـوند. یـک راه حـل سریع و بدترکیب، استفاده از لیست یا چندتایی است که ممکن است براي بعضـی از کاربردهـا بهتـرین انتخاب باشد. یک راه دیگر تعریف یک نوع ترکیبی توسط کاربر است که کلاس نامیده میشود. ایـن قابلیـت یک مقدار کوشش بیشتري نیاز دارد، اما نتایج آن به زودي آشکار خواهد شد. تعریف یک کلاس به صورت زیر است:

class Point:
pass

تعاریف کلاس میتوانند در هر جاي برنامه ظاهر شوند اما معمولاً در آغاز برنامه هستند (بعـد از دستور import .(قوانین نگارشی براي تعریف یک کلاس شبیه به دیگر دستورات ترکیبـی مـیباشـند (به بخش 4-4 مراجعه کنید). این تعریف، یک کلاس جدید به نام Point میسازد. دستور pass هیچ تـأثیري نـدارد. ایـن دستور تنها به این خاطر لازم است که یک دستور ترکیبی، باید در بدنهاش چیزي وجود داشته باشد. با ساختن کلاس Point ما یک نوع جدید ساختهایم که آن هم Point نام دارد. اعضاي ایـن نوع وهلههاي نوع یا اشیاء نام دارند. ساختن یک وهلۀ جدید را وهلهسازي مینامند. براي وهلهسـازي شیء Point ما تابعی به نام Point را فراخوانی میکنیم:

blank = Point()

متغیر blank به یک شیء جدید Point آدرسی را اختصاص میدهد. تابعی شـبیه Point که یک شیء جدید میسازد، سازنده نامیده میشود.

برای اموزش های ویدیویی زبان پایتون به بستر ویدیو های اموزشی بروید

بستر اموزش های ویدویی 

کیانا ابراهیمی سوال پاسخ داده شده اکتبر 15, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1566 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات