انحلال شركت هاي تضامني به چه صورت است ؟

3

شرح انحلال شركت هاي تضامني

Bahar.simiari سوال پاسخ داده شده آوریل 24, 2020
گذاشتن نظر
2

برای انحلال شرکت های تضامنی دو روش وجود دارد.1-روش تصفیه آنی 2-روش تصفیه تدریجی
1-روش تصفیه آنی
در این روش فرض بر آن است که دارایی های شرکت به طور یکجا به فروش خواهد رسید و از هنگام تصفیه انحلال کلیه حساب ها به حساب تصفیه انتقال خواهد یافت. در این روش حساب جاری هر شریک را به حساب سهم الشرکه (سرمایه آن شریک) انتقال می دهیم تا وضعیت هر شریک بطور کلی مشخص شود.
2-روش تصفیه تدریجی
در این روش تصفیه حساب های شرکت بطور تدریجی و در طول مدت زمان طولانی صورت می گیرد. هچنین در این روش به تدریج که دارایی ها به فروش می رسند، حساب دارایی مربوط بستانکار و حساب وجه نقد معادل قیمت فروش بدهکار می گردد.به ازای هر گونه سود یا زیان فروش دارایی ها،حساب جاری شرکا (سرمایه شرکا) به نسبت تقسیم سود وزیان و بر حسب مورد، بدهکار یا بستانکار می شود.
در روش تصفیه تدریجی چنانچه بابت امر تصفیه هزینه ای صورت گیرد، معادل مبلغ پرداختی بابت این هزینه ها حساب سرمایه شرکا به نسبت تقسیم سود و زیان بدهکار و حساب وجه نقد بستانکار می گردد. بطور کلی در این روش همه سود و زیان تحقیق یافته مستقیما به حساب شرکا منتقل می گردد و در نهایت مانده وجوه نقد به نسبت سرمایه شرکا بین آنها تقسیم می شود. برای اینکار حساب سرمایه شرکا بدهکار و حساب وجه نقد بستانکار می شود. در این روش معمولا وجه نقد موجود در شرکت پس از پرداخت تمامی بدهی ها بین شرکا به نسبت سرمایه آنها توزیع می گردد.

Bahar.simiari سوال پاسخ داده شده آوریل 24, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2358 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات