الگوریتم ها در زبان پایتون به چه معناست ؟ توضیح دهید.

1

الگوریتم ها در زبان پایتون به چه معناست ؟ توضیح دهید.

کیانا ابراهیمی سوال پاسخ داده شده اکتبر 15, 2020
گذاشتن نظر
0

الگوریتم ها در زبان پایتون به چه معناست ؟ توضیح دهید.

وقتی که یک راه حل کلی براي دستهاي از مسائل در مقابل یک راه حل خاص براي یک مسئلۀ واحد مینویسید، شما یک الگوریتم نوشتهاید. ما قبلاً به این کلمـه اشـاره کـردیم امـا بـه دقـت آن را تعریف ننمودیم. تعریف این واژه آسان نیست، بنابراین تعدادي راهحل را آزمایش میکنیم. اول چیزي را که تصور کنید که الگوریتم نیست. وقتی شما ضرب اعداد تکرقمی را یاد گرفتید، احتمالاً جدول ضرب را حفظ کردید. در حقیقت شما صد راهحل ویژه را بهخاطر سپردید. این نوع دانش بر اساس الگوریتم نیست. اگر تنبل بوده باشید، شاید بهوسیلۀ یاد گرفتن چند حقه کلک زده باشید. مثلاً براي پیدا کردن حاصل ضرب n و 9 میتوانید (1-n (را به عنوان اولین رقم و n-10 را بهعنوان رقم دوم بنویسید. این حقه یک راه حل کلی براي ضرب هر عدد تک رقمی در 9 میباشد. مثلاً براي ضرب 6 در 9 مـیتـوانیم به این صورت عمل کنیم:

6-1 à 5 10-6 à 4 è 54

این یک الگوریتم است! به طور مشابه شیوههایی که براي جمع اعداد بهوسیلۀ ارقام نقلی، تفریق به وسـیلۀ قرضـگیري و همچنین تقسیم اعداد چند رقمی یاد گرفتهاید، همگی الگوریتم هستند. یکی از مشخصات الگـوریتمهـا این است که هیچ نیازي به هوشمندي براي انجام کار ندارند. آنهـا فراینـدهایی مکـانیکی و غیـر فکـري هستند که هر گام را بر طبق یک سري قوانین ساده دنبال میکنند. به نظر ما، این شرم آور است که اشخاص وقت زیادي را در مدرسه صرف کنند تا نحـوة اجـراي الگوریتمها را بیاموزند، چراکه این امر واقعاً به هیچ ذکاوتی نیـاز نـدارد. از طـرف دیگـر فراینـد طراحـی الگوریتمها بسیار جالب است. این امر مبارزهاي خردمندانه و هستۀ مرکزي چیـزي اسـت کـه مـا آن را برنامهنویسی مینامیم. برخی از کارهایی که مردم به طور طبیعی و بدون هیچ سختی و آگاهی فکري انجـام مـیدهنـد در بیان الگوریتمی بسیار دشوارند. فهمیدن زبان طبیعی مثال خوبی است. همـۀ مـا ایـن کـار را انجـام میدهیم اما تا به حال هیچ کس نتوانسته است که توضیح دهد این کار چگونه صـورت مـیگیـرد، چـه برسد به اینکه آن را در قالب یک الگوریتم بیان کند.

برای اموزش های ویدیویی زبان پایتون به بستر ویدیو های اموزشی بروید

بستر اموزش های ویدویی 

کیانا ابراهیمی سوال پاسخ داده شده اکتبر 15, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1646 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات