اشوريا | تکثیر و پرورش

0

اشوریا | تکثیر و پرورش

ایچوریا یکی از محبوب ترین انواع ساکولنت ها است و اغلب در باغ های آبدار ، گل آرایی ، تراریوم ، کارهای هنری و حتی کیک عروسی وجود دارد. شکل رزت خیره کننده ، برگ های پرپشت و تنوع زیاد رنگ شباهت چشمگیری به گل ها دارد که تزئین آنها را آسان می کند . ظاهر منحصر به فرد و نیازهای نگهداری کم آنها باعث محبوبیت گسترده Echeverias شده است.

نام گیاه شناسی
ایچوریا

نام متداول
ایچوریا

نوع گیاه
شاداب

اندازه بالغ
متفاوت است

قرارگیری در معرض نور خورشید
روشن ، نور مستقیم

نوع خاک
تخلیه خوب

PH خاک
6.0

زمان شکوفه
اوایل بهار تا تابستان

رنگ گل
متفاوت است

منطقه بومی
آمریکای مرکزی ، مکزیک ، آمریکای جنوبی

چگونه ایچوریا را رشد دهیم

ایچوریا گونه ای بزرگ از گیاهان آبدار بومی مناطق آمریکای مرکزی ، آمریکای جنوبی و مکزیک است. ساكلنت ها در تیره ی اشوریا با ساكلنت های دیگر مانند  با برگ های نرم و غلیظ كه به صورت گل رز خیره كننده ای نمایش داده می شوند ، متمایز می شوند . اندازه آنها بسته به نوع مختلف از چند اینچ تا 12 اینچ بلند است.

به لطف سهولت مراقبت از آنها ، محبوبیت اشوریا در میان باغبانان و علاقه مندان به گیاهان خانگی افزایش یافته است. آنها برای محیط های خشک و روشن بسیار مناسب هستند و از دوره های غفلت قدردانی می کنند ، چه شما انگشت شست سبز دارید و چه نه ، گیاهان خانگی ایده آل را ایجاد می کنید! 

سبک

 اشوریا برای رشد به مقدار قابل توجهی نور نیاز دارد. آنها باید هر روز حداقل چهار تا پنج ساعت نور مستقیم و مستقیم دریافت کنند. اگر اشوریا نور کافی دریافت نکند ، آنها کشیده و لقی می شوند ، و اغلب به نزدیکترین منبع نور می رسند. همچنین بعید است که آنها گل دهند. قرار دادن  اشوریا در فضای باز در ماههای تابستان به پیشرفت آن کمک می کند.

خاک

 اشوریا به یک محیط رشد متخلخل خوب تخلیه و تخلیه نیاز دارد تا بتواند رطوبت اضافی را از ریشه دور کند. مخلوط های گلدان کاکتوس استاندارد برای اشوریاکافی است ، که در بیشتر مهد کودک ها و مراکز باغ یافت می شود. روش دیگر ، شما می توانید خاک کاکتوس خود را با مخلوط کردن سه قسمت خاک گلدان معمولی ، دو قسمت شن و ماسه درشت و یک قسمت پرلیت ایجاد کنید .

اب

آبیاری مهمترین جنبه مراقبت مناسب از گیاه اشوریا است ایچوریا مانند اکثر ساکولنت ها به آب زیادی احتیاج ندارد. بهتر است زیر آب اشوریا را زیر آب قرار دهید ، زیرا اگر آنها بیش از حد آب بگیرند به سرعت تسلیم پوسیدگی ریشه می شوند. قبل از آبیاری گیاه اشوریا صبر کنید تا خاک کاملاً خشک شود و سپس آبیاری خوبی به آن بدهید و اجازه دهید آب از سوراخ های زهکشی گلدان جریان یابد.

در ماههای تابستان ، گیاه اشوریا باید بیشتر از آب زمستان آبیاری شود. 

دما و رطوبت

ایچوریا در شرایط گرم و خشک رشد می کند. در بیشتر موارد ، آنها درجه حرارت سرد یا نشت سرد را به خوبی تحمل نمی کنند و رطوبت بیش از حد می تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود. سطح متوسط ​​دما و رطوبت خانوار برای اشوریا کافی است – فقط مطمئن شوید که آنها را در مکانی که مانند حمام یا اتاق لباسشویی بسیار مرطوب است قرار ندهید.

کود

کوددهی منظم برای رشد گیاه اشوریا الزامی نیست زیرا آنها عادت به رشد در خاک فقیر از مواد مغذی دارند ، که در صورت کوددهی بیش از حد آنها را در معرض سوختن کود قرار می دهد. کود دهی گاه به گاه در ماه های بهار و تابستان می تواند به اشوریا در دوره رشد فعال کمک کند اما باید با احتیاط انجام شود. از کود کاکتوس یا آبدار یا کود مایع رقیق شده دو تا چهار برابر بیشتر از حد معمول استفاده کنید.

گلدان و گلدان

گیاهان در جنس اشوریا نیازی به بارگذاری مجدد مکرر ندارند و فقط باید هنگامی که از ظرف قبلی خود رشد نکردند ، دوباره آنها را بارگیری کنید. به repot یک کارخانه اشوریا اطمینان حاصل شود که خاک را قبل از خارج کردن آن از ظرف گلدان آن کاملا خشک است. قبل از قرار دادن گیاه در گلدان جدید ، با احتیاط خاک اضافی را از ریشه پاک کنید. نصب مجدد در بهار معمولاً توصیه می شود زیرا گیاه در دوره رشد فعال خود قرار دارد.

 ایچوریا

تکثیر اشوریا یک روش آسان و سرگرم کننده برای ایجاد گیاهان جدید است. ایچوریا به دو روش اصلی گسترش می یابد: از طریق جدا کردن ، و از طریق قلمه برگ. یک گیاه شاد و سالم اشوریا از ساقه اصلی خود جبران می کند ، که می تواند به عنوان یک گیاه جداگانه جدا و تکثیر شود.

متناوباً ، گیاه اشوریا را می توان از طریق قلمه زدن برگ تولید کرد. برای این کار ، یک برگ را با احتیاط و تکان دادن آن را به سمتی از گیاه اصلی ساقه اصلی گیاه جدا کنید تا بیرون بیاید. برگ را صاف و در سینی یا گلدان خاک در مکانی روشن قرار دهید – اما از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید. تا زمانی که برگ شروع به رشد ریشه های خود نکنید ، آبیاری نکنید ، که معمولاً طی دو تا سه هفته اتفاق می افتد. هنگامی که ریشه ها رشد کردند ، همانطور که با یک ساکولنت بالغ آب می خورید ، کم آبیاری کنید. بعد از یک ماه یا بیشتر ، یک گل رز کوچک در انتهای برگ شروع به رشد می کند. برگ را از گل رز جدا نکنید زیرا در حال تأمین انرژی و مواد مغذی ساکولنت جدید است. با گذشت زمان ، با استقلال بیشتر گیاه ساکولانت ، برگ قدیمی خرد و از بین می رود.

انواع ایچوریا

بیش از صد نوع Echeveria وجود دارد. برخی از انواع معروف تر عبارتند از Echeveria Black Prince ، Echeveria Perle Von Nurnberg ، Painted Echeveria Nodulosa و Echeveria Violet Queen.

سمیت ایچوریا

خبر خوب ، والدین حیوانات اهلی خانگی – گیاهان گل ساعتی در جنس اشوریا برای پرورش حیوانات خانگی و انسان بی خطر هستند! در واقع ، از گیاه اشوریا معمولاً به عنوان تزیین روی کیک عروسی استفاده می شود ، هرچند که ساکولنت هایی که به صورت ارگانیک رشد می کنند توصیه می شود. با این حال ، حیوانات خانگی شیطنت و کودکان باید در اطراف اشوریا تحت نظارت قرار گیرند ، اگرچه آنها غیر سمی هستند ، اما مصرف آنها توصیه نمی شود.

هرس

به طور کلی ، اشوریا به هرس منظم نیاز ندارد. با این حال ، اگر اشوریا شما به دلیل کمبود نور خورشید ، لگی و کشیده شود ، برای سالم نگه داشتن گیاه و جذاب به آن نیاز به هرس دارید. 

how to grow echeveria 4778458 6 3c35207f5b3e43c484dcda6a54d42920 - اشوریا | تکثیر و پرورش

Overview of Echeveria 5 52cb38ef63ee401091784a0dc84f323f - اشوریا | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 5, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها951 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات