اسپاراگوس ستاسیوس | تکثیر و پرورش

0

اسپاراگوس ستاسیوس | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 5, 2021
گذاشتن نظر
0

اسپاراگوس ستاسیوس | تکثیر و پرورش

سرخس مارچوبه دقیقاً یک گیاه خانگی رایج نیست ، اما با شاخ و برگ شاخ و برگ سبک بسیار جذاب است و می توان آن را در داخل خانه با موفقیت پرورش داد. در مناطق گرمتر ، سرخس به راحتی می تواند با فرهنگ فضای خارج سازگار شود ، جایی که گاهی اوقات مانند یک خزنده رشد می کند و حتی می تواند مهاجم شود. در داخل خانه ، مهمترین گیاه سرخس مارچوبه مقاوم نگه داشتن گیاه بوته ای و متراکم است ، بنابراین شاخ و برگ آن مانند توری یک تپه جذاب تشکیل می دهد.

سرخس مارچوبه فقط از نظر نام و ظاهر یک سرخس است. در واقع از خانواده Liliaceae است و از خانواده سوسن ها است ، از جمله لاله ها ، گل های یکروزه ، آماریلیس و هاستاها. سرخس مارچوبه دارای بسیاری از ویژگی های خوب است ، اما با برخی احتیاط های مهم همراه است. در مناطق گرم و مرطوب ، سرخس مارچوبه هنگام کاشت در فضای باز می تواند به سرعت گسترش یابد. در فلوریدا ، تگزاس و هاوایی از گونه های مهاجم محسوب می شود. سرخس مارچوبه همچنین برای انسان و حیوانات خانگی سمی است.

نام گیاه شناسی
مارچوبه aethiopicus

نام متداول
سرخس مارچوبه

نوع گیاه
سالانه ، گیاه خانگی

اندازه بالغ
ارتفاع تا 2 فوت و طول 6 فوت

قرارگیری در معرض نور خورشید
نور غیر مستقیم (در فضای بسته) بخشی از خورشید (در فضای باز)

نوع خاک
خاک گلدان خوب زهکشی شده

PH خاک
6.5 تا 6.8

زمان شکوفه
تابستان

رنگ گل
سفید؛ گلها بی اهمیت هستند

مناطق مقاومت
9 تا 11

منطقه بومی
آفریقای جنوبی

grow asparagus ferns 1902714 07 8f0e6c9ea9914451a0787edf9157143c - اسپاراگوس ستاسیوس | تکثیر و پرورش

اسپاراگوس ستاسیوس | تکثیر و پرورش

grow asparagus ferns 1902714 06 6e522d6fcef64f428483434f83b37c1f - اسپاراگوس ستاسیوس | تکثیر و پرورش

grow asparagus ferns 1902714 04 d9bd1ac798c34f43b218e7c2bc322247 - اسپاراگوس ستاسیوس | تکثیر و پرورش

نحوه رشد سرخس مارچوبه

اگر در مناطق کاشت 9 یا بالاتر زندگی می کنید ، می توانید گل سرخ مارچوبه را در فضای باز به صورت چند ساله پرورش دهید. در تمام مناطق دیگر می توان آن را بصورت یکساله کاشت و یا در منزل به عنوان گیاه خانگی نگهداری کرد. این گیاه همچنین به عنوان یک گیاه کانتینر در فضای باز محبوب است ، جایی که اغلب از آن به عنوان ریختن استفاده می شود. با سرد شدن هوا می توانید ظرف را به داخل بیاورید.

“برگ” های سرخس مارچوبه در واقع شاخه های ریزی به نام کلادوفیل است که صاف و شبیه برگ است. گیاهان بالغ چوبی می شوند و می توانند خارهای تیز روی شاخه ها ایجاد کنند ، بنابراین هنگام اصلاح نمونه های قدیمی احتیاط کنید و اگر قصد هرس گیاه قدیمی را دارید از دستکش های باغبانی استفاده کنید. وقتی سرخس مارچوبه در محل خود محتوا باشد ، می تواند گلها و توت های کوچکی تولید کند. برای تکثیر سرخس می توانید این توت ها را بکارید. 

سرخس مارچوبه تقریباً بدون دردسر است ، اما در خانه ممکن است از همان بیماریهایی که در اکثر گیاهان خانگی بخصوص کنه ها و شته ها وجود دارد رنج ببرد. صابون حشره کش معمولاً مثر است.

سبک

سرخس مارچوبه در سایه مخلوط رشد می کند ، اگرچه می تواند با نور بیشتری سازگار باشد. آن را از تابش مستقیم و نور خورشید دور نگه دارید.

خاک

سرخس مارچوبه را در گلدان یا ظروف در خاک گلدان سست و خوب زهکشی کنید . در فضای باز آن را در خاکی غنی و زهکشی شده که کمی اسیدی است بکارید. به طور کلی در شرایط خاک کمتر از ایده آل خاک تحمل می کند.

اب

مرطوب نگه داشتن سرخس مارچوبه کمی تلاش می کند. این گیاه با رطوبت رشد می کند. شرایط رشد در محیط داخلی اغلب می تواند خشک باشد ، به ویژه به دلیل گرمای زمستان. با تمرکز روی ساقه های قوسی ، گیاه را روزانه غبارآلود کنید. اگر به نظر می رسد گیاه در حال قهوه ای شدن و افتادگی است ، به آب بیشتری احتیاج دارد. در حالی که سرخس مارچوبه تا حدی که مرده به نظر برسد خشک می شود ، اما احتمالاً اینگونه نیست. هوای گرم و مرطوب و مه آلود روزانه به احیای آن کمک می کند. در فضای باز ، سرخس مارچوبه را به خوبی آب داده نگه دارید تا از خشک شدن کامل خاک جلوگیری شود.

دما و رطوبت

سعی کنید دمای گرم (حدود 70 درجه فارنهایت) را حفظ کنید و برای مدت طولانی زیر 55 درجه فارنهایت فرو نروید. اگر یک ایوان سایه دار در فضای باز یا یک گلخانه دارید ، گیاهان داخلی احتمالاً با رشد فراوان در تابستان پاسخ خواهند داد.

کود

سرخس مارچوبه را با غذای گیاهی همه منظوره مایع یا محلول در آب که به میزان 1/2 قدرت رقیق شده تغذیه کنید. در طول تابستان ، گیاه ممکن است به تغذیه هفتگی نیاز داشته باشد. در غیر این صورت ، ماهیانه غذا دهید.

بازنشر کردن

سرخس مارچوبه بد نیست کمی به گلدان متصل شود و می تواند تا دو سال قبل از تولید مجدد دوباره ادامه یابد . برای موفقیت آمیزترین کار ، گیاه را به دسته های بزرگ تقسیم کنید و هنگام تقسیم حتماً چندین ریشه زیرزمینی بگیرید. گیاهان تقسیم شده را در گلدانهایی با اندازه مشابه قرار دهید تا عادت رشد شدید را حفظ کند. سرخس مارچوبه به گلدان های بزرگ احتیاج ندارد ، زیرا پخش کننده کندی در محیط داخلی است.

انواع سرخس مارچوبه

  • Asparagus setaceus: شاخ و برگ دنجی که اغلب در گل آرایی استفاده می شود. در صورت آموزش می تواند تا 10 فوت قد رشد کند
  • مارچوبه densiflorus ‘Myeri’: مارچوبه دم دم نیز نامیده می شود. شاخ و برگ متراکم بر روی ساقه های قائم
  • Asparagus densiflorus ‘Sprengeri’: به عنوان یک گیاه معلق ، دارای ساقه های بلند و فرم کامل ، تقریباً کرکی محبوب است.

Asparagussetaceus GettyImages 924473060 e14455dd05014e74b61c54e1b11f08b6 - اسپاراگوس ستاسیوس | تکثیر و پرورش

اسپاراگوس ستاسیوس | تکثیر و پرورش

Asparagusfoxtailfern GettyImages 629692614 879372d625ad4b4197f3407f0380509c - اسپاراگوس ستاسیوس | تکثیر و پرورش

Asparagussprengeri GettyImages 638033522 fd563b53d7884f41a817339e39b421ea - اسپاراگوس ستاسیوس | تکثیر و پرورش

تکثیر سرخس مارچوبه

در حالی که این گیاه با کاشت بذرهای موجود در توت ها قابل تکثیر است ، روش آسانتر و سریعتر حفر و تقسیم ریشه های غده ای است. در بهار ، کل گیاه را حفر کنید و آن را به بخشهایی تقسیم کنید که هر کدام از آنها بخشی از شاخه های ریشه و در حال رشد است. قطعات را در گلدانهای منفرد یا مکانهای باغچه خود قرار دهید. بهتر است گیاه را سایه دار نگه دارید تا زمانی که رشد جدید آغاز شود.

مسمومیت

گیاهان سرخس مارچوبه برای انسان و گربه و سگ سمی هستند. در صورت مصرف توت گیاه ممکن است باعث مشکلات دستگاه گوارش مانند اسهال ، استفراغ و درد شکم شود. اگر توت ها با پوست تماس بگیرند ، ممکن است در محل تماس بثورات ایجاد کنند. شاخ و برگ بسیاری از سرخس مارچوبه می تواند باعث تحریک پوست شود. اگر فرزند یا حیوانات خانگی دارید ، گیاه خوبی برای داشتن محیط در خانه یا بیرون نیست.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 5, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2476 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات