ارکیده فالانوپسیس | تکثیر و پرورش

0

ارکیده فالانوپسیس | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 5, 2021
گذاشتن نظر
0

ارکیده فالانوپسیس | تکثیر و پرورش

این گروه ارکیده شامل چندین صد جنس مختلف و هزاران گونه است ، اما اکثر مردم از طریق تیره ارکیده فالانوپسیس با ارکیده ها آشنا می شوند ، که مخصوصاً ارکیده های خوبی برای مبتدیان است. این گیاهان دارای برگهای ضخیم و دارای اسپری های شکوفا و شکوفه دار هستند.

گل ارکیده ارکیده فالانوپسیس گیاهان ارزنده ای هستند. آنها طلبکار نیستند و در شرایط مناسب ماه ها شکوفائی های نمایشی را به نمایش می گذارند.

نام گیاه شناسی
Phalaenopsis spp.

اسامی مشترک
ارکیده شب پره ، Phalaenopsis ، فال ها

نوع گیاه
گروه چند ساله گلدار علفی

اندازه بالغ
قد 8 تا 36 اینچ (بسته به گونه و نوع آن) ، عرض 12 اینچ 

قرارگیری در معرض نور خورشید
سایه روشن

نوع خاک
محیط گلدان مرطوب و پوست مانند

PH خاک
کمی اسیدی تا خنثی

زمان شکوفه
بهار و تابستان؛ در داخل خانه ، این یک شکوفه فصلی تکراری است

رنگ گل
سفید ، صورتی ، اسطوخودوس ، زرد

مناطق مقاومت
10 تا 12 ، USDA

منطقه بومی
جنوب شرقی آسیا تا فیلیپین ، گینه نو و شمال استرالیا 

phalaenopsis orchids definition 1902866 04 445f6982c7884a71a48f906a7ccf6e0b - ارکیده فالانوپسیس | تکثیر و پرورش

phalaenopsis orchids definition 1902866 07 d1186d86880f4aafaccc3618eb798c85 - ارکیده فالانوپسیس | تکثیر و پرورش

phalaenopsis orchids definition 1902866 09 e05575a45b924b6190d814d7ba988fc6 - ارکیده فالانوپسیس | تکثیر و پرورش

نحوه رشد ارکیده فالانوپسیس

ارکیده های Phalaenopsis در مناطق 10 تا 12 مقاوم هستند ، جایی که می توان آنها را در فضای باز و در شرایط گرم و مرطوب مرطوب اما مرطوب ، در مکانی سایه دار اما روشن (بدون آفتاب مستقیم) پرورش داد. بیشتر اوقات ، این گیاهان به عنوان گیاهان گلدان داخلی پرورش می یابند ، جایی که رشد موفقیت آمیز به معنای یافتن تعادل مناسب بین رطوبت ، دما ، نور و جریان هوا است. گلهای ماندگار آنها روی شاخه های قوسی نگه داشته می شود و به طور متوالی باز می شوند. یک سنبله گل چند شاخه ای منفرد می تواند بیش از 20 گل داشته باشد و گلهای منفرد می توانند هفته ها دوام داشته باشند.

سبک

برای فالانوپسیس نور خوبی لازم است اما آنها نمی توانند هیچگونه تابش مستقیم نور خورشید را تجربه کنند ، در غیر این صورت برگ ها سوزانده می شوند. گیاه را هر از گاهی بچرخانید تا رشد برابر باشد. Phalaenopsis می تواند نور کم را تحمل کند و در یک پنجره شرقی یا در معرض سایه قرار گرفتن در جنوب یا غرب رشد می کند. همچنین ، آنها زیر نورهای معمولی رشد که در فاصله یک فوت از گیاه قرار دارند ، عملکرد خوبی خواهند داشت. یک گیاه خوب رشد کرده دارای برگهای سبز تیره در بالا و رگه هایی از قرمز یا بورگوندی در زیر آن است.

خاک

در شرایط بومی ، ارکیده های شب پره روی درختان به صورت اپی فیت رشد می کنند – نوعی گیاه که نیاز به برنامه میزبان دارد. آنها به جای خاک معمولی ، به مواد گلدان احتیاج دارند که از درخت میزبان تقلید می کند یا از یک درخت ناشی می شود ، مانند پوست درخت درخت صنوبر ، تراشه های پوست چوب قرمز ، یا تراشه های پوست کاج مونتری. بیشتر رسانه های گلدان پوست کار می کنند. همچنین اطمینان حاصل کنید که مقداری پرلیت ، خزه اسپاگنوم ، زغال چوب یا پوسته نارگیل برای کمک به احتباس آب در آن مخلوط شده است. همچنین می توانید یک مخلوط گلدان تجاری خریداری کنید که مخصوص ارکیده ساخته شده است. مهم نیست از رسانه گلدان استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که گردش هوا زیادی برای سیستم ریشه زایی وجود دارد. Epiphytes به نسیم و باد عادت کرده و بدون آن کار خوبی انجام نمی دهد.

اب

Phalaenopsis یک ارکیده تک پوستی است ، به این معنی که از یک ساقه رشد می کند. این لامپهای شبه بزرگ آب ذخیره شده در ارکیده های سمپادیال وجود ندارد ، اگرچه برگهای آن می تواند مقداری آب ذخیره کند. بنابراین ، این گیاه تحمل کمتری نسبت به خشکسالی دارد.

در طول فصل رشد ، گیاه را هفتگی آبیاری کنید یا هر زمان که ریشه های آن در معرض سفید نقره ای قرار گرفت. صبح آنها را آبیاری کنید و سعی کنید محیط گلدان کمی مرطوب باشد. در طول فصل گلدهی ، می توانید آب را به یک هفته دیگر برگردانید. هرگز نباید اجازه داده شود که آب در اطراف ساقه گیاه استراحت کند. این باعث پوسیدگی برگهای جدید می شود و گیاه می میرد.

دما و رطوبت

گل ارکیده Phalaenopsis از گیاهان گرم خانگی محسوب می شود. در طول رشد فعال ، آنها دمای بین 75 تا 85 درجه فارنهایت را دوست دارند ، اما می توانند با دمای طبیعی خانه از 65 تا 70 درجه سازگار شوند. هرچه دما بیشتر باشد ، نیاز گیاه به رطوبت بیشتر است. مانند همه ارکیده ها ، هرچه رطوبت و دما بیشتر باشد ، برای جلوگیری از پوسیدگی ، قارچ ها و بیماری ها ، به جریان هوای متلاطم بیشتر نیاز دارد . بسیاری از تولیدکنندگان موفق ارکیده یک پنکه سقفی یا یک عدد فن ثابت را به طور مداوم در اتاق هایی که ارکیده می کارند نگه دارند.

این گیاهان همچنین یک تقابل خوب بین دمای شب و روز را دوست دارند. برای القای سنبله گل ، گیاه به چند شب خنک تر ، تا 55 درجه نیاز دارد. گیاهان بدون این کنتراست دمایی شکوفا نخواهند شد.

کود

در طول فصل رشد ، هر هفته با کود ارکیده ضعیف کود دهید (همانطور که تولیدکنندگان می گویند “هفتگی ضعیف”). کود را ماهیانه یک بار در زمستان و فصل گلدهی قطع کنید. برخی از تولیدکنندگان دوست دارند در سپتامبر یا اکتبر به کود گیاه شکوفا بدهند تا خوشه گل را تحریک کند.

گل ارکیده توسط بذر تکثیر می شود ، اما این فرآیند می تواند زمانبر باشد. به طور دوره ای ، این گیاه به طور طبیعی ارکیده “کودک” تولید می کند که به عنوان کیکی شناخته می شود . اینها کپی های یکسانی از والدین هستند و به طور معمول در سنبله گل قدیمی یا جدید ظاهر می شوند. بعد از حدود یک سالگی کیکی ، می توانید آن را از گیاه اصلی حذف کرده و گلدان مخصوص خود را به آن بدهید. کیکی بعد از دو یا سه برگ و ریشه های خود (طول حدود 3 اینچ) آماده است.

انواع ارکیده فالانوپسیس

حدود 60 گونه واقعی از گل ارکیده Phalaenopsis وجود دارد. این گیاهان به طور گسترده ترکیبی شده اند و هزاران هیبرید وجود دارد ، از گل ارکیده پروانه هیبرید سفید و کلاسیک گرفته تا مینیاتورهایی مانند جواهرات با ابرهایی از شکوفه های صورتی زرد و آب نبات. هیبریدهای جدید به طور مداوم تولید می شوند.

در حال رشد در ظروف

Phalaenopsis را می توان در اکثر محیط های گلدان گل ارکیده پرورش داد . بعد از شکوفه زدن ، فالانوپسی را در بهار مجدداً تنظیم کنید. فالانوپسی بزرگسالان اغلب قبل از اینکه مجدداً احتیاج پیدا کنند ، می توانند دو سال یا بیشتر ادامه دهند.

آنها همچنین می توانند در سبدهای آویز پرورش داده شوند و یا در محیطی از نوع گلخانه بر روی اسلب نصب شوند. مانند تمام اپی فیت ها (ارکیده ها (آنهایی که روی سطح رشد می کنند)) باید آنها را در ظروف تخلیه آزاد کاشت.

آفات / بیماری های شایع

ارکیده های Phalaenopsis مشکلی با حشرات و بیماریهای حیاتی ندارند اما مقیاس ، حشره های نرم ، حلزونها و حلزون ها از جمله آفات حشره هستند که گهگاه اتفاق می افتند. گیاهان همچنین می توانند به پوسیدگی ریشه یا ساقه حساس شوند ، که معمولاً به دلیل بیش از حد مرطوب بودن محیط رشد رخ می دهد. ارکیده ها می توانند انفجار جوانه ها را تجربه کنند – شرایطی که جوانه های گل بدون شکوفا شدن می ریزند. این می تواند ناشی از تغییرات ناگهانی دما ، رطوبت ، رطوبت یا کود باشد.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 5, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1684 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات