ارکیده سیمبیدیوم | تکثیر و پرورش

0

ارکیده سیمبیدیوم | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 5, 2021
گذاشتن نظر
0

ارکیده سیمبیدیوم | تکثیر و پرورش

ارکیده سیمبیدیوم گونههای  بسیار سرد تحمل نسبت به بسیاری از رایج گونه از ارکیده .  آنها از ویژگی های اسپری از شکوفه بزرگ در سرمای زمستان در خوشه های گل است که می تواند برای حدود یک تا سه ماه به طول انجامد. به علاوه ، برگهای نازک و بلند آنها نیز جذابیت خاصی به گیاه می بخشد. برای رسیدن به بهترین نتیجه ، با یک گیاه خریداری شده در فروشگاه شروع کنید و منتظر بمانید تا بعد از گلدهی آن در بهار مجدداً گیاه (یا آن را در زمین قرار دهید). یک نهال جدید ممکن است چندین سال طول بکشد تا شکوفا شود.

نام گیاه شناسی
سمبیدیوم

نام متداول
ارکیده Cymbidium ، ارکیده قایق

نوع گیاه
گل همیشه سبز

اندازه بالغ
در حدود 2 فوت قد

قرارگیری در معرض نور خورشید
خورشید جزئی

نوع خاک
لومی ، مرطوب ، خوب تخلیه می شود

PH خاک
5.5 تا 6.5

زمان شکوفه
اواسط پاییز تا اواسط بهار

رنگ گل
صورتی ، سبز ، زرد ، سفید

مناطق مقاومت
10 تا 12

منطقه بومی
آسیا و استرالیا

grow cymbidium orchids 1902836 04 d350814fc0b04121ac99e3fa09d10c9e - ارکیده سیمبیدیوم | تکثیر و پرورش

grow cymbidium orchids 1902836 06 612f14f526fc4e87914fbd6aa356ca62 - ارکیده سیمبیدیوم | تکثیر و پرورش

grow cymbidium orchids 1902836 08 e25e813bd21c4c5a96c65a85101790e3 - ارکیده سیمبیدیوم | تکثیر و پرورش

چگونه ارکیده سمبیدیوم را پرورش دهیم

ارکیده سیمبیدیوم ارکیده های خارق العاده ای برای رشد در مناطق معتدل است. آنها را می توان در ظروف خارج از بهار ، تابستان و پاییز کشت کرد و در اولین تهدید از یخ زدگی به داخل آنها منتقل کرد.  سمبیدیم ها را می توان به راحتی در حین بارگذاری مجدد در بهار تقسیم کرد. و در طول تابستان ، آنها به سرعت رشد می کنند ، پیازهای شبه جدیدی را می گذارند که با برگهای بلند پوشانده شده است.

فصل شکوفائی طبیعی آنها در زمستان است که اگر گیاهان شما در فضای داخلی برای نمایش قرار بگیرند ایده آل است. شکوفه با ترکیبی از کاهش دما و کاهش آب ایجاد می شود.

سبک

در طول فصل رشد ، ارکیده های cymbidium از نور آفتاب مخلوط قدردانی می کنند. اگر ارکیده های شما در فضای باز نیستند ، مطمئن شوید که در معرض تابش مستقیم آفتاب نیستند ، زیرا باعث سوختگی گیاه می شود. چند ساعت نور آفتاب صبحگاهی همراه با بعد از ظهرهای سایه دار باید کاملاً مناسب باشد.

اگر ارکیده های خود را در داخل خانه پرورش می دهید ، پنجره ای رو به جنوب شرقی یا شرقی ایده آل است. در شرایط نوری مناسب ، برگها باید سبز سیب باشند و در مقابل سبز تیره نیستند. یک گیاه سبز تیره به احتمال زیاد نور آفتاب کافی را برای تحریک شکوفائی دریافت نمی کند.

خاک

ارکیده سیمبیدیوم ارکیده نیمه زمینی است. آنها به طور طبیعی در هوموس لومی رشد می کنند و ریشه های نازکی را به خاک می فرستند. بنابراین ، آنها کاملاً متناسب با شرایطی هستند که به راحتی در خانه تکرار می شوند: یک مخلوط گلدان غنی ، سست و آلی.

اکثر تولیدکنندگان استفاده از ترکیبی از پوست صنوبر ، پرلیت ، پیت ماس ​​و سایر مواد آلی سست را برای ارکیده سمبیدیم استفاده می کنند. یک ترکیب ارکیده تجاری ارکیده سیمبیدیوم معمولاً به خوبی به این گیاهان خدمت می کند.

اب

در فصل رشد (به عنوان مثال بهار ، تابستان و پاییز) این گیاهان را مرتباً آبیاری کنید. و به یاد داشته باشید هرچه آب خالص تر باشد ، گیاهان سالم ترند. نمکهای جمع شده از آب لوله کشی می تواند باعث آسیب شود ، مانند برگرداندن نوک برگ ، وضعیتی که نوک برگها سیاه می شود و می میرد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که تا انتها از طریق مخلوط گلدان ، آب را بشویید.

در طول شکوفه زمستان ، آبیاری را کاهش دهید. با این حال ، اجازه ندهید گیاه کاملا خشک شود. در عوض ، مخلوط گلدان را کمی لمس کنید.

دما و رطوبت

ارکیده سیمبیدیوم به طور قابل توجهی تحمل بیشتری نسبت به برخی دیگر از گل ارکیده های محبوب در برابر هوای سرد دارد. انواع بزرگتر سمبیدیوم برای تحریک شکوفایی به یک دوره طولانی سرما احتیاج دارند ، در حالی که انواع مینیاتوری وابستگی چندانی به هوای سرد ندارند.

شناخته شده است که سمبیدیوم ها به طور خلاصه در برابر درجه حرارت یخ زدگی مقاومت می کنند ، اگرچه سرما سرانجام آنها را از بین می برد.  شب هایی که دمای آنها تا 40 درجه فارنهایت است باید خوب باشد. در طرف دیگر ، سمبیدیوم ها همچنین می توانند بدون پژمردگی در برابر گرمای تابستان مقاومت کنند ، زیرا آنها برای مناطق معتدل آسیا که در آن تغییرات قابل توجهی در دمای فصلی و روز به شب وجود دارد ، مناسب هستند.

در فضای باز ، این ارکیده ها می توانند بیشترین میزان رطوبت را تحمل کنند ، به جز در مناطق بسیار خشک. و در داخل خانه ، آنها سطح رطوبت حدود 40 تا 60 درصد را دوست دارند. در صورت نیاز به افزایش رطوبت ، می توانید ظرف گیاه خود را روی سینی سنگریزه های پر از آب قرار دهید. فقط مطمئن شوید که کف ظرف آب را لمس نمی کند ، زیرا این امر می تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود.

کود

در طول فصل رشد ، هر دو ماه یکبار با کود ارکیده ضعیف تغذیه کنید . یا در اوایل فصل گلوله های آهسته رهش را در محیط در حال رشد پراکنده کنید. مراقب باشید از کود با مقدار زیاد نیتروژن پرهیز کنید ، زیرا این امر می تواند باعث رشد سریع شاخ و برگ گیاهان در هزینه شکوفه های گل ارکیده شود.

آفات و بیماری های شایع

سمبیدیوم خوب رشد کرده باید در برابر بیشتر حشرات و بیماری ها مقاوم باشد. اما مانند تمام ارکیده ها ، احتمال ابتلا به شته ، مقیاس و سایر حشرات نیز وجود دارد. طبق دستورالعمل های برچسب ، در اسرع وقت با محصولات حشره کش درمان کنید

انواع ارکیده ارکیده سیمبیدیوم

گونه ها و هیبریدهای زیادی از گل ارکیده سمبیدیوم وجود دارد. آنها عبارتند از: 

  • Cymbidium dayanum : این گونه که با نام cymbidium Day یا ارکیده ققنوس شناخته می شود ، از گلهای سفید و راه راه سورمه ای استفاده می کند.
  • Cymbidium erythrostylum : این گیاه بومی ویتنام است و دارای گلهای سفید با قرمز در مرکز آن است.
  • Cymbidium tracyanum : این ارکیده معروفبهTracy’s cymbidium است ، دارای گلهای بزرگ ، معطر ، سبز زرد و دارای نوارهای قهوه ای است.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 5, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2065 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات