ارکیده دندروبیوم | تکثیر و پرورش

0

ارکیده دندروبیوم | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 5, 2021
گذاشتن نظر
0

ارکیده دندروبیوم | تکثیر و پرورش

جنس Dendrobium بومی جنوب شرقی آسیا یکی از بزرگترین گروههای ارکیده است . حدود 1200 گونه جداگانه وجود دارد و آنها در هر نوع آب و هوایی رشد می کنند ، از دشت های کم آب و گرم تا کوه های با ارتفاع زیاد و سردتر. تولید کنندگان معمولاً دندروبیوم ها را بر اساس شرایط رشد به گروههایی تقسیم می کنند. همه دندروبیوم ها اپی فیت هستند ، به این معنی که روی گیاهان دیگر رشد می کنند. در طبیعت ، آنها روی شاخه های درختان رشد می کنند. برخی برگریز هستند و برخی دیگر در تمام طول سال برگهای خود را نگه می دارند.

کلکسیونرهای جدی غالباً D. nobile را ترجیح می دهند ، اما متداول ترین نوع دندروبیوم – نوع قفسه های فروشگاه مواد غذایی – یک Dendrobium phalaenopsis ترکیبی است که به عنوان ارکیده دندروبیوم نیز شناخته می شود.

grow cane and dendrobium orchids 1902862 03 f556e5d73b0e414088ec849bdf6ea6f4 - ارکیده دندروبیوم | تکثیر و پرورش

grow cane and dendrobium orchids 1902862 05 0779eac971474cc8ad71606717fedc8f - ارکیده دندروبیوم | تکثیر و پرورش

چگونه ارکیده دندروبیوم را پرورش دهیم

در حالی که آنها یک ارکیده عالی برای افراد مبتدی محسوب می شوند ، برخی از افراد با هیبریدهای Dendrobium phalaenopsis مشکل دارند . با استفاده از هیبریدها ، به همه چیز بیشتر فکر کنید – نور بیشتر ، آب بیشتر و کود بیشتر.

این گیاهان تولیدکننده های نیرومندی هستند که هر سال حداقل یک عصای قائم جدید از ریزوم های خزنده ارسال می کنند. عصای قدیمی را قطع نکنید ، زیرا آنها مواد مغذی و آب را برای سالم نگه داشتن گیاه ذخیره می کنند. عصای قدیمی گاهی گلدهی می کند و یا گیاهچه های ریزی به نام کیکیس تولید می کند که پس از ایجاد ریشه به صورت خودکار قابل گلدان است.

شما می توانید طیف گسترده ای از رنگ ، اندازه و شکل شکوفه ها را پیدا کنید . اسپری های طولانی مدت گلها برای شش تا هشت هفته در شکوفه باقی می مانند. شما می توانید از اسپری ها برای استفاده به عنوان گل های بریده شده برای چیدمان استفاده کنید. اینها بسته به شرایط چندین بار در طول سال شکوفا می شوند. برای کمک به تحریک سنبله گل ، کمی آب و دمای شب را پایین بیاورید.

سبک

این گیاهان نور شدید خورشید را دوست دارند. آنها در شرایط کم نور رشد خواهند کرد ، اما بعید به نظر می رسد گیاه به خوبی شکوفا شود. ظاهر کیکی اغلب به این معنی است که گیاه به اندازه کافی نور نمی گیرد. از طرف دیگر ، اگر برگ های زرد مشاهده کردید ، به گیاه خیلی زیاد نور خورشید داده اید.

خاک

گل ارکیده در خاک رشد نمی کند بلکه در یک مخلوط خاص ایجاد می شود که از محیط آنها در طبیعت تقلید می کند. یک گلدان تجاری گلدان ارکیده ، که شامل پیت ماس ​​، پرلیت یا پوست درخت صنوبر است ، خریداری کنید یا خودتان از این مواد تشکیل دهید. اطمینان حاصل کنید که “خاک” دارای هوادهی بوده و به خوبی تخلیه می شود ، بنابراین ریشه ها برای مدت طولانی در رطوبت باقی نمی مانند.

اب

در طول فصل رشد ، دندروبیوم ها رطوبت زیاد و آب زیادی را دوست دارند. مانند همه ارکیده ها ، دفعات آبیاری به شرایط رشد شما بستگی دارد ، اما حداقل در هفته تابستان ایده خوبی است. آنها را در یک سینی آب رها نکنید زیرا باعث ریشه شدن ریشه ها می شود ،  پس از فصل رشد ، مقداری آب را قطع کنید (شاید هر 10 روز یکبار) ، اما آبیاری را قطع نکنید.

کود

در طول فصل رشد به مقدار زیاد با محلول کود ضعیف حاوی مقدار زیادی نیتروژن تغذیه کنید ، یا از کود متعادل مانند پیترز 20-20-20 در یک چهارم قدرت با هر بار آبیاری استفاده کنید. در پایان فصل رشد ، کود را به نصف کاهش دهید تا باعث شکوفایی بهتر شود.

دما و رطوبت

گیاهان از نظر گیاهان گرم خانه در نظر گرفته شده اند ، به این معنی که آنها در یک گلخانه گرم شرایط را ترجیح می دهند. دمای این گیاهان باید همیشه بالاتر از 60 درجه فارنهایت باشد. اگرچه تجربه نشان داده است که آنها می توانند چند شب تا 50 درجه فارنهایت را تحمل کنند ، اما در صورت امکان باید از این امر جلوگیری شود. کاهش جزئی دمای شب اغلب باعث تحریک شکوفه می شود.

این ارکیده ها سطح رطوبت 50 تا 70 درصد (با حداقل 45 درصد رطوبت) را دوست دارند. نوک برگهای قهوه ای نشانه خشک شدن هوا برای ارکیده شما است و شما ممکن است به مرطوب کننده نیاز داشته باشید.

گلدان و گلدان

اینها به طور طبیعی ارکیده های اپی فیتی هستند که در سبدهای آویز با محیط گلدان کم یا بدون گل رشد می کنند (در شرایط عالی) ، یا در محیط های تخلیه سریع به عنوان یک گیاه طاقچه پنجره عملکرد خوبی دارند. در واقع ، آنها بهترین کار را در گلدان کوچکتر و فقط یک اینچ بیشتر از گلدان ریشه دارند. اگر یک گلدان بزرگتری دارید که می خواهید از آن استفاده کنید ، می توانید آن را با یک گلدان کوچکتر درون گلدان تزئینی مبدل کنید.

دندروبیوم ها خاک گلدان را دوست ندارند اما یک ترکیب گل ارکیده یا یک گلدان بدون خاک می خواهند. مخلوطی از سنگ رس ، پرلیت و الیاف نارگیل به خوبی کار می کند. این گیاهان از هاوایی ، تایوان و سراسر آسیا حمل می شوند و برخی از تولیدکنندگان فروش آنها را در تکه های چوب آغاز کرده اند. این وضعیت مورد علاقه گلدان نیست زیرا گیاهان غالباً سنگین هستند و چوب ها به تدریج پوسیده می شوند.

در ابتدای فصل رشد ، در صورت لزوم ، حداکثر هر چند سال یکبار اقدام به تولید مجدد کالا کنید. اگر گیاه شما بیش از سه عصای بدون برگ دارد ، می توانید قدیمی ترین گیاه را هنگام بارگیری مجدد از بین ببرید.

ارکیده های دندروبیوم را تبلیغ می کنید

اگر گیاه شما حداقل چهار عصا دارد که برگهای سالم دارند ، می توانید آن را تقسیم کنید. از یک چاقوی سفت و بزرگ برای برش ریزوم و توده ریشه استفاده کنید ، تا جایی که ممکن است توده ریشه سالم باقی بماند. تمام محیط رشد را از توده ریشه خارج کرده و سپس هر گونه ریشه بلند ، آویزان یا مرده را برش دهید.

گیاه را در اندازه مناسب در گلدان قرار دهید – نباید خیلی بزرگتر باشد. مخلوط گلدان ارکیده را به دور ریشه اضافه کنید ، بنابراین محل اتصال گیاه و ریشه یک نیم سانتی متر زیر مخلوط است. محفظه گلدان را محکم بسته بندی کنید و یک هفته صبر کنید تا کاملاً آبیاری شود.

هرس

پس از شکوفه زدن ، می توانید سنبله بالای قسمت برگ ساقه را قطع کنید. با این حال ، نباید عصای بدون برگ قدیمی را بردارید.

بیماری های شایع

ارکیده های دندروبیوم در صورت آبیاری زیاد و یا ماندن در آب مستعد پوسیدگی ریشه هستند.  علائم احتمالی آن پژمردگی و زخم شدن برگ های زردرنگ است. اگر ریشه ها قهوه ای تیره یا سیاه به نظر می رسند ، قسمت های آلوده ریشه را مرتب کرده و قیچی های هرس را بین هر برش ضد عفونی کنید. گیاه را دوباره در مخلوط ارکیده تازه آغشته به قارچ کش قرار دهید.

علاوه بر این ، گیاه شما ممکن است به لکه های قهوه ای آلوده شود که می تواند قارچ یا باکتری باشد. لکه های برگ اغلب به دلیل رطوبت زیاد یا حرکت خیلی کم ناحیه ایجاد می شود.  برگهای آسیب دیده را برداشته و نواحی آسیب دیده را برش دهید و ابزار را بین بریدگی عقیم کنید. اسپری ارکیده را با قارچ کش ترکیبی و باکتری کش انجام دهید ، اما از قارچ کش مس خودداری کنید.

جهت خرید انواع گیاه های آپارتمانی زینتی میتوانید وارد فروشگاه گیاهان آپارتمانی ما شوید .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 5, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1836 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات