ابوتیلون داروینی | تکثیر و پرورش

0

ابوتیلون داروینی |تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 5, 2021
گذاشتن نظر
0

ابوتیلون داروینی |تکثیر و پرورش

فانوس های چینی می توانند با شکوفه های درخشان و شاخ و برگهای جالب خود باغی را روشن کنند.

فانوس چینی ، گیاهی متعلق به تیره ابوتیلون ، با روشنایی بسیاری از باغهای با هوای گرم در ایالات متحده ، اشکال و اشکال مختلف دارد. این گروه از گیاهان با برگهای افرا مانند و گلهای پنج گلدسته رنگارنگ که به فانوس های آویزان شباهت دارند (از این رو نام عمومی آن) ، از درختان کوچک ، بوته ها و انگور تشکیل شده است. با این حال ، نام آنها کمی گمراه کننده است ، زیرا آنها در اصل فقط آسیایی نیستند. در حقیقت ، حدود 200 گونه در تیره ابوتیلون وجود دارد.

این گیاهان که بیشتر بومی آمریکای جنوبی هستند ، همچنین در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری آفریقا ، آسیا و استرالیا رشد کرده اند. چندین گونه نیز بومی جنوب غربی آمریکا و مکزیک هستند. در آب و هوای گرم تر ، بوته های همیشه سبز و همیشه سبز آنها به دلیل گلهای رنگارنگ و سرعت رشد سریع آنها کاشته می شود. در مناطق خنک تر ، بوته ها به صورت یک ساله ، چه در داخل خانه و چه در گلدان های خارج از خانه رشد می کنند. اگر سعی کنید آنها را در این مکان ها در زمین پرورش دهید ، احتمالاً در ماه های سرد زمستان زنده نمی مانند.
نام چیست؟
نام تیره ابوتیلون از واژه عربی “aubutilun” است. این گیاه توسط یک پزشک و ستاره شناس ایرانی به نام Avicenna (حدود 980 – 1037) به گیاهان داده شد ، مردی که اغلب او را پدر داروی اولیه معرفی می کنند. ابن سینا همچنین در زمان خود یک دانشمند ، فیلسوف ، ستاره شناس و نویسنده پرکار بود (دوره ای که به عنوان “عصر طلای اسلامی” شناخته می شود). دو اثر شناخته شده وی عبارتند از: کتاب التیام ، دائرlop المعارفی از مفاهیم فلسفی و علمی و کتاب قانون ، که تاریخ پزشکی تا آن زمان را بازگو می کند.

3.3 متر

143

محوطه باغ 101

ویژگی های ابوتیلون
گیاهان در تیره ابوتیلون به طور معمول به 10 فوت قد می رسند. درختچه ها و درختان ابوتیلون می توانند چند ساقه ای باشند یا از یک ساقه رشد کنند و رشد چند ساقه در هنگام رشد صفحات باغچه ها و پرچین ها مطلوب تر است. برگهای آنها می تواند با حاشیه کامل ساده یا مانند برگ افرا با محفظه کف دست لوب دار باشد. آنها معمولاً موهای متراکمی دارند ، اگرچه بعضی از گونه ها گونه های نازک تری نسبت به بقیه دارند. برخی از انواع کشت شده حتی دارای برگ های متنوع هستند – ویژگی دیگری که این گیاهان را برای باغبان بسیار جذاب می کند.

متأسفانه ، مگس سفید قادر به انتشار ویروسی است که به ویروس موزاییک ابوتیلون معروف است و این گیاهان است. این بیماری باعث ایجاد لکه های زرد طلایی روی برگهای سبز آنها می شود. آلودگی مگس های سفید را می توان با اسپری حشره کش صابونی ، غیر سمی یا برخی از مالش های ملایم کنترل کرد.

بیش از هر چیز دیگر ، اعضای گروه ابوتیلون به دلیل گلهای رنگارنگ و شبیه گل هیبرس تحسین می شوند. گلهای A. pictum یا Redvein Abutilon نیز شناخته می شوند ، دارای گل های کوتاه ، زنگوله ای و پنج گلبرگ بلند و پهن در پایه های آنها هستند. این گلها فانوس شکل هستند و (در بین گونه های وحشی) می توانند زرد ، نارنجی یا گاهاً قرمز یا صورتی مایل به رنگ باشند. همه آنها گلبرگهای خود را مورد احترام قرار داده اند. پرچم های آنها در یک لوله واحد طولانی ذوب شده و همراه با کلاله ها ، خود را خارج از محدوده گلبرگهای نمایان گلها بیرون می آورند. گلهای ابوتیلون می توانند به تنهایی ، به صورت جفت یا به صورت خوشه های کوچک رشد کنند و یک لذت تابستانی هستند.
در حال رشد ابوتیلون
فانوس های چینی در خاک غنی از هوموس و زهکشی مناسب بهترین عملکرد را دارند ، اما بسته به موقعیت مکانی نیز می توانند در محیط های مختلف رشد کنند. به عنوان مثال ، A. halophilum ، به عنوان گل ساده فانوس شناخته می شود ، در خاک های سنگین رسی با شوری بالا رشد می کند ، مانند جوامع نمکی در استرالیا.

گونه های مختلف ابوتیلون نیز به مقدار متفاوت نور نیاز دارند. در مناطق گرم آب و هوا ، این گیاهان در سایه کامل بهتر از نور مستقیم خورشید عمل می کنند. آنها واقعاً خاک مرطوب را دوست دارند و از خشک شدن متنفر هستند ، بنابراین آبیاری منظم در طول فصل رشد برای رشد خوب ضروری است. باغداران برای جلوگیری از اشباع بیش از حد این گیاهان ، باید آبیاری را در هر منطقه ای که باران های زمستانی گسترده دریافت می کند ، قطع کنند.
هیبریدهای ابوتیلون
در حالی که بیش از 200 گونه در تیره ابوتیلون وجود دارد ، در این گروه هیبریدهای زیادی وجود دارد. گاوپنبه X hybridum ، همچنین به عنوان گل افرا شناخته شده است، یک محبوب “سرما مناقصه” ترکیبی از A. darwnii، A. جسم مخطط ، و A. pictum که ترجیح آب و هوای گرمتر و می تواند در هر نقطه از هشت تا 10 پا رشد. ترکیبی “بارتلی شوارتز” دارای گلهای نارنجی به رنگ قزل آلا است ، در حالی که A. palmeri دارای گلهایی مایل به زرد است.
چه کسی در ابوتیلون است؟
باغداران برخی از گیاه شناسان معروف را که با برخی از گونه های ابوتیلون مرتبط هستند ، تشخیص می دهند . A. darwinii یا گل مینوی هندی ، یک گونه فانوس چینی از برزیل است که دارای گلهایی به رنگ صورتی مایل به قرمز و برگهای بزرگ و پهن است. این گونه توسط جوزف هوکر به نام چارلز داروین نامگذاری شد ، در طول سفر نمادین داروین بر روی HMS Beagle جمع آوری شد . مالو هند پالمر ، یا A. palmeri ،گونه ای بومی جنوب غربی ایالات متحده و شمال غربی مکزیک است که دارای گلهای زرد درخشان است. این گونه به نام ادوارد پالمر (1911-1831) مهاجر انگلیسی نامگذاری شده است كه نمونه های گیاهان را به طور گسترده در جنوب غربی آمریكا جمع آوری كرده است. برگهای خاکستری آنها هنگام لمس مانند مخمل احساس می شود. این گونه غالباً به طور خاص برای پروژه های احیای باغ کشت می شود. A. wrightii ، به نام چارلز رایت (1885-1811) یک گونه کم رشد است که در مکزیک ، نیومکزیکو و تگزاس یافت می شود و همچنین دارای گلهای زرد چشمگیری است.
موارد استفاده برای ابوتیلون
از ختمی هند در داروی آیورودا برای درمان تعداد زیادی بیماری ، از جمله اختلالات عصبی ، سردرد ، مشکلات خونریزی و سوزاک استفاده می شد. تمام قسمتهای گیاه مورد استفاده قرار گرفت.

گرچه بستگی زیادی به مکان دارد ، گیاهان ابوتیلون اکنون بیشتر به دلیل گلهای رنگارنگ و شاخ و برگهای غلیظ خود رشد می کنند. در مناطق خاص ، ممکن است مهاجم شوند ، بنابراین باغداران همیشه باید تمام تلاش خود را برای نظارت و مهار این گونه ها انجام دهند. کسانی که در آب و هوای گرمتر پرورش می یابند می توانند چندین ساقه با شاخ و برگهای متراکم تشکیل دهند و صفحات محافظت از حریم خصوصی عالی را ایجاد کنند. برخی دیگر که طبیعت آنها از نظر انگور بیشتر است ، می توانند برای برخی از سایه های تابستانی اضافی ، از کوه های مروارید یا درختان کوهستانی بالا بروند . بسیاری از گونه های ابوتیلون همچنین مرغ مگس خوار و پروانه را به خود جلب می کنند ، به این معنی که هم از نظر رنگی به باغ افزوده می شوند و هم یک گل مناسب برای گرده افشان.

abutilon main 284727 - ابوتیلون داروینی | تکثیر و پرورش

جهت خرید انواع گیاه های آپارتمانی زینتی میتوانید وارد فروشگاه گیاهان آپارتمانی ما شوید .

منبع : davesgarden.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 5, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1001 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات