آیا NFT ها می توانند آموزش را تغییر دهند ؟ | اولین بازار NFT ایران

1

آیا NFT ها می توانند آموزش را تغییر دهند ؟

fc4949fd50b6cebc9790f532d47df85fd6ef751d 1762 - آیا NFT ها می توانند آموزش را تغییر دهند ؟ | اولین بازار NFT ایران

برخی از پر سر و صداترین سر و صدای این روزها در فناوری درباره NFT است، روشی با فناوری پیشرفته جدید برای قالب‌بندی فایل‌های دیجیتال که به نوعی باعث شد تا هنرمندی به نام بیپل یک jpg را به قیمت 69 میلیون دلار بفروشد . بیش از 200 میلیون دلار در حراج و ستون نیویورک تایمز در مورد NFT ها به امتیاز 560000 دلار .

از آنجایی که در مورد آموزش و فناوری می نویسم، به این فکر کردم که آیا برنامه هایی در جهان وجود دارد که EdSurge پوشش می دهد. و از آنجایی که بسیاری از افرادی که با آنها صحبت می‌کنیم بر ارزش یادگیری تجربی تاکید می‌کنند – و از آنجایی که این روند خاص بسیار سریع است و نشان دادن آن دشوار است – تصمیم گرفتیم خودمان یک NFT بسازیم و بفروشیم و این روند را مستند کنیم. به طور خاص، ما قصد داریم تصویری از این مقاله را به حراج بگذاریم – اولین NFT که تا کنون توسط EdSurge فروخته شده است.

اولین قدم من، طبیعتا، تماس با مربی ای بود که فضای NFT را می شناسد. و من مراو اوزایر، استادیار تمرین حرفه ای در دانشکده بازرگانی دانشگاه راتگرز را پیدا کردم. او یک دانشمند داده است و به نظر می رسد که چند دوره در مورد بلاک چین تدریس کرده است، که چارچوب فنی است که NFT ها را ممکن می کند.

برای توضیح تفاوت‌های NFTها، او به نمونه‌ای اخیر از یک ویدیوی ویروسی YouTube اشاره کرد که قیمت بسیار بالایی داشت. به طور خاص، ویدیوی 2007 معروف به چارلی انگشت من را گاز گرفت که بیش از 885 میلیون بار دیده شده است، به عنوان NFT بیش از 760000 دلار فروخته شد .

اوزایر خاطرنشان می‌کند: «این برای ویدیویی که بیشتر مردم قبلاً دیده‌اند، بد نیست. او می‌گوید ارزش از این واقعیت ناشی می‌شود که بلاک چین به خالق اجازه می‌دهد اساساً یک واترمارک غیرقابل تغییر از اعتبار ایجاد کند که آن را به عنوان اثر اصلی مشخص کند. این تقریباً برعکس روشی است که اینترنت و رسانه‌های اجتماعی به طور سنتی با اطلاعات برخورد می‌کنند، یعنی ایجاد کپی‌های دقیق از چیزی برای انتشار تا حد امکان به افراد زیادی آسان می‌شود.

6c285bb2fdd4f45e5fd5e4cabc1e3b7505129665 1762 - آیا NFT ها می توانند آموزش را تغییر دهند ؟ | اولین بازار NFT ایران

اوزایر می گوید: «اگر تابلویی را در موزه دیدید، می توانید از آن عکس بگیرید، اما این یکسان نیست – شما مالک آن نیستید. “اما یک NFT مانند یک نقاشی [اصیل] است زیرا مالکیت آن در کد است و شما می توانید آن را به همه نشان دهید که آن را دارید.”

این توانایی برای ساختن چیزی که در نوع خود بی نظیر است در قلب اصطلاح NFT قرار دارد که مخفف نماد غیر قابل تعویض است. ارزهای پولی قابل تعویض هستند، به این معنی که اگر مثلاً یک چهارم داشته باشم، معمولاً همان ارزش نقدی تمام سه ماهه های دیگر را دارد. اما چیزی غیرقابل تعویض، دارایی بی نظیری است که ارزش آن می تواند در نوسان باشد.

اما یک ویژگی کلیدی دیگر از NFT ها وجود دارد که من تا زمانی که این مقاله را در مورد بلاک چین آماده نکردم به طور کامل متوجه آن نشدم: این توکن های دیجیتال اساساً می توانند حاوی قراردادهای دیجیتالی باشند که حقوق مربوط به نحوه استفاده خریدار و خالق از اثر را در آینده مشخص می کند.

این ایده توسط یک دانشجوی سال دوم پزشکی در دانشگاه مینه سوتا، کارمن آگویر، برای من توضیح داده شد. در اوقات فراغت خود (به نوعی) او یک انیماتور دیجیتال و گرافیست است که در سراسر جهان جت ست می کند و به عنوان جوکی در کنسرت ها و جشنواره های موسیقی (او توسط VJ Neurite کار می کند). او می‌گوید NFT‌ها راه قدرتمند جدیدی به او داده‌اند تا از نقاشی‌ها و انیمیشن‌هایش درآمد کسب کند و به روش‌های جدیدی به مخاطبان دست یابد (و کمک کند هزینه تحصیلات تکمیلی را پرداخت کند).

آخرین سری از آثار هنری او با هدف شکستن چیزی است که او به عنوان یک ننگ در مورد سلامت روان می بیند. او توضیح می دهد: “من 30 هیولای مختلف ساختم که هر کدام احساس متفاوتی دارند.” “و هدف کل پروژه واقعاً افزایش آگاهی در مورد ارتباط در مورد وضعیت روانی و سلامت روان ما است. به طور خاص، هیولاها بسیار بامزه هستند و قرار است دعوت‌کننده و دوستانه باشند.»

برای او این مسئله شخصی است، زیرا او با افسردگی و اضطراب دست و پنجه نرم کرده است. او می‌گوید: «نقاطی وجود داشت که برای بلند شدن از رختخواب تلاش می‌کردم یا برای انجام تکالیف مدرسه تلاش می‌کردم.

بخش قرارداد هوشمند NFTها اینجاست: اگر شخصی که یکی از NFTهای آگویر را خریداری می کند، تصمیم به فروش آن در آینده بگیرد، آگویر از آن فروش ثانویه کاسته می شود – حق امتیاز 10 درصدی که به طور خودکار به کیف پول مجازی او بازپرداخت می شود. در واقع، هر بار که یکی از NFT هایش دوباره فروخته می شود، حق امتیاز دریافت می کند، حتی اگر سال ها بعد این اتفاق بیفتد.

و شرایط دیگری نیز وجود دارد که سازندگان می توانند تعیین کنند. در مورد هیولاهای متحرک آگویر، به هر خریدار حق ساخت نسخه مشتق داده شده است که می تواند توزیع یا بفروشد. اگر EdSurge یکی از هیولاها را خریداری کند که قیمت آن 0.08 اتریوم (یا حدود 300 دلار) است، به EdSurge این حق را می‌دهد که آن را در این مقاله قرار دهد و حتی آن را در NFT این مقاله که می‌فروشیم قرار دهد.

برای یک هنرمند، این یک تغییر انقلابی در میزان کنترل و پاداشی است که می توان از یک اثر خلاقانه به دست آورد.

این ترکیبی از ایجاد آثار دیجیتالی بی‌نظیر و قراردادهای هوشمند تعبیه‌شده است که می‌تواند شرایط را تعیین کند و وعده‌های حق‌الامتیاز مستمری را که مردم در انواع صنایع را به این فکر واداشته است که آیا NFT‌ها می‌توانند اوضاع را متزلزل کنند. و این شامل آموزش نیز می شود.

نوع جدیدی از دیپلم؟

یک ایده این است که NFT ها می توانند رونوشت ها و رزومه ها را مختل کنند. یکی از مربیان که این مورد را مطرح می کند ، بو برانان، استاد مدعو در دانشگاه پپردین است که همچنین یک دوره مالی شخصی را در مدرسه مسیحی اوکس در نزدیکی لس آنجلس تدریس می کند.

او تصمیم گرفت در ترم گذشته در دوره مالی دبیرستانی که تدریس می کند، اعطای NFT به دانش آموزان را آزمایش کند. این «نشانه‌های دانشگاهی»، همانطور که او آنها را می‌خواند، قرار نیست ارزش پولی مستقیمی داشته باشند. درعوض، هر نشانه ثابت می‌کند که دانش‌آموز دوره را گذرانده است و می‌تواند حاوی جزئیات منحصربه‌فردی درباره عملکرد دانش‌آموز و اطلاعاتی درباره کلاس، از جمله برنامه درسی باشد.

برانان می‌گوید که اگر مربیان یا مدارس و کالج‌ها شروع به انتشار چنین توکن‌هایی کنند، دانش‌آموزان می‌توانند «موارد جایزه» آنلاین NFT خود را برای نشان دادن کارفرمایان بالقوه یا دیگران ایجاد کنند.

این معلم همچنین از دانش‌آموزانش خواست که برای او یک NFT صادر کنند، که در آن نظرات خود را درباره نحوه ارائه مطالب کلاس ارائه می‌کرد. یکی از دانش‌آموزان به‌عنوان رابط انتخاب شد و از هر همکلاسی خواست که از 7/1 تا 25/1 نمره به معلم بدهد که 1 کافی است. نمرات برای به دست آوردن یک عدد نهایی که در NFT گنجانده شده است، میانگین گیری شدند. این یادگاری از کلاس برای اوست که باید نگه دارد، و چیزی که می توانست در زندگی دیجیتالی خود نیز نشان دهد.

در واقع آزمایش‌های دیگری در طراحی مجدد رونوشت برای تبدیل آن‌ها به رکوردهای دیجیتال وجود دارد – برخی از آنها از انواع دیگری از رویکردهای بلاک چین استفاده می‌کنند – و برخی ناظران استدلال می‌کنند که حتی فناوری واترمارک دیجیتال ساده‌تر نیز می‌تواند این کار را انجام دهد. بنابراین ممکن است این فناوری برای مواردی مانند اثبات پیشرفت تحصیلی بیش از حد باشد.

با این حال، برای برانان، NFTها به روند نوظهوری که بسیاری از دانش‌آموزان کنجکاو هستند، می‌خورند، و بنابراین او استدلال می‌کند که می‌توانند به ایجاد جامعه در یک کلاس کمک کنند، حتی اگر این دیدگاه گسترده‌تر از بازاندیشی رونوشت‌ها هرگز مطرح نشود. او می‌گوید: «این فقط کمی دانشجوپسندتر و سرگرم‌کننده‌تر است.

این عامل سرگرم کننده توسط سایر گروه های آموزشی نیز پذیرفته شده است. به عنوان مثال، در طول کنفرانس ISTE Live در ژوئن، این گروه حدود 40 NFT ساخت که به عنوان جایزه در نقاشی های تصادفی یا به عنوان پاداش برای اشکال مختلف شرکت در جلسات ارائه شد. ریچارد کولاتا، رئیس ISTE در یک مصاحبه ایمیلی گفت: «هدف دوگانه بود. در مورد NFT ها و نحوه عملکرد آنها. (ISTE سازمان مادر EdSurge است.)

کتاب های درسی و ورزش دانشگاهی؟

برخی از طرفداران NFT در آینده کاربردهای بالقوه دیگری را در آموزش مشاهده می کنند.

برخی از آنها در یک سری پادکست جدید به نام NFT PHD بررسی شده اند. مجری این برنامه دیوید آلن، استاد بازاریابی در دانشگاه سنت جوزف در فیلادلفیا است که همچنین در حال نوشتن کتاب درسی در مورد NFT است.

با مارک کوبان – مالک میلیاردر دالاس ماوریکس، قاضی در برنامه تلویزیونی Shark Tank و سرمایه‌گذار در پلتفرم‌های NFT – تماس گرفتم تا از او بپرسم که در افق برنامه‌های کلاس درس چه می‌بیند.

او به پرسش ایمیل من پاسخ داد: «بهترین برنامه بعدی کتاب های درسی است. آنها به کتاب‌های درسی دیجیتالی اجازه می‌دهند تا به راحتی دوباره بفروشند، اما مهمتر از آن، به ناشران و نویسندگان این امکان را می‌دهند که برای هر فروش مجدد، حق امتیاز دریافت کنند. تا ابد.”

کوبان همچنین در استفاده از NFT که در حال حاضر تبدیل به یک تجارت بزرگ شده است – کلکسیون های ورزشی. از زمانی که NCAA تغییرات قوانین اخیر خود را ایجاد کرد که به ورزشکاران کالج اجازه می دهد تا برخی از راه ها پول در بیاورند، علاقه بیشتری پیدا کرده است.

در واقع، یکی از بهترین بازیکنان بسکتبال کالج فصل گذشته، لوکا گارزا، شرکت خود را برای کمک به ورزشکاران کالج در فروش یادگاری های NFT راه اندازی کرده است (او واجد شرایط NCAA خود را پشت سر گذاشته است). اولین کارت تجاری NFT او، که شامل نکات برجسته دوران حرفه ای او در بازی در دانشگاه آیووا بود، بیش از 41000 دلار در حراج به ارمغان آورد .

در مصاحبه ای با EdSurge، پدر لوکا، فرانک گارزا، گفت که صدها ورزشکار کالج برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن با شرکت آنها تماس گرفته اند.

اما یک EdSurge NFT چه ارزشی دارد؟

بنابراین آزمایش ما این است: ما تصویری از این مقاله را به عنوان NFT می فروشیم. پلتفرم‌های مختلفی وجود دارند که هدفشان تبدیل فایل دیجیتال به NFT و فهرست کردن آن برای حراج آسان است و ما تصمیم گرفتیم از OpenSea استفاده کنیم.

هرکسی که با آنها صحبت کردیم تاکید کردند که استفاده از این بازارها چقدر آسان است، اما یک منحنی یادگیری وجود دارد. و OpenSea از خریداران و فروشندگان می‌خواهد که به جای ارز ایالات متحده، با ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم تراکنش انجام دهند. و برای انتقال پول به کیف پول OpenSea من از حساب بانکی شخصی من نیاز به یک انتظار 3 تا 5 روزه داشت (و تا آن زمان، ما قادر به خرید یکی از هیولاهای احساسی کارمن آگویر نبودیم، زیرا آنها قبلا فروخته شده بودند).

و اغلب کارمزدهای مبادله ای وجود دارد که به عنوان «کارمزد گاز» شناخته می شود، برای ضرب کردن و فروش NFT.

چند نکته حقوقی وجود دارد که باید در مورد آنها کاملاً شفاف باشیم. یکی این است که آنچه ما می فروشیم jpg این مقاله است، نه نسخه مقاله ای که در حال حاضر می خوانید. و NFT شامل حقوق مالکیت معنوی کار ما نمی شود.

تمام پول حاصل از فروش صرف حمایت از روزنامه‌نگاری ما در EdSurge می‌شود—ما یک اتاق خبر غیرانتفاعی در ISTE هستیم. اگر فقط چند صد دلار به دست آوریم، هزینه تصویر سفارشی ای که برای این مقاله سفارش داده ایم پرداخت می شود. اگر این به اندازه کافی بزرگ شود، از آن برای پشتیبانی از یک سری مقالات در مورد موضوعاتی استفاده می کنیم که بدون بودجه اضافی نمی توانستیم به آن ها بپردازیم. با این حال، متأسفانه، خرید NFT کسر مالیات نخواهد بود، زیرا برخی از نکات فنی مربوط به انتقال پول از ارز دیجیتال به حساب بانکی ISTE است.

این فرصتی است برای داشتن یک قطعه کوچک از تاریخ روزنامه نگاری و حمایت از EdSurge. از اینجا می توانید حراج را بررسی کنید .

ما یک داستان بعدی را انجام خواهیم داد که به شما اطلاع می‌دهیم که چگونه این کار را انجام دادیم – و چه چیزهایی را یاد می‌گیریم.

*******************************

منبع : بازارNFT ایران

دیسکورد : انجمن متاورس ایران

*******************************  

حسین قدیری سوال پاسخ داده شده فوریه 19, 2022
گذاشتن نظر
0

به امید راه انداری بازار تخصصی NFT ایران

حسین قدیری سوال پاسخ داده شده فوریه 19, 2022
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1464 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات