آیا مردم ایران کرونا ویروس جدید را شوخی گرفته اند ؟

1

9b80dc21 122b 4da4 844a e8ab8118c3a6 - آیا مردم ایران کرونا ویروس جدید را شوخی گرفته اند ؟
رایزن فرهنگی ایران در چین از وضعیت مقابله مردم ایران با ویروس کرونا در مقایسه با مردم چین چنین گفت :
من در آنجا همکاری مردم چین را با دولت و تصمیمات دولت به عینه مشاهده کرده ام و دیدم چگونه به تمام مقررات وضع شده تمکین می بخشند و یاری می کنند ، گرچه ممکن است مشکل اقتصادی برایشان پیش بیاید و یا درآمدشان کاهش پیدا کند .
عباسعلی وفایی افزود : در سالهای گذشته قریب به 130 میلیون چینی در سال نو سفر می کرده اند ،اما آنها امسال اصلا سفر نکرده اند و در خانه هایشان ماندند . تمام رستوران های بزرگ و گوچک خصوصا در پکن تعطیل اعلام شد و در مدخل ورودی تمام مراکزی که اگرچه خالی از مردم بود ، مثلا برخی از مکانهای اجتناب ناپذیر مثل بازار میوه و تره بار ، همه را چک میکردند و اگر کسی نشانی از ویروس داشت با تماس با اورژانس او را منتقل می کردند . این بسیار جالب بود که تمام مردم تمکین میکردند . در روزهای عادی در غروب والدین فرزندانشان را بیرون می آوردند ، اما در این مدت هیچ خبری از این نبود که کسی زندگی خودش را خارج از خانه بگذراند .
وفایی به رعایت نکردن نکات بهداشتی توسط افرادی که در تهران با مردم در ارتباط هستند اشاره و بیان کرد :
من در این چند روز وقتی مقایسه میکنم ، ازجمله رعایت نکردن نکات بهداشتی توسط افراد در فروشگاه های بزرگ را می بینم که با دستکش خودشان را مصون می دارند اما کارت بانکی را برمی دارند و با این وضع اجناس را به من تحویل می دهند ، مثلا شیر و ماستی که قرار است در یخچال نگهداری شود ، که با همان دست های آلوده آنها را بارکدخوانی می کنند و تحویل میدهند . این منجر به گسترش ویروس می شود و نیاز است در این زمینه ها قدری اندیشه های علمی را به کار گیریم .
وی افزود : آنچه من در ایران دیدم این است که انگار مردم کرونا ویروس جدید را شوخی گرفته اند . قصد ترساندن ندارم اما اگر همکاری مردم نباشد و دولت تصمیم های بهتری را اتخاذ نکند و از تجربه چین در این مقابله استفاده نکند ، کشور بیشتر متضرر می شود .

حسین قدیری ارسال نظر جدید مارس 3, 2020

ايران و ايراني روز يه روز آگاه تر ميشود تا چيزي را يه چشم نبيند آن را قبول نخواهد كرد
متاسفانه ويروس اينقدر ريز هست كه تنوانايي ديدن آن را نداريم ( چه شود )
به اميد روزي كه اين ويروس از كشورمان هرچه سريع تر خارج شود

گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1632 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات