آفات دانه خوارها را نام ببرید ؟

2

af2bcb4cc80d12fbd6971e21037fcbd2f5765cde 147 - آفات دانه خوارها را نام ببرید ؟

آفات دانه خوارها را نام ببرید ؟

 با چه روش هایی میتوان از تکثیرآفات چوبخوار و از بین بردن آنها استفاده کرد 

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده نوامبر 11, 2020
گذاشتن نظر
1

آفات دانه خوارها را نام ببرید ؟
توزیع
کرم سیمی کاذب بیشتر (GFW) به صورت پراکنده در منطقه باران تابستان رخ می دهد.

شناسایی
GFW مرحله لارویی سوسکهای تیره رنگ با پاهای بلند است که اغلب بر روی سطح خاک در حال دویدن و پنهان شدن در زیر بستر گیاهان است. لاروها می توانند تقریباً رشد کنند. طول 35 میلی متر و صاف ، بدن سخت با کرم صیقلی به ظاهر قهوه ای طلایی.

موقعیت تغذیه و علائم آسیب
لاروها از بذر و ساقه های نهال درست در زیر سطح خاک تغذیه می کنند و باعث می شود ساقه ظاهری پاره پاره داشته باشد. سوسک های بالغ ممکن است گاهی به نهال های در حال ظهور آسیب برسانند. گیاهان بسیار آسیب دیده در نهایت پژمرده شده و می میرند.

کنترل
روشهای فرهنگی حمایت از جوانه زنی و رشد سریع گیاهچه ، “دوره آسیب” آسیب پذیر گیاه را کوتاه می کند ، بنابراین از دست دادن نهال را محدود می کند و تراکم گیاه را حفظ می کند. هدف قرار دادن مرحله لارو در خاک از طریق تیمارهای بذر نیز می تواند در بهترین حالت در شرایطی که نهال ها تحت شرایط مرطوب خاک رشد می کنند ، بهترین نتیجه را داشته باشد.

توزیع
کرم سیمی کاذب کمتر (LFW) به صورت پراکنده در سراسر منطقه باران تابستان رخ می دهد.

شناسایی

LFW مرحله لارو سوسک تیره رنگ است که اغلب به آن “سوسک سطحی گرد و غبار” می گویند. مرحله لارو نازک ، به طول 10 – 15 میلی متر با ظاهری براق تیره است. لاروها بسیار فعال هستند و در صورت ایجاد مزاحمت به سرعت از بین می روند.

موقعیت تغذیه و علائم آسیب

مشابه GFW ، لارو LFW نیز از دانه و ساقه های نهال درست در زیر سطح خاک تغذیه می کند و باعث می شود ساقه ظاهری پاره پاره داشته باشد. سپس گیاهان پژمرده می شوند و می میرند که منجر به کاهش تراکم نهال در مزرعه می شود.

کنترل

اقدامات فرهنگی حمایت از جوانه زنی و رشد سریع گیاهچه ، دوره “آسیب” گیاه را کوتاه می کند ، بنابراین از دست دادن نهال را محدود می کند و تراکم گیاه را حفظ می کند. هدف قرار دادن مرحله لارو در خاک از طریق تیمارهای بذر نیز می تواند در بهترین حالت در شرایطی که نهال ها تحت شرایط مرطوب خاک رشد می کنند ، بهترین نتیجه را داشته باشد.

سوسک ذرت سیاه
Heteronychus arator (Coleoptera: Scarabaeidae)

توزیع
سوسک ذرت سیاه به طور پراکنده در سراسر منطقه باران تابستان رخ می دهد.

شناسایی
سوسکهای بالغ دارای رنگ سیاه براق بوده و طول آنها تقریباً 12 تا 15 میلی متر است. آنها معمولاً در لایه سطح خاک یا روی آن یافت می شوند. لاروها چربی مانند ، بدن نرم و سفید با سر کمی تیره تر (نارنجی-قهوه ای) هستند. طول این لوله ها می تواند به 25 میلی متر برسد.

موقعیت تغذیه و علائم آسیب
سوسک های بالغ از ساقه های نهال در یا درست زیر سطح خاک تغذیه می کنند. سوراخ های بزرگ با لبه های پاره شده پس از تغذیه دیده می شود ، که منجر به مرگ گیاه و از بین رفتن تراکم گیاهچه می شود. لاروها به طور کلی از مواد آلی پوسیده تغذیه می کنند و به محصول آسیب نمی رسانند.

كنترل
روشهای فرهنگی كه از جوانه زنی و رشد سریع گیاهچه حمایت می كنند ، “دوره آسیب” گیاه را كاهش می دهد ، بنابراین از بین رفتن نهال را محدود می كند و تراكم گیاه را حفظ می كند. تیمارهای شیمیایی بذر به عنوان رویکرد پیش گیاه برای کنترل سوسک های بالغ ثبت می شوند.

5722 Fig%204 - آفات دانه خوارها را نام ببرید ؟

سوسک ذرت سیاه (بزرگسال)

5722 Fig%205 - آفات دانه خوارها را نام ببرید ؟

سوسک سیاه ذرت (گراب / لارو)

                5722 Fig.%207 - آفات دانه خوارها را نام ببرید ؟

استان غربی غرب کرم دانه (شپشک / بزرگسال)

استان غربی غرب کرم دانه
Eremnus cerealis (Coleoptera: Curculionidae)

توزیع
کرم غلات استان غربی یک آفات پراکنده و غیرقابل پیش بینی گندم در شرایط بارندگی شدید در کیپ غربی است.

شناسایی
لاروهای C شکل بدون پا هستند و طول آنها می تواند به 10 میلی متر برسد. آنها به رنگ سفید تا کرم با سرهای قهوه ای براق کوچک هستند. سوسک های بالغ و سیاه قهوه ای به عنوان سرخدار شناخته می شوند و طول آنها به طور متوسط ​​5 تا 6 میلی متر است. اجسام سوسکها از پشت کمرنگ دیده می شوند و یک پوزه مشخصی را در قسمت جلوی سر نشان می دهند. شفیره سفید نرم را می توان در داخل سلولهای خاک مشاهده کرد.

موقعیت تغذیه و علائم آسیب
لاروها از ساقه های نهال درست در زیر سطح خاک تغذیه می کنند و باعث می شود ساقه ظاهری پاره پاره داشته باشد. سپس گیاهان پژمرده شده و می میرند و منجر به عدم ایستادن گیاهان در مزرعه می شوند. سوسکهای بزرگسال از برگها تغذیه می کنند اما از نظر اقتصادی خسارت قابل توجهی گزارش نشده است.

كنترل
روشهای فرهنگی كه از جوانه زنی و رشد سریع گیاهچه حمایت می كنند ، “دوره آسیب” گیاه را كاهش می دهد ، بنابراین از دست دادن نهال را محدود می كند و تراكم گیاه را حفظ می كند. در حال حاضر هیچ ماده شیمیایی برای گندم علیه این آفت ثبت نشده است.

کرم دانه “Sandveld”
Pseudopophylia smaragdipennis (Coleoptera: Chrysomelidae)

توزیع
کرم دانه “Sandveld” فقط در استان کیپ غربی وجود دارد.

شناسایی
لارو کرم رنگ با سر قهوه ای تیره و تقریباً 10 تا 12 میلی متر طول است. سوسکهای بزرگسال آبی سبز تا سبز متالیک و تقریباً 6 میلی متر طول دارند. شفیره ها در داخل سلول ها درست در زیر سطح خاک وجود دارند.

موقعیت تغذیه و علائم آسیب
لاروها از ساقه گیاه درست در زیر سطح خاک تغذیه می کنند و باعث مرگ گیاهان کوچک می شوند. گیاهان بزرگتر اغلب از آسیب تغذیه ای جان سالم به در می برند اما پنجه زنی این گیاهان کاهش می یابد.

كنترل
روشهای فرهنگی كه از جوانه زنی و رشد سریع گیاهچه حمایت می كنند ، “دوره آسیب” گیاه را كاهش می دهد ، بنابراین از بین رفتن نهال را محدود می كند و تراكم گیاه را حفظ می كند.
در حال حاضر ، هیچ ماده شیمیایی علیه این آفت بر روی گندم ثبت نشده است.

منبع : www.arc.agric.za

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده نوامبر 11, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1976 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات