آسیا تبدیل به کانون جهانی کریپتو Craze NFT می شود | اولین بازار NFT ایران

1

آسیا تبدیل به کانون جهانی کریپتو Craze NFT می شود

آسیا پیشتاز در تب و تاب NFT است و آسیای مرکزی و جنوب شرقی 35 درصد از 22 میلیارد دلار تجارت جهانی در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

2022 01 10 NFT 1 - آسیا تبدیل به کانون جهانی کریپتو Craze NFT می شود | اولین بازار NFT ایران
بازدیدکنندگان از اینستالیشن هنری همهجانبه توسط هنرمند رسانه ای رفیک آنادول در نمایشگاه هنر دیجیتال، در هنگ کنگ، چین . عکس: رویترز

هنگامی که اولین توییت جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر، به عنوان یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) به قیمت 2.9 میلیون دلار به یک تاجر مالزیایی فروخته شد، جهان ایستاد و متوجه شد.

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی Finder، آسیا از آن زمان به عنوان پیشتاز در شور جهانی NFT ظاهر شد و آسیای جنوب شرقی بیشترین ترافیک وب مبتنی بر NFT را در سال گذشته تشکیل دادند. شرکت تحقیقاتی Chainalysis Inc می گوید که آسیای مرکزی و جنوب شرقی 35 درصد از 22 میلیارد دلار تجارت جهانی NFTها در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

سه کشور آسیای جنوب شرقی – فیلیپین، تایلند و مالزی – در فهرست ترافیک وب Finder برتر هستند، در حالی که داده‌های روند جهانی Google برای سال 2021 نشان می‌دهد که درخواست‌های جستجو برای NFT اغلب از چین، سنگاپور، هنگ کنگ، فیلیپین و کره جنوبی آمده است.

صرافی ارز دیجیتال هندی WazirX  اولین بازار NFT آسیای جنوبی را در ژوئن سال گذشته با 15 خالق NFT از سراسر آسیا راه اندازی کرد. این پلتفرم به سازندگان اجازه می‌دهد حداقل هزینه‌های گاز را بپردازند – پرداخت‌هایی که سازندگان NFT برای جبران انرژی محاسباتی مورد نیاز انجام می‌دهند تا در بلاک چین صرفه‌جویی کنند.

Abhishek Kalyanpurkar، هنرمند دیجیتال 37 ساله از بمبئی، یکی از ذینفعان آن است. او می‌گوید که بیش از 563 NFT در بازار NFT صرافی ارز دیجیتال WazirX در عرض دو ماه پس از شروع سفر خود در جولای ضرب کرده است. هر کدام به طور متوسط ​​10 دلار قیمت دارند.

او گفت: «این زندگی را تغییر داده است. هر کسی که خالق است باید از این بازار رو به رشد استفاده کند. خریدار رمزارز را به کیف پول Metamask من منتقل می کند و من پول را از طریق Binance Exchange تبدیل می کنم.

Metamask یک کیف پول بلاک چین و ارز دیجیتال NFT است که مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که کاربران می توانند ارزهای دیجیتال را دریافت و ارسال کنند.

NFTها (توکن‌های غیرقابل تعویض) نسخه‌های قابل مبادله و ایمن یک دارایی دیجیتال، از جمله jpeg و ویدیو، هستند که به اشکال مختلف ارائه می‌شوند. یک NFT می تواند یک کارتون، آواتار دیجیتالی یک بازی، یک آهنگ یا حتی چیزی به اندازه عکس یک سیب زمینی باشد. هر خلق منحصر به فرد می تواند یک توکن غیر قابل تعویض (غیر قابل تعویض) با ارزش پولی باشد.

NFT های آسیا در Discord و Twitter رشد می کنند

این صنعت همچنین شاهد رشد مداوم هنرمندان آسیای مرکزی و جنوبی در کانال های رسانه های اجتماعی از جمله Discord و Twitter بوده است. NFT Asia، انجمنی برای هنرمندان NFT آسیایی، حدود 2700 دنبال کننده در Discord و بیش از 9000 دنبال کننده در توییتر دارد.

یکی دیگر از رشدهایی که در این فضا مشاهده شد، از طریق انجام بازی‌های پولی NFT برای کسب درآمد است. یکی از بازی‌های NFT که رشد سریعی در آسیا داشت، بازی Play-To-Earn ‘Axie Infinity’ از شرکت ویتنامی Sky Mavis بود.

سایت تحلیلی Gaming ActivePlayer.IO فاش کرد که بازیکنان فعال روزانه Axie از بیش از 10000 بازیکن در ژانویه 2020 به بیش از 2 میلیون کاربر در سال 2021 رسیدند. Axie در کشورهایی مانند فیلیپین، ونزوئلا، ایالات متحده آمریکا، اندونزی، تایلند و مالزی بسیار محبوب بود.

زمانی که همه‌گیری فیلیپین را فرا گرفت، بیش از 4.5 میلیون فیلیپینی شغل خود را از دست دادند و Axie Infinity به منبع درآمد جایگزین برای بسیاری تبدیل شد.

بازی از بازیکنان می‌خواهد که دارای آواتار پوکمون‌مانند به نام «Axies» باشند که یک NFT در بازی است. بازیکنان از طریق دو ارز رمزنگاری – Smooth Love Potions (SLP) و Axie Infinity Shards (AXS) Axies را خریداری یا مبادله می کنند که می تواند حدود 350 تا 600 دلار هزینه داشته باشد.

Nix Eniego، مدیر بورسیه تحصیلی Axie 29 ساله از فیلیپین، گفت: «Axie یک مشکل اساسی را که با NFTs مرتبط است حل می کند – نقدینگی کم. در حین بازی Axie، می توانید فوراً از Axie NFT های خود استفاده کنید. این در مورد سازندگانی که هنر NFT خود را می فروشند صادق نیست.

گردهمایی های NFT در آسیا نیز سال گذشته با رویدادهایی مانند Art Moments Jakarta، Art Fair Philippines و CryptoArt Week Asia سرعت بیشتری گرفت.

و NFT ها حتی به عنوان راهی برای اعتراض استفاده می شوند. هنرمند سیاسی چینی Badiuco که مقیم استرالیا است، ماه گذشته مجموعه NFT المپیک زمستانی 2022 پکن را منتشر کرد. ظلم چین به تبتی ها، نسل کشی ادعایی اویغورها، ناآرامی های هنگ کنگ، سیستم های نظارتی و عدم شفافیت در مورد کووید-19 را به تصویر می کشد.

سرقت ادبی، سرقت هویت و سرقت هویت NFTها

در این صنعت مشکلاتی وجود دارد که باید مراقب آنها بود. بسیاری از هنرمندان آثار هنری سرقت ادبی، دستبرد و سرقت هویت را گزارش کرده اند.

حتی در بزرگ‌ترین بازار NFT جهان، OpenSea ، هنرمندان NFT شکایت دارند که درخواست‌های آنها برای حذف حساب‌های کپی‌کننده هنر دیجیتالشان نادیده گرفته می‌شود.

این شرکت صفحه خط کمک خود را در 12 دسامبر غیرفعال کرد و ادعای آن مبنی بر اینکه آثار هنری فقط در یک بلاک چین ذخیره می شود توسط جفری هانتلی، متخصص و برنامه نویس استرالیایی فناوری اطلاعات به چالش کشیده شد.

او گفت: “ذخیره یک گیگابایت داده در یک بلاک چین بیش از 76000 دلار هزینه دارد.” بسیاری از آثار هنری NFT که ادعا می‌کنند در یک بلاک چین ذخیره می‌شوند هنوز از Google Drive یا میزبان وب ۲.۰ استفاده می‌کنند. شما میلیاردها دلار روی یک لینک قابل کلیک خرج می کنید که شما را به یک تصویر هدایت می کند.

یک صفحه توییتر به نام «دزدی‌های NFT» در حال تلاش برای آموزش هنرمندان در مورد نحوه محافظت از هنر دیجیتال دزدیده شده خود است. برای مثال، هنرمندان می‌توانند نگرانی‌های مربوط به حق نسخه‌برداری خود را از طریق قانون حق نسخه‌برداری هزاره دیجیتال ثبت کنند که به ارائه‌دهندگان خدمات آنلاین واجد شرایط مانند Google پناهگاه امنی در برابر مسئولیت‌های پولی برای ادعاهای نقض حق نسخه‌برداری ارائه می‌دهد.

بازارهای NFT نیز شروع به ارائه نشان تأیید برای هنرمندان صاحب اثر کرده‌اند، اما باید دید که آیا این برای محافظت از آثار آنها کافی است یا خیر.

با وجود این مشکلات، NFT ها پلتفرم هایی را برای هنرمندان آسیایی فراهم می کنند تا با آثار هنری خود از فناوری بلاک چین سود ببرند. هنرمندانی مانند Abhishek و بازیکنان بازی مانند Isaiah به طور قابل توجهی از NFT ها از طریق تجارت کلکسیون های دیجیتالی خود سود برده اند.

کالیانپورکار می‌گوید: «کار من در سطح جهانی با استقبال خوبی مواجه شده است. من بیش از سه دهه به عنوان یک هنرمند تجربه دارم، اما دریافت چنین سودی به شما انگیزه می دهد که هنر بیشتری خلق کنید.

************************************

منبع : بازارNFT ایران

دیسکورد : انجمن متاورس ایران

************************************

حسین قدیری سوال پاسخ داده شده فوریه 19, 2022
گذاشتن نظر
0

قدردان شما هستیم از اینکه محتواهای عالی را استخراج ، ترجمه و در اختیار جامعه ایرانی قرار میدهید .

نیما ثانی ارسال نظر جدید فوریه 20, 2022

ارادتمندم … درود بر شما …
انجام وظیفه ست …

درود و سپاس جناب قدیری …

انجام وظیفه ست …

گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1235 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات