پروژه های متاورس | لیست پروژه های فعال متاورس در جهان
پروژه های متاورس | لیست پروژه های فعال متاورس در جهان
لیست پروژه های فعال متاورس را در این پست بارگذاری نمایید به همراه جزئیات با تشکر .
15 پروژه های متاورس
طبق گفته سرمایه گذاران و بنیانگذاران، 16 استارت آپ متاورس برای تماشا کدام استارتآپها احتمالاً میتوانند در دنیای متاورز پیشرفت کنند.
ما از سرمایه گذاران خواستیم تا راهنمایی های خود را در مورد شرکت ها برای تماشا به ما ارائه دهند.
نوشته مایجا پالمر 15 نوامبر 2021
مارک زاکربرگ میلیاردها دلار خرج می کند تا فیس بوک را به یک شرکت متاورس تبدیل کند و بازی ها و استودیوهای واقعیت مجازی را با سرعتی وحشیانه خریداری می کند. در همین حال، دیزنی به جدیدترین شرکت جهانی تبدیل شد که برنامههای خود را از جمله طرحی برای یک پارک موضوعی مجازی اعلام کرد. واضح است که متاورس یک فرصت تجاری بزرگ است.
علیرغم چند معامله بزرگ اخیر، از جمله جمع آوری سرمایه 1 میلیارد دلاری توسط سازنده Fortnite Epic در اوایل سال جاری و دور سرمایه گذاری 93 میلیون دلاری توسط سازنده جهانی متاورس The Sandbox، بیشتر سرمایه گذاران هنوز در حال تصمیم گیری هستند که کدام شرکت ها ارزش حمایت در این بخش نوپا را دارند.
بسیاری از دورهای تامین مالی متاورس تا کنون به صورت اولیه و سری A بوده اند، اما این انتظار وجود دارد که چک های بزرگ در 12 ماه آینده شروع به نوشتن شود. ما از سرمایهگذاران و بنیانگذاران متاورس درخواست کردیم که پیشنمایشی از شرکتهای متاورس اروپایی که معتقدند ارزش تماشا را دارند، داشته باشند.
Helga Valfells، شریک موسس در Crowberry Capital Crowberry Capital که در ریکیاویک و کپنهاگ فعالیت میکند، در استارتآپهای اولیه و اولیه در شمال اروپا سرمایهگذاری میکند. کرابری در سپتامبر 90 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرد که دومین سرمایه گذاری آن از سرمایه گذارانی از جمله دیوید هلگاسون، بنیانگذار شرکت موتور بازی Unity Technologies بود.
آلدین – ایسلند Aldin Aldin
مستقر در ایسلند در حال ساخت یک فرنچایز فانتزی در واقعیت مجازی است که بر اساس پرفروشترین بازی Waltz of the Wizards است. جاه طلبی آلدین ایجاد یک تجربه سرگرمی است که فانتزی را شبیه واقعیت کند. Waltz of the Wizards به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود که پتانسیل VR/AR را به عنوان یک رسانه به نمایش می گذارد، شناخته شده است.
آلدین چیزی فراتر از یک استودیوی بازی است. این تیم تعدادی ابزار را ساخته و به ثبت رسانده است تا به آنها کمک کند تا متاور کاملی را ایجاد کنند. آلدین می گوید که جعبه ابزار تعامل و تجزیه و تحلیل حضور ثبت اختراع آن می تواند به توسعه دهندگان کمک کند تا رابطه پیچیده بین رفتار کاربر، طراحی جهان، تنظیمات سخت افزار VR و حرکت درون دنیا را درک کنند.
Waltz of the Wizards همچنان در Oculus Quest و همچنین سایر هدستهای واقعیت مجازی جذابیت بیشتری به دست میآورد و Aldin در حال کار بر روی نسخههای آتی متعدد با ویژگیهای نسل بعدی است.
بازی های سفر سریع – سوئد Fast Travel Games
Fast Travel Games که توسط کهنه سربازان بازی Oskar Burman، Kristoffer Bejaminsson و Erik Odeldahl تأسیس شده است، اخیراً محتوای فوق العاده ای را منتشر کرده است.
تیم Fast Track به وضوح از پتانسیل تعامل متاورس استقبال می کند و تماشای سفر FTG حتی سریعتر در آینده جالب خواهد بود.
FTG اخیراً یک صندوق انتشاراتی برای سازندگان کوچکتر واقعیت مجازی راه اندازی کرده است که بدون شک به توسعه صحنه indy VR کمک می کند.
MakeReal – انگلستان
این استودیو بریتانیایی نرم افزار آموزشی همه جانبه را ایجاد و منتشر می کند و دارای بستری برای آموزش شبیه سازی است. تحقیقات Makereal نشان می دهد که آموزش همه جانبه به طور قابل توجهی موثرتر از روش های مرسوم است.
برای مشتریانی از جمله Vodafone، Lloyds Banking Group، Porsche، McDonald’s و EDF Energy محتوا ایجاد کرده است.
اما ریدرستاد، مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران Warpin Warpin Media یک استودیوی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سوئدی است که با مشتریان تجاری کار می کند تا تجربیات یادگیری و سرگرمی همه جانبه را برای آنها ایجاد کند.
4تجربه – لهستان 4Experience
استودیوی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده لهستانی تاکنون 150 پروژه از توانبخشی سکته مغزی با کمک واقعیت مجازی تا آموزش ایمنی واقعیت مجازی و معاینات پزشکی AR را توسعه داده است.
این شرکت بیش از 40 کارمند دارد و تا به امروز بوت استرپ شده است.
دره تار – سوئد Tar Valley
این استودیوی خلاقانه سه بعدی که در سال 2015 تأسیس شد و در Skellefteå در شمال سوئد واقع شده است، بر روی VR، AR و بازی های موبایل تمرکز دارد.
سایه – فنلاند Varjo
این شرکت فنلاندی که در سال 2016 راه اندازی شد، هدست های واقعیت مجازی را تولید می کند که می توانند نگاه کاربر را دنبال کنند، به اصطلاح “رزولوشن چشم انسان”، که عملکرد در واقعیت مجازی و دیدن جزئیات کوچک را آسان تر می کند.
طراحان و مهندسان خودروسازان مانند ولوو، آئودی و کیا از هدست ها برای طراحی نمونه اولیه وسایل نقلیه استفاده می کنند و بوئینگ از هدست ها برای آموزش خلبانان استفاده می کند.
وارجو در سال 2020 دور سرمایه 54 میلیون دلاری سری C را از سرمایه گذارانی از جمله Atomico، EQT Ventures و Volvo Cars Tech Fund جمع آوری کرد.
گلیچی – سوئد Gleechi
استارت آپ مستقر در استکهلم که در سال 2014 راه اندازی شد، فناوری به نام VirtualGrasp را توسعه داده است که تعامل دستی طبیعی تری را در واقعیت مجازی امکان پذیر می کند.
به عنوان مثال، کاربران می توانند اشیاء پیچیده مانند ابزارها را دستکاری کنند. Gleechi با شرکت هایی مانند زیمنس انرژی، اسکانیا و Saab Aeronautics برای توسعه برنامه های آموزشی مجازی مشارکت دارد. در ماه آوریل یک دور بودجه 2.5 میلیون یورویی از شورای نوآوری اروپا جمع آوری کرد.
اولیویه مارترت، مدیر، سرنا سرنا یک شرکت مستقر در پاریس است که در صنایع مختلف سرمایهگذاری میکند، اما تمایل خاصی به فناوری عمیق، نرمافزار سازمانی، بازارها و سرگرمیها دارد.
این شرکت در دورهای اولیه تا سری B سرمایه گذاری خواهد کرد، با اندازه چک از 200 هزار یورو تا 15 میلیون یورو برای اولین بلیط. سرنا در اوایل سال جاری روی پودر سرمایه گذاری کرد.
در سرمایه گذاری در متاورژن من به سه چیز خاص توجه می کنم: 1/ داستان سرایی – بنا به تعریف، متاوره محل همه احتمالات است.
من همیشه بنیانگذاران را به چالش می کشم که چگونه بازیکنان را جذب کنند و آنها را در اولویت قرار دهند.
آنها باید داستانها/دلایل/مکانیکهایی قوی نشان دهند که بازیکنان را جذب کند، آنها را وادار به ماندن و آوردن دوستان کند. 2/ چگونه جامعه را می سازند و کاربران چگونه می توانند محتوای خود را ایجاد کنند.
3/ سمت زیرساخت – آیا ستون فقرات فناوری به اندازه کافی قوی است که از رشد بالقوه جامعه حمایت کند؟ پس از راه اندازی، پرداخت بدهی های فنی دشوار خواهد بود.
شرکتهایی که من تماشا میکنم به دو دسته تقسیم میشوند که اولین آنها محصولاتی است که مکانیک اجتماعی در مرکز آنها قرار دارد.
پودر – فرانسه Powder
استارت آپ فرانسوی Powder می خواهد «دوربین متاورس» باشد. این برنامه از ضبط ویدئو و هوش مصنوعی برای شناسایی و گرفتن نکات برجسته بازی بازیکن به صورت خودکار و به اشتراک گذاری آنها با سایر بازیکنان در شبکه استفاده می کند.
در ماه فوریه یک دور سری A 14 میلیون دلاری به رهبری سرنا جمع آوری کرد.
دسته دوم استارتآپهایی هستند که روی لایه فناوری بازیها کار میکنند، یا تجربه بازی را بهبود میبخشند یا پلتفرمهای بدون کد را توسعه میدهند تا گیمرها بتوانند بازیهای خود را توسعه دهند.
پرواز – سوئد Hiber
این پلتفرم بازی اجتماعی مستقر در گوتنبرگ سوئد به هر کسی اجازه میدهد تا بدون نیاز به مهارتهای کدنویسی، جهانها، تجربیات و بازیهای همهجانبهای را در تلفن همراه خود ایجاد کند.
این یک رقیب برای پلتفرم هایی مانند Minecraft و Roblox است و USP آن سهولت استفاده بدون کد آن است. Hiber همچنین در اوایل تشخیص داد که کاربران نمیخواهند فقط بازی کنند – آنها ممکن است هر چیزی از یک کتابخانه مجازی گرفته تا یک یادبود برای یک حیوان خانگی مورد علاقه خود بسازند و آن را به اشتراک بگذارند.
این شرکت در ماه ژوئن یک دور سری A 15 میلیون دلاری به رهبری EQT Ventures جمع آوری کرد.
Voxowl – فرانسه
یک استارتآپ بازیهای ویدیویی فرانسوی که بازیای به نام Particubes توسعه میدهد، که در آن کاربران میتوانند تجربیات چند کاربره را بسازند، به اشتراک بگذارند و بازی کنند، همه از مکعبها (از لحاظ بصری کاملاً شبیه Roblox و Minecraft) ساخته شدهاند. بازی Particubes در حال حاضر در تست آلفا است.
Scapin’ – سوئد
یک استارتآپ مستقر در استکهلم که یک پلتفرم ارتباطات اجتماعی برای اولین بار در تلفن همراه توسعه میدهد که به هر کسی اجازه میدهد فضاهای مجازی سفارشیسازیشده ایجاد کند، چه برای معاشرت با دوستان و چه برای ارائه تجربیات به عموم.
این شرکت توسط بنیانگذاران سوئدی، یوآخیم هدنیوس (مؤسس و مدیر ارشد سابق فناوری Healthtech Kry/Livi) و لئو نیلسون (مدیر سابق محصولات iZettle و کارآفرین در Creandum) رهبری میشود.
در ماه ژوئیه یک دور بذر 2.9 میلیون یورویی به رهبری Creandum جمع آوری کرد.
آنتوان مویرود، رهبر سرمایه گذاری در EQT Ventures EQT Ventures یک صندوق سرمایهگذاری چند مرحلهای سوئدی است که از یک میلیون یورو تا ۷۵ میلیون یورو در استارتآپها و شرکتهای بزرگ در سراسر اروپا و ایالات متحده سرمایهگذاری میکند. این شرکت در تعدادی از شرکت های متاورس از جمله Varjo و Moralis سرمایه گذاری کرده است.
اخلاقی – سوئد Moralis
مورالیس که یک پلتفرم توسعه بلاک چین است که برنامه های غیرمتمرکز (dApps) را تامین می کند، زیرساخت اصلی را برای توسعه دهندگان بازی ایجاد می کند تا مکانیک های NFT و بلاک چین را در دنیای مجازی و بازی های خود تعبیه کنند.
همکاری اخیر با Polymon World بود.
مدتهاست که بازی راه را برای مالکیت دیجیتال هموار کرده است (فقط به Steam نگاه کنید) و دیدگاههای متاورز معمولاً بر محیطهای مجازی به سبک بازی با مالکیت دیجیتال غیرمتمرکز استوار است.
یکی از بزرگترین موانع برای پذیرش گسترده dApps فقدان ابزارهای توسعه است.
توسعه دهندگان زمان و پول زیادی را برای اجرای ویژگی های اولیه dApp تلف می کنند که منجر به چرخه های توسعه طولانی می شود.
ما آنقدر در اوایل فراجهان هستیم که بسیاری از ابزارهای زیرساختی اصلی به سادگی وجود ندارند. Moralis به هر کسی که دانش اولیه جاوا اسکریپت را دارد اجازه میدهد تا اپلیکیشنهای زنجیرهای متقابل بسازد و میزبانی کند.
بسیاری از آنها توسعه دهندگان وب هستند که قبل از کشف مورالیس هرگز dApps را برنامه ریزی نکرده اند. مورالیس با قادر ساختن افراد بیشتری برای ایجاد زیرساخت های اصلی خود، کمک می کند تا متاورس بیشتر به واقعیت تبدیل شود.
تیم Moralis به زودی کیت توسعه نرمافزار C# خود را منتشر میکند که به توسعهدهندگان امکان میدهد تا بزرگترین پلتفرمها را به صورت بومی – در وب، iOS و اندروید بسازند و پشتیبانی کنند.
بازیکن آماده من – استونی Ready Player Me
این شرکت استونیایی شخصیت های تمام بدن را برای متاورس ایجاد می کند و به افراد امکان می دهد آواتارهای خود را در پلتفرم ها و بازی های مختلف منتقل کنند.
این تیم در حال ایجاد شبکه ای در چند جهان مجازی است که در آن هویت دیجیتالی یک فرد از هویت به اصطلاح واقعی زندگی او جدا می شود. این اصل اصلی تمرکززدایی به اکوسیستم های سنتی بازی و نام مستعار زنجیره بلوکی نزدیک است.
واقعیت فشرده – انگلستان Condense Reality
این استارتآپ بریتانیایی به توسعهدهندگان و سازماندهندگان رویداد راهحلی برای ایجاد رویدادهای مجازی زنده در مقیاس بزرگ در دنیای مجازی از طریق Unity و Unreal ارائه میدهد.
این بدان معناست که بازیکنان به زودی میتوانند فیلمهای زنده تعبیهشده در بازیهایی مانند Fortnite، Roblox یا برندگان سرگرمی نوظهور آینده جهان را تجربه کنند.
Sandbox – آرژانتین،
اما با لینک فرانسوی این استارتآپ که توسط فرانسوی سباستین بورگت تأسیس شد و از آن زمان توسط Animoca Brands خریداری شد، یکی از اصول متواتر متداول اجتماعی شدن و مشارکت در اقتصاد را رهبری میکند.
Sandbox در حال ساختن دنیای دیجیتالی است که در آن بازیکنان از بازیها و اکوسیستمهای مختلف میتوانند با یکدیگر همگرا شوند و یک فضای دیجیتال مشترک را به اشتراک بگذارند.
فکر کردن به این موضوع که آوردن بازیها، برندها و اکوسیستمهای مختلف طرفداران زیر یک سقف چه چیزی میتواند منجر شود، هیجانانگیز است.
Upland متاورس آپلند
این استارتاپ بر پایه نقشه گوگل زمین های تفکیک شده در نقشه را به خرید و فروش میگذارد و ارز داخلی این پلتفرم UPX میباشد و بر پایه ارز های NFT طبقه بندی میشود .
ساختار این بازی قیمت گذاری زمین ها به دو حالت UPX و USD میباشد و بازیکنان میتوانید زمین های فروخته شده به USD را از بازی به کیفت Paypal وارد نمایند.
منبع : sifted