NFT ها در بازی های ویدیویی چیست؟ | اولین بازار NFT ایران
NFT ها در بازی های ویدیویی چیست؟ 9 ناشر در مورد آینده فناوری
شکی نیست که مردم برای کالاهای دیجیتال ارزش قائل هستند. دیجیتالی، کمیاب و کلکسیونی است.»
NFT در پایان سال 2021 به فرهنگ لغت بازی حمله کرد و بدون شک به یکی از داغ ترین موضوعات در بسیاری از صنایع در سال 2022 تبدیل خواهد شد. اگر هنوز در مورد اینکه چرا بازی بر روی بلاک چین سوار می شود یا اینکه آیا این یک چیز خوب یا بد برای بازی ها و گیمرها است سردرگم هستید، هیئت منصفه هنوز خارج است. اما این ایده خوبی است که اکنون درک محکمی در مورد معنای گیج کننده ترین روند جدید صنعت داشته باشید. ما آنچه NFT ها هستند، نحوه حضور آنها در بازی ها و آنچه ناشران مانند EA، Ubisoft، Square Enix و دیگران در مورد به نمایش گذاشتن آن ها در مجموعه طراحی خود گفته اند، باز خواهیم کرد. NFT در بازی ها چیست؟
صرف نظر از اینکه در بازی استفاده می شود یا در جاهای دیگر، مخفف NFT به یک “توکن غیر قابل تعویض” برای یک آیتم دیجیتال اشاره دارد. از نظر نام کمی پیچیده به نظر می رسد، اما ایده در واقع نسبتاً ساده است. NFT گواهی مالکیت یک کالای دیجیتالی است که قرار است در تعداد محدودی ساخته شود. آنها را می توان به تصاویر دیجیتال یا میم ها، کلیپ های ویدیویی یا حتی چیزی به انتزاعی بودن کد منبع اصلی شبکه جهانی وب متصل کرد. اگر چیزی «تعویضپذیر» باشد، پس کالایی است که دو طرف قابل تعویض است – مانند اسکناس دلار.NFT ها فرصت هایی را برای فروش انواع کالاهای دیجیتال از پوسته بازی های ویدیویی گرفته تا JPG ارائه می دهند.
مهم نیست به چه شکلی باشد، وقتی NFT برای یک آیتم دیجیتالی خاص دارید، مالک توکن تایید شده آن در دفتر کل دیجیتال یا بلاک چین هستید. به عبارت ساده، یک لینک تخصصی دریافت می کنید که ارتباط شما را با آن دارایی دیجیتال ثابت می کند. درست مانند کسی که می تواند یک ماشین بسیار ارزشمند در دنیای واقعی داشته باشد، NFT ها فرصتی را برای ادعای بخش کوچکی از چشم انداز دیجیتال ارائه می دهند.
این مانند مالکیت سند چیزی است که صرفاً در اینترنت وجود دارد.
چگونه NFT ها ممکن است در بازی های ویدیویی کار کنند
به خصوص وقتی صحبت از بازی می شود، شرکت های بزرگ NFT ها را راهی برای ایجاد جریان درآمد مداوم از محتوای دیجیتال می دانند. به عنوان مثال، اگر یک پوسته Fortnite کمیاب به عنوان NFT ارائه شود، یک بازیکن می تواند اولین کسی باشد که پوسته را در بازی باز می کند و سپس مالکیت آن را در اختیار می گیرد. هنگامی که آنها این کار را انجام دادند، توکن مربوط به آن پوست می تواند به بالاترین قیمت پیشنهادی مجددا بفروشد، به طور بالقوه برای پول زیادی. صرف نظر از اینکه پوسته چقدر به فروش میرسد، سازندگان اصلی آن در اپیک گیمز همچنان از این مبلغ پرداختی میگیرند، و مالک جدید میتواند آن را برای همیشه به مالکان دیگری بفروشد و Epic به طور فرضی هر بار یک برش میدهد.
جدای از اتصال NFT به هر بازی که پوستههای آرایشی میفروشد، به همین راحتی میتوان دید که چگونه اصول NFT ممکن است در بازیهای جمعآوری کارت مانند حالتهای Ultimate Team که در عناوین EA Sports ارائه میشود، اعمال شود. اساساً هر کارتی در این حالت میتواند NFT خودش باشد، و سپس میتوانید مالکیت هر کارتی را که در عرشهتان وجود دارد را به بازیکنان دیگر بفروشید، در حالی که Electronic Arts از فروش حراجشدهاش کوتاهی میکند.NFT ها می توانند پایه و اساس همه چیز در FIFA Ultimate Team EA باشند
بنابراین، EA علاوه بر دریافت پول برای گیمری که بستهای را که کارتهای کمیاب در ابتدا از آن تهیه میکردند، دریافت میکند، از نظر تئوری میتواند یک جریان درآمدی کاملاً جدید ایجاد کند که کاملاً بر اساس فروش مجدد آن کارتهای کمیاب تا زمانی که NFTها قابل اجرا هستند، باز کند. در حالی که مدتهاست یک «بازار سیاه» برای افرادی که حسابهای Ultimate Team را که دارای کارتهای کمیاب با پول واقعی هستند میفروشند، وجود دارد، NFTها به عنوان فرصتی برای ناشر عمل میکنند تا تکهای از آن پای سودآور را انتخاب کنند.
هیچ یک از نمونه های ذکر شده در بالا هنوز وجود ندارد، اما کسانی که علاقه گذرا به صنعت بازی دارند احتمالاً می توانند ببینند این قطار به کجا می رود. ناشران بزرگ بازی ایده NFT ها را دوست دارند زیرا امکان کسب درآمد زیاد از موارد کمیاب را باز می کنند. ما قبلاً شاهد بودهایم که روندهای اخیر مانند لوازم آرایشی محدود به زمان تبدیل به یک هنجار شده است، اما چه میشود اگر ناشران بتوانند تنها با فروش تعداد زیادی از پوسته یا کارت خاص از بین بروند؟ تقاضا برای آن اقلام به شدت افزایش می یابد و بازاری فعال ایجاد می کند.
NFTها تکامل بعدی ریزتراکنش های درون بازی هستند. ما شاهد پیشرفت این مفهوم از جعبههای غارت تا پاسهای جنگی بودهایم، و اکنون که روند دوم کمی کهنه شده است، پیشخوانهای لوبیا NFT را بهترین راه بعدی برای جذب پول از طرفداران FOMO میدانند.
آیا یک ناشر بازی از نظر فنی می تواند خانه حراج خود را بدون اتکا به بلاک چین برای انجام آن بسازد؟ کاملا. اما NFT ها جانور خاصی هستند زیرا جریان نقدی مداوم را با علاقه اخیر سرمایه گذاران به طرح های بلاک چین ترکیب می کنند. اگر شرکتها بتوانند سرمایهگذاران را خشنود کنند و همزمان کسب درآمد کنند، از مسیر NFT برای انجام آن مشکلی ندارند.
9 شرکت بازی سازی در مورد NFT در بازی چه می گویند؟
با توجه به میزان پول نقد بالقوه روی میز، بر کسی پوشیده نیست که برخی از بزرگترین ناشران صنعت در روزهای اخیر صحبت های زیادی درباره NFT ها کرده اند. در اینجا چند نقل قول مثبت و منفی در مورد NFT وجود دارد که ارزش به خاطر سپردن دارد.
9. یوبی سافت : در مورد ابتکار NFT خود به نام Quartz که در حال حاضر فقط NFT ها را برای Ghost Recon Breakpoint می فروشد ، مهمانداران Assassin’s Creed و Far Cry به Decrypt گفتند :
ما میدانیم که احساسات [منفی] نسبت به فناوری از کجا نشأت میگیرد و باید آن را در هر مرحله مدنظر قرار دهیم. هدف این آزمایش درک این است که چگونه پیشنهاد ارزش تمرکززدایی می تواند توسط بازیکنان ما دریافت و پذیرفته شود. ما می دانیم که این یک تغییر بزرگ است که زمان می برد.”
8. Electronic Arts : اندرو ویلسون، مدیر عامل شرکت، این را طی تماسی با درآمد نوامبر 2021 گفت:
“من فکر می کنم که در زمینه بازی هایی که ایجاد می کنیم و خدمات زنده ای که ارائه می دهیم، محتوای دیجیتال کلکسیونی نقش مهمی در آینده ما ایفا خواهد کرد. بنابراین، هنوز زود است که بگوییم، اما من فکر میکنم که ما در موقعیت بسیار خوبی قرار داریم، و باید از ما انتظار داشته باشیم که خلاقانهتر و مبتکرانهتر در مورد آن فکر کنیم.»
7. Square Enix : در نامه ای در تاریخ 1 ژانویه 2022 از یوسوکه ماتسودا، رئیس Square Enix، او گروه بزرگی از بازیکنان را هدف قرار داد که «بازی می کنند تا سرگرم شوند» و از استفاده از NFT بیزارند.
“من متوجه هستم که برخی از افرادی که “بازی می کنند تا سرگرم شوند” و در حال حاضر اکثر بازیکنان را تشکیل می دهند، نسبت به این روندهای جدید ابراز تمایل کرده اند، و قابل درک است. با این حال، من معتقدم که تعداد معینی از افراد وجود خواهند داشت که انگیزه آنها «بازی برای کمک کردن» است، که منظور من این است که به هیجان انگیزتر شدن بازی کمک کنند. بازیهای سنتی هیچ انگیزه صریحی برای این گروه دوم از مردم که به شدت با احساسات شخصی ناسازگار مانند حسن نیت و روحیه داوطلبانه انگیزه داشتند، ارائه نکرده است.»Square Enix فکر می کند NFT ها بر اساس حس مشترک روحیه داوطلبانه Square Enix موفق خواهند شد
6. استودیوی Hazelight : از منظر یک توسعه دهنده مستقل کوچکتر، جوزف فارس، بنیانگذار استودیو Hazelight به واشنگتن پست گفت که «ترجیح می دهد از ناحیه زانو شلیک شود» تا اینکه NFT ها را مجبور به عناوین برنده جایزه مانند It Takes Two کند.
هر تصمیمی که در یک بازی بگیرید، جایی که باید طراحی را طوری تنظیم کنید که بازیکن را وادار به پرداخت کند یا کاری انجام دهید که بخواهید او پول بپردازد، اگر از من بپرسید اشتباه است. اگر یک بازی [با هدف گفتن] داستان بسازید، به نظر من اشتباه است. حالا، اگر از یک مدیر عامل بزرگ که یک شرکت را اداره می کند بپرسید، او می گوید من احمق هستم زیرا شرکت ها به دنبال کسب درآمد هستند. اما باز هم می گویم نه. برای من، بازی هنر است.»
5. Zynga : در نوامبر 2021، مت وولف، معاون بازیهای بلاک چین، Zynga در مورد احتمالات NFT در آینده این شرکت صحبت کرد . Zynga اکنون تحت چتر Take-Two Interactive است.
«سیستمهای مبتنی بر توکن وب 3 به ما این امکان را میدهند که در بازیهای خود نوآوری کنیم و اشکال جدیدی از ارزش بازیکن ارائه کنیم، در حالی که نحوه تعامل بازیکنان با یکدیگر را نیز تغییر میدهد. با ایجاد یک تجربه یکپارچه که بازیکنان را قادر میسازد در سفر بازی خود مالک شوند، هدف ما افزایش دسترسی مخاطبان Zynga و ایجاد تعامل و حفظ قویتر است. مهمتر از همه، ما بر روی حفظ یک رویکرد ایمن، فراگیر و سازگار با محیط زیست متمرکز هستیم و در عین حال از این فناوری برای بهبود تجربه بازیکن خود استفاده می کنیم.
4. Take-Two Interactive : ناشر پشت سریهای Grand Theft Auto، Red Dead Redemption و NBA 2K به طور یکسان نسبت به NFT ها خوش بین بود. استراوس زلنیک، مدیرعامل، استراوس زلنیک ، در سخنرانی در نشست Gamesbeat در نوامبر 2021 توضیح داد که چرا فکر میکند NFTها برای داراییهایش مناسب هستند.
ما می دانیم که مردم عاشق جمع آوری اشیا هستند. ما می دانیم که مردم برای نادر بودن ارزش قائل هستند. چه چیزی یک کلکسیون را ارزشمند می کند؟ تقاطع درک ارزش و کیفیت اساسی و نادر بودن. NFT ها می توانند این را ارائه دهند. آنها می توانند نسخه دیجیتالی آن را ارائه دهند. شکی نیست که مردم برای کالاهای دیجیتال ارزش قائل هستند. دیجیتالی، کمیاب و کلکسیونی است.»
3. ایکس باکس : در نوامبر 2021، فیل اسپنسر، معاون اجرایی ایکسباکس گیمینگ، به Axios بیانیه احتیاطی بیشتری در مورد آینده NFT در بازیها ارائه کرد.
چیزی که من امروز در مورد NFT میگویم، این است که فکر میکنم گمانهزنیها و آزمایشهای زیادی در حال انجام است، و برخی از خلاقیتهایی که من امروز میبینم، بیشتر از سرگرمی احساس بهرهکشی میکنند.»
2. سگا : در جلسه مدیریتی در دسامبر 2021 ، هاروکی ساتومی، مدیرعامل سگا به همان اندازه در مورد آینده NFT ها محتاط بود و گفت که اگر مخاطبان آن را دوست نداشتند، از این سرمایه گذاری کناره گیری می کند.
ما باید به دقت بسیاری از چیزها را ارزیابی کنیم، مانند اینکه چگونه میتوانیم عناصر منفی را کاهش دهیم، چقدر میتوانیم این را در مقررات ژاپن معرفی کنیم، چه چیزی توسط کاربران پذیرفته میشود و چه مواردی نمیشوند. سپس، اگر به مأموریت ما “خلق دائمی، برای همیشه جذاب” منجر شود، این موضوع را بیشتر بررسی خواهیم کرد، اما اگر به عنوان پولسازی ساده تلقی شود، میخواهم تصمیم بگیرم که ادامه ندهم.
1. Epic Games : علیرغم اینکه به عنوان مثال در بالا مورد استفاده قرار گرفت، تیم سوئینی، مدیر عامل Epic Games در سپتامبر 2021 توییت کرد که شرکت او NFT را در بازی های خود ارائه نخواهد کرد. با این حال، Epic برای بازیهایی که از ارزهای دیجیتال یا داراییهای مبتنی بر بلاک چین پشتیبانی میکنند در پلتفرم فروشگاه Epic Games در صورتی که توسط توسعهدهندگان دیگر ساخته شده باشند، باز است.
منبع : بازارNFT ایران