هدست یا عینک اپل چه فرقی با دیگ عینک های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دارد | اخبار متاورس
هدست یا عینک اپل چه فرقی با دیگ عینک های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دارد | اخبار متاورس
شایعه شده است که اپل یک تیم مخفی متشکل از صدها کارمند دارد که روی پروژه های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده کار می کنند.
توسط کارکنان MacRumors در 5 ژانویه 2022
در یک نگاه
- اپل در حال بررسی راه های متعددی است که می تواند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را در دستگاه های iOS آینده یا محصولات سخت افزاری جدید پیاده سازی کند. تمرکز اپل بر AR/VR در چند سال گذشته افزایش یافته است و یک محصول واقعیت افزوده میتواند تا سال 2022 عرضه شود.
محصولات شایعه شده
- هدست AR / VR
- عینک هوشمند واقعیت افزوده
پروژه مخفی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اپل
فهرست
- پروژه مخفی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اپل
- هدست واقعیت ترکیبی
- عینک هوشمند AR
- iOS 14 AR لو رفت
- AR در Xcode
- شراکت دریچه؟
- شایعات دیگر
- واقعیت افزوده در مقابل واقعیت مجازی
- تیم VR/AR اپل
- استخدام می کند
- کسب
- اختراعات AR / VR
- تاریخ عرضه
- هدست AR/VR نسل دوم
- برنامه های آینده AR/VR
- جدول زمانی عینک اپل
اپل بیش از 10 سال است که بر اساس ثبت اختراعات، فناوری های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را بررسی می کند ، اما با توجه به محبوبیت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده با عرضه ARKit، فعالیت اپل جدی تر شده است و انتظار می رود که منجر به AR/ شود. محصول VR در سال 2022.
شایعه شده است که اپل یک واحد تحقیقاتی مخفی با صدها کارمند دارد که بر روی AR و VR کار می کنند و راه هایی را بررسی می کنند که فناوری های نوظهور می توانند در محصولات آینده اپل استفاده شوند. VR / AR استخدام کرده است تا نگاهداشته در طول چند سال گذشته، و اپل است به دست آورد AR متعدد / شرکت VR آن را به عنوان پیشبرد کار خود را در AR / فضای VR.
اپل شایع است به کار بر روی حداقل دو پروژه AR است که شامل یک مجموعه هدست واقعیت افزوده به در سمت راست در اطراف 2022 به دنبال یک جفت شیک از عینک واقعیت افزوده آینده در تاریخ بعد منتشر خواهد شد. بسیاری از شایعات تنها بر روی عینک متمرکز شده اند، با این حال، منجر به سردرگمی در مورد برنامه های اپل شده است، اما به نظر می رسد هدست AR/VR اولین محصولی باشد که عرضه می شود.
تحلیلگر اپل مینگ-چی کو معتقد است “واقعیت ترکیبی” اپل هدست خواهد آمد بیرون در اواخر 2022 یا اوایل 2023، با عینک اپل به دنبال در 2025، هر چند منابع دیگر گفته اند که عینک در 2023. آمده هدست AR است / VR، با نام واقعیت ترکیبی، در حالی که عینک های اپل واقعیت افزوده هستند.
هدست واقعیت ترکیبی
اطلاعات و بلومبرگ هر دو گفته اند که اپل در حال کار بر روی عینک های هوشمند و یک هدست AR/VR (معروف به واقعیت مختلط) است که ابتدا هدست و سپس عینک عرضه می شود. شایعه شده است که این هدست شبیه به هدست واقعیت مجازی Oculus Quest فیس بوک است، اما با طراحی زیباتر که از پارچه و مواد سبک وزن برای اطمینان از راحتی هدست استفاده می کند.
گفته میشود که دارای دو نمایشگر با وضوح بالا و دوربینهای تشخیص چشم است که به کاربران امکان میدهد «تایپهای کوچک را بخوانند» و «دیگر افراد را در مقابل و پشت اشیاء مجازی ببینند». این هدست قادر است سطوح، لبهها و ابعاد اتاقها را با دقت بیشتری نسبت به دستگاههای موجود در بازار ترسیم کند. این صفحه نمایش پیشرفته تر و تراشه ای خواهد داشت که حتی سریعتر از پردازنده M1 در مک های 2020 است.
اطلاعات در ماه فوریه اعلام کرد که به بیش از دوازده دوربین برای ردیابی حرکات دست و دوربین هایی برای دیدن دنیای بیرون مجهز خواهد شد و این طراحی مانع از دید محیطی برای جلوگیری از نشت نور به میدان دید کاربر می شود. همچنین ممکن است یک گیره رو به بیرون در صفحه نمایش تعبیه شده باشد تا به کاربر اجازه دهد تصاویر گرافیکی را به دیگران نشان دهد.
Elec ادعا می کند که هدست VR دارای صفحه نمایش میکرو OLED با وضوح بالا با حداکثر 3000 پیکسل در هر اینچ است. پیش از این شایعه شده بود که نمایشگر میکرو OLED برای عینک هوشمند وجود دارد، اما نه برای هدست واقعیت مجازی.
مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، گفته است که هدست واقعیت ترکیبی آینده اپل در مجموع دارای 15 ماژول دوربین نوری خواهد بود . هشت ماژول از 15 ماژول دوربین برای تجربیات واقعیت افزوده آشکار، شش ماژول برای “بیومتریک نوآورانه” و یک ماژول دوربین برای تشخیص محیطی استفاده خواهد شد.
کو همچنین معتقد است که هدست اپل مجهز به یک سیستم ردیابی چشم پیشرفته خواهد بود که برای ارائه یک تجربه بصری بصری که به طور یکپارچه با محیط خارجی در تعامل است، همراه با عملکرد بصری تر که می تواند با حرکات چشم کنترل شود و بار محاسباتی را کاهش دهد، مجهز خواهد شد. وضوح کاهش یافته در جایی که کاربر به آن نگاه نمی کند، و همچنین شامل تشخیص عنبیه نیز می شود.
از نظر طراحی، این هدست بهعنوان یک گیره براق و منحنی که توسط مواد مشبک و هدبندهای قابل تعویض به صورت متصل شده است، توصیف شده است. ظاهراً یک هدبند دارای فناوری صوتی فضایی مانند AirPods Pro برای تجربه صدای فراگیر است، در حالی که دیگری عمر باتری اضافی را در حین حرکت فراهم می کند. اپل در حال کار بر روی چندین روش کنترلی است، از جمله “دستگاه انگشتانه مانندی که روی انگشت فرد قرار می گیرد.” این هدست همچنین میتواند به حرکات چشم و حرکات دست کاربر پاسخ دهد، در حالی که یک نمونه اولیه از هدست دارای یک صفحه فیزیکی در سمت گیر است. اپل همچنین ورودی سیری را آزمایش کرده است.
این هدست دارای چهار ماژول حسگر سه بعدی برای تشخیص حرکات دست و اشیاء اطراف کاربر است. این احتمالاً به هدست اجازه می دهد تا با حرکات دست کنترل شود و دستگاه همچنین دارای کنترل صوتی، تشخیص پوست، تشخیص فضایی و تشخیص بیان است.
اپل می خواهد یک اپ استور برای این هدست با تمرکز بر بازی، پخش محتوای ویدئویی و ویدئو کنفرانس ایجاد کند. این به توصیف بلومبرگ به عنوان یک “همه جانبه 3-D محیط دیجیتالی” طراحی شده برای بازی، مصرف رسانه، و ارتباطات. اپل ممکن است در حال برنامهریزی برای همکاری با شرکای رسانهای برای ایجاد محتوایی باشد که بتوان آن را در VR تماشا کرد و ممکن است تجربهای مانند FaceTime واقعیت مجازی با Animojis و سایر ویژگیها وجود داشته باشد.
اپل مهندسانی را برای کار بر روی نرمافزار AR/VR استخدام میکند و در یک پست شغلی اخیر ، این شرکت اعلام کرد که به دنبال ایجاد یک «پارادایم برنامه کاملاً جدید» است.
گفته می شود نمونه های اولیه هدست فعلی حدود 200 تا 300 گرم وزن دارند، اما اپل قصد دارد در صورت رفع مشکلات فنی، وزن نهایی را به 100 تا 200 گرم کاهش دهد که این امر باعث می شود هدست سبک تر از دستگاه های VR موجود باشد. این هدست با قدرت و حافظه مستقل قابل حمل خواهد بود، اما مانند آیفون «موبایل» نخواهد بود. این یک “تجربه همهجانبه” را ارائه می دهد که از محصولات فعلی VR موجود پیشی می گیرد و می تواند با Apple TV+ و Apple Arcade ادغام شود.
عملکرد واقعیت افزوده برای این هدست “محدودتر” است و در حالی که برای عرضه در سال 2022 برنامه ریزی شده است، گفته می شود که اپل با موانع توسعه متعددی برخورد کرده است و تخمین های “محافظه کارانه” فروش برای دستگاه دارد. اپل انتظار دارد تقریباً 180000 دستگاه بفروشد که با دستگاههای گرانتری مانند مک پرو برابری میکند. انتظار میرود این هدست بسیار گرانتر از هدستهای سایر شرکتها باشد و The Information میگوید که اپل در مورد قیمت این هدست در حدود 3000 دلار بحث کرده است.
طراحی اولیه شامل یک فن و پردازنده های قدرتمند بود که در نتیجه دستگاهی بسیار سنگین تولید شد. ظاهراً اپل تصمیم گرفته است که هدست را به صورت نزدیکتر کند تا اندازه آن را کاهش دهد. کاربران نمیتوانند هنگام استفاده از هدست از عینک استفاده کنند، بنابراین اپل سیستمی ایجاد کرده است که میتوان لنزهای سفارشی را روی صفحههای واقعیت مجازی قرار داد.
کو در اوایل سال 2021 گفت که اپل از یک طراحی لنز ترکیبی Fresnel ساخته شده از پلاستیک سبک وزن برای پایین نگه داشتن وزن هدست استفاده خواهد کرد، اما در اوایل سال 2022، او پیش بینی خود را به روز کرد و به اپل پیشنهاد کرد که در عوض از لنزهای “Pancake” استفاده کند که اجازه می دهد حتی باریک تر شود. و طراحی سبک تر در مقایسه با لنزهای Fresnel، لنز Pancake گرانتر و حجم کمتری دارد و در صورتی که اپل فناوری لنز پنکیک را انتخاب کند، باید تفاوت عمدهای در ضخامت کلی دستگاه ایجاد کند.
از نظر قدرت، هدست AR/VR آینده دارای یک پردازنده اصلی رده بالا است که شبیه به تراشه M1 است که سال گذشته اپل برای مکهای سیلیکونی اپل خود معرفی کرد، همراه با یک پردازنده پایینرده برای مدیریت جنبههای مرتبط با حسگر. از دستگاه
مینگ چی کو، تحلیلگر اپل ادعا میکند که میتواند به طور مستقل بدون تکیه بر مک یا آیفون کار کند، که برخلاف شایعات قبلی است که میگفت نیاز به اتصال به آیفون دارد. تراشه پرقدرت موجود در هدست یک جفت نمایشگر 4K Micro OLED سونی و شش تا هشت ماژول نوری را برای ارائه عملکرد مبتنی بر واقعیت افزوده هدایت می کند. اپل کار روی SoC هدست AR/VR را تکمیل کرده است و برای انتقال داده های بی سیم، فشرده سازی و فشرده سازی ویدئو و بهره وری انرژی برای حداکثر عمر باتری بهینه سازی می کند و مانند برخی از تراشه های دیگر اپل موتور عصبی ندارد.
تحلیلگر راس یانگ معتقد است که هدست AR/VR اپل در مجموع دارای سه نمایشگر خواهد بود. دو نمایشگر میکرو OLED از سونی همانطور که قبلاً پیش بینی شده بود و یک صفحه نمایش AMOLED که می تواند برای دید محیطی استفاده شود زیرا وضوح کمتری نسبت به نمایشگرهای OLED اصلی دارد.
هدست واقعیت ترکیبی آینده اپل از WiFi 6E پشتیبانی می کند که آخرین مشخصات WiFi است. گفته می شود اپل در حال برنامه ریزی برای پیاده سازی WiFi 6E برای ارائه تجربه ای پیشرفته و همه جانبه با اتصال بی سیم جامد است. WiFi 6E تمام مزایای WiFi 6 را دارد اما برای افزایش پهنای باند و تداخل کمتر بین دستگاه ها، طیف 6GHz را علاوه بر باندهای 2.4GHz و 5GHz اضافه می کند.
رندرهای هدست واقعیت ترکیبی
طراح ایان Zelbo ایجاد ارائه از AR آینده / هدست VR با استفاده از جزئیات طرح ارائه شده توسط اطلاعات . طبق گزارش ها، این سایت نسخه «نمونه اولیه» این هدست را مشاهده کرده است و توضیحی درباره ظاهر آن ارائه کرده است.
ظاهراً این هدست دارای یک نوار در قسمت پشتی است که از موادی شبیه به بند اپل واچ ساخته شده است، همراه با یک توری نرم که به صفحه نمایش جلویی شیک متصل شده است که روی صورت کاربر قرار می گیرد. گفته می شود هدبندها قابل تعویض و با گزینه های تنظیم اندازه هستند.
نمونه های اولیه هدست
شایعات قبلی از CNET در سال 2018 حاکی از آن بود که اپل در حال کار بر روی یک هدست قدرتمند AR/VR با نمایشگر 8K برای هر چشم است که از کامپیوتر یا گوشی هوشمند جدا میشود و با برنامههای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده کار میکند.
هدست CNET که شرح داده شد، به جای تکیه بر اتصال به تلفن هوشمند یا رایانه، با استفاده از یک فناوری بی سیم کوتاه برد با سرعت بالا به نام WiGig 60 گیگاهرتز به یک “جعبه اختصاصی” متصل می شود. این جعبه توسط یک پردازنده سفارشی 5 نانومتری اپل کار میکند که «قدرتتر از هر چیزی که در حال حاضر موجود است» است. جعبه ظاهراً شبیه یک برج رایانه شخصی است، اما “یک کامپیوتر مک واقعی نخواهد بود.” این طراحی جعبه مانند موضوع شایعات اولیه بود و ممکن است نمونه اولیه ای باشد که از آن زمان برای نسخه شیک تر که شایعات اکنون توصیف می کنند رها شده است.
گفته می شود که اختلافات داخلی در طول زمان اهداف اپل را برای هدست AR خود شکل داده و تغییر داده است. اپل در ابتدا به دنبال یک سیستم فوق العاده قدرتمند بود که دارای هاب برای قرار دادن پردازنده همانطور که در بالا توضیح داده شد، بود، اما جانی آیو، که از آن زمان شرکت را ترک کرده است، نمی خواست دستگاهی را بفروشد که به یک دستگاه ثابت و جداگانه نیاز دارد. عملکرد کامل
آیو در عوض هدستی با فناوری کمتر قدرتمند میخواست که بتواند مستقیماً در دستگاه تعبیه شود، اما رهبر تیم AR/VR، مایک راکول، دستگاه قدرتمندتر را میخواست. این یک بنبست بود که ماهها به طول انجامید و تیم کوک در نهایت از آیو حمایت کرد. گفته می شود که Ive عینک های هوشمند AR را ترجیح می دهد که در دست ساخت هستند.
عینک هوشمند AR
اپل در حال کار بر روی مجموعه ای از عینک های واقعیت افزوده است که Leaker Jon Prosser پیشنهاد کرده است که اپل آن را “Apple Glass” بنامد . این نام با توجه به شباهت به نام عینک گوگل، محصولی که مدت ها قبل از افشای کار اپل بر روی عینک های AR وجود داشت، انتخابی غیرعادی خواهد بود، بنابراین ممکن است دقیق نباشد.
گفته میشود این عینک شبیه عینکهای معمولی است و هر دو لنز دارای نمایشگری هستند که میتوان با استفاده از ژستها با آن تعامل کرد. گزینه ای برای دریافت عینک بدون لنز با قیمت اولیه 499 دلار وجود خواهد داشت و لنزهای طبی با هزینه اضافی در دسترس هستند.
به گفته بلومبرگ ، این عینک در مراحل اولیه توسعه قرار دارد ، حتی زودتر از هدست واقعیت مجازی/AR/VR که اپل روی آن کار می کند. این عینک به عنوان “چند سال دورتر” توصیف شده است، اگرچه اپل در ابتدا قصد داشت آنها را در سال 2023 عرضه کند.
ظاهراً اپل در حال برنامه ریزی برای استفاده از میکرو نمایشگرهای OLED جدید ارائه شده توسط سونی برای عینک های واقعیت افزوده خود است. میکرو نمایشگرهای OLED سونی دارای نرخ پاسخگویی بسیار سریع، کنتراست فوق العاده بالا، طیف رنگی گسترده، درخشندگی بالا، بازتاب کم و درایورهای یکپارچه برای طراحی نازک و سبک هستند. گفته می شود این عینک دارای صفحه نمایش 0.5 اینچی با وضوح 1280×960 است.
کو انتظار عینک AR به عنوان لوازم جانبی آیفون به بازار عرضه خواهد شد و در درجه اول یک نقش ها را تخلیه محاسبات، شبکه، و موقعیت به آی فون، با عینک ارائه یک تلفن همراه برای اولین بار “را از طریق در AR تجربه نوری است.” ارائه عینک AR به عنوان لوازم جانبی آیفون به اپل این امکان را می دهد که آنها را باریک و سبک نگه دارد. پروسر می گوید که این عینک شبیه به Ray-Ban Wayfarers یا عینکی است که تیم کوک از آن استفاده می کند.
بلومبرگ گفته است عینک اپل را اجرا خواهد کرد “راس” و یا سیستم عامل به واقعیت است. گفته می شود که rOS مبتنی بر iOS است، سیستم عاملی که روی آیفون اجرا می شود. برای هدست واقعیت افزوده، اپل در حال توسعه یک تراشه «سیستم روی یک بسته» شبیه به آنچه در اپل واچ است، است، اگرچه همانطور که در بالا ذکر شد به آیفون متکی است.
در طول توسعه یک هدست واقعیت افزوده، اپل پنلهای لمسی، فعالسازی صدا، و حرکات سر را به عنوان روشهای ورودی در نظر گرفته است و طیف وسیعی از برنامهها از نقشهبرداری تا ارسال پیامک در حال نمونهسازی هستند. اتاق های جلسه مجازی و پخش ویدیوی 360 درجه نیز مفاهیمی هستند که در حال بررسی هستند.
با توجه به اینکه شایعات اولیه در مورد عرضه در سال 2020 وجود داشت ، بلومبرگ معتقد است که ممکن است عینک های واقعیت افزوده سال ها تا عرضه عرضه شوند و هدست واقعیت مجازی در سال 2022 عرضه شود. گزارشی از DigiTimes نشان می دهد که عینک های واقعیت افزوده اپل در سال 2021 عرضه خواهند شد و مینگ- تحلیلگر اپل چی کو انتظار دارد در اولین فرصت در سال 2022 عرضه شود .
افشاگر Jon Prosser معتقد است اپل از عینک AR خود در ماه مارس یا ژوئن سال 2021 رونمایی خواهد کرد ، اما با توجه به تخمینهای بلومبرگ و کو ، این نادرست به نظر میرسد .
پروسر همچنین میگوید که اپل در حال کار بر روی نسخه محدود «میراث استیو جابز» از عینکهای هوشمند است که شبیه عینکهای گرد و بدون قاب استیو جابز است، اما مارک گورمن از بلومبرگ این شایعه را نامیده است. “داستان کامل.”
اپل در حال کار با TSMC برای توسعه نمایشگرهای میکرو OLED “فوق العاده پیشرفته” است که در دستگاه های واقعیت افزوده آینده اپل مانند عینک های هوشمند استفاده می شود. گفته می شود اندازه نمایشگرها کمتر از یک اینچ است.
نمایشگرهای Micro OLED مستقیماً بر روی ویفرهای تراشه ای به جای زیرلایه شیشه ای ساخته می شوند که منجر به نمایشگرهایی باریک تر، کوچکتر و کارآمدتر می شود. گفته میشود که توسعه نمایشگرهای میکرو OLED در مرحله تولید آزمایشی است و چندین سال طول میکشد تا اپل و TSMC برای تولید انبوه آماده شوند، که این نمایشگرها را برای عینکهای اپل که شایعه شده در حدود سال 2023 عرضه میشود، مناسب میکند.
گفته می شود که از اوایل سال 2021، اپل در حال وارد شدن به “مرحله دوم توسعه” در نمونه اولیه عینک واقعیت افزوده است. این عینک قرار است تا چند ماه دیگر مرحله سوم توسعه را پشت سر بگذارد و پس از تکمیل طراحی نمونه اولیه، این پوشیدنی یک دوره شش تا نه ماهه تایید مهندسی را پشت سر خواهد گذاشت.
iOS 14 AR لو رفت
کد و تصاویر یافت شده در iOS 14 کار اپل را بر روی هدست واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی تایید میکند، با عکسی کشف شده که یک کنترلکننده با ظاهر عمومی را برای هدستی که از نظر طراحی شبیه به هدست HTC Vive Focus است، نشان میدهد. اپل از سخت افزار HTC Vive برای اهداف تست داخلی استفاده کرده است.
اپل در حال آزمایش تجهیزات AR خود با یک برنامه iOS 14 به نام Gobi به همراه کدهای QR برای آزمایش تجربیات واقعیت افزوده است. یکی از این تجربیات واقعیت افزوده، یک بازی بولینگ در عرض عابر پیاده است که در یک گذرگاه خاص در سانیویل، کالیفرنیا اجرا میشود.
AR در Xcode
کد موجود در Xcode 11 کار اپل را بر روی نوعی هدست واقعیت افزوده تایید می کند . ارجاعاتی به دستگاه های آزمایشی با اسم رمز به اضافه چارچوب ها و پوسته سیستم مربوط به این دستگاه ها وجود دارد. منابع نشان میدهند که اپل در حال توسعه پشتیبانی از یک تجربه واقعیت افزوده مبتنی بر چهره است که شبیه به Daydream Google است.
شراکت دریچه؟
به گفته سایت تایوانی DigiTimes ، اپل در حال همکاری با توسعه دهنده بازی Valve برای هدست AR شایعه شده خود است. Valve اولین هدست واقعیت مجازی خود را با نام Valve Index در آوریل 2019 منتشر کرد.
Valve قبلاً با اپل کار کرده بود تا پشتیبانی هدست واقعیت مجازی بومی را به macOS High Sierra بیاورد و از پشتیبانی eGPU با نسخه مک نرم افزار SteamVR استفاده کند.
شایعات دیگر
در نوامبر 2017، اپل Vrvana را خریداری کرد ، شرکتی که یک هدست واقعیت ترکیبی به نام Totem را توسعه داد. فناوری Vrvana میتواند به طور بالقوه در هدستهای اپل آینده استفاده شود. اپل خرید Vrvana را با خرید Akonia Holographics دنبال کرد ، شرکتی که لنزهای عینک هوشمند AR را تولید می کند.
شایعات همچنین حاکی از آن است که اپل میتواند تحقیقات واقعیت افزوده خود را به عنوان بخشی از یک سیستم نرمافزاری داخل خودرو که میتواند شامل نمایشگر هدآپ یا سایر ویژگیها باشد، در پروژه خودروی در حال انجام خود بگنجاند .
توجه: خطایی در این جمع بندی مشاهده می کنید یا می خواهید بازخورد ارائه دهید؟ اینجا برای ما ایمیل بفرستید .
واقعیت افزوده در مقابل واقعیت مجازی
واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) فناوری های مشابهی هستند، اما تفاوت عمده ای بین آنها وجود دارد و کاربردهای بالقوه آنها بسیار متفاوت است. واقعیت مجازی به یک تجربه غوطه ور کامل در دنیای مجازی اشاره دارد، در حالی که واقعیت افزوده به یک دیدگاه اصلاح شده از دنیای واقعی اشاره دارد.
شاید بتوان این تفاوت را با مقایسه بین دو محصول، یکی AR و دیگری VR، به بهترین شکل خلاصه کرد. گوگل شیشه ای ، مجموعه ای اکنون از بین رفته گوگل عینک هوشمند، نمونه ای از واقعیت افزوده است. عینک گوگل که به چشم می خورد به کاربران اجازه می دهد دنیا را همانطور که هست ببینند، اما یک نمایشگر هدآپ ارائه می دهد که اطلاعات مربوطه ارائه شده توسط رایانه را بر روی آن نمای دنیای واقعی، مانند آب و هوای محلی، نقشه ها و اعلان ها، پوشش می دهد.
این مشابه چیزی است که گفته می شود اپل با شایعه ” عینک هوشمند ” خود روی آن کار می کند .
در مقایسه، Oculus Rift فیسبوک یک هدست واقعیت مجازی است که یک تجربه بصری فراگیر را ارائه میکند که دنیای واقعی را با اطلاعات حسی اضافی تقویت نمیکند – بلکه به طور کامل دنیای واقعی را با دنیای شبیهسازی شده جایگزین میکند.
واقعیت افزوده زمینه و اطلاعات رایانهای درباره دنیای اطراف را فراهم میکند در حالی که به ما امکان میدهد با محیط اطراف خود تعامل داشته باشیم، در حالی که واقعیت مجازی به گونهای طراحی شده است که ما را از محیط اطرافمان جدا کند تا بتوانیم با جهانهای ساختگی تعامل داشته باشیم.
کاربردهای بالقوه برای این دو بسیار متفاوت است. واقعیت مجازی به طور منحصر به فردی بر روی مصرف محتوای همهجانبه متمرکز شده است، زیرا این احساس را در کاربر ایجاد میکند که گویی در حال تجربه آنچه در دنیای شبیهسازی شده از طریق بازخورد بصری، لمسی و صوتی در حال انجام است. واقعیت مجازی تا حد زیادی در حال حاضر به بازی مرتبط است، اما همچنین این پتانسیل را دارد که تجربیات دنیای واقعی را برای اهداف آموزشی یا آموزشی بازآفرینی کند.
واقعیت افزوده وابسته به محتوای غوطهور نیست و با وجود اینکه کمتر هیجانانگیز است، زیرا به جای جایگزینی واقعیت افزوده است، طیف گستردهتری از کاربردهای بالقوه دارد. در واقع، برنامه ها و بازی های واقعیت افزوده به لطف ARKit به راحتی در iOS 11 در دسترس هستند .
با ARKit، یک دستگاه iOS قادر است سطحی مانند یک میز را شناسایی کند و سپس اشیاء مجازی را به آن اضافه کند. به دلیل قدرت محاسباتی آیفون و آیپد، قابلیت های واقعیت افزوده ARKit چشمگیر است. ARKit در حال حاضر برای ایجاد طیف گسترده ای از برنامه ها و بازی ها ، ترکیب اشیاء دیجیتال با دنیای واقعی استفاده می شود.
همانطور که شایعات اخیر حاکی از کار بر روی هدست واقعیت مجازی و واقعیت مجازی است، ممکن است اپل به دنبال محصولی باشد که هم با واقعیت افزوده و هم با واقعیت مجازی کار کند. چنین محصولی می تواند برای برنامه های کاربردی واقعیت مجازی جدی و همچنین تجربیات واقعیت افزوده استفاده شود و مشابه هولولنز مایکروسافت خواهد بود.
تیم VR/AR اپل
کار اپل بر روی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به چندین سال قبل برمی گردد، اما شایعات از مارس 2015 زمانی که اخباری مبنی بر اینکه اپل تیم کوچکی از افراد روی واقعیت افزوده کار می کنند منتشر شد، شروع شد. در سال 2015 و تا اوایل سال 2016، تیم اپل رشد کرد زیرا این شرکت کارمندانی را با تخصص در فناوری AR/VR استخدام کرد و چندین خرید مرتبط انجام داد.
تیم AR/VR اپل شامل صدها مهندس از سراسر اپل است که همگی در زمینه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تخصص دارند. این تیم در پارک های اداری در کوپرتینو و سانی ویل کار می کند و اپل در حال بررسی چندین پروژه سخت افزاری و نرم افزاری تحت نام رمز “T288” است.
تیم واقعیت افزوده اپل «نقاط قوت پیشکسوتان سختافزار و نرمافزار» را ترکیب میکند و توسط مایک راکول، که از دالبی آمده، رهبری میشود. کارمندان سابق شرکت هایی مانند Oculus، HoloLens، Amazon (از تیم VR)، شرکت انیمیشن سه بعدی Weta Digital، و Lucasfilm در حال کار روی AR در اپل هستند.
دن ریچیو، رئیس سابق مهندسی سختافزار اپل در ژانویه 2021 به سمت جدیدی منتقل شد که در آن بر کار اپل بر روی هدست واقعیت مجازی/AR/VR نظارت میکرد . این پروژه با چالشهای توسعه مواجه شده است و مدیران اپل معتقدند که تمرکز Riccio ممکن است کمک کند.
استخدام می کند
یکی از برجسته ترین استخدام کنندگان AR/VR اپل، استاد علوم کامپیوتر داگ بومن بود که قبلاً مرکز تعامل انسان و کامپیوتر ویرجینیا تک را رهبری می کرد. او در طراحی رابط کاربری سه بعدی تخصص دارد و کتابی در این زمینه نوشته است که رابط های سه بعدی و مزایای محیط های مجازی فراگیر را پوشش می دهد. او در زمینه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تخصص دارد.
اپل همچنین کارکنانی را استخدام کرده است که روی محصولات واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده در مایکروسافت و لیترو کار کرده اند. گفته میشود برخی از استخدامهای اخیر از تیم هولولنز مایکروسافت بودهاند، در حالی که برخی دیگر در Lytro کار میکنند، شرکتی که بر روی دوربینی کار میکند که میتواند اکشن زنده و گرافیک کامپیوتری را برای یک تجربه واقعیت مجازی اکشن زنده ترکیب کند. کارمندان تیم هولولنز تجربه ایجاد یک هدست واقعیت افزوده پیشرفته را خواهند داشت.
دوربین Lytro Immerge 360 درجه
Zeyu Li که به عنوان مهندس اصلی بینایی کامپیوتر در Magic Leap (استارت آپی که نمایشگر AR/VR روی سر را توسعه می دهد) خدمت می کرد، اکنون در اپل به عنوان “مهندس ارشد الگوریتم بینایی کامپیوتر” کار می کند.
یوری پتروف ، دانشمند تحقیقاتی سابق در Oculus متعلق به فیس بوک، اکنون به عنوان “دانشمند پژوهشی” در اپل خدمت می کند. طبق پروفایل لینکدین، پتروف تجربیات واقعیت مجازی را مطالعه کرد، نمونه اولیه اپتیک را ساخت و نرم افزار شبیه سازی کامپیوتری را توسعه داد.
جف نوریس، کارشناس واقعیت افزوده، در آوریل 2017 به عنوان یک مدیر ارشد که در تیم واقعیت افزوده این شرکت کار می کند، به اپل پیوست . نوریس دفتر نوآوری عملیات ماموریت و آزمایشگاه عملیات JPL را در ناسا تأسیس کرد. او پروژه های متعددی را با تمرکز بر تعامل انسان و سیستم با تاکید بر واقعیت مجازی و افزوده رهبری کرد.
اپل در می 2018 2018 استرلینگ کریسپین را استخدام کرد که یک برنامه نقاشی برای هدست های VR موبایل توسعه داد. «Cyber Paint» به دارندگان هدست واقعیت مجازی اجازه میدهد تا تصاویر ۲ بعدی ۲۶۰ درجه را در Oculus Go، Daydream، GearVR و Vive Focus ایجاد کنند. صفحه لینکدین کریسپین می گوید که او به عنوان یک “محقق نمونه سازی اولیه” کار می کند و نشان می دهد که با تیمی که شایعه شده است روی فناوری هدست VR/AR کار می کند، همکاری کرده است.
اپل در دسامبر 2018 ، اندرو کیم، طراح ارشد سابق تسلا و هولولنز مایکروسافت را استخدام کرد و با توجه به سابقه او، او ممکن است بر روی پروژه شایعه شده عینک AR اپل یا خودروی اپل آینده آن که گفته می شود در حال توسعه است، کار کند.
آرتور ون هاف، بنیانگذار Jaunt VR، در آوریل 2019 به عنوان یک معمار ارشد به اپل پیوست. قبل از کار در اپل، شرکت او سخت افزار واقعیت مجازی ، از جمله یک دوربین واقعیت مجازی سه بعدی 100000 دلاری به نام Jaunt One را ایجاد کرد. قبل از اینکه ون هاف شرکت را ترک کند، Jaunt شکست خورد و به تجربیات AR پرداخت.
با توجه به اینکه تیم اپل صدها کارمند را در بر می گیرد، بسیاری دیگر از متخصصان واقعیت مجازی استخدام شده اند که مورد توجه قرار گرفته اند. در لینکدین، چندین مهندس نرمافزار با تجربه واقعیت مجازی وجود دارند که توسط اپل استخدام شدهاند، اما مشخص نیست که آیا آنها روی تیم مخفی AR/VR کار میکنند یا خیر.
اپل در جولای 2019، کیم وورث، یکی از مدیران نرم افزاری خود را به بخش هدست واقعیت افزوده منتقل کرد تا ” نظامی ” را برای تیم ایجاد کند. Vorrath به مدت 15 سال بر مدیریت برنامه در تیم توسعه نرم افزار نظارت داشته است و به عنوان یک “نیروی قدرتمند” توصیف شده است که اطمینان حاصل می کند که کارمندان ضرب الاجل را رعایت می کنند و همچنین اشکالات را برطرف می کنند.
کسب
بسیاری از اعضای تیم AR/VR اپل ممکن است از طریق خرید به این شرکت ملحق شده باشند. از سال 2015، اپل چندین شرکت را خریداری کرده است که محصولات مرتبط با AR/VR ایجاد کردهاند، و برخی از خریدهای AR/VR آن حتی به چندین سال قبل برمیگردد.
هولوگرافیک آکونیا
اپل در آگوست 2018 شرکت Akonia Holographics را خریداری کرد ، استارت آپی که لنزهایی برای عینک های واقعیت افزوده می سازد. آکونیا هولوگرافیک “اولین اپتیکال بازتابنده هولوگرافیک و هدایت موج اپتیکال حجمی تجاری موجود در جهان را برای عناصر صفحه نمایش شفاف در عینک های هوشمند” تبلیغ می کند.
گفته میشود نمایشگرهایی که این شرکت تولید میکند از فناوری HoloMirror این شرکت برای “عملکرد فوقالعاده شفاف و تمام رنگی” استفاده میکند تا “نازکترین و سبکترین نمایشگرهای سرپوشیده در جهان” را فعال کند.
وروانا
در نوامبر 2017، اپل Vrvana را خریداری کرد ، شرکتی که یک هدست واقعیت ترکیبی به نام Totem را توسعه داد. Totem که هرگز در دسترس عموم قرار نگرفت، برای ترکیب فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در یک هدست طراحی شد و قابلیتهای VR کامل را با دوربینهای عبوری ادغام کرد تا ویژگیهای واقعیت افزوده مبتنی بر صفحه نمایش را فعال کند.
توتم اساساً از مجموعهای از دوربینها برای نمایش تصاویر دنیای واقعی در صفحه نمایش OLED 1440p خود استفاده میکرد، رویکردی تا حدودی منحصربهفرد که آن را از محصولات رقیب مانند هولولنز مایکروسافت که از یک صفحه نمایش شفاف برای ترکیب واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استفاده میکند، متمایز میکرد. اپل میتواند در حال برنامهریزی برای استفاده از برخی فناوریهای توتم در محصول آینده باشد.
PrimeSense
اپل شرکت سنجش بدن سه بعدی PrimeSense مستقر در اسرائیل را در سال 2013 خریداری کرد و این گمانه زنی را برانگیخت که قابلیت های مبتنی بر حرکت در Apple TV پیاده سازی خواهد شد. فناوری عمق سه بعدی و قابلیت های حسگر حرکت PrimeSense در پلتفرم اولیه کینکت مایکروسافت استفاده شد.
PrimeSense از نور نزدیک مادون قرمز برای پرتاب نور نامرئی به یک اتاق یا یک صحنه استفاده کرد که سپس توسط یک سنسور تصویر CMOS برای ایجاد تصویر مجازی از یک شی یا شخص خوانده می شود. این کنترلهای مبتنی بر حرکت را برای رابطهای نرمافزاری فعال میکند، اما همچنین میتواند کارهایی مانند اندازهگیری اشیاء مجازی و ارائه فواصل یا اندازههای نسبی را انجام دهد که برای برنامههای واقعیت افزوده مانند بازیهای تعاملی، نقشهبرداری در فضای داخلی و موارد دیگر مفید است. فناوری PrimeSense همچنین میتواند اسکنهای 360 درجه بسیار دقیقی از افراد و اشیاء ایجاد کند که به طور بالقوه برای برنامههای واقعیت مجازی مفید است.
متایو
اپل استارتاپ واقعیت افزوده Metaio را در می 2015 خریداری کرد. Metaio محصولی به نام Metaio Creator ساخت که میتوان از آن برای ایجاد سناریوهای واقعیت افزوده تنها در چند دقیقه استفاده کرد. قبل از خرید توسط اپل، نرم افزار Metaio توسط شرکت هایی مانند فراری استفاده می شد که یک نمایشگاه واقعیت افزوده ایجاد کردند.
فناوری Metaio همچنین در برلین مورد استفاده قرار گرفت تا به افرادی که از سایت دیوار برلین بازدید میکردند، اجازه استفاده از تلفن هوشمند یا تبلت را بدهد تا ببینند وقتی دیوار برلین هنوز پابرجا بود، این منطقه چگونه به نظر میرسید. فناوری Metaio یکی از فناوریهایی است که به طور بالقوه میتواند برای پیادهسازی قابلیتهای واقعیت افزوده در برنامههای اپل مانند Maps استفاده شود.
تغییر چهره
اپل در آگوست 2015 Faceshift را خریداری کرد و دومین خرید واقعیت افزوده خود را در سال 2015 به ثبت رساند. قبل از خرید توسط اپل، Faceshift با استودیوهای بازی و انیمیشن روی فناوری طراحی شده برای ثبت سریع و دقیق حالات چهره با استفاده از حسگرهای سه بعدی و تبدیل آنها به چهره های متحرک کار می کرد. به موقع. Faceshift همچنین روی یک محصول مصرفگرا کار میکرد که به افراد اجازه میداد چهرههای خود را به صورت کارتونی یا هیولایی در زمان واقعی در اسکایپ تغییر دهند.
فناوری Faceshift طیف گسترده ای از موارد استفاده ممکن را دارد و به نظر می رسد اپل از این ویژگی برای تقویت انیموجی در آیفون X استفاده می کند.
عاطفی
Emotient، شرکتی که ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل حالات چهره میسازد، در ژانویه سال 2016 توسط اپل خریداری شد . فناوری Emotient از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای خواندن احساسات انسان استفاده میکند، ویژگیهایی که در دنیای واقعی توسط تبلیغکنندگان برای تعیین واکنشهای احساسی به آن استفاده شده است. آگهی ها.
دهها کار وجود دارد که اپل میتواند با Emotient انجام دهد، از تشخیص چهره بهتر در برنامه Photos گرفته تا تجزیه و تحلیل احساسات مشتری در فروشگاههای خردهفروشی اپل تا باز کردن قفل دستگاههای iOS، اما از کاربردهای بالقوه AR/VR نیز برخوردار است. مانند Faceshift، فناوری Emotient می تواند برای تجزیه و تحلیل و تغییر حالات چهره برای ایجاد آواتارهای مجازی، مفید برای اهداف رسانه های اجتماعی و بازی ها استفاده شود. احتمالاً از فناوری احساسی برای Animoji استفاده شده است .
Flyby Media
Flyby Media که در اوایل سال 2016 خریداری شد، شرکت دیگری است که روی واقعیت افزوده کار می کند. Flyby اپلیکیشنی را ایجاد کرد که با گوشی هوشمند مجهز به حسگر سه بعدی گوگل “Project Tango” کار می کرد و به پیام ها اجازه می داد به اشیاء دنیای واقعی متصل شوند و توسط دیگران با یکی از دستگاه های گوگل مشاهده شوند.
نگاهی به برنامه Flyby Messenger قبل از اینکه از اپ استور خارج شود، از طریق TechCrunch
به عنوان مثال، شخصی می تواند نقطه عطفی مانند پل گلدن گیت سانفرانسیسکو را “اسکن” کند و پیامی به آن بنویسد. شخصی که بعداً از پل بازدید می کند، می تواند پل را با برنامه Flyby اسکن کند تا پیام را ببیند. برنامه Flyby احتمالاً توجه اپل را به خود جلب کرده است زیرا قادر به تشخیص و درک اشیاء مختلف اسکن شده است، فناوری که می تواند توسط اپل به روش های مختلفی در برنامه هایی مانند Photos و Maps استفاده شود.
RealFace
در فوریه 2017، اپل RealFace را خریداری کرد ، یک شرکت امنیت سایبری و یادگیری ماشینی متخصص در فناوری تشخیص چهره، که به طور بالقوه می تواند برای ویژگی های واقعیت افزوده آینده استفاده شود.
RealFace فناوری تشخیص چهره را با ادغام هوش مصنوعی برای تشخیص چهره بدون اصطکاک توسعه داد. فناوری Realface احتمالاً در iPhone X ، اولین گوشی هوشمند اپل با قابلیت تشخیص چهره در قالب Face ID استفاده شده است.
NextVR
اپل در می 2020 NextVR را خریداری کرد ، یک شرکت مستقر در کالیفرنیا که واقعیت مجازی را با ورزش، موسیقی و سرگرمی ترکیب میکرد و تجربههای VR را برای تماشای رویدادهای زنده روی هدستهای واقعیت مجازی پلیاستیشن، اچتیسی، آکیولوس، گوگل، مایکروسافت و دیگر سازندگان ارائه میکرد.
فضاها
اپل در آگوست 2020 استارتاپ VR Spaces را خریداری کرد ، شرکتی که تجارب واقعیت مجازی را طراحی کرد که مردم میتوانستند آنها را در مراکز خرید و مکانهای دیگر تجربه کنند، مانند “ترمیناتور رستگاری: مبارزه برای آینده”. Spaces همچنین تجربههای واقعیت مجازی را برای برنامههای ارتباط ویدیویی مانند Zoom ایجاد کرد، چیزی که اپل میتواند به طور بالقوه آن را در محصول آینده AR/VR بگنجاند.
اختراعات AR / VR
اپل چندین حق ثبت اختراع را ثبت کرده است که مستقیماً به یک هدست واقعیت مجازی مربوط می شود که قدمت همه آنها به چندین سال قبل می رسد. در حالی که فناوری احتمالاً تا حدودی فراتر از اینها پیشرفت کرده است، آنها نگاه جالبی به ایده هایی که اپل در گذشته بررسی کرده است ارائه می دهند.
یک درخواست ثبت اختراع در سال 2008 یک “سیستم نمایش شخصی” نسبتاً ابتدایی را پوشش می دهد که برای تقلید از تجربه حضور در سینما هنگام تماشای ویدیو طراحی شده است.
ثبت اختراع دوم « سیستم نمایشگر نصب شده روی سر » را با «موتور لیزری» توصیف میکند که تصاویر را بر روی یک صفحه نمایش شیشهای شفاف که روی چشمها قرار میگیرد، شبیه به عینک، نمایش میدهد. در این پیکربندی، هدست به یک پخش کننده ویدیوی دستی مانند آی پاد متصل می شود تا قدرت پردازشی را فراهم کند.
پتنت سومی که در ابتدا در سال 2008 ثبت شد، از نظر طراحی مشابه بود و یک هدست ویدئویی عینک مانند را پوشش می داد که به کاربران اجازه تماشای فیلم و سایر محتواها را می داد. این دو ماژول نوری قابل تنظیم را در کنار چشم کاربر نشان میدهد که میتواند تصحیح بینایی را فراهم کند و امکان مشاهده محتوای سه بعدی را فراهم کند. اپل این را به عنوان ارائه یک تجربه تماشای رسانه شخصی توصیف کرد.
ثبت اختراع چهارم از 2008 تحت پوشش یک قاب هدست ویدیو شبیه به گوگل شیشه ای، که اجازه می دهد تا کاربر را به اسلاید آی فون یا آی پاد خود را به هدست به ارائه ویدیو. این هدست به عنوان یک محصول واقعیت افزوده توصیف شد که به کاربران اجازه میدهد کارهایی مانند تماشای ویدیو یا بررسی ایمیل را انجام دهند و در عین حال مراقب محیط اطراف خود باشند.
فراتر از پتنت های مرتبط با هدست، اپل همچنین برای ثبت اختراع ثبت کرده است که روش های دیگری را برای پیاده سازی ویژگی های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در دستگاه های خود توضیح می دهد. به عنوان مثال، یک درخواست ثبت اختراع در سال 2009، نمایشگرهای سه بعدی مجهز به دوربین را پوشش می داد که بر اساس موقعیت نسبی کاربر، در منظر تغییر می کردند.
چنین نمایشگری حرکت سر را تشخیص میدهد و به کاربر این امکان را میدهد تا سر خود را به اطراف حرکت دهد تا از زوایای مختلف به یک تصویر سه بعدی نگاه کند و در عین حال عناصر محیط کاربر را نیز در خود جای دهد.
پتنت های 2010 و 2012 استفاده از حسگرهای حرکتی را برای ایجاد یک رابط سه بعدی برای دستگاه های iOS با استفاده از تکنیک های واقعیت افزوده توصیف کردند. اپل این رابط را به عنوان یک “اتاق مجازی” توصیف کرد که با دستکاری جهت دستگاه از طریق حسگرهای داخلی یا از طریق حرکات حرکتی هدایت می شود.
در سال 2011، اپل حق اختراعی را برای ویژگی واقعیت افزوده در برنامه Maps به ثبت رساند که مربوط به نقشه برداری از فاصله تا نقاط دیدنی قابل توجه بود. با دوربین، کاربر میتواند به منطقه اطراف خود نگاه کند و تخمینهای بیدرنگ فاصله بین دو نقطه را همراه با همپوشانی اطلاعات مربوطه دریافت کند.
ثبت اختراع ثبت شده در سال 2014 و اعطا شده در 2017 را پوشش می دهد یک سیستم واقعیت افزوده همراه قادر به تشخیص اشیاء در محیط و پوشش آنها را با اطلاعات مجازی از طریق استفاده از دوربین، صفحه نمایش، و یک رابط کاربر. اپل این سیستم را ایده آل برای نمایشگر روی سر توصیف می کند، اما همچنین نشان می دهد که از آن در تلفن های هوشمند استفاده می شود.
اپل روی فناوری واقعیت مجازی کار می کند که می تواند در وسایل نقلیه خودران استفاده شود . چندین پتنت اپل سیستمی را توصیف میکند که شامل یک سیستم واقعیت مجازی داخل خودرو با هدست واقعیت مجازی است که برای ارائه سرگرمی و برای کاهش کسالت ناشی از کارهایی مانند مطالعه و کار در حین حرکت وسیله نقلیه استفاده میشود.
یک درخواست ثبت اختراع در ژوئیه 2020 روشهای ورودی احتمالی را با عینک اپل پوشش میدهد و سیستمی را توصیف میکند که در آن عینک از حسگر حرارت مادون قرمز استفاده میکند تا زمانی که شخصی با یک شی دنیای واقعی تماس میگیرد، به عینک اجازه میدهد سپس کنترلها را روی سطح دنیای واقعی پخش کند.
با این روش، عینک اپل میتواند در رابط کنترل واقعیت افزوده بر روی هر شی واقعی در دنیای واقعی برای یک نوع جلوه واقعیت ترکیبی پخش شود.
اپل در فوریه 2021 تعداد زیادی پتنت مربوط به کار خود را بر روی یک هدست واقعیت ترکیبی که شایعه شده بود، با پتنتهایی که عناصر طراحی، تنظیم لنز، فناوری ردیابی چشم و نرمافزار را پوشش میداد، ثبت کرد.
اپل چندین روش را برای راحتتر کردن هدست توسعه داده است و در عین حال آن را ایمن نگه میدارد و نور را مسدود میکند، بعلاوه یک سیستم دقیق تنظیم لنز وجود دارد که از مایع برای جابجایی یکپارچه لنزها استفاده میکند تا تناسب را برای هر کاربر سفارشی کند.
اپل همچنین یک سیستم ردیابی چشم را که از نور مادون قرمز برای تشخیص موقعیت استفاده میکند، توضیح میدهد و همچنین حق اختراعی در مورد نحوه ویرایش اسناد در فضای مجازی سه بعدی با استفاده از هدست و تشخیص حرکت وجود دارد.
اپل سیستمهایی را برای ضبط ویدیو از هدست به ثبت رسانده است، که در آن حسگرهای تعبیهشده ردیابی نگاه میتوانند نشانهای از جایی که فرد در حال حاضر به آن نگاه میکند، ارائه دهد، که میتواند دوربین داخلی را برای ضبط صحنهای که چشمهای کاربر در آن قرار دارد، هدایت کند. به جای اینکه به سادگی آنچه را که در مقابل کاربر است ضبط کنید.
درخواست ثبت اختراع دیگری که در فوریه 2021 ثبت شد، نشان داد که اپل در حال تحقیق بر روی دستگاهی است که روی انگشت با مجموعه ای از حسگرها و بازخورد لمسی استفاده می شود تا به عنوان یک دستگاه کنترل برای هدست واقعیت ترکیبی استفاده شود.
دستگاه کنترلی دارای شکلی است که به کاربران اجازه می دهد اشیاء را در محیط اطراف خود به طور طبیعی احساس کنند و می تواند نحوه حرکت انگشت و تعامل کاربر با سطوح را دقیقاً مشخص کند. گفته میشود این سیستم به قدری دقیق است که میتواند میزان فشار کاربر روی سطح و جهت دقیق این نیرو را تشخیص دهد و بازخورد لمسی را در پاسخ ارائه کند.
اپل میگوید که همراه با یک هدست واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی، این دستگاه با انگشت میتواند «احساس تعامل روی صفحهکلید فیزیکی را در زمانی که کاربر در حال ضربه زدن با انگشت روی سطح میز است به کاربر ارائه دهد» یا «به کاربر اجازه میدهد تا جوی استیک را تامین کند». ورودی نوع” برای بازی تنها با استفاده از حرکت نوک انگشتان کاربر.
تاریخ عرضه
مینگ چی کو، تحلیلگر اپل در اکتبر 2021 گفت که ساخت هدست واقعیت ترکیبی آینده تا پایان سال 2022 به تعویق افتاده است و تولید آن در سه ماهه چهارم سال 2022 آغاز می شود.
بلومبرگ همچنین معتقد است هدست AR/VR که اپل در حال کار بر روی آن است در سال 2022 وارد بازار خواهد شد، در حالی که عینک های واقعیت افزوده که در حال توسعه هستند در تاریخ بعدی عرضه خواهند شد. اطلاعات نشان می دهد که یک هدست AR/VR در سال 2022 و به دنبال آن عینک های هوشمند در سال 2023 عرضه می شود، اما این جدول زمانی زودتر از سایر منابع برای محصول عینک ذکر شده است.
دیجیتایمز میگوید هدست AR/VR آینده در سهماهه دوم سال ۲۰۲۲ وارد تولید انبوه خواهد شد و در سهماهه چهارم عرضه خواهد شد.
ظاهراً اپل در آزمایش عینکهای هوشمندی که در دست ساخت هستند عقب مانده است که ممکن است منجر به تاخیر شود. اپل قرار بود در اوایل سال 2021 وارد فاز دوم توسعه عینک شود، اما مرحله دوم آزمایش هنوز آغاز نشده است، بنابراین تولید حجمی در سه ماهه اول سال 2022 انتظار نمی رود .
تحلیلگران مورگان استنلی اخیراً گفته اند که هدست واقعیت افزوده بر اساس تعداد پتنت هایی که اپل منتشر کرده است “در حال نزدیک شدن به راه اندازی” است. تحلیلگران بر این باورند که پتنت اپل برای هدست AR/VR مشابه پتنتی است که قبل از عرضه اپل واچ ساخته بود.
هدست AR/VR نسل دوم
به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، اگرچه نسل اول هدست AR/VR هنوز راه اندازی نشده است، اپل در حال حاضر روی نسخه نسل دوم کار می کند . انتظار می رود هدست AR/VR که در سال 2024 عرضه می شود، طراحی به روز شده ای داشته باشد که سبک تر است، به علاوه سیستم باتری جدید و پردازنده سریع تری خواهد داشت.
برنامه های آینده AR/VR
مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، معتقد است که اپل می تواند “لنزهای تماسی” واقعیت افزوده را برنامه ریزی کند که می تواند در دهه 2030 عرضه شود.
به گفته کو، این لنزها الکترونیک را از دوران «محاسبات مرئی» به «محاسبات نامرئی» میآورند. در حال حاضر “هیچ دیدی” برای لنزهای تماسی وجود ندارد و این محصول تضمینی نیست که اپل توسعه دهد.
جدول زمانی عینک اپل
ژانویه2022
11 ژانویهKuo: هدست اپل از همان آداپتور برق 96 واتی مانند مک بوک پرو 14 اینچی استفاده می کند
5 ژانویهKuo: هدست اپل در پایان سال 2022 با لنزهای پنکیک عرضه می شود
4 ژانویههدست AR/VR آینده اپل با سه نمایشگر
دسامبر2021
31 دسامبرانتظارات اپل در سال 2022: آیفون 14، آی مک جدید، هدست واقعیت مجازی/واقعی و غیره
8 دسامبرKuo: هدست AR اپل دارای کنترل های پیشرفته حرکت دست و تشخیص اشیا
8 دسامبراپل به دنبال ایجاد یک «پارادایم برنامه کاملاً جدید» برای AR و VR است
8 دسامبرKuo: نسل دوم هدست AR اپل در سال 2024 با طراحی سبک تر، سیستم باتری بازطراحی شده و موارد دیگر عرضه می شود
5 دسامبرشایعه شده است که اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل بر روی بازی، رسانه و ارتباطات تمرکز می کند
نوامبر2021
25 نوامبرKuo: هدست AR اپل در اواخر سال 2022 با قدرت محاسباتی سطح Mac عرضه می شود
17 نوامبرKuo: آیفون 14 و هدست واقعیت ترکیبی با Wi-Fi 6E
16 نوامبرهدست واقعیت افزوده اپل به عنوان آینههای توسعه قبل از عرضه اپل واچ، “در حال نزدیک شدن به افزایش”
1 نوامبرKuo: هدست AR/VR 2022 اپل از Wi-Fi سریعتر 6E پشتیبانی می کند
اکتبر2021
19 اکتبرKuo: تولید انبوه هدست AR/VR اپل ممکن است تا پایان سال 2022 به تعویق بیفتد
سپتامبر2021
22 سپتامبرگزارش: هدست AR اپل با قیمت شایعه شده بیش از 2000 دلار در سه ماهه دوم 2022 وارد تولید انبوه می شود
14 سپتامبرهدست واقعیت مجازی اپل ممکن است دارای صفحه نمایش Micro OLED با وضوح بالا با 3000ppi باشد
2 سپتامبرهدست AR/VR آینده اپل به اتصال به آیفون نیاز دارد
اوت2021
29 اوتKuo: آیفون 13 دارای ارتباطات ماهواره ای LEO برای برقراری تماس و پیامک بدون پوشش سلولی است.
ژوئن2021
8 ژوئنKuo: اولین هدست AR اپل که در سه ماهه دوم سال 2022 عرضه می شود
آوریل2021
26 آوریلطبق گزارش ها، نمونه اولیه عینک اپل از برنامه آزمایشی 2021 عقب مانده است
مارس2021
31 مارساپل قصد دارد هدست واقعیت ترکیبی را با رویداد حضوری در «چند ماه آینده» معرفی کند
منبع : اخبار متاورس
منبع : macrumors