یاسمن تابستانه | تکثیر و پرورش

0

یاسمن تابستانه | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
0

یاسمن تابستانه

نام علمی : JASMINUM OFFICINALIS

خانواده : Oleaceae

بومی : اسیای شرقی

Jasminum officinale که به عنوان یاس معمولی یا یاس ساده شناخته می شود ، گونه ای از گیاهان گلدار در خانواده زیتون Oleaceae است. بومی قفقاز ، شمال ایران ، افغانستان ، پاکستان ، هیمالیا ، تاجیکستان ، هند ، نپال و غرب چین (گوئیژو ، سیچوان ، خیزانگ (تبت) ، یوننان) است. این گونه همچنین در بسیاری از جاها به طور گسترده کشت می شود و طبق گزارشات در اسپانیا ، فرانسه ، ایتالیا ، پرتغال ، رومانی ، کرواسی ، بوسنی و هرزگوین ، مونته نگرو ، صربستان ، الجزایر ، فلوریدا و هند غربی طبیعی شده است.

همچنین به عنوان یاس تابستانی ، یاسمن شاعر ، یاس سفید ، یاس واقعی یا جسمین ، شناخته می شود و باغداران در سراسر جهان معتدل به دلیل رایحه شدید گل های آن در تابستان ، بسیار مورد توجه قرار می گیرند . همچنین گل ملی پاکستان است.

شرح :

Jasminum officinale کوهنوردی پرتحرک ، دوقلو ، درخشان و برگریز با برگهای نوک تیز و پر از شاخه های گل سفید و ستاره ای و خالص در تابستان است که منبع بوی بد آن است.

تاریخچه باغ

Jasminum officinale در کشت چنان باستانی است که کشور مبدا آن ، اگرچه در جایی در آسیای میانه باشد ، قطعی نیست. ، The Garden Flowers of China ، خاطرنشان می کند که در قرن سوم میلادی ، یاسمنهایی که با عنوان J. officinale و J. sambac شناخته می شدند ، در میان گیاهان “خارجی” در متون چینی ، و این در قرن نهم ثبت شده است. گفته شده است كه متنهای چینی J. officinale از بیزانس آمده است . نام چینی آن ، Yeh-hsi-ming نسخه ای از نام فارسی و عربی است.

ورود آن به باغ های اروپایی به احتمال زیاد از طریق فرهنگ اعراب-نورمن سیسیل بوده است ، اما ، همانطور که جان هاروی ، مورخ باغ ، گفته است ، “به طور شگفت انگیزی ، از نظر تاریخی یا باستان شناسی ، از زندگی فرهنگی سیسیل قبل از نورمن اطلاعات کمی در دست است”. در اواسط قرن 14 میلادی ، فلورانس بوکاچیو در Decameron خود باغی محصور را توصیف می کند که در آن “حاشیه کوچه ها ، همه ، به گونه ای که بود ، با گلهای رز سفید و قرمز و گل یاس دیوار گرفته بود ؛ تا جایی که هیچ بخشی وجود نداشت. از باغ اما می توان آنجا را نه فقط صبح بلکه ظهر زیاد در سایه سپاسگزارانه پیاده روی کرد. آب یاس در داستان سالاباتو در دکامرون نیز وجود دارد . Jasminum officinale ، “دفتر خانه” که در آن عطرها تقطیر می شدند ، کاملاً طبیعی شده بود به طوری که Linnaeus فکر می کرد بومی سوئیس است. به عنوان یک گیاه باغ در لندن آن را در ویژگی های ویلیام ترنر را نام Herbes ، 1548.

اشکال دوگانه ، در اینجا مانند بسیاری از گلها ، در قرن 16 و اره17 ارزشمند شده است.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : en.wikipedia.org

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1236 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات