گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم کدامند ؟

0

گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم را شرح دهید .

فواد احمدی سوال پاسخ داده شده نوامبر 9, 2019
گذاشتن نظر
0

_پوتوس:
این گیاه که از گیاهان پیچکی هست، یکی از محبوبترین های خانگی است و رشد سریعی دارد. گیاه پوتوس در نور متوسط یا کم زندگی خوبی دارد و خاک خشک را تحمل می کند. پوتوس برگ های قلبی شکل دارد و اغلب در برخی نقاط سطح آن لکه های طلایی، کرم، نقره ای یا سفید دیده می شود که بر اساس نوع آن متفاوت هستند. به دلیل اینکه گیاهی بالارونده است، می توانید آن را در پایین داربست قرار داده و روی سطح آن را توری بکشید تا به مرور فضایی سبز و رمانتیک برایتان خلق کند. این گیاه جز گیاهان آپارتمانی مقاوم محسوب می شود.
_گندمی:
گندمی یکی از گلهای آپارتمانی مقاوم است که در بسیاری از خانه ها وجود داشته و زندگی خوبی هم دارد. نقاط پر نور و روشن خانه برای این گیاه، بهترین مکان است ولی در قسمت کم نورتر هم می تواند دوام بیاورد. نور طبیعی یا مصنوعی برایش کافی است. نیاز است که در طول زمان برگ های مرده آن را قیچی کنید و برنامه آب دادن را منظم نگه دارید. ریشه های قطور گندمی آب را درون خود ذخیره می کند و به همین دلیل نیازی ندارد که فاصله آبیاری را کوتاه کنید.
_نخل دم اسبی:
گیاهی به نام نخل دم اسبی در آب و هوای خشک استفاده می شود و تنه آن قادر است آب را ذخیره کند. با این وجود گیاه خود را زمانی که 5 سانتیمتر از خاک رویی آن خشک شده است، آبیاری کنید تا سرزنده تر شده و رشد بهتری داشته باشد. نوز متوسط برای نخل دم اسبی بهترین است.
_آگلونما:
از گلهای آپارتمانی مقاوم گیاه آگلونما است. اگر در خانه شما نور طبیعی به میزان زیاد وارد نمی شود، آگلونما انتخاب خوبی است. این گیاه حتی در زمانی که 2 تا سه هفته آبیاری نشده باشد هم زیبایی خود را حفظ می کند. البته با آبیاری در زمانی که حدود 5 سانتیمتر از سطح خاک خشک شده است، رشد بهتری خواهد داشت.
_گیاه زی زی( زاموفولیا )
شاید اسم این گیاه به گوشتان نخورده باشد ولی گیاه زی زی یا همان زاموفیلیا، برای فضای داخلی بسیار مناسب هستند. برگ های کلفت و چرمی شکل آن یادآور نخل یا سرخس هستند. بسیاری از مردم با دیدن آن تصور می کنند از جنس پلاستیک است و درست به اندازه پلاستیک نیاز به توجه دارد! در نور مناسب رشد بیشتری می کند ولی در نور کم هم زندگی خوبی خواهد داشت. هفته ای یک بار آب برای آن کافی است.
_پاپیتال:
گیاه پاپیتال به نور و آب زیادی احتیاح ندارد و برگ های آن بسیار زیبا است. ارزش این گیاه آپارتمانی مقاوم به دلیل زیبایی آن است و برای تمیز کردن هوا قدرت زیادی دارد. این گیاه ذرات سمی مانند فرمالدهید و بنزن را از هوا می گیرد. با این روند هوای خانه برای تنفس مطبوع تر می شود.
_اچینو کاکتوس:
کاکتوس به عنوان مقام ترین گیاه آپارتمانی برای افراد ناشی در نگهداری گل و گیاه بسیار راحت است. آب کمی می خواهد و تنها به نور مستقیم آفتاب نیاز دارد. تنها راه از بین بردن کاکتوس، آبیاری بیش از حد آنها است.
_گیاهان هوازی یا تیلاندزیا:
این گل آپارتمانی مقاوم بسیار مشهور و محبوب شده اند و دلیل آن هم مشخص است چون نگهداری ساده ای دارند. این گیاهان در خاک کاشته نشده اند و انتهای برگها با کرکهای کوچکی به نام trichomes، پوشانده شده اند. این کرک ها قادر هستند آب و مواد غذایی را جذب کرده و درست مانند ریشه در گیاهان خاک زی عمل می کنند. به همین دلیل است که این گیاهان را می توان در فضاهای مختلف و به روش های متعددی نگهداری کرد. در نور فیلتر شده دوام می آورند. هفته ای یکبار آنها را در ظرفی از آب به مدت یک ساعت قرار داده و سپس آنها را خشک کنید.
_نخل شامادورا:
اگر به دنیال گیاهان تصفیه کننده هوا هستید، نخل شامادورا یکی از همین هاست. این گیاه جزو 50 گیاه تمیز کننده هوا در لیست ناسا قرار دارد. نور کم، رطوبت پایین، هوای بد و دمای پایین و بی توجهی را تحمل می کند. پس این گیاه برای افرادی که عادت به قتل گیاهان خود دارند مناسب است!
_سانسوریا:
یکی از ساده ترین گیاهان آپارتمانی مقاوم برای نگهداری، سانسوریا است. این گیاه رشد خوبی دارد که زیبایی هم همراهش است. همچنین این گیاه هوا را تمیز می کند. در نور غیر مستقیم زندگی خود را ادامه می دهد و برای آبیاری باید صبر کنید تا خاک کاملا خشک شود.
_مارانتا:
یکی دیگر از گیاهان مناسب برای نگهداری در خانه، مارانتا است. این گل آپارتمانی مقاوم را در کنار باقی گلدان هایتان قرار دهید تا باعث حفظ رطوبت محیط شود. هر دو هفته یکبار آن را آبیاری کنید و اگر دیدید در حال خشک شدن است، روی برگهایش آب اسپری کنید.
_اسپاتی فیلوم:
شاید از روی ظاهر گیاه اسپاتی فیلوم فکر کنید که نیاز به نگهداری و مراقبت زیادی دارد، ولی به هیچ وجه اینطور نیست. این گیاه برای آپارتمان هایی با پنجره های محدود مناسب است و در نور کم و دمای اتاق زندگی خوبی خواهد داشت.
_آلوئه ورا:
این گیاه که از خانواده ساکولنت ها است، نیاز به نور آفتاب زیادی داشته ولی آب کمی می خواهد. از زمانی که آلوئه ورا را در مکان نورگیر خانه قرار دهید، می توانید با خیال راحت به سفر رفته یا به کارهای شخصی تان برسید.
_گیاه برگ عبایی:
این گیاه بسیار مقاوم است. نور کم و تفاوت دمایی محیط را تحمل می کند و اگر در فصول مختلف دمای خانه تان محدودی زیادی را پوشش می دهد، نیازی به نگرانی خواهد بود. اگر قبلا به زندگی فضای بیرون یا دمایی متفاوت عادت داشته است، حال در فضایی جدید دچار مشکل نمی شود.
https://homeservize.com/blog1/wp-content/uploads/2019/07/plants-apartment.jpg
منبع : https://blog.ihome.ir/%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85/

فواد احمدی سوال پاسخ داده شده نوامبر 9, 2019
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2769 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات