گازمانیا کانیفرا | تکثیر و پرورش

0

گازمانیا کانیفرا | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
0

گازمانیا کانیفرا | تکثیر و پرورش

ویژگی های خاص گوزمانیا

گوزمانیا یک تیره از گیاهان علفی همیشه سبز از خانواده بروملیاد Bromeliaceae بومی برزیل ، ونزوئلا ، کلمبیا و هفت کشور آمریکای مرکزی (پاناما ، کاستاریکا ، نیکاراگوئه ، السالوادور ، هندوراس ، گواتمالا و بلیز) ، هند غربی ، به عنوان و همچنین قسمت جنوبی فلوریدا. این تیره شامل حدود 130 گونه است که در جنگل ها و دامنه های کوهستان باز وجود دارد و در ارتفاعات تا 2400 متر از سطح دریا رشد خوبی دارند.

نام جنس برای آناستازيو گوزمن ، محقق مشتاق اسپانیایی گیاه و جانوران آمریکای جنوبی است ، که مانع از جستجوی گنجینه های اینکاها نشد.

نامهای مترادف لاتین Caraguata ، Chirripoa ، Massangea ، Renealmia ، Schlumbergera ، Sodiroa ، Thecophyllum و Tillandsia احتمالاً فقط مورد توجه دانشمندان قرار دارند.

سه گونه شناخته شده ترین گونه ها عبارتند از: Guzmania donnell-smithii ، Guzmania sanguine و Guzmania musaica. همه اینها اپی فیت هستند ، یعنی به گیاهان دیگر متصل می شوند اما از آنها تغذیه نمی کنند. آنها از طریق ریشه های خود مواد مغذی را از خاک می گیرند و به عنوان میزبان به میزبانی برای کمک به نزدیک شدن به نور خورشید در یک جنگل گرمسیری و انبوه و تا حدی محافظت در برابر گیاهخواران نیاز است. گونه ای که معمولاً در داخل خانه کشت می شود ، ستاره اسکارلت (Guzmania lingulata یا Tillandsia lingulata) است. به هر حال ، این گیاه همچنین می تواند به عنوان اپی فیت یا اپیلیت زندگی کند ، یعنی گیاهی سازگار با زندگی در خاک سنگی و سنگلاخی. قسمت بالای زمین این گونه فریبنده است. گل رز پایه ای سفت و سخت از برگهای بلند ، خطی و به طور معمول سبز تشکیل شده و به گل آذین شکسته نارنجی و قرمز منتهی می شود. از آنجا که استخوان بلافاصله چشم را به خود جلب می کند ، این به اشتباه یک گل است. در واقع ، گلهایی که در یک گل آذین خوشه ای جمع شده اند چندان قابل توجه و کوتاه مدت نیستند.

ستاره اسکارلت انواع زیر را با الفبای نام های لاتین خود دارد:
1) Var. cardinalis دارای گل رز گسترده ای است که توسط برگهای سبز به عرض 3-4 سانتی متر تشکیل شده و دارای پوسته های بنفش ، قرمز درخشان یا قرمز مایل به قرمز به همان اندازه پهن است (بستگی به کشور مبدا دارد).
2) Var Concolour دارای یک گل رز از برگهای سبز روشن و برگهای نارنجی کسل کننده با رنگ قرمز عمیق در قسمت فوقانی به سمت بالای قسمت باک است.
3) Var flammea دارای برگهای سبز جامد به طول 24-34 سانتی متر و عرض 1-1.7 سانتی متر است که به تمام نقاط نیمکره فوقانی نگاه می کند و شاخه های قرمز-شعله مستقیم به سمت بالا هدایت می شوند.
4) Var لینگولاتا دارای برگهای سبز جامد به عرض بیش از 2.5 سانتیمتر و بیشتر دارای پوسته های قرمز یا صورتی قائم است.
5) Var مینور دارای برگهایی با عرض بیش از 2.5 سانتیمتر ، عمدتاً سبز (یا سبز خونی) و پوسته هایی به حالت ایستاده یا پهن ، قرمز یا زرد لیمویی نیست.

گونه های کم مصرف داخلی Guzmania monostachia ، Guzmania conifera ، Guzmania wendy و غیره است.

اسرار موفقیت در حال رشد گوزمانیا

مانند برخی دیگر از گیاهان خانواده بروملیاد (به ویژه Vriesea) ، گوزمانیا گرما و نور را دوست دارد اما تابش مستقیم نور آفتاب بعد از ظهر را که می تواند باعث سوختگی در گل رز شود یا بر روی رنگ گلدان تأثیر بگذارد ، تحمل نمی کند. آن را در مکانهایی خارج از تابش مستقیم آفتاب قرار دهید (به عنوان مثال ، در پنجره ای با نور غرب) یا در ساعات خاص از نور مستقیم خورشید محافظت کنید. از اکتبر تا فوریه ، نور در عرض های جغرافیایی ما کم است ، بنابراین گوزمانیا به طور معمول خاموش می ماند. با این حال ، هیبریدهایی وجود دارند که بدون در نظر گرفتن فصول سال شکوفا می شوند.

در بهار و تابستان در حالی که گوزمانیا در حال رشد است ، آن را خوب آبیاری کنید اما از غرقاب (یا خشک شدن) خاک خودداری کنید. آب را در مخزن مرکزی قرار دهید. علاوه بر آبیاری ، برگها را غبارآلود کنید. در زمستان آبیاری را کم کنید. اگر دما به زیر 18 درجه سانتی گراد رسید ، قرار دادن آب در مخزن مرکزی را متوقف کنید. همیشه از آب نرم در دمای اتاق استفاده کنید. بهترین دما 20-28 درجه سانتیگراد در تابستان و 18-20 درجه سانتیگراد در زمستان است (به هر حال ، کمتر از 16 درجه سانتیگراد نیست!).

گیاه را ماهیانه یک بار با کود معدنی مرکب رقیق شده با 2-3 برابر مقاومت توصیه شده تغذیه کنید.

گیاه را هر 2 یا 3 سال یک بار در بهار یا تابستان دوباره تعمیر کنید. از آنجا که گوزمانیا دارای سیستم ریشه ای کم عمق است ، اندازه گلدان یا سبد می تواند متوسط ​​باشد (10-12 سانتی متر). خاک باید سست ، هوادهی خوب باشد (آن را فشار ندهید ، به خصوص در اطراف ریشه ها) ، و کمی اسیدی باشد (pH = 5 / 0-6 / 0 = pH). در اینجا چند ایده برای تهیه مخلوط گلدان آورده شده است:
– پیت ماس ​​آسیاب شده و ریشه های سرخس را در 1: 3 مخلوط کنید.
– شن و ماسه ، پیت ماس ​​، پوست کاج (یا پوست سایر درختان سوزنی برگ) و قالب برگ را در 1: 1: 2: 2 مخلوط کنید.
– شن و ماسه ، لوم رس ، ذغال سنگ نارس الیافی و ذغال را به همان نسبت مخلوط کنید.
– شن ، لوم ، هوموس و ذغال سنگ نارس را در دمای 1: 2: 2: 4 مخلوط کنید.
– برای گل ارکیده یا سرخس از محیط گلدان تجاری موجود استفاده کنید.

لباس سالانه بالا با خاک تازه. ممکن است بخواهید با موادی از قبیل خزه اسپاگنوم ، پیت ماس ​​، قطعات ذغال خرد شده یا بزرگتر ، پوست کاج خرد شده (یا تکه های کامل پوست) ، بسترهای سوزنی برگ ، قالب برگ و ماسه آزمایش کنید.

گوزمانیا توسط الف) لایه بندی تکثیر می شود. شاخه های جانبی ریشه در پایه گیاه مادر تشکیل می شوند. ب) تقسیم گیاه بالغ ؛ ج) دانه ها.

گوزمانیا نیازی به هرس ندارد.

گوزمانیا تا 3 سال عمر می کند ، معمولاً در بهار و تابستان از آوریل تا ژوئیه شکوفا می شود و تقریباً شش ماه پس از پایان شکوفه می میرد. این مشخصه bromeliads است. گیاه در حال مرگ را بلافاصله دور نیندازید زیرا Guzmania باعث ایجاد جبران یا توله سگ می شود. برگهای خشک کننده را برداشته و صبر کنید تا توله ها ظاهر شوند.

مشکلات بالقوه

لکه های قهوه ای روشن روی برگها نشان از آفتاب سوختگی دارد.

با کمبود نور ، گوزمانیا از شکوفایی امتناع می ورزد.

در صورت آبیاری بیش از حد ممکن است گیاه دچار پوسیدگی ریشه شود. مقدار آب را کاهش دهید اما قرار دادن آب در مخزن مرکزی را متوقف نکنید.

افزایش بیش از حد رطوبت و دمای محیط باعث شروع و پیشرفت سریع بیماری های قارچی می شود.

گوزمانیا یک غذای خوش طعم برای شپشک های پوستی ، کنه های عنکبوتی ، حشرات مقیاس و کوکسیدیا است و اغلب تحت تأثیر آنها قرار می گیرد. گیاه را با محلول Malathion یا Actellic اسپری کنید.

60c4c856e966893dd6b9d6b65f422095 - گازمانیا کانیفرا | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : procvetok.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1909 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات