کود سبزی نخود فرنگی چیست و چه فایده ای دارد؟

0

b0c57acbe6941392dfe144f05ee9bbf5909b8749 227 - کود سبزی نخود فرنگی چیست و چه فایده ای دارد؟

کود سبزی نخود فرنگی چیست و چه فایده ای دارد؟

فواید کود سبزی نخود فرنگی را شرح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
0

کود سبزی نخود فرنگی چیست و چه فایده ای دارد؟

نخود فرنگی یکی از اولین محصولاتی است که در بهار می کاریم. طعم نخود فرنگی باغچه چیزی شبیه آنچه در فروشگاه های مواد غذایی پیدا می کنید نیست. آنها آب نبات طبیعت هستند. بذرها را به محض اینکه زمین کار شود بکارید – حتی اگر بعد از کاشت آنها برف بریزد! در اینجا راهنمای کامل ما برای کاشت ، رشد و برداشت نخود است .

همانند سایر حبوبات ، نخود فرنگی نیتروژن را در خاک ثابت می کند و باعث می شود این گیاه برای سایر گیاهان بیشتر در دسترس باشد. در عوض ، آنها برای رشد و تولید غلاف به باروری اضافی کمی نیاز دارند. این باعث می شود آنها یک گیاه همراه عالی نیز باشند.

ا این حال گیاهان نخود فرنگی فصل رشد محدودی دارند. بعلاوه ، نخود مدت زیادی پس از برداشت تازه نمی ماند ، بنابراین تا می توانید از آنها لذت ببرید!

کلید رشد نخود فرنگی کاشتن آن در اوایل بهار است تا در حالی که هوا هنوز خنک است ، بالغ شود. این به معنی کاشت در فوریه ، مارس یا آوریل در بیشتر مناطق ایالات متحده و کانادا است. حتی می توان آنها را به عنوان محصول پاییزه یا زمستان در مناطق گرم ایالات متحده کشت کرد.
چه موقع نخود فرنگی بکارید

  • به طور کلی ، نخود را به محض ذوب شدن زمین بکارید و می توان آن را در بهار کار داد – حتی اگر برف بیشتری پیش بینی شود .
  • برای یک روش سنجیده تر ، برنامه ریزی کنید که 4 تا 6 هفته قبل از آخرین سرمازدگی بهار خود ، هنگامی که دمای خاک به حداقل 45 درجه فارنهایت (7 درجه سانتیگراد) برسد ، بذر را در فضای بیرون بکارید  . در اینجا چند نکته دیگر در مورد  زمان شروع کاشت نخود فرنگی آورده شده است .
    • به طور سنتی ، روز سنت پاتریک (17 مارس) نشان می داد که زمان کاشت نخود فرنگی رسیده است.
  • اگر خاک شما از ذوب برف یا باران های بهاری خیس شده است ، کاشت نکنید. این یک تعادل ظریف از زمان بندی مناسب و شرایط آب و هوایی است. اگر باغ شما تمایل دارد بیش از حد مرطوب بماند ، سرمایه گذاری در تختخواب های مرتفع باغ را در نظر بگیرید .
  • پتوی برفی به گیاهان نخود ظهور نمی کند ، اما چند روز با درجه حرارت در نوجوانان می تواند. اگر نخود اول آن را درست نکرد ، آماده کاشت دوباره باشید. روش دیگر ، سعی کنید نخود فرنگی خود را در یک قاب سرد شروع کنید .
  • دور دوم نخود فرنگی را می توان در اواخر تابستان یا اوایل پاییز ، تقریبا 6 تا 8 هفته قبل از اولین تاریخ سرما زدگی پاییز ، کاشت . کاشت های پاییزه معمولاً به اندازه نخود فرنگی رشد نمی کنند ، اما با این وجود یک میان وعده خوب را برای پاییز ایجاد می کنند!

ماده سازی سایت کاشت

  • مکان آفتابی را انتخاب کنید. در حالی که نخود فرنگی می تواند در سایه ای رشد کند ، به اندازه آنهایی که در آفتاب کامل رشد می کنند شیرین و مولد نخواهند بود.
  • خاک باید به خوبی تخلیه شود. یکی از معدود افت های نخود فرنگی در حال رشد ، پوسیدگی بذر است. قبل از جوانه زنی ، در مناطق مرطوب كه خنك است و منجر به پوسیدگی بذرهای نخود می شود ، كاشت نكنید. در صورت لزوم ، تختخوابها را به ارتفاع 6 تا 8 اینچ بالا ببرید تا یک محل کاشت خوب تخلیه شود
  • برای اینکه گیاهانتان بهترین شروع را داشته باشند ، بسترهای کاشت نخود را برگردانید و در پاییز قبل از کاشت بهار بعدی ، 2 تا 3 اینچ کمپوست یا کود به خاک اضافه کنید.
  • قبل از کاشت خاکستر چوب و بنه را به خاک اضافه کنید. نخود فرنگی به فسفر و پتاسیم نیاز دارد اما نیتروژن اضافی به جای گل و غلاف باعث رشد شاخ و برگ گیاهان می شود.
    • درباره اصلاحات خاک و آماده سازی خاک برای کاشت بیشتر بدانید .
  • برای انواع نخود بلند و تاک دار ، در زمان کاشت ، تیرک یا مروارید درست کنید. شاخه های جوان باید بلافاصله پس از بیرون آمدن از خاک چیزی برای صعود داشته باشند. در اینجا نحوه ساخت پشتیبانی را بیاموزید .

چگونه نخود فرنگی بکاریم

  • برای بهبود جوانه زنی ، نخود فرنگی را یک شب قبل از کاشت در آب خیس کنید.
  • بذرها را به عمق 1 اینچ بکارید (اگر خاک تمایل به خشک شدن سریع دارد کمی عمیق تر) و فاصله آن ها با فاصله حدود 2 اینچ. در ردیف هایی با فاصله 12 تا 24 اینچ بکارید.
  • هر بذری را که از خاک شسته شود غوطه ور کنید. (چوب چوب ابزاری ایده آل برای این کار است.)

چگونه نخود فرنگی پرورش دهیم

  • نخود پس از جوانه زدن ، بسته به نوع مختلف ، از نرده یا مروارید به ارتفاعی بین 2 تا 8 فوت بالا می رود. با در نظر گرفتن قد بالغ رقم ​​نخود (که باید روی بسته بذر ذکر شود) پیش از موعد آماده سازی را آماده کنید.
  • کم آب دهید مگر اینکه گیاهان پژمرده شوند. اگر هوا خشک است ، آنها را به صورت دوره ای آبیاری کنید. اجازه ندهید گیاهان خشک شوند ، در غیر اینصورت غلاف تولید نمی شود.
  • بستر نخود را به خوبی علف هرز نگه دارید ، اما مراقب باشید با استفاده از ابزارهای وجین ، مانند زمینی ، نخود فرنگی ریشه کم عمق دارد. برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت در ریشه های شکننده ، علف های هرز سرزده را به آرامی با دست از بین ببرید.
  • برای جلوگیری از تجمع بیماری های منتقله از خاک ، بهتر است محصولات نخود را هر سال یا دو سال بچرخانید. در بین کاشت نخود ، سایر سبزیجات را بکارید تا از خاک غنی از نیتروژن که نخود فرنگی بر جای می گذارد استفاده کنید (آنها یک حبوبات تثبیت کننده ازت هستند).
  • نخود فرنگی بهتر است در دمای زیر 70 درجه فارنهایت (21 درجه سانتیگراد) رشد کند. هنگامی که دما از 80 درجه فارنهایت (27 درجه سانتیگراد) بالاتر رفت ، نخود فرنگی متوقف می شود تا غلاف تولید نکند و یا غلاف سخت شود

نحوه برداشت نخود فرنگی

  • اکثر انواع نخود فرنگی 60 تا 70 روز پس از کاشت آماده برداشت هستند.
  • نخود به سرعت بالغ می شود ، بنابراین هر روز که شکوفه ها را شکوفا کردید ، هر روز بررسی کنید. نخود خود را به خوبی چیده و نگه دارید تا غلافهای بیشتری را به رشد ترغیب کنید. 
  • صبح بعد از خشک شدن شبنم نخود فرنگی را انتخاب کنید. آنها در آن زمان واضح تر هستند.
  • هنگام نخود فرنگی همیشه از دو دست استفاده کنید. انگور را با یک دست محکم کنید و با دست دیگر نخود فرنگی را بیرون بیاورید تا به گیاه آسیب نرساند.
  • غلافهای نخود فرنگی که سفت شده یا به رنگ مات تبدیل شده اند بیش از حد رسیده اند.
  • اگر دوره اوج نخود خود را از دست دادید ، هنوز هم می توانید آنها را بچینید ، خشک کنید و برای استفاده در سوپ های زمستانی پوسته پوسته کنید.

منبع : www.almanac.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو )
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو)
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1501 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات