کود سبزی ترخون چیست و چگونه تهیه می شود؟

0

2ead3c40dd37a4da08c2f82a6bc73fdc02539bd8 227 - کود سبزی ترخون چیست و چگونه تهیه می شود؟

کود سبزی ترخون چیست و چگونه تهیه می شود؟

کاربرد کود سبزی ترخون چیست؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
0

کود سبزی ترخون چیست و چگونه تهیه می شود؟

گیاهان ترخون  ( Artemisia dracunculus ‘Sativa’) “بهترین دوست سرآشپز” یا حداقل یک گیاه ضروری در غذاهای فرانسوی هستند که بوی گناهان معطر هستند و رایحه ای از عطر و طعم شیرین بیان و شیرین بیان است. بوته ها تا ارتفاع 24 تا 36 اینچ رشد می کنند و در فاصله 12 تا 15 اینچی گسترش می یابند. گرچه گیاهان ترخون فرانسوی جز as گونه های مختلف طبقه بندی نشده اند ، اما نباید آنها را با ترخون روسی که دارای طعم کمی شدید هستند اشتباه گرفت. این گیاه ترخون به احتمال زیاد هنگام تکثیر توسط بذر توسط باغبان خانگی روبرو می شود ، در حالی که گیاهان ترخون فرانسوی کاملاً از طریق پوشش گیاهی تکثیر می شوند. ترخون واقعی فرانسه را می توان در زیر نامهای مبهم تر “Dragon Sagewort” ، “Estragon” یا “German Tarragon” یافت.

چگونه ترخون فرانسوی را پرورش دهیم

گیاهان پرورش دهنده ترخون فرانسوی وقتی در خاکهای خشک و هوادهی با PH خنثی 5/6 تا 7/5 کاشته شوند شکوفا خواهند شد ، اگرچه گیاهان در محیط اسیدی کمی تر نیز عملکرد خوبی خواهند داشت. قبل از کاشت گیاهان ترخون فرانسوی ، خاک را با مخلوط کردن 1 تا 2 اینچ مواد آلی خوب کمپوست شده یا ½ قاشق غذاخوری کود همه منظوره (16-16-8) در هر فوت مربع آماده کنید. افزودن مواد آلی نه تنها باعث تغذیه گیاهان ترخون فرانسوی می شود بلکه به هوادهی خاک کمک کرده و باعث تخلیه آب می شود. مواد مغذی آلی یا کود را در 6 تا 8 اینچ بالای خاک کار کنید. همانطور که گفته شد ، ترخون فرانسوی از طریق قلمه های ساقه یا تقسیم ریشه از طریق رویشی تکثیر می شود . دلیل این امر این است که گیاهان ترخون فرانسوی به ندرت گل می دهند ، بنابراین تولید بذر محدودی دارند. هنگام تکثیر از تقسیم ریشه ، مراقبت از گیاه ترخون فرانسه لازم است تا مبادا به ریشه های ظریف آسیب برسانید. برای جدا کردن آرام ریشه ها و جمع آوری گیاه جدید گیاه ، از چاقو به جای کج بیل یا بیل استفاده کنید. درست در حالی که شاخه های جدید در حال شکستن هستند ، گیاه را در بهار تقسیم کنید. شما باید بتوانید از گیاه اصلی ترخون فرانسوی سه تا پنج پیوند جدید جمع آوری کنید.

تکثیر ممکن است با گرفتن قلمه از ساقه های جوان در اوایل صبح نیز اتفاق بیفتد. مقدار ساقه 4- تا 8 اینچ را دقیقاً از زیر گره برش دهید و سپس یک سوم پایین برگ ها را بردارید. انتهای بریده شده را به هورمون ریشه آغشته کرده و سپس در خاک گلدان مرطوب و گرم بکارید . گیاه جدید کودک را مرتباً مه آلود نگه دارید. هنگامی که ریشه ها روی گیاه جدید ترخون شما شکل گرفت ، ممکن است در بهار پس از از بین بردن خطر سرما ، آن را به باغ پیوند بزنید. گیاهان جدید ترخون فرانسوی را با فاصله 24 اینچ بکارید. به هر روشی که شما ترخون فرانسوی را تکثیر کنید ، گیاهان قرار گرفتن در معرض آفتاب کامل و گرم مزاج نه گرم دمای بیش از 90 درجه فارنهایت (32 درجه سانتیگراد) ممکن است نیاز به پوشش یا سایه اندازی جزئی گیاه داشته باشد. گیاهان ترخون فرانسوی بسته به آب و هوای شما ممکن است به صورت یکساله یا چند ساله رشد کنند و تا منطقه 4 USDA مقاوم در زمستان هستند . اگر ترخون فرانسوی را در آب و هوای خنک تری پرورش می دهید ، در ماه های زمستان گیاه را با یک مالچ سبک بپوشانید .

مراقبت از گیاه ترخون 

گیاهان در حال رشد ترخون  شرایط خاک مرطوب یا بیش از حد اشباع را تحمل نمی کنند ، بنابراین مراقب آبیاری بیش از حد یا موقعیت در مکان های شناخته شده برای آب ایستاده باشید حدود یک بار در هفته آبیاری کنید و اجازه دهید خاک بین آبیاری خشک شود. اطراف پایه گیاه را مالچ کنید تا رطوبت در نزدیکی سطح گیاه شما باشد و باعث پوسیدگی ریشه نشود ، در غیر این صورت ترخون فرانسوی نسبتاً در برابر بیماری و آفات مقاوم است. نیاز به کوددهی ترخون فرانسوی بسیار کم است و مانند بیشتر گیاهان ، طعم ترخون فرانسوی فقط در خاک های کمبود مواد مغذی شدت می یابد. فقط در زمان کاشت کود دهید و سپس آن را رها کنید.

ترخون  را می توان هرس و قلمه زد تا شکل خود را حفظ کند . گیاهان را در بهار تقسیم کنید تا سلامت گیاه را حفظ کند و هر دو تا سه سال دوباره بکارید. پس از استقرار ، آماده لذت بردن از ترخون فرانسوی در همه چیز به صورت تازه یا خشک برای تهیه ماهی ، غذاهای تخم مرغ و ترکیبات کره یا حتی طعم دادن سرکه ها شوید. نوش جان!

منبع : www.gardeningknowhow.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) ترخون :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) ترخون:
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) ترخون :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2442 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات