کلمات کلیدی و اسامی متغیر ها را در زبان پایتون شرح دهید.
کلمات کلیدی و اسامی متغیر ها را در زبان پایتون شرح دهید.
کلمات کلیدی و اسامی متغیر ها را در زبان پایتون شرح دهید.
برنامهنویسان معمولاً اسامی معنیداري براي متغیرها انتخاب میکنند. آنهـا بـا ایـن کـار نشـان میدهند که متغیر به چه منظور استفاده شده است.
اسامی متغیرها میتوانند تا هر اندازه طولانی باشند. آنها میتواننـد شـامل اعـداد و هـم حـروف باشند اما باید با یک حرف شروع شوند. اگر چه استفاده از حروف بـزرگ هـم قـانونی اسـت امـا بنـا بـه قرارداد ما چنین کاري نمیکنیم. اگر شما چنین عملی انجام دادید دقیقاً به خاطر داشته باشـید کـه از چه نوع حروفی (کوچک یا بزرگ) استفاده کردهاید. Bruce و bruce دو متغیر متفاوتند. کاراکتر خطزیر ( _ ) نیز میتواند در نام متغیرها استفاده شود. این کاراکتر در اسمهـایی کـه از چند کلمه تشکیل شدهاند به کار میرود از قبیل name_my یا china_in_tea_of_price . اگر شما به متغیري نامی غیرمجاز بدهید یک خطاي نحوي دریافت خواهید کرد:
>>> 76trombones = “big parade”
SyntaxError: invalid syntax
>>> more$ = 1000000
SyntaxError: invalid syntax
>>> class = “Computer Science 101”
SyntaxError: invalid syntax
76trombones نامی غیرمجاز است زیرا با یک حرف شروع نشـده اسـت. $more غیرمجـاز است زیرا شامل یک کاراکتر غیرقانونی ($) است. اما چرا class غلط است؟ این خطا نشان میدهد که class یکی از کلمـات کلیـدي پـایتون اسـت. کلمـات کلیـدي ساختار و قوانین زبان را تعریف میکنند و نمیتوانند به عنوان اسامی متغیرها استفاده شوند. پایتون 28 کلمۀ کلیدي دارد:
and
assert
break
class
continue
def
del
elif
else
except
exec
finally
for
from
global
if
import
in
is
lambda
not
or
pass
print
raise
return
try
while
ممکن است بخواهید این لیست را در دسترس نگه دارید. اگر مفسر در مورد نام یکی از متغیرها ایراد گرفت و شما علت آن را نمیدانستید، به این لیست نگاه کنید تـا ببینیـد نـام مـورد نظـر در ایـن لیست وجود دارد یا خیر.
برای اموزش های ویدیویی زبان پایتون به بستر ویدیو های اموزشی بروید