کراسولا آربورسینز | تکثیر و پرورش

0

کراسولا آربورسینز | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 11, 2021
گذاشتن نظر
0

کراسولا آربورسینز | تکثیر و پرورش

خانواده: Crassulaceae

برخلاف بیشتر کراسولاها که گیاهان آبدار نسبتاً کوچکی هستند ، کراسولا آربورسینز  درختی برجسته ، چمباتمه و آبدار است که با شاخ و برگ غیرقابل انکار خاکستری آبی قابل تشخیص است و با سایر گیاهان در دامنه تپه های موجود در اسکراب کاروید به راحتی قابل تشخیص است. هم در زیستگاه طبیعی و هم در باغ های زراعی از ظاهری بسیار جذاب برخوردار است.

شرح

کراسولا آربورسینز  درختچه ای بزرگ و چشمگیر تک شاخه ای ، شاخه ای یا درخت کوچک است که ارتفاع آن به راحتی تا 3 متر می رسد. تنه آن ضخیم و گوشتی است و دارای پوستی صاف و خاکستری سبز است.

دو زیرگونه یافت می شود ، یعنی کراسولا آربورسینز  و subsp. undulatifolia. برگ دوم دارای برگهای بیضوی ، موج دار و قائم است.

برگها تنوع بسیار کمی نشان می دهند و ضخیم و گوشتی هستند ، با شکوفه ای خاکستری آبی ، مومی ، راس (نوک) گرد شده با نوک تیز و مبهم ، پایه ممکن است مخروطی باشد (به سمت یک انتهای آن باریک می شود) ، حاشیه ها اغلب اغلب با لبه ای مایل به قرمز و دمبرگ بسیار کوتاه است یا وجود ندارد.

گلها بسیار نمایان بوده و در شاخه های متراکم حمل می شوند ، ستاره مانند ، سفید تا صورتی با سرهای تقریباً کروی هستند و کمی بالاتر از شاخ و برگ گیاهان حمل می شوند. هنگام گلدهی در بهار تا تابستان ، گیاه تقریباً کاملاً با گل پوشانده می شود. پس از گرده افشانی ، گلها قهوه ای کاغذی می شوند که به خودی خود کاملاً تزئینی است.

میوه ها کوچک ، به طول 6 میلی متر ، دارای 3-5 فولیکول مجزا ، بیضی شکل ، دارای نوک تیز (میوه های خشک ساده که در امتداد یک بخیه شکافته می شوند) و در میان بقایای خشک شده گلبرگ های ماندگار باقی می مانند. میوه ها از نوامبر-ژانویه رسیده می شوند. بذرها بسیار کوچک هستند و توسط باد پراکنده می شوند.

وضعیت حفاظت

کراسولا آربورسینز  در معرض خطر نیست و به دلیل داشتن بذر رایگان و ریشه یابی آسان ، به طور کلی در زیستگاه طبیعی آن به وفور مشاهده می شود.

توزیع و زیستگاه

دو زیرگونه پیدا شده است. کراسولا آربورسینز   از دره رود هگز به کارو کوچک و سپس در شمال بیشتر تا کوازولو-ناتال و سوازیلند رخ می دهد. چیزی غیر معمول این است که یک جمعیت از این زیرگونه ها در برخی از تپه های شمال Vanrhynsdorp اتفاق می افتد و بنابراین شکافی در توزیع اصلی که در Karoo کوچک است را نشان می دهد. هیچ نشانه ای از تأثیر انسان قابل تشخیص نیست و نه می توان گیاهان شمالی را در یک شخصیت واحد از جنوب تشخیص داد (Toelken 1997).

کراسولا آربورسینز  در قسمتهای جنوبی کوههای Klein Winterhoek از کیپ شرقی یافت می شود. گیاهان معمولاً در خاکهای ماسه سنگی و مشتق شده از شیل در شرایط سنگلاخی تا شن مانند رشد می کنند. آنها در هر دو زیستگاه کیپ غربی و شرقی با عناصر fynbos و renosterveld همراه هستند. گیاهان اغلب مناطق وسیعی را در تپه ها ، دامنه ها و گاهی صخره ها اشغال می کنند اما در دره ها نیز یافت می شوند اما ترجیح می دهند شرایط آفتابی و در معرض قرار بگیرند.

استخراج نام و جنبه های تاریخی

همانند تعدادی دیگر از خانواده های گیاهان آبدار ، اساساً جهان وطنی (غایب استرالیا و بسیاری از آمریکای جنوبی) ، کراسولا آربورسینز  در آفریقای جنوبی متمرکز است ، جایی که تحت شرایط بسیار متنوعی تنوع یافته و سازگار شده است تا امروزه یکی از خانواده های دیگر باشد. اکثر خانواده های گیاهان شاد آفریقای جنوبی را نشان می دهد. این خانواده در حقیقت سومین خانواده بزرگ آبزی جهان به دنبال گیاهان کاکتاسه و آیزواسه است. گیاهان کراسولا آربورسینز  دو لپه ای هستند (رویان گیاه دارای دو لپه / برگ دانه است) گیاهان متعلق به راسته Rosales. این خانواده شامل 34 پوند جنس با 1 500 پوند گونه است.

در سراسر جهان ، جنس Sedum با حدود 428 گونه بزرگترین خانواده در خانواده است (Van Jaarsveld & Koutnik 2004). در جنوب آفریقا پنج جنس وجود دارد ، یعنی Adromischus ، Crassula ، Tylecodon ، Cotyledon و Kalanchoe. بزرگترین جنس در اینجا کراسولا  با حدود 150 گونه است.

طبق گفته Toelken (1977) ، هرمان اولین کسی بود که در سال 1687 گونه های کراسولای آفریقای جنوبی را به تصویر کشید. لینه در پایان زندگی خود در سال 1753 28 گونه را شناخت. پس از آن تعداد گونه ها به سرعت افزایش یافت. اکثریت توسط Thunberg در سال1778 اضافه شد. در اوایل قرن نوزدهم ، هاورث نه تنها گونه های جدید را توصیف کرد بلکه جنس را به چندین بخش تقسیم کرد.

عملاً همه ساكلنت هستند ، در حقیقت نام خانوادگی Crassulaceae و تیره Crassula از لاتین crassus گرفته شده كه به معنای چربی یا غلیظ است و بیشتر به برگها و ساقه های آبدار مرتبط با بیشتر اعضای خانواده اشاره دارد. نام گونه arborescens نام لاتین درخت مانند است و کنایه از ظاهر نسبتاً بزرگ و درخت مانند این گیاه خاص دارد.

بوم شناسی

کراسولا آربورسینز  دارای سیستم ریشه ای کم عمق و همیشه سبز تا برگریز است (برگهای عمدتاً کهنه می ریزند ، و از برگ و ساقه های آبدار برای ذخیره آب استفاده می کند. ریشه های کم عمق به گیاه امکان می دهد تا از دوش باران سبک استفاده کامل کند.

برگها به حالت کمی قائم و رو به بالا حمل می شوند تا در معرض سطح قرار بگیرند ، بنابراین خشک شدن آن کاهش می یابد. علاوه بر این ، رنگ برگ که خاکستری تا سبز آبی است و دارای لایه ای پودری و مومی است ، بازتاب خورشید است و به خنک ماندن گیاه در روزهای بسیار گرم کمک می کند.

گل های سفید و صورتی رنگارنگ شهد تولید می کنند که معمولاً نشانه ای از گرده افشانی پرندگان است. ستون ها و سبک ها در یا کمی فراتر از دهانه تاج ، یکی دیگر از ویژگی های گیاهان گرده افشان پرندگان قرار گرفته اند (Van Jaarsveld & Koutnik 2004). زنبورها و سایر حشرات پرنده نیز جذب گلها می شوند.

پس از گرده افشانی ، گلها با بافت کاغذی قهوه ای می شوند. میوه های بالغ از بین می روند و دانه های بسیار کوچک و بسیار کوچکی را که به راحتی توسط باد حمل می شوند آزاد می کنند. گلها و میوه های C. arborescens کمی بالاتر یا در سطح شاخ و برگ حمل می شوند تا اولاً گرده افشانی با استفاده از دید و دوم پراکندگی بذر با استفاده از باد ساده شود.

گیاهانی که در دامنه ها یا صخره ها رخ می دهند به راحتی قسمت هایی از شاخه های خود را از دست می دهند و این گیاهان می توانند ریشه آزاد داشته و به کلنی های جداگانه تبدیل شوند. بنابراین غیر معمول نیست که جمعیتهای متراکم کراسولا آربورسینز  را در طول دامنه توزیع آن مشاهده می کنیم.

استفاده می کند

همانند برخی دیگر از اعضای کراسولا ، از درخت کراسولا در درمان صرع استفاده می شود. ریشه های کراسولا آربورسینز  در سوازیلند جایی که به umchobozovithi معروف است خورده می شود.

از نظر باغبانی گیاهان در باغ های صخره ای ، در خاکریزهای صخره ای ، دامنه ها و به عنوان گیاهان کانتینر بسیار محبوب هستند. کشت آسان آنها منجر به استفاده گسترده از آنها در باغهای جنوب آفریقا شده است. آنها علاوه بر خوشه های گل جذابشان ، با شاخ و برگ متضاد سبز-آبی خود ، به خصوص هنگامی که در ترکیب با سایر درختچه های سبز تیره استفاده می شود ، بسیار لذت بخش هستند.

در حال رشد کراسولا آربورسینز

پرورش گیاه از طریق قلمه و همچنین از طریق بذر آسان است. برای نتیجه سریع می توان از گیاهان بالغ قلمه ساقه تهیه کرد. قلمه ها را می توان در طول سال تهیه کرد و به راحتی در یک محیط خوب تخلیه ریشه زد. بسیاری از گیاهان ریشه دار در صورت افتادن به زمین از گیاه مادری در باغ تشکیل می شوند ، به شرط مناسب بودن شرایط. بذرها بسیار ریز هستند و باید به محض قهوه ای شدن گل آذین با رسیدن میوه ، آنها را برداشت کرد. بذور را باید در یک محیط مرطوب و شنی کاشت و در حالی که قلمه ها را در ماسه درشت رودخانه وارد کرده و بعداً به خاک معمولی باغچه پیوندید ، آنها را سایه دار و مرطوب نگه داشت.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : pza.sanbi.org

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 11, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1796 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات