کالاتیا گورخری | تکثیر و پرورش

0

کالاتیا گورخری | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
0

کالاتیا گورخری | تکثیر و پرورش 

گیاه کالاتیا گورخری  (نام علمی – Calathea zebrina ) گیاهی با شاخ و برگ چند ساله است که برگهای تخم مرغ نسبتاً بزرگی را در نوک ساقه های طولانی خود به نمایش می گذارد و تا 1 متر نیز رشد می کند.

در صورت تأمین نور و رطوبت کافی و شرایط مناسب دمایی ، این گونه نسبتاً کم طلب و مناسب برای رشد در محیط داخلی است.

شرح

کالاتیا گورخری  از همان خانواده (mararanteaceae) به عنوان گیاه محبوب نمازخانه در محیط داخلی است و شباهت های زیادی دارد ، اگرچه گیاه Calathea zebrina بلندتر می شود و رشد آن کمی دشوارتر است. گاهی اوقات هنگام فروش در فروشگاه های باغ گیاه گل دعا نامیده می شود و نام عمومی آن (گورخر) نیز به Aphelandra squarrosa داده می شود .

Calathea که یک گیاه گرمسیری و بومی برزیل است ، به محیطی گرم و مرطوب احتیاج دارد که شاخ و برگ گیاهان را به رشد و رشد بهتر ترغیب می کند.

شکل ظاهری آن: دقیقاً مانند سایر افراد از گروه Maranta و تیره Calathea ، این گیاه به دلیل برگهای چشمگیرش رشد کرده است. این گونه دارای برگهای بیضی شکل طرح دار مخملی است که به رنگ سبز روشن و دارای نوارهای سبز تیره تر ، مانند نوارهای گورخری است. سطح زیرین برگها بنفش است و همیشه قابل مشاهده نیست زیرا برگها به صورت افقی رشد می کنند (اگرچه بعضی از آنها منحنی می شوند یا به صورت قائم تر رشد می کنند). این یک گیاه تشکیل دهنده خوشه است که ساقه های طولانی (تا یک متر قد) تولید می کند و برگها (طول 15 اینچ یا بیشتر) در قسمت بالای آن قرار می گیرند.

گلدهی: گیاه گورخر گلهای بنفش یا سفید نامرئی تولید می کند که بعید به نظر می رسد در داخل خانه ظاهر شود. اینها ویژگی اصلی جذاب این گیاه نیستند ، حتی وقتی شکوفا می شوند (البته دیدن آنها هنوز هم خوب است).

نمایش: Caltheas یک مکان گرم اما سایه دار را در گلخانه ها یا هنرستان ها دوست دارد ، اما در هرجایی از خانه بدون کشش سرد و نور کافی مناسب است. یک حمام روشن به اندازه کافی بزرگ برای قرار دادن گیاه می تواند مکان مناسبی باشد ، زیرا سطح رطوبت بالاتر است.

حقایق

اصل و نسب:
مکزیک

نام ها:
گیاه گورخر (رایج). Calathea zebrina (گیاه شناسی / علمی).

حداکثر رشد (تقریبا):
قد 1 متر

سمی برای حیوانات خانگی:
غیر سمی برای گربه ها و سگ ها.

مراقبت از کالاتیا گورخری 

درجه حرارت:
دمای متوسط ​​اتاق 65-75ºF (18-24ºC) بهترین است و کمتر از 60ºF (15ºC) نیست. از افت ناگهانی دما و کشش سرد باید خودداری شود.

سبک:
Calathea در زیستگاه طبیعی خود در مناطق جنگلی که توسط درختان بدون نور مستقیم خورشید سایه زده است زندگی می کند ، به همین دلیل یک نقطه روشن اما سایه دار درون یک گلخانه گرم یا یک هنرستان بسیار مناسب آنها است. هر جای دیگری که در داخل منزل باشد فقط باید بدون نور مستقیم خورشید روشن باشد.

آبیاری:
در طول فصل رشد گیاه را کاملاً آبیاری کرده و خاک را مرطوب نگه دارید (یادتان باشد این گیاه رطوبت را دوست دارد). وقتی زمستان رشد شما کند و یا متوقف می شود ، آبیاری را کاهش دهید و می توانید اجازه دهید خاک بالایی بین هر آبیاری کمی خشک شود. اگر می توانید – از باران کم آب یا آب مقطر استفاده کنید و از آب سخت و سرد خودداری کنید.

خاک:
مخلوط گلدان مبتنی بر پیت مورد نیاز خواهد بود. 2 قسمت ذغال سنگ نارس و 1 قسمت پرلیت یک مخلوط است که خوب خواهد بود.

کود:
از آوریل – اکتبر هر دو هفته یکبار با کود مایع متعادل تغذیه کنید.

گلدان دوباره:
شما باید هر دو سال یک بار ، در طول بهار ، گلدان دوباره بزنید

رطوبت:
این یکی از شرایطی است که درست شدن آن در بسیاری از خانوارها و حفظ آن در تمام طول سال برای این گیاه دشوار است. مه زدگی و مرطوب نگه داشتن خاک به شما کمک خواهد کرد ، اما اگر می توانید و اگر گیاه شما علائمی را نشان می دهد – از سینی رطوبت یا مرطوب کننده الکترونیکی استفاده کنید. قرار دادن Calathea در نزدیکی گیاهان دیگر نیز باعث بهبود رطوبت می شود.

تکثیر:
تکثیر با تقسیم گیاه اصلی هنگام انجام گلدان کاری مجدد انجام می شود. پس از تقسیم و کاشت مجدد ، یک محیط گرم و رطوبت کافی ایجاد کنید.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.houseplantsexpert.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1142 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات