کالاتیا ماکویانا | تکثیر و پرورش

0

کالاتیا ماکویانا | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 11, 2021
گذاشتن نظر
0

کالاتیا ماکویانا | تکثیر و پرورش

گیاه کالاتیا ماکویانا  یا طاووس همانطور که معمولاً شناخته می شود گیاهی شگفت انگیز است که می توان در صورت مراقبت صحیح قد تا 2 فوت رشد کرد. Cathedral Windows نیز نامگذاری شده است.

این گیاه در اصل از برزیل انتخاب محبوب در سراسر جهان برای یک گیاه خانگی است زیرا بیشتر به دلیل شاخ و برگ زیبا و علائم برجسته آن ، به هر خانه ای زیبایی می بخشد.

شرح

گیاه طاووس با ریشه های تا حدی گرمسیری ، گیاهی بلند و باریک است که با مراقبت مناسب می تواند به عنوان یک گیاه خانه رنگارنگ برای مجموعه شما تبدیل شود.

به دلیل ریشه های برزیلی ، رطوبت برای این گیاه خاص بهترین است و چیزی بیش از غلط کشیدن را دوست ندارد هر چند استفاده از آب مقطر یا باران مهم است زیرا فلوراید می تواند به برگهای ظریف آسیب برساند.

شکل ظاهری آن: گیاه طاووس از همه ظرافت و زیبایی دم طاووس برخوردار است ، به همین دلیل به آن نام نسبتاً باشکوهی داده اند. برگها سبز کمرنگ و دارای اثر پر سبز تیره از وسط برگ تا لبه های بیرونی است.

هنگامی که برگهای جدید رشد می کنند ، آنها را می چرخانند و زیرین خود را به رنگ صورتی مایل به قرمز نشان می دهند. به آن رنگ دیگری می بخشد.

محل نمایش: کسی که در معرض تابش مستقیم آفتاب نباشد ، گیاه طاووس را باید در نور متوسط ​​تا کم قرار داد تا از کدر شدن برگ و نشاط آن جلوگیری کند.

با توجه به اینکه خاک باید همیشه مرطوب نگه داشته شود ، عاقلانه است گیاه خود را در جایی قرار دهید که بتوان آن را راحت آبیاری و مه آلود کرد.

سطح مراقبت: با توجه به نیاز کالاتیا ماکویانا به سطح رطوبت و رطوبت مناسب برای شکوفایی ، این ممکن است گیاه ایده آل برای کسی که تازه وارد باغ شده است یا مطمئن نیست که آیا می تواند دما و رطوبت را برای رشد گیاه مناسب نگه دارد.

یک نکته این است که اگر به دنبال گونه ای با کیفیت بالا هستید ، همیشه اطمینان حاصل کنید که گیاه سالم را شروع می کنید. از گیاهان کوچکتر با برگهای قهوه ای خودداری کنید زیرا ممکن است این گیاهان مانند یک گیاه سالم رشد نکنند.

حقایق

اصل و نسب:
برزیل

نام ها:
گیاه طاووس ، پنجره های کلیسای جامع ُ کالاتیا ماکویانا (نام های رایج).

حداکثر رشد (تقریبا):
2 فوت قد

سمی برای حیوانات خانگی:
غیر سمی برای گربه ها و سگ ها.

calathea makoyana - کالاتیا ماکویانا | تکثیر و پرورش

مراقبت از کالاتیا ماکویانا

درجه حرارت:
دمای ایده آل مورد نیاز باید بین 60 درجه فارنهایت – 75 درجه فارنهایت (15.5-24 درجه سانتیگراد) باشد. از قطره های ناگهانی که روی رشد و سرما تأثیر می گذارد اجتناب کنید.

سبک:
نور خورشید غیر مستقیم برای این گونه مناسب است. آفتاب مستقیم به برگها آسیب می رساند و نور کم باعث کندی رشد می شود ، بنابراین کمی تعادل لازم است.

آبیاری:
در فصل رشد کاملاً آب دهید و سپس به طور طبیعی در زمستان کاهش دهید. زهکشی خوب مهم است.

خاک:
از خاکی استفاده کنید که رطوبت را نگه داشته و به خوبی تخلیه شود. ترکیبی از 2 قسمت ذغال سنگ نارس و 1 قسمت شن و ماسه یا پرلیت این کار را انجام می دهد.

گلدان دوباره:
هر 2 سال یکبار اقدام به تعمیر مجدد کنید. در طول بهار بهترین است.

کود:
فقط در فصل رشد از آوریل – اکتبر با غذای مایع رقیق شده هر 2 هفته یکبار تغذیه کنید.

رطوبت:
Calatheas در آب و هوای طبیعی خود از رطوبت برخوردار است. اگر می توانید سطح آن را بالا ببرید حتی اگر گیاه را غبارآلود کنید یا گلدان را روی یک سینی سنگریزه با آب داخل آن بنشینید. وقتی رطوبت از هوای خشک کم است ممکن است متوجه قهوه ای شدن نوک برگ ها شوید.

تکثیر:
روش تکثیر برای این گونه از طریق تقسیم بندی است. این کار زمانی انجام می شود که گیاه به اندازه کافی بزرگ شده باشد تا توده های ساقه را با ریشه جدا کند. تا زمانی که گیاه جدید رشد جدیدی داشته باشد ، آنها را با پلی اتیلن پوشانده تا شرایط را گرم و مرطوب نگه دارد. سعی کنید تبلیغات را انجام دهید زمانی که زمان چاپ مجدد است.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع‌: www.houseplantsexpert.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 11, 2021
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1355 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات