کالاتیا سه رنگ | تکثیر و پرورش

0

کالاتیا سه رنگ | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
0

کالاتیا سه رنگ | تکثیر و پرورش

کالاتیا سه رنگ دارای شاخ و برگ های کاملاً متنوع و کاملاً متنوع با سایه های زنده صورتی است. در خانه خوب عمل می کند و بیشتر به عنوان گیاه خانگی پرورش می یابد ، اما در فضای گرم و مرطوب نیز می تواند در فضای باز پرورش یابد.

Triostar که عضوی از خانواده گیاهان Prayer است ، شبها برگهای خود را جمع می کند و اغلب می توان آن را با گیاهان مشابه Calathea اشتباه گرفت .

این گیاه برای باغداران تازه کار نیست. برای رشد و نمو آن به پرورش زیادی نیاز دارد.

اگرچه گلها در فصل بهار وقتی در فضای بیرون نگهداری شوند می توانند روی این گیاه رشد کنند ، اما این برگهای بزرگ و رنگارنگ است که ستاره اصلی آن است.

نام گیاه شناسی
Stromanthe sanguinea

نام متداول
کالاتیا سه رنگ 

نوع گیاه
چند ساله گرمسیری

اندازه بالغ
2 تا 3 فوت

قرارگیری در معرض نور خورشید
خورشید بخشی

نوع خاک
خاک سبک و خوب زهکشی

PH خاک
خیلی خاص نیست ، اما به طور کلی بین 6 تا 8 است

زمان شکوفه
به ندرت شکوفا می شود ، اما اگر چنین شود بین مارس و آوریل خواهد بود

رنگ گل
سفید

مناطق مقاومت
10 تا 12

منطقه بومی
جنگل آمازون در آمریکای جنوبی

نحوه پرورش کالاتیا سه رنگ

Triostars در شرایط گرم و مرطوب بهترین رشد را دارد و به همین دلیل است که آنها تمایل دارند که یک گیاه ایده آل خانه باشند و در یک پنجره با نور غیر مستقیم کافی نشسته باشند.

چرخاندن گیاه یکبار در هفته می تواند به توزیع خوب و یکنواخت برگها کمک کند ، زیرا آنها در جهت نور رشد می کنند. مه زدگی همچنین می تواند به ایجاد رطوبت مورد نیاز کمک کند.

Triostar Stromanthe باید در یک خاک حاصلخیز و زهکشی شده خوب مرطوب نگه داشته شود اما مرطوب نباشد.

سبک

گیاهان گرمسیری غالباً به نوری نیاز دارند که از آنچه در یک محیط جنگل بارانی یافت می شود تقلید کند.

قرار دادن Triostar Stromanthe خود در منطقه ای با نور مخلوط بهترین شكوفایی را برای آن ایجاد می كند. اگر بیش از حد آفتاب مستقیم دریافت کند ، می تواند برگ ها را بسوزاند .

خاک

Triostar شما به یک خاک قابل تنفس ، سبک و خوب زهکشی نیاز دارد. اگرچه به حفظ رطوبت نیاز دارد ، اما نباید خیلی سنگین و گرز باشد.

اب

اطمینان از داشتن مقدار ثابت و مناسب آب از نوع Triostar بسیار حیاتی است. این کار را اشتباه انجام دهید و گیاه به سرعت از نظر ظاهری ناسالم می شود.

مرطوب نگه داشتن خاک ، اما بدون آب ، ترجیح داده می شود. در هوای سردتر می توان این گیاه را کمی خشک نگه داشت. اجازه می دهد قبل از آب دهی مجدد فقط اینچ سطح خاک خشک شود ، نتایج خوبی به دست می آورد.

این گیاه حتی می تواند در مورد کیفیت و درجه حرارت آب گیج کننده باشد. آب لوله کشی بهترین نتیجه را ندارد. آب مقطر ایده آل است یا با فشار ، آب چشمه نیز کار خواهد کرد. اطمینان حاصل کنید که آب بیش از حد سرد نشده است.

دما و رطوبت

همانطور که انتظار می رود با تنوع گیاهان گرمسیری ، Triostar محیط مرطوب و دمای گرم را ترجیح می دهد. در دماهای حدود 65 درجه فارنهایت (18 درجه سانتیگراد) تا 80 درجه فارنهایت (27 درجه سانتیگراد) بهترین عملکرد را دارد.

بسیاری از افراد Triostars خود را روی پنجره حمام نگه می دارند . به این ترتیب آنها رطوبت زیادی دریافت می کنند. آنها محیطهایی را که تهویه مطبوع خشک و خشن دارند دوست ندارند.

کود

تغذیه Triostar با کود رقیق و متعادل هر چند هفته می تواند آن را به رشد ترغیب کند. اطمینان حاصل کنید که محلول خیلی قوی نیست و یا خیلی مرتب استفاده نمی شود زیرا این می تواند منجر به سوختگی ریشه شود.

اگر کود آلی را انتخاب کنید ، قدرت آن کمتر است و شاید لازم نباشد آن را رقیق کنید.

گیاه شما در ماههای زمستان در حالت خواب نیازی به کوددهی نخواهد داشت.

متأسفانه شما نمی توانید یکی از این گیاهان را از طریق قلمه ساقه پرورش دهید.

اگر تمایل به پرورش گیاه دیگری دارید ، می توانید برخی از ریزوم ها (توده های ریشه) را از یک گیاه مادر سالم جدا کنید.

شما فقط باید اطمینان حاصل کنید که هر بخش حداقل سه یا چهار برگ به آن متصل است ، از خاک گلدان مرطوب و مرغوب استفاده می کنید و این کار را در بهار یا تابستان انجام می دهید. شما می خواهید قبل از شروع رشد جدید تقسیم بندی کنید.

در ظروف رشد می کنند

Triostars به ​​عنوان گیاهان خانگی معمول در ظروف عملکرد خوبی دارد. فقط باید اطمینان حاصل کنید که گلدان ها به اندازه کافی عمیق هستند که بتوانند ریشه ها را در خود جای دهند ، اما نه آنقدر عمیق که آب غرق شود و راکد شود.

برای جلوگیری از ورود آب به سوراخ های تخلیه زیادی نیز لازم است.

تولید مجدد گیاه بعد از چند سال می تواند به رشد آنها کمک کند. به ریشه هایی که از پایین ظرف شروع به رشد می کنند توجه کنید. با دیدن این مسئله ، احتمالاً زمان انتقال آنها فرا رسیده است. بهتر است این کار را در بهار انجام دهید.

triostar stromanthe plant profile 5069126 10 2724adf33365447fbb71d5742535d4a0 - کالاتیا سه رنگ | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1829 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات