پول در متاورس | Metaverse

تصویر: Cryptokitties.co

هیچ چیز مانند انفجار اخبار بلاکچین وجود ندارد که شما را به این فکر وا دارد که "امم... اینجا چه خبر است؟" این احساسی است که من هنگام مطالعه در مورد دریافت میلیون‌ها دلار برای NFT یا فروش گربه Nyan به عنوان یکی از گربه‌ها تجربه کرده‌ام . و زمانی که همه ما فکر می‌کردیم تا حدودی می‌دانیم این معامله چیست، بنیانگذار توییتر یک توییت با امضا را برای فروش به عنوان NFT قرار داد. اکنون، ماه‌ها پس از انتشار این توضیح‌دهنده، هنوز سرفصل‌هایی را در مورد افرادی می‌بینیم که برای کلیپ آرت سنگ‌ها پول می‌پردازند - و مادرم هنوز واقعاً نمی‌داند NFT چیست.

ممکن است از خود بپرسید: به هر حال NFT چیست؟

بعد از چند ساعت مطالعه، فکر می کنم می دانم. من هم فکر می کنم دارم گریه می کنم.

خوب، بیایید با اصول اولیه شروع کنیم:

NFT چیست؟ NFT مخفف چیست؟

توکن غیر قابل تعویض

این موضوع را واضح تر نمی کند.

درسته، ببخشید "غیر قابل تعویض" کم و بیش به این معنی است که منحصر به فرد است و نمی توان آن را با چیز دیگری جایگزین کرد. به عنوان مثال، یک بیت کوین قابل تعویض است - یکی را با بیت کوین دیگری مبادله کنید، و دقیقاً همان چیزی را خواهید داشت. با این حال، یک کارت تجاری منحصر به فرد، غیر قابل تعویض است. اگر آن را با کارت دیگری معاوضه می کردید، چیزی کاملاً متفاوت خواهید داشت. شما یک Squirtle را رها کردید و یک T206 Honus Wagner مدل 1909 گرفتید که StadiumTalk آن را "مونالیزای کارت های بیسبال" می نامد. (من حرف آنها را قبول می کنم.)

NFT ها چگونه کار می کنند؟

در سطح بسیار بالایی، اکثر NFT ها بخشی از بلاک چین اتریوم هستند. اتریوم یک ارز رمزنگاری شده است، مانند بیت کوین یا دوج کوین، اما بلاک چین آن نیز از این NFT ها پشتیبانی می کند، که اطلاعات اضافی را ذخیره می کند که باعث می شود آنها متفاوت از مثلاً یک سکه ETH کار کنند. شایان ذکر است که سایر بلاک چین ها می توانند نسخه های NFT خود را پیاده سازی کنند. ( بعضی قبلاً دارند .)

چه چیزی ارزش خرید در سوپرمارکت NFT را دارد؟

NFTها واقعاً می توانند هر چیزی دیجیتالی باشند (مانند نقاشی، موسیقی، دانلود مغز شما و تبدیل آن به هوش مصنوعی)، اما بسیاری از هیجانات فعلی در اطراف استفاده از فناوری برای فروش هنر دیجیتال است.

یعنی مردم توییت های خوب من را می خرند؟

فکر نمی‌کنم کسی بتواند جلوی شما را بگیرد، اما واقعاً منظورم این نبود. بسیاری از گفتگوها در مورد NFT ها به عنوان تکاملی در جمع آوری هنرهای زیبا ، فقط با هنر دیجیتال است.

(یادداشت جانبی، وقتی خط «خریدن توییت‌های خوب من» را مطرح کردیم، سعی می‌کردیم به چیزی آنقدر احمقانه فکر کنیم که واقعی نباشد. بنابراین مطمئناً بنیانگذار توییتر یکی را به قیمت کمتر از 3 میلیون دلار فروخت. اندکی پس از ارسال مقاله.)

آیا مردم واقعاً فکر می کنند که این کار مانند جمع آوری آثار هنری می شود؟

من مطمئن هستم که برخی از مردم واقعاً چنین امیدواری دارند - مانند کسی که تقریباً 390000 دلار برای یک ویدیوی 50 ثانیه ای توسط Grimes پرداخت یا شخصی که 6.6 میلیون دلار برای یک ویدیو از Beeple پرداخت کرد . در واقع، یکی از قطعات بیپل در حراج کریستی ، معروف-

متأسفم، من مشغول کلیک راست روی آن ویدیوی بیپل و دانلود همان فایلی بودم که شخص میلیون ها دلار برای آن پرداخت کرده بود.

عجب بی ادبی اما بله، اینجاست که کمی ناخوشایند می شود . می توانید یک فایل دیجیتال را هر چند بار که بخواهید کپی کنید، از جمله آثار هنری که با NFT ارائه می شود.

اما NFTها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که چیزی را به شما بدهند که قابل کپی کردن نیست: مالکیت اثر (اگرچه هنرمند همچنان می‌تواند حق تکثیر و حقوق بازتولید را حفظ کند، درست مانند آثار هنری فیزیکی). به بیان آن از نظر جمع آوری هنرهای فیزیکی: هر کسی می تواند یک چاپ مونه بخرد. اما فقط یک نفر می تواند نسخه اصلی را داشته باشد.

هیچ سایه ای برای Beeple وجود ندارد، اما ویدیو واقعاً یک مونه نیست.

نظر شما در مورد گوچی گوچی 3600 دلاری چیست؟ ضمنا نگذاشتی زودتر تمام کنم. این تصویر که Beeple خاموش مزایده در کریستی فروش به پایان رسید تا برای 69 میلیون $ ، که، به هر حال، است $ 15 میلیون بیش از مونه نقاشی Nymphéas برای فروش می رسد در سال 2014.

هر کسی که آن مونه را دریافت کند، در واقع می تواند آن را به عنوان یک شی فیزیکی قدردانی کند. با هنر دیجیتال، یک کپی به معنای واقعی کلمه به خوبی نسخه اصلی است.

اما منعطف داشتن یک بیپل اصلی...

فکر می کنم به یاد دارم که شنیدم NFT ها قبلاً تمام شده اند . آیا رونق سقوط نکرد ؟

اما مطمئناً در مورد جوامع پنگوئن شنیده اید ؟

P... جوامع پنگوئن؟

درست است، بنابراین... مردم مدت‌هاست که جوامعی را بر اساس چیزهایی که دارند ایجاد کرده‌اند ، و اکنون با NFTها اتفاق می‌افتد. یکی از انجمن‌هایی که بسیار محبوب بوده حول مجموعه‌ای از NFT به نام Pudgy Penguins می‌چرخد، اما این تنها انجمنی نیست که بر اساس توکن‌ها ساخته شده است. می‌توان گفت که یکی از اولین پروژه‌های NFT، کریپتوپانک‌ها، جامعه‌ای در اطراف خود دارد و پروژه‌های دیگری با مضمون حیوانات مانند Bored Ape Yacht Club وجود دارند که دسته خاص خود را دارند.

البته فعالیت های جمعی به جامعه بستگی دارد. برای دارندگان Pudgy Penguin یا Bored Ape، به نظر می‌رسد که شامل ارتعاش و اشتراک‌گذاری میم‌ها در Discord یا تعریف و تمجید از یکدیگر در مورد آواتارهای توییتر Pudgy Penguin است.

فایده NFT ها چیست؟

این واقعاً بستگی به این دارد که آیا شما هنرمند هستید یا خریدار.

من یک هنرمند هستم.

اول: من به شما افتخار می کنم. راهی برای رفتن. ممکن است به NFT ها علاقه مند باشید زیرا راهی برای فروش کاری به شما می دهد که در غیر این صورت ممکن است بازار چندانی برای آن وجود نداشته باشد. اگر به یک ایده بسیار جالب برای برچسب دیجیتالی برسید، چه کاری می خواهید انجام دهید؟ آن را در فروشگاه برنامه iMessage بفروشید؟ به هیچ وجه.

همچنین، NFT ها دارای یک ویژگی هستند که می توانید آن را فعال کنید که هر بار که NFT فروخته می شود یا دست به دست می شود ، درصدی به شما پرداخت می کند ، مطمئن شوید که اگر کار شما فوق العاده محبوب شود و ارزش بالونی پیدا کند، بخشی از این مزیت را خواهید دید.

من خریدار هستم

یکی از مزایای آشکار خرید آثار هنری این است که به شما امکان می دهد از هنرمندانی که دوست دارید حمایت مالی کنید، و این در مورد NFT ها (که بسیار مرسوم تر از استیکرهای تلگرام هستند) صادق است. خرید NFT همچنین معمولاً برخی از حقوق اولیه استفاده را برای شما به ارمغان می آورد، مانند اینکه بتوانید تصویر را به صورت آنلاین پست کنید یا آن را به عنوان تصویر نمایه خود تنظیم کنید. به علاوه، البته، حق بالیدن وجود دارد که شما صاحب هنر هستید، با یک ورودی بلاک چین برای پشتیبان گیری از آن.

نه، منظورم این بود که من یک کلکسیونر هستم .

آه، باشه، بله. NFTها می توانند مانند هر دارایی سوداگرانه دیگری کار کنند ، جایی که شما آن را خریداری می کنید و امیدوار هستید که ارزش آن روزی افزایش یابد، بنابراین می توانید آن را برای سود بفروشید. با این حال، از صحبت کردن در مورد آن احساس کثیفی می کنم.

بنابراین هر NFT منحصر به فرد است؟

در مفهوم خسته کننده و فنی که هر NFT یک توکن منحصر به فرد در بلاک چین است. اما در حالی که می تواند مانند یک ون گوگ باشد، که در آن تنها یک نسخه واقعی قطعی وجود دارد، همچنین می تواند مانند یک کارت معاملاتی باشد، که در آن 50 یا صدها نسخه شماره گذاری شده از همان اثر هنری وجود دارد.

چه کسی صدها هزار دلار برای آنچه که اساساً یک کارت معاملاتی است پرداخت می کند؟

خوب، این بخشی از چیزی است که NFT ها را بسیار کثیف می کند. برخی از مردم با آن‌ها طوری رفتار می‌کنند که انگار آینده‌ای از مجموعه‌های هنرهای زیبا هستند (بخوانید: به‌عنوان زمین بازی برای ثروتمندان بزرگ)، و برخی با آن‌ها مانند کارت‌های پوکمون رفتار می‌کنند (که در آن برای افراد عادی قابل دسترسی است، اما همچنین یک زمین بازی برای مگا غنی). وقتی صحبت از کارت‌های پوکمون شد، لوگان پل به تازگی تعدادی NFT مربوط به یک جعبه میلیون دلاری فروخته است.

لطفا دست نگهدار. من از جایی که این کار می رود متنفرم.

شما کارت تله من را فعال کردید (که به قیمت 17000 دلار فروخته شد).
 تصویر لوگان پل

بله، او کلیپ‌های ویدیویی NFT را که فقط کلیپ‌هایی از ویدیویی هستند که می‌توانید هر زمان که بخواهید در YouTube تماشا کنید، تا سقف 20000 دلار فروخت . او همچنین NFT های یک کارت لوگان پل پوکمون را فروخت.

چه کسی برای کلیپ لوگان پل 20000 دلار پرداخت کرده است؟!

یک احمق و پول آنها به زودی از هم جدا می شوند ، حدس می زنم؟

خنده دار خواهد بود اگر لوگان پل تصمیم بگیرد 50 NFT دیگر از همان ویدیو را بفروشد.

مایک شینودا از لینکین پارک (که همچنین تعدادی NFT را که شامل یک آهنگ بود فروخت) در واقع در مورد آن صحبت کرد . این کاملاً کاری است که کسی می تواند انجام دهد، اگر به قول او «یک آدم تند تند فرصت طلب» بود. من نمی گویم لوگان پل این است، فقط باید مراقب باشید از چه کسی خرید می کنید.

آیا NFT ها در حال حاضر جریان اصلی هستند؟

بستگی دارد که منظورت چه باشد. اگر می‌پرسید، مثلاً، مادرم صاحب یکی از آنهاست، پاسخ منفی است.

پاسخ مادرم وقتی از او درباره داشتن NFT پرسیدم.

اما ما شاهد بودیم که برندهای بزرگ و افراد مشهوری مانند مارول و وین گرتزکی NFT های خود را راه اندازی کردند، که به نظر می رسد به جای علاقه مندان به ارزهای دیجیتال، کلکسیونرهای سنتی را هدف قرار می دهند. در حالی که فکر نمی‌کنم NFT‌ها را «جریان اصلی» بدانم که گوشی‌های هوشمند جریان اصلی هستند، یا جنگ ستارگان جریان اصلی است، به نظر می‌رسد حداقل تا حدودی قدرت ماندگاری آن‌ها حتی در خارج از کریپتوسفر را نشان داده‌اند.

اما جوانان در مورد آنها چه فکر می کنند؟

آه بله سوال عالی ما اینجا در The Verge به آنچه که نسل بعدی انجام می دهد علاقه مندیم ، و مطمئناً به نظر می رسد که برخی از آنها با NFT ها آزمایش کرده اند. یک جوان 18 ساله با نام FEWOCiOUS می‌گوید که افت NFT او بیش از 17 میلیون دلار درآمد داشته است - اگرچه واضح است که اکثر آنها موفقیت مشابهی نداشته‌اند . نیویورک تایمز با چند نوجوان در فضای NFC صحبت کرد و برخی گفتند که از NFT به عنوان راهی برای عادت کردن به کار روی یک پروژه با یک تیم یا صرفاً برای به دست آوردن مقداری پول استفاده کردند.

آیا می توانم این مقاله را به عنوان NFT بخرم؟

نه، اما از لحاظ فنی دیجیتال هر چیزی می تواند به عنوان NFT فروش می رسد (از جمله مقالات از کوارتز و نیویورک تایمز ، به شما ارائه هر نقطه از 1800 $ تا 560000 $). deadmau5 استیکرهای متحرک دیجیتالی را فروخته است. ویلیام شاتنر کارت های معاملاتی با مضمون شاتنر را فروخته است (یکی از آنها ظاهراً عکس اشعه ایکس از دندان های او بوده است).

این یکی را دوست دارم شاید نه برای 700 دلار، اما ...
 تصویر توسط deadmau5 و Mad Dog Jones

ناخالص در واقع، آیا می توانم دندان های کسی را به عنوان NFT بخرم؟

تلاش هایی برای اتصال NFT ها به اشیاء دنیای واقعی، اغلب به عنوان نوعی روش تأیید، صورت گرفته است. نایک روشی را برای تایید اصالت کفش های کتانی با استفاده از سیستم NFT به نام CryptoKicks ثبت کرده است . اما تا الان هیچ دندانی پیدا نکردم، نه. میترسم نگاه کنم

نگاه کن؟ جایی که؟

چندین بازار وجود دارد که در اطراف NFT ها ظاهر شده اند، که به مردم امکان خرید و فروش را می دهند. اینها عبارتند از OpenSea، Rarible، و انتخاب Grimes، Nifty Gateway، اما بسیاری از موارد دیگر وجود دارد.

من شنیده ام که بچه گربه هایی در آن نقش داشته اند. از بچه گربه ها بگو

NFTها واقعاً زمانی از نظر فنی امکان پذیر شدند که بلاک چین اتریوم به عنوان بخشی از استاندارد جدید پشتیبانی از آنها را اضافه کرد . البته یکی از اولین استفاده ها بازی ای به نام CryptoKitties بود که به کاربران امکان داد و ستد و فروش بچه گربه های مجازی را می داد. ممنون اینترنت

من عاشق بچه گربه ها هستم .

نه به اندازه شخصی که بیش از 170000 دلار برای یکی پرداخت کرده است .

چهره من وقتی 170 هزار دلار ارزش دارم.
 تصویر: Cryptokitties.co

یکسان. اما به نظر من، بچه گربه‌ها نشان می‌دهند که یکی از جالب‌ترین جنبه‌های NFT (برای کسانی از ما که به دنبال ایجاد لانه‌ی هنر اژدهای دیجیتال نیستیم) این است که چگونه می‌توان از آنها در بازی‌ها استفاده کرد. در حال حاضر بازی هایی وجود دارند که به شما امکان می دهند NFT ها را به عنوان آیتم داشته باشید. یکی حتی قطعات زمین مجازی را به عنوان NFT می فروشد. ممکن است فرصت‌هایی برای بازیکنان وجود داشته باشد که یک تفنگ یا کلاه ایمنی منحصربه‌فرد درون بازی یا هر چیز دیگری را به عنوان NFT خریداری کنند، که می‌تواند انعطاف‌پذیری باشد که بیشتر مردم واقعاً می‌توانند از آن استقبال کنند.

حداقل این سنگ های حیوان خانگی دیجیتال نیست... درست است؟

در واقع، افرادی هستند که ده‌ها یا صدها هزار دلار برای سنگ‌های خانگی NFT خرج می‌کنند ( وب‌سایتی که می‌گوید سنگ‌ها هدف دیگری جز قابل تجارت و محدود بودن ندارند).

محتوای زیر قسمتی از پیج توییتر است و با و-ی-پ-ان باز خواهد شد . پس از فعال سازی صفحه را رفرش کنید .

آیا می توانم روی شانه تو گریه کنم؟

فقط در صورتی که بتوانم روی مال تو گریه کنم.

آیا می توانم برای سرقت NFT دزدی از موزه انجام دهم؟

که بستگی دارد. بخشی از جذابیت بلاک چین این است که رکوردی از هر بار انجام یک تراکنش را ذخیره می کند و دزدی و ورق زدن آن را سخت تر از مثلاً نقاشی آویزان در موزه می کند. گفته می‌شود، ارزهای دیجیتال قبلاً به سرقت رفته‌اند ، بنابراین واقعاً به نحوه ذخیره NFT و میزان کاری که قربانی بالقوه برای بازگرداندن وسایل خود مایل است انجام دهد بستگی دارد.

توجه: لطفا دزدی نکنید.

آیا باید نگران ظهور هنر دیجیتال در 500 سال آینده باشم؟

شاید. Bit rot یک چیز واقعی است: کیفیت تصویر بدتر می شود، فرمت فایل ها دیگر نمی توانند باز شوند، وب سایت ها از کار می روند، مردم رمز عبور کیف پول خود را فراموش می کنند . اما هنر فیزیکی در موزه ها نیز به طرز تکان دهنده ای شکننده است .

من می خواهم استفاده از بلاک چین را به حداکثر برسانم. آیا می توانم NFT با ارزهای رمزنگاری شده بخرم؟

آره. شاید. بسیاری از بازارها اتریوم را می پذیرند. اما از نظر فنی، هر کسی می تواند یک NFT بفروشد و می تواند هر ارزی را که می خواهد بخواهد.

آیا تجارت Logan Paul NFT های من به گرم شدن کره زمین و ذوب گرینلند کمک می کند؟

این قطعا چیزی است که باید مراقب آن بود. از آنجایی که NFTها از فناوری بلاک چین مشابه برخی از ارزهای دیجیتال تشنه انرژی استفاده می کنند، در نهایت از برق زیادی نیز استفاده می کنند. افرادی هستند که روی کاهش این مشکل کار می کنند ، اما تاکنون، بیشتر NFT ها هنوز به ارزهای رمزنگاری شده مرتبط هستند که انتشار گازهای گلخانه ای زیادی تولید می کنند. چند مورد وجود داشته است که هنرمندان تصمیم گرفته اند پس از شنیدن تأثیراتی که می توانند بر تغییرات آب و هوا داشته باشند، NFT ها را نفروشند یا فروش های آتی را لغو کنند . خوشبختانه، یکی از همکاران من واقعاً به آن توجه کرده است، بنابراین می توانید این قطعه را بخوانید تا تصویر کامل تری داشته باشید .

محتوای زیر قسمتی از پیج توییتر است و با و-ی-پ-ان باز خواهد شد . پس از فعال سازی صفحه را رفرش کنید .

آیا می توانم یک غار / پناهگاه هنری زیرزمینی برای ذخیره NFT های خود بسازم؟

خوب، مانند ارزهای دیجیتال، NFT ها در کیف پول های دیجیتال ذخیره می شوند (البته شایان ذکر است که کیف پول به طور خاص باید با NFT سازگار باشد). با این حال، همیشه می توانید کیف پول را روی رایانه در پناهگاه زیرزمینی قرار دهید.

اگر بخواهم یک برنامه تلویزیونی را تماشا کنم که به نوعی با NFT مرتبط است، چه می‌شود؟

باور کنید یا نه، شما گزینه هایی دارید! استیو آئوکی در حال کار بر روی نمایشی بر اساس شخصیتی از NFT قبلی به نام Dominion X است . سایت نشان می دهد می گوید که آن خواهید بود یک سری دوره راه اندازی شده در بلاکچین (اولین فیلم کوتاه است در OpenSea )، و صدها نفر از NFTs در حال حاضر با نشان دادن همراه بوده اند.

همچنین نمایشی به نام گربه‌های استونر وجود دارد (بله، درباره گربه‌هایی است که اوج می‌گیرند، و بله، میلا کونیس، کریس راک و جین فوندا در آن نقش‌آفرینی می‌کنند)، که از NFT به عنوان نوعی سیستم بلیط استفاده می‌کند. در حال حاضر، تنها یک قسمت موجود است، اما یک Stoner Cat NFT (که البته TOKen نامیده می شود) برای تماشای آن لازم است.

آیا از تایپ "NFT" خسته شده اید؟

آره.


به‌روزرسانی 5 مارس، ساعت 8:07 عصر به وقت شرقی: این خبر اضافه شد که جک دورسی یکی از توییت‌هایش را به عنوان NFT می‌فروشد، زیرا من در ابتدا یک شوخی کردم و نمی‌توانم باور کنم که واقعاً اتفاق افتاده است.

به روز رسانی 11 مارس، 1:42 بعد از ظهر به وقت شرقی : این خبر اضافه شد که قطعه Beeple به قیمت 69 میلیون دلار فروخته شد و اطلاعات بیشتری به بخش تغییرات آب و هوا اضافه شد.

به‌روزرسانی در 15 مارس، ساعت 13:30 به وقت شرقی : پیوندی به مقاله ما در مورد تأثیرات زیست‌محیطی NFTها اضافه شد و برخی از زبان‌ها را به‌روزرسانی کرد تا برخی تحقیقات اخیر را منعکس کند. شعری هم اضافه شد

به‌روزرسانی در 25 مارس، ساعت 15:20 به وقت شرقی: یادداشتی درباره Quartz و NYT که مقالاتی را به‌عنوان NFT می‌فروشد اضافه شده است، زیرا بار دیگر این چیزی است که من با آن شوخی کردم و سپس واقعاً اتفاق افتاد. همچنین قسمت مربوط به فروش توییت جک دورسی را با قیمت نهایی به روز کرد.

به‌روزرسانی 18 آگوست، ساعت 21:20 به وقت شرقی: سؤال‌ها و پاسخ‌های جدیدی اضافه شد که در طول سال 2021 ظاهر شدند، مانند «آیا NFT‌ها مرده‌اند»، «آیا برنامه‌های تلویزیونی مبتنی بر NFT وجود دارند» و «آیا تصاویر کلیپ‌پارتی از سنگ‌ها وجود دارد. به عنوان NFT فروخته می شود؟

منبع :
theverge
">NFT PayPal آموزش متاورس اخبار متاورس پول متاورس پول های متاورس خبر فوری متاورس خبر متاورس دلار در متاورس متاورس متاورس چیست متاورس و پول نقد کردن پول متاورس
0

پول در متاورس

در دنیای مجازی پر از کالاهای مجازی میباشد که توسط بازیکنان خریداری و دباره قیمت گذاری میشود و یکسری از کالا ها توسط بازیکنان در داخل بازی وارد میشود که در این صورت امور مالی ممکن است عجیب شود.
اخبار متاورس

 

توسط آنا وینر

4 ژانویه 2022

wiener metaverse sub - پول در متاورس | Metaverse

تصویر توسط نیکلاس کنراد / نیویورکر

  •  

سال ها پیش، زمانی که در تعطیلات در شمال غربی بودیم، من و شوهرم اتاقی را در خانه یک زوج میانسال اجاره کردیم که یکی از آنها به تازگی بازنشسته شده بود. خانه قدیمی، زیبا و مملو از اشیایی بود که نشان از اینرسی داخلی داشت. این زمین بر روی توده ای سرسبز و وحشی از زمین های کشاورزی نشسته بود که بلافاصله الهام بخش فانتزی های ترک سانفرانسیسکو و مشاغل فنی ما، جستجوی قارچ، مدیریت سیستم های سپتیک و برگرداندن خاک شد.

یک روز صبح هنگام صبحانه، گفتگو به بازنشستگی میزبان ما تغییر کرد. او خوشحال بود که وقت بیشتری در خانه با همسرش و سگشان داشت. خیلی پخته بود. او ساعت ها مشغول بازی FarmVille بود.

“فارم ویل؟” نیمه بیدار پرسیدم و عسل را روی یک تکه نان تست پخش کردم. از طریق پنجره تصویر، می‌توانستیم غباری را ببینیم که از گیاهان همیشه سبز بالا می‌آید. سگ در رختخواب های سبزی دماغ کرد. FarmVille، میزبان ما به خوبی تأیید کرد – این یک بازی بود، یک شبیه‌ساز کشاورزی که توسط ده‌ها میلیون نفر در فیس‌بوک بازی می‌شد – قبل از اینکه بپرسد آیا ممکن است به تخم‌مرغ علاقه مند باشیم یا خیر. ما بودیم. تخم مرغ تازه بود خورشید در حال ظهور بود. به نظر می رسد میزبان ما از سهم خود بسیار خوشحال است.

سخت است که بدانیم دیگران واقعاً چه می خواهند، و من اغلب به این مرد فکر می کنم. اخیراً در حالی که مارک زاکربرگ یک ارائه یک ساعته در مورد تغییر برند فیس‌بوک – که اکنون متا نامیده می‌شود – و تمرکز جدید آن بر ساخت “متاورس”: یک دنیای مجازی گسترده و یکپارچه، به او فکر کردم. با تماشای زاکربرگ در حال قدم زدن در یک مجموعه مجازی بی مزه، که گویی از یک منوی کشویی منصوب شده بود، با کتاب ها و ریزه کاری ها و وسایل ورزشی استفاده نشده، به این فکر کردم که آیا افرادی هستند که این را می خواهند یا این دید را هیجان انگیز می یابند. سپس به خودم یادآوری کردم: FarmVille. من فکر می کنم مفید است، در تلاش برای پیش بینی آینده، فروتنی در مورد رمز و راز عظیم خواسته های دیگران.

در ماه های اخیر، متاورس به عنوان نوعی مکان آنلاین توصیف شده است که ترکیبی از واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، اینترنت، تجربیات سرگرمی، بازی و کار از راه دور است. ایده کلیدی این است که، مهم نیست که در متاورژن چه کاری انجام می‌دهید، یا در کجا هستید، هویت و دارایی‌های شما چند پلتفرمی و قابل حمل خواهند بود: در محل کار و در اوقات فراغت همان «شما» خواهید بود. از آنجایی که مفهوم فرا وجه در گفتمان مطرح شده است، به نظر می‌رسد پیش‌بینی‌های مربوط به آن عمدتاً منعکس‌کننده خواسته‌های شرکت‌هایی است که شرایط گفتگو را تعیین می‌کنند. (اصطلاح متاورس که منشأ آن در داستان‌های علمی تخیلی دیستوپیایی است، توسط شرکت‌هایی که جهان‌هایی برای فروش دارند، به شدت ترویج شده است.) خواندن درباره متاورس،

آنچه آنها می گویند باور نکردنی است، نه حداقل به این دلیل که کاملاً حدس و گمان است. آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که متاورس «شبکه‌ای با مقیاس انبوه و قابل تعامل از جهان‌های مجازی سه‌بعدی ارائه‌شده در زمان واقعی است که می‌تواند به طور همزمان و مداوم توسط تعداد بسیار نامحدودی از کاربران تجربه شود» (ماتیو بال، سرمایه‌دار مخاطره‌آمیز). آنها پیشنهاد می‌کنند که ممکن است شرکت‌ها را قادر سازد «محاسبات را در دنیای واقعی جاسازی کنند و دنیای واقعی را در رایانه جاسازی کنند» (مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا) – و می‌تواند «دنیای مجازی را واقعی‌تر و دنیای واقعی را غنی‌تر کند». با تجربیات مجازی» (مدیر عامل Tencent، پونی ما). تیم سوئینی، مدیر عامل شرکت اپیک گیمز، گفته است که متاورس ممکن است “بخشی چند تریلیون دلاری از اقتصاد جهان” باشد. جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، فکر می کند که می تواند “اقتصادی جدیدی را ایجاد کند که بزرگتر از اقتصاد فعلی ما باشد.” نکته کلی این است که به طور همزمان محلی برای اتصال، اجتماع و غیره و همچنین یک انجمن برای معامله و استخراج خواهد بود. برای سازندگان آن، متاوره مملو از پول خواهد بود – در هر بعد، تا آخر.

اگر متاورز محقق شود، احتمالاً حداقل برای مدتی مانند یک بازی ویدیویی به نظر می رسد و رفتار می کند. برای میلیون‌ها نفر، بازی‌های ویدیویی در حال حاضر به عنوان تجربه‌های مجازی همه‌جانبه و روزمره عمل می‌کنند. شرکت‌های بازی زیرساخت‌هایی را برای فیلم‌های هالیوود، تجسم‌های فضایی و اجراهای زنده فراهم می‌کنند. از نظر زیبایی‌شناختی، متاورس می‌تواند رئالیسم گنگ فیلم « شیر شاه » ۲۰۱۹ را داشته باشد .“، شادی بیهوش The Sims، گرافیک پیکسلی عصر شانزده بیت، یا هر حال و هوای دیگری. از نظر فیزیکی، احتمالاً از طریق هدگیر – هدست واقعیت مجازی، عینک واقعیت افزوده – یا صرفاً یک صفحه رایانه قابل دسترسی خواهد بود. از نظر مالی، می‌تواند چیزی شبیه FarmVille باشد که در آن بازیکنان میلیون‌ها دلار برای آسیاب‌های بادی مجازی، کود، حیوانات مزرعه، و آب خرج می‌کنند تا به چیزی که آلندا ی چانگ، دانشیار مطالعات فیلم و رسانه در UC سانتا باربارا، می‌پردازد. به این منظره «از نظر زیست‌محیطی پوچ» می‌گویند، که در آن محصولات در حال مرگ را می‌توان با اسپری «بی‌تر» احیا کرد و گوسفندان پس از خوردن گوجه‌فرنگی ژاکت‌های پشمی تولید کردند.

مدل‌های کسب‌وکار صنعت بازی به دنبال توسعه فن‌آوری است. در اوایل دو هزار، بازی های پریمیوم به عنوان محصولات مستقل فروخته می شدند. مانند فیلم‌های پرفروش، آن‌ها با بودجه‌های بازاریابی کلان، کمپین‌های تبلیغاتی واضح، و تاریخ‌های اکران بسیار پیش‌بینی‌شده همراه بودند که بخش عمده‌ای از درآمد از آن جمع‌آوری می‌شد. اما با رشد سریع‌تر و قدرتمندتر رایانه‌های شخصی و قابل اطمینان‌تر شدن و فراگیرتر شدن اینترنت، مدل شروع به تغییر کرد. برخی از بازی ها دیگر روی دیسک یا کارتریج ذخیره نمی شدند، بلکه در فضای ابری ذخیره می شدند. اغلب، مردم نه از طریق کنسول های بازی، بلکه از طریق گوشی های هوشمند خود به آنها دسترسی داشتند. بازی‌های آنلاین انبوه چندنفره، مانند World of Warcraft، خریدهای درون‌برنامه‌ای در مقیاس کوچک – معروف به microtransactions – را وارد جریان اصلی کرد. تراکنش‌های خرد در بازی‌های «رایگان برای بازی» رایج‌تر بودند. دانلود اینها هیچ هزینه ای ندارد، اما با هر هزینه اضافی پیچیده تر می شوند – و مهمتر از همه سرگرم کننده تر می شوند. اکنون شرکت‌های بازی‌سازی می‌توانند سطوح جدید، ویژگی‌های جدید و چیزهای جدید را که مستقیماً به دستگاه‌های کاربران منتقل می‌شوند، بخرند.

 
 

الکساندر برنوگا و الکس گکر، محققین آمستردام، این گذار را به عنوان “دارایی” بازی های ویدئویی سطح بالا توصیف کرده اند – تغییری به سمت آنچه جاتان سادوسکی آن را ” سرمایه داری رانتی جدید ” می نامد.” Bernevega و Gekker می نویسند، آینده این صنعت یکی از “بازی های کاملا دارای دارایی” خواهد بود، که در آن “گیمرها نه مالک بازی ها و نه کنسول ها خواهند بود” بلکه برای “گذرنامه های جنگی” فصلی پرداخت می کنند یا حق اشتراک بدهکار هستند. در عین حال، منطق مالکیت در درون خود بازی‌ها به شکل پوسته‌های قابل تنظیم برای آواتارها، اسلحه‌های لباس شخصیت، ابزار و غیره که از طریق ریزتراکنش‌ها به دست می‌آیند، زنده خواهد ماند. نویسندگان می نویسند: «این چیزی است که بازی پرفروش مدرن را به یک دارایی بسیار سازنده تبدیل می کند. این بازی‌ها با ترکیب مدل‌های مبتنی بر رانت و کالا می‌توانند به طور مستمر درآمد کسب کنند.

همانطور که اقتصادهای درون بازی رشد کردند، بازارهای سیاه قوی برای آیتم های مجازی ایجاد کردند، با بازیکنانی که همه چیز را از عناصر معمولی بازی (زره، اسلحه، طلا) تا کالاهای کلکسیونی (یک کلاه مهمانی با نسخه محدود) خرید و فروش می کردند. از آنجایی که بازیکنان عادت داشتند پول واقعی را برای کالاهای مجازی خرج کنند – یا در برخی موارد، پول واقعی را برای ارز دیجیتال که می‌توان برای کالاهای مجازی خرج کرد – این بازارهای سیاه می‌توانند سودآور باشند. تجارت با پول واقعی یا RMT با مبادلات یک به یک در سایت هایی مانند eBay آغاز شد، اما به سرعت افزایش یافت و حرفه ای شد. برخی از بازیکنان، معمولاً در مکان‌هایی با فرصت‌های اقتصادی محدود، به‌منظور جمع‌آوری غارت‌ها، گنج‌ها و پاداش‌های درون بازی، به طور تمام‌وقت به بازی پرداختند و آن دارایی‌ها را برای سود، خارج از بازی، به بازیکنان دیگر بفروشند. “زراعت طلا.”

 

در سال 2004، رئیس شرکت سرگرمی‌های بازی اینترنتی – یک استارت‌آپ تجارت دارایی مجازی، که در سال 2001 تأسیس شد و بر نیروی کار بازیکنان کم‌دستمزد متکی بود – تخمین زد که بازار کالاها و خدمات مجازی حدود هشتصد و هشتاد میلیون دلار است. یک سال. تا سال 2009، نزدیک به یک میلیون «کشاورز» در چین کار می‌کردند، که بسیاری از آنها در آزمایشگاه‌های کامپیوتری کاملاً بسته و با پلان باز، تحت شرایطی که اغلب در رسانه‌ها با فروشگاه‌های عرق‌فروش مقایسه می‌شدند، کار می‌کردند. در سال 2011، گاردینگزارش داد که زندانیان در یک اردوگاه کار اجباری در چین مجبور به انجام بازی‌های چندنفره آنلاین می‌شوند، «برای ایجاد اعتباری که نگهبانان زندان با پول واقعی مبادله می‌کنند». خواندن درباره افرادی که برای کسب سود بازی می کردند، مرا به یاد “بازی های امپراتوری: سرمایه داری جهانی و بازی های ویدئویی” انداخت، اثری مهم در مطالعات بازی های ویدئویی که در سال 2009 توسط نیک دایر-ویثفورد و گریگ دو پوتر، دانشگاهیان شاغل در مطالعات رسانه ای منتشر شد. . نویسندگان استدلال می‌کنند که بازی‌های ویدیویی «رسانه‌های پارادایماتیک امپراتوری» هستند – یک رژیم تمام‌کننده «سیاره‌ای و ابرسرمایه‌داری نظامی‌شده».

بازی‌های نقش‌آفرینی آنلاین انبوه چند نفره در اوایل دهه بیست از مد افتاد، eBay فروش کالاهای مجازی را ممنوع کرد و آن را به وب‌سایت‌ها و بازارهای کوچکتر و زودگذرتر سوق داد. توسعه دهندگان بازی، گاهی اوقات تحت فشار نظارتی، سعی کردند فروش خارج از پلتفرم را که تقریباً همیشه مخالف قراردادهای مجوز کاربر نهایی و شرایط خدمات آنها بود، سرکوب کنند. اما در سال‌های اخیر، معاملات با پول واقعی شاهد رشد جزئی بوده است. Old School RuneScape و Tibia، بازی‌های چندنفره آنلاین که در دنیای فانتزی اتفاق می‌افتند، بازیکنان ونزوئلا را به خود جذب کرده‌اند.، که دریافته اند ارزهای درون بازی آنها از بولیوار ارزشمندتر و پایدارتر است. (این بازی‌ها تا حدی به دلیل گرافیک یکپارچه‌سازی با سیستم‌عامل‌شان محبوب هستند که می‌توانند به خوبی روی رایانه‌های قدیمی‌تر با اتصال اینترنت کند اجرا شوند.) در سال 2019، زمانی که ونزوئلا با قطعی برق گسترده مواجه شد، یک بحران اقتصادی فوری در Old School RuneScape رخ داد.

در همین حال، بازارهای بازی‌های ویدیویی بالا، فراوان‌تر و متنوع‌تر شده‌اند. این روزها مردم بیش از هشتاد میلیارد دلار در سال برای کالاهای مجازی فروخته شده در بازی های ویدیویی خرج می کنند . محققان مطالعات بازی مدت‌ها استدلال کرده‌اند که بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا هویت‌ها و حالت‌های جدید را تجربه کنند: «بازی‌های مجازی هویت‌هایی را به‌عنوان سرباز-شهروند، کارگران آزاد، ماجراجویان سایبورگ و مجرمان شرکتی شبیه‌سازی می‌کنند»، Dyer-Witheford و de Peuter. نوشتن. «بازی مجازی شخصیت‌های انعطاف‌پذیر را برای مشاغل انعطاف‌پذیر تربیت می‌کند، سوژه‌ها را برای بازارهای نظامی شکل می‌دهد و تبدیل شدن به یک سوژه نئولیبرال را سرگرم‌کننده می‌کند». به نظر می رسد دنیای مجازی نیز بازیکنان را به گونه ای تربیت می کند که مشتاق، مشتاق، و مصرف کننده ثابت باشند.

بازی ها جوامع و شرایط سازندگانشان را منعکس می کنند. FarmVille، که در آن بازیکنان به طرز وسواس گونه ای فیودوم های دمدمی مزاج را مدیریت می کردند، در سال 2009 راه اندازی شد و دو دنباله داشته است. در سال 2011، بازیکنان FarmVille حدود صد میلیون دلار برای کالاهای مجازی هزینه کردند. کوری دکتروف نویسنده بعداً این شخصیت را توصیف کردآن را به عنوان “یک بازی کازینویی غیرقانونی و کم بازده”. در نگاهی به گذشته، بازی به نظر می رسد مصنوع از صحنه استارت آپی پس از رکود در سیلیکون ولی، که در دوران انتقالی و گیج کننده ای که گوشی های هوشمند هنوز فراگیر نشده بودند و مرزهای ناآرامی بین زندگی آنلاین و آفلاین وجود داشت، شکوفا شد. این بازی در فیس بوک انجام می شد و حول محصولات مجازی می چرخید که بدون توجه مداوم می مردند. این برنامه بر ویژگی‌های تعیین‌کننده لحظه‌های تکنولوژیکی خود متکی بود – شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی، جمع‌آوری داده‌ها، هک‌های بازنگری، محتوای تولید شده توسط کاربر، و تبلیغات بومی. هنرمند و طراح AJ Patrick Liszkiewicz نوشته است که موفقیت FarmVille به پذیرش منطق رسانه‌های اجتماعی بستگی دارد – کاربران را در شبکه‌ای از تعهدات اجتماعی درگیر کرد.

متاورژن، اگر بلند شود، لحظه فرهنگی و فناوری خود را نیز منعکس خواهد کرد. با توجه به اکوسیستم فناوری امروز، احتمالاً خصوصی، متمرکز و مالی خواهد شد، با کمبود مصنوعی گسترده. بازیکنان FarmVille بومی دیجیتال نبودند. بازیکنان بازی‌هایی مانند Fortnite و Minecraft تقریباً مطمئناً هستند، و در متاورس، مخاطبان شرکت‌هایی خواهند بود که پوسته‌های دیجیتال، خرده‌های مجازی و فضای مبتنی بر ابر را می‌فروشند. برخی از طرفداران پر سر و صدا “web3” – ایده ای هنوز محقق نشده برای فاز بعدی اینترنت، بر اساس چشم انداز برای یک بستر دیجیتال غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک چین – نگاه خود را به فراجهان دوخته اند و آن را فرصتی برای دگرگونی دورانی می دانند. (استدلال‌هایی به نفع وب 3 اغلب با استفاده از لفاظی آرمان‌شهری مطرح می‌شوند – دموکراسی‌سازی، تمرکززدایی، دگرگونی، آزادی، انقلاب و غیره—که در غیر این صورت مکالمه مالی را بالا می برد یا مبهم می کند.) ما هنوز نمی دانیم که آیا ارز دیجیتال و بلاک چین ارتباطی با آنچه که مایکروسافت، متا، روبلکس یا تنسنت در حال ساخت هستند یا خیر ( اگرچه سیل سرمایه‌های مخاطره‌آمیز وارد شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال قابل توجه است). اما اهمیت پول در آینده غیرقابل انکار به نظر می رسد. فرا-زندگی احتمالاً شامل تجسم مجدد زندگی مالی و احتمالاً تغییر در سلسله مراتب و نهادهای اجتماعی موجود ما خواهد بود. لانا سوارتز، محقق رسانه ای، در کتاب خود می نویسد: «بسیاری از دیدگاه های غالب امروزی برای آینده پول، با ساختارهای سیاسی و سرزمینی ملت ارتباطی ندارد. ) ما هنوز نمی دانیم که آیا ارز دیجیتال و بلاک چین ارتباطی با آنچه مایکروسافت، متا، روبلوکس یا تنسنت در حال ساخت هستند یا نه (اگرچه سیل سرمایه های مخاطره آمیز که به شرکت های مرتبط با ارزهای دیجیتال سرازیر می شود، قابل توجه است). اما اهمیت پول در آینده غیرقابل انکار به نظر می رسد. فرا-زندگی احتمالاً شامل تجسم مجدد زندگی مالی و احتمالاً تغییر در سلسله مراتب و نهادهای اجتماعی موجود ما خواهد بود. لانا سوارتز، محقق رسانه ای، در کتاب خود می نویسد: «بسیاری از دیدگاه های غالب امروزی برای آینده پول، با ساختارهای سیاسی و سرزمینی ملت ارتباطی ندارد. ) ما هنوز نمی دانیم که آیا ارز دیجیتال و بلاک چین ارتباطی با آنچه مایکروسافت، متا، روبلوکس یا تنسنت در حال ساخت هستند یا نه (اگرچه سیل سرمایه های مخاطره آمیز که به شرکت های مرتبط با ارزهای دیجیتال سرازیر می شود، قابل توجه است). اما اهمیت پول در آینده غیرقابل انکار به نظر می رسد. فرا-زندگی احتمالاً شامل تجسم مجدد زندگی مالی و احتمالاً تغییر در سلسله مراتب و نهادهای اجتماعی موجود ما خواهد بود. لانا سوارتز، محقق رسانه ای، در کتاب خود می نویسد: «بسیاری از دیدگاه های غالب امروزی برای آینده پول، با ساختارهای سیاسی و سرزمینی ملت ارتباطی ندارد. اما اهمیت پول در آینده غیرقابل انکار به نظر می رسد. فرا-زندگی احتمالاً شامل تجسم مجدد زندگی مالی و احتمالاً تغییر در سلسله مراتب و نهادهای اجتماعی موجود ما خواهد بود. لانا سوارتز، محقق رسانه ای، در کتاب خود می نویسد: «بسیاری از دیدگاه های غالب امروزی برای آینده پول، با ساختارهای سیاسی و سرزمینی ملت ارتباطی ندارد. اما اهمیت پول در آینده غیرقابل انکار به نظر می رسد. فرا-زندگی احتمالاً شامل تجسم مجدد زندگی مالی و احتمالاً تغییر در سلسله مراتب و نهادهای اجتماعی موجود ما خواهد بود. لانا سوارتز، محقق رسانه ای، در کتاب خود می نویسد: «بسیاری از دیدگاه های غالب امروزی برای آینده پول، با ساختارهای سیاسی و سرزمینی ملت ارتباطی ندارد.پول جدید: چگونه پرداخت به رسانه اجتماعی تبدیل شد ، که در سال 2020 منتشر شد. «همه این دیدگاه‌ها، تا حدی، توهمات پسا دموکراسی هستند.»

مجموعه جدیدی از بازی‌های ویدیویی، که به عنوان «بازی برای کسب درآمد» طبقه‌بندی می‌شوند، ممکن است به ما این حس را بدهد که متاورز به کجا می‌رود. بازیکنان چنین بازی‌هایی اغلب با ارز دیجیتال بومی پاداش می‌گیرند، یعنی با نسخه بازی بیت کوین یا اتریوم. برخلاف FarmVille’s Farm Bucks یا قطعه های طلای RuneScape که فقط در بازی بودند، این ارزهای دیجیتال جدید را می توان خارج از پلتفرم با سایر ارزهای دیجیتال یا پول صادر شده توسط دولت معامله کرد. در حال حاضر، برجسته ترین بازی برای کسب درآمد Axie Infinity است که اغلب با بازی Pokémon مقایسه می شود. شخصیت‌های Axie Infinity که Axies نامیده می‌شوند NFT هستند، یا «توکن‌های غیرقابل تعویض»، که به عنوان گواهی مالکیت برای آکسولوتل‌های کارتونی با ظاهر سنگ‌دار عمل می‌کنند. بازیکنان با برنده شدن در نبردها با Axies خود، یا فروش آنها به دیگران، توکن‌های Smooth Love Potion (SLP) و نشانه‌های حکومتی به نام Axie Infinity Shards (AXS) را جمع‌آوری می‌کنند. امروزه، در صرافی‌های ارزهای دیجیتال، یک توکن SLP تقریباً سه سنت و یک توکن AXS حدود نود و سه دلار ارزش دارد. در طول همه‌گیری، مردم فیلیپین به طور حرفه‌ای بازی Axie Infinity را انتخاب کرده‌اند و آن را سودآورتر از اشتغال محلی می‌دانند. سؤالات متداول بازی بیان می کند: «ما به آینده ای معتقدیم که در آن کار و بازی یکی می شوند. ما به توانمندسازی بازیکنانمان و دادن فرصت‌های اقتصادی به آنها اعتقاد داریم.»

اخیراً، جف زیرلین، یکی از بنیانگذاران Sky Mavis، شرکت بازی سازی ویتنامی سازنده Axie Infinity، در پادکستی تولید شده توسط شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Andreessen Horowitz، از همان لفاظی های عجیب و غریب برای توصیف جذابیت بازی استفاده کرد. او گفت: “آنچه ما ساخته ایم فقط جامعه بازی نیست.” این کشور از بسیاری جهات کشوری است که در آن مردم دارای ارزش‌های فرهنگی مشترک هستند.» در این ملت، به نظر می رسید، هر گونه تمایز بین فرهنگ و امور مالی از بین رفته بود. برخی از منتقدان به معنایی اشاره می‌کنند که در آن مدل درآمدی Axie Infinity مانند یک طرح پونزی است: برای شروع، بازیکنان باید سه Axie NFT را خریداری کنند که می‌تواند از صد تا هزار دلار هزینه داشته باشد و این باعث افزایش ارزش بازیکنان فعلی می‌شود. محورها. اگر بازیکنان جدید ثبت نام را متوقف کنند، اقتصاد داخلی ممکن است به هم بخورد و سقوط کند. با این حال، هر گونه مشکل جریان نقدی ممکن است برای مدتی با تأمین مالی مخاطره‌آمیز کاهش یابد: Sky Mavis اخیراً بیش از صد و پنجاه میلیون دلار سرمایه خطرپذیر را با ارزش‌گذاری سه میلیارد دلاری جذب کرد. دور تأمین مالی توسط Andreessen Horowitz، که سرمایه‌گذار اولیه در Zynga، خالق FarmVille بود، رهبری شد. حتی زمانی که بازی تغییر می‌کند، استراتژی‌ها – و بازیکنان – ثابت می‌مانند. (آریانا سیمپسون، شریک Andreessen Horowitz، در پادکست خاطرنشان کرد: «بازی راهی کلیدی برای ورود صدها میلیون کاربر بعدی به رمزارز خواهد بود.) حتی زمانی که بازی تغییر می‌کند، استراتژی‌ها – و بازیکنان – ثابت می‌مانند. (آریانا سیمپسون، شریک Andreessen Horowitz، در پادکست خاطرنشان کرد: «بازی راهی کلیدی برای ورود صدها میلیون کاربر بعدی به رمزارز خواهد بود.) حتی زمانی که بازی تغییر می‌کند، استراتژی‌ها – و بازیکنان – ثابت می‌مانند. (آریانا سیمپسون، شریک Andreessen Horowitz، در پادکست خاطرنشان کرد: «بازی راهی کلیدی برای ورود صدها میلیون کاربر بعدی به رمزارز خواهد بود.)

با گوش دادن، تعجب کردم، آیا می توانم این زندگی را برای خودم بسازم؟ داشبورد بانکی، کیف پول ارزهای دیجیتال، دفتر کل و صفحات گسترده. سعی کردم خودم را در یک متاورس متعلق به شرکت ها و سرمایه گذاری های مخاطره آمیز تصور کنم: یک آکسولوتل مجازی در یک ژاکت مجازی، نوشتن برای یک مجله مجازی در یک دفتر مجازی، پول مجازی خونریزی دهنده. من ممکن است آرزوی آواتار ویرایشگر کپی Gen Z را داشته باشم و امیدوارم خوانندگان روی NFT کارهای من سرمایه گذاری کنند. می‌توانستم در CondéCoin حقوق بگیرم، با بریدگی به Meta یا Minecraft یا Microsoft، هر شرکت یا بازی که صاحبخانه مجازی من بود. آخر هفته ها را در کازینو یا پاساژ می گذرانید. من و شوهرم به تعطیلات مجازی به دنیای مجازی می‌رفتیم، با میزبان‌های مجازی که بازی‌های مجازی در مزرعه‌های مجازی بازی می‌کردند، می‌ماندیم. من می توانستم برای کسب درآمد بازی کنم – و کسب درآمد کنم و به دست بیاورم. من می توانستم هر چیزی را که می خواستم داشته باشم و اصلاً هیچ چیز.

منبع : اخبار متاورس

منبع : newyorker

حسین قدیری Asked question ژانویه 7, 2022
Add a Comment
Write your answer.
  • Active
  • Views922 times
  • Answers0 answers
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 Answers | 0 Votes
انتخاب ورزش رزمی 0 Answers | 1 Vote
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن پرسش و پاسخ فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش محور فروشگاه مجازی حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا تونل زمان متاآرت وبرنگ خانه