پشته در زبان پایتون چیست ؟
پشته در زبان پایتون چیست ؟
در این فصل به یک ADT رایج به نام پشته میپردازیم. یک پشته شامل یـک مجموعـه اسـت، یعنی ساختمان دادهاي که از عناصر چندگانه تشکیل شـده اسـت. مجموعـههـاي دیگـري کـه تـاکنون دیدهایم شامل دیکشنريها و لیستها بودهاند. یک ADT بهوسیلۀ عملیاتی کـه مـیتوانـد روي آن اجـرا شود و واسط نام دارد، تعریف شده است. واسط براي یک پشته شامل عملیات زیر است: __init :__مقداردهی اولیۀ یک پشتۀ تهی جدید. push :اضافه کردن یک عنصر جدید به پشته. pop :حذف و برگرداندن یک عنصر از پشته. عنصري که برگردانـده مـیشـود همیشـه آخـرین عنصر اضافه شده است. isEmpty :بررسی اینکه آیا پشته تهی است یا خیر. یـک پشـته گـاهی “Out First LastsIn “یـا یـک سـاختمان دادهاي LIFO نامیـده میشود، زیرا آخرین عنصر اضافه شده به پشته اولین عنصري است که حذف میشود.
برای اموزش های ویدیویی زبان پایتون به بستر ویدیو های اموزشی بروید