وراثت در زبان پایتون به چه معناست ؟
وراثت در زبان پایتون به چه معناست ؟
وراثت توانایی تعریف کلاس جدیـدي اسـت کـه نسـخۀ تغییریافتـهاي از یـک کـلاس موجـود میباشد. مزیت اصلی این ویژگی آن است که شما میتوانید متدهاي جدیدي را بـه یـک کـلاس اضـافه کنید، بدون اینکه کلاس موجود را تغییر دهید. از آنجایی که کلاس جدید تمام متدهاي کلاس موجـود را به ارث میبرد، این عمل وراثت نامیده میشود. با توسعۀ این استعاره، کـلاس موجـود گـاهی کـلاس والد نامیده میشود. به کلاس جدید، گاهی کلاس فرزند یا «زیر کلاس» گفته میشود. وراثت یک ویژگی قدرتمند است. برخی برنامهها که ممکن است بـدون وراثـت پیچیـده باشـند، میتوانند توسط این خصوصیت بهطور سادهتر و مختصرتري نوشته شـوند. وراثـت همچنـین مـیتوانـد استفادة مجدد از کد را آسان سازد، زیرا شما میتوانید رفتار کلاسهـاي والـد را بـدون دسـتکاري آنهـا تغییر دهید. در برخی موارد، ساختار وراثت بر روي ساختار طبیعـی مسـئله تـأثیر مـیگـذارد کـه ایـن موضوع فهم برنامه را آسانتر میسازد. از سوي دیگر، وراثت میتواند خوانایی برنامه را دشوارتر سـازد. هنگـامی کـه یـک متـد احضـار میشود، گاهی یافتن محل تعریف آن واضح نیسـت. کـد مربوطـه ممکـن اسـت میـان چنـدین مـاژول پراکنده باشد. همچنین بسیاري از کارهایی که میتوانند با استفاده از وراثت انجام شوند، بدون اسـتفاده از آن هم میتوانند به همان زیبایی (و یا حتی بیشتر) انجام شوند. اگـر سـاختار طبیعـی مسـئله بـراي وراثت مناسب نباشد، این سبک برنامهنویسی میتواند زیانآور باشد. در این فصل ما کاربرد وراثت را با کمک برنامـهاي کـه بـازي Maid Old را انجـام مـیدهـد، نمایش خواهیم داد. یکی از اهداف ما نوشتن کدي است که بتوان در پیادهسازي بازيهـاي دیگـر از آن استفاده کرد.
برای اموزش های ویدیویی زبان پایتون به بستر ویدیو های اموزشی بروید