ناوک | تکثیر و پرورش

0

ناوک | تکثیر و پرورش

ناوک

نام علمی : JUSTICIA BRANDEGEANA

JUSTICIA brandegeeana  از کارخانه میگو مکزیکی ، کارخانه میگو یا هاپ کاذب   یک IS همیشه سبز درختچه در جنس عدالت کنگر خانواده پاخرسیان، مادری به مکزیک،  و همچنین تابعیت در فلوریدا است.

با اندام های دوک دار به 1 متر قد (بندرت بیشتر) می رسد. برگها بیضی شکل ، سبز ، 3–7.5 سانتی متر طول دارند. گل ها سفید هستند، گسترش از قرمز بالپوش که تا حدودی شبیه میگو ، از این رو نام مشترک “گل میگو”.

نام خاص برای گیاه شناس آمریکایی Townshend Stith Brandegee (1843–1925) نامگذاری شده است . گاهی اوقات ” brandegeana ” به اشتباه نوشته می شود .

توضیحات :

عدالت brandegeeana پر پشت است همیشه سبز درختچه در حال رشد تا 100 سانتی متر (39 اینچ) قد بلند 60-90 سانتی متر (24-35 اینچ) وسیع است. ساقه ها و برگ های آن پایین است. برگها متنوع هستند و معمولاً به صورت خوشه ای روی شاخه ها رشد می کنند. هرچه گیاه آفتاب بیشتری دریافت کند ، مقدار سفید خامه ای روی برگهای لکه دار افزایش می یابد و برعکس. گلها از پوست شاخه های خارج شده از ساقه ها بیرون می آیند. این دم ها سفید شروع می شوند ، اما با قرار گرفتن در معرض آفتاب بیشتر از صورتی کمرنگ به ماهی آزاد عمیق تبدیل می شوند. زنجیره ای از نسخ رشد می کند تا زمانی که در بیشتر موارد از بین برود. بنابراین زنجیرها می توانند در هر جایی از چند اینچ تا تقریباً یک فوت رشد کنند. گلها از گل سرخ بیرون می آیند. معمولاً بلند ، نازک و سفید با گلوهای مایل به قرمز هستند.

شکوفه دادن پس از شروع ماهها ادامه می یابد ، سپس برای مدت کوتاهی متوقف می شود قبل از اینکه دوباره شروع شود. گلها مرغ مگس خوار و پروانه را به خود جلب می کنند . گرده افشانی معمولاً توسط مرغ مگس خوار انجام می شود

خانواده Acanthaceae در گروه اصلی Angiosperms (گیاهان گلدار) است. جنس عدالت در خانواده است پاخرسیان . جنس Justicia حدود 600 گونه را شامل می شود. تحقیقی در مورد اجزای فیتوشیمیایی گونه های متعدد ژوستیا انجام شده است که نشان می دهد آنها دارای فعالیت ضد تومور ، ضد ویروس و ضد دیابت هستند. J. brandegeena تا همین اواخر موضوع تحقیقات شیمیایی نبوده است.

آفات و بیماریها

کنه های عنکبوتی و مگس سفید ممکن است یک مشکل باشند.

نماتدها

ریشه پوسیدگی : بیماری های قارچی که باعث پوسیدگی و پوسیدگی ریشه ها و مرگ زودرس گیاه می شوند

لکه بینی یا زنگ زدگی قارچ ممکن است گیاهان را آزار دهد

کشت :

گیاه میگو در مناطق گرمسیری در سایه رشد می کند. در خاک ماسه ای یا لومی کاملا زهکشی شده بهترین عملکرد را دارد ، اما به طور کلی نگهداری کم و مقاوم به خشکی است. از آنجا که دمای زیر 7 درجه سانتیگراد (45 درجه فارنهایت) را دوست ندارد ، در مناطق معتدل و خنک بهتر است زیر شیشه رشد کند ، که به دلیل داشتن توانایی تحمل نور کم و بعضی از غفلت ها ، به عنوان یک گیاه گلدان خانگی عالی است . لقاح لازم نیست.

شکل آن به طور کلی بلند و دوکی است. اگر به طور منظم به عقب بریده شود ، می تواند یک عادت بوته ای را حفظ کند و نیازی به حمایت نخواهد داشت. اگر شاخه ها اجازه رشد طولانی داشته باشند ، دیگر قادر به حمایت از زندگی نیستند و به سمت زمین افتادگی پیدا می کنند.

ارقام متعددی با رنگهای مختلف گلهای مختلف از جمله زرد ، صورتی و قرمز آجری تیره در دسترس هستند.

از طریق قلمه های ساقه قابل تکثیر است .

این گیاه به دست آورده باغبانی انجمن سلطنتی را جایزه شایستگی باغ .

از نظر تعمیر و نگهداری ، اگر برند Juste brandegeeana خوب مرتب نشود ، می تواند به یک درختچه نامرتب تبدیل شود. همچنین ، اگر تنها بماند می تواند بیش از 24 اینچ قد رشد کند. بنابراین اگر بخواهد شکل خود را حفظ کند و اندازه مطلوبی را حفظ کند ، نیاز به اصلاح سالانه دارد. پیش بینی می شود این درختچه 10 تا 20 سال دوام داشته باشد.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع این مقاله : en.wikipedia.org

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1468 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات