متاورژن چیست؟ و چرا باید اهمیت دهیم؟

0

متاورس چیست؟ و چرا باید اهمیت دهیم؟

49a97ad99fdafb5d1e2c2514d3fdcf6cefa20f14 3 - متاورژن چیست؟ و چرا باید اهمیت دهیم؟

  • فیس‌بوک اخیراً نام خود را به «متا» تغییر داده است تا شرکت را با جاه‌طلبی‌هایش برای ساخت «متایورس» هماهنگ کند.
  • مایکروسافت و انویدیا نیز در حال کار بر روی نسخه های خود از متاورس هستند.
  • متاوره هنوز واقعیت ندارد، اما می تواند تکامل بعدی اینترنت باشد.
  • ایده این است که “واقعیت گسترده” – ترکیبی از واقعیت افزوده، مجازی و ترکیبی – به یک رسانه کلیدی برای تعامل اجتماعی و تجاری تبدیل خواهد شد.

اگر به فناوری علاقه دارید، احتمالاً کلمه رایج لحظه ای را شنیده اید – “metaverse”. تبلیغات در مورد این اصطلاح ممکن است پنجشنبه به اوج خود رسیده باشد، زمانی که فیس بوک اعلام کرد که نام مجموعه شرکت های خود را به “Meta” تغییر می دهد تا تجارت خود را با جاه طلبی خود برای ساخت متاورس هماهنگ کند.

متاورس چیست؟

متاورس وجود ندارد – حداقل هنوز وجود ندارد. تا امروز، چیزی وجود ندارد که بتوان آن را به طور قانونی به عنوان متاورس شناسایی کرد. یک موازی مفید برای درک بلوغ آن – با یک کلاه به تحلیلگر فناوری، بندیکت ایوانز برای مرجع – ممکن است داستان زمانی باشد که کریگ مک‌کاو، کارآفرین مخابراتی برای اولین بار در مورد اینترنت شنید.

گفته می شود، این استیو جابز، مدیر اجرایی اپل بود که پیامدهایی را که یک شبکه توزیع شده جهانی از رایانه های به هم پیوسته می تواند بر ارتباطات، تجارت و اطلاعات داشته باشد، توضیح داد. وقتی جابز تمام شد، واکنش مک‌کاو این بود: «بیا بخریم!»

همانطور که نمی توانید در اینترنت سرمایه گذاری کنید، همچنین نمی توانید متاورس را به عنوان یک محصول، فناوری یا خدمات منحصر به فرد شناسایی کنید. یک سوال بهتر ممکن است این باشد: چه چیزی می تواند تبدیل به متاوره شود؟

آیا خوانده ای؟

  • فیس بوک قرار است به یک شرکت “متاورس” تبدیل شود – این چه معنایی برای جامعه می تواند داشته باشد؟
  • متاورس چیست؟ 2 کارشناس توضیح می دهند

متاورس به عنوان پلتفرم محاسباتی بزرگ بعدی

فن‌آوران پاسخ می‌دهند که اینترنت در نهایت به متاوره تبدیل می‌شود، که نمایانگر پلت‌فرم محاسباتی بزرگ بعدی خواهد بود. اگر بتوان این مفهوم را به فعلیت رساند، انتظار می رود که به اندازه تلفن همراه برای جامعه و صنعت تحول آفرین باشد.

اینترنت امروزه اغلب نقطه اصلی ورود میلیون ها نفر از ما برای دسترسی به اطلاعات و خدمات، ارتباط و معاشرت با یکدیگر، فروش کالا و سرگرمی است. پیش‌بینی می‌شود که متاورس این ارزش پیشنهادی را تکرار کند – با تفاوت اصلی این است که تعیین تمایز بین آفلاین بودن و آنلاین بودن بسیار دشوارتر خواهد بود.

این می تواند خود را به روش های مختلفی نشان دهد، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که “واقعیت توسعه یافته” (XR) – ترکیبی از واقعیت افزوده، مجازی و ترکیبی – نقش مهمی ایفا خواهد کرد. محور مفهوم متاورس این ایده است که محیط های مجازی و سه بعدی که در زمان واقعی در دسترس و تعاملی هستند به رسانه ای دگرگون کننده برای تعامل اجتماعی و تجاری تبدیل می شوند. اگر قرار باشد آنها عملی شوند، این محیط ها به پذیرش گسترده واقعیت گسترده وابسته خواهند بود.

تاکنون، فناوری‌های XR عمدتاً به زیرمجموعه‌ای از بازی‌های ویدیویی و برنامه‌های کاربردی سازمانی محدود بوده‌اند. با این حال، از آنجایی که بازی‌ها به طور فزاینده‌ای به پلتفرم‌هایی برای تجربیات اجتماعی تبدیل می‌شوند ، این احتمال افزایش می‌یابد که ویژگی‌های آن‌ها – جهان‌های مجازی قابل کشف و پیوسته، رسانه‌هایی برای بیان باز و خلاقانه، و مجراهایی برای فرهنگ پاپ – در زمینه‌های دیگر اعمال شوند و خواهند بود.

 

متأسفیم، پخش کننده ویدیو بارگیری نشد.(کد خطا: 104153)

پیوند دارایی های دیجیتال به فعالیت های اقتصادی دنیای واقعی در متاورس

همچنین انتظار می رود که متاورس ارتباط قوی با اقتصاد دنیای واقعی داشته باشد – و در نهایت به توسعه آن تبدیل شود. به عبارت دیگر، متاورس باید این توانایی را داشته باشد که شرکت ها و افراد به همان شیوه امروزی در فعالیت های اقتصادی شرکت کنند. به عبارت ساده، این به معنای توانایی ساخت، تجارت و سرمایه گذاری در محصولات، کالاها و خدمات است.

تا حدی، این ممکن است به توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به عنوان پایه‌ای برای ایجاد ارزش متکی باشد. NFT ادعای مالکیت یک دارایی دیجیتال منحصر به فرد و غیرقابل تعویض است که در یک بلاک چین ذخیره می شود. اگر NFT ها به ابزاری رایج برای تجارت چنین کالاهایی تبدیل شوند، می توانند به تسریع استفاده از اکوسیستم های XR به عنوان مکان هایی که مردم برای ترکیب عناصر اقتصاد دیجیتال با زندگی آفلاین خود می روند، کمک کنند.

یکی از راه‌های فکر کردن به این فرآیند این است که چگونه اپ استور کسب‌وکارها را تشویق می‌کند تا عملیات خود را دیجیتالی کنند، به طوری که مصرف‌کنندگان بتوانند محصولات و خدمات خود را از هر مکانی تجربه کنند (و هزینه آن را بپردازند). این موضوع این ایده را مشروعیت بخشید که خرده فروشی و دیجیتال نیازی به جدایی ندارند، و راه را برای مجموعه ای از موارد استفاده که ممکن است در ابتدا منطقی نبودند هموار کند.

به عنوان مثال، قابل قبول است که Peloton، یک شرکت تولید کننده تجهیزات ورزشی و کلاس های تناسب اندام پخش ویدئویی، بدون اپ استور وجود نداشته باشد. بدون رسانه ای که به طور گسترده برای تجارب مصرف کنندگان دیجیتالی پذیرفته شده است، خدماتی که به معنای واقعی کلمه مبتنی بر فعالیت بدنی باشد، دلیل تجاری ضعیفی برای آنلاین شدن خواهد داشت.

یک چشم انداز موفق از متاوره، دگرگونی هایی مانند این را در سرعتی شتابان و در مقیاس جهانی می بیند.

ویژگی ها و چالش های متاورس

اگر همه اینها پایه‌های متاوره را توضیح دهد، متأسفانه نمی‌تواند دقیقاً شکل آن را پیش‌بینی کند. در واقع، ما هنوز در مرحله مفهومی متاورز هستیم.

با این حال، متیو بال ، سرمایه گذار، هفت ویژگی اصلی را شناسایی می کند که ممکن است به ذهن کنجکاو کمک کند تا تصور کند چگونه می تواند شکل بگیرد. این موارد شامل تداوم آن (بدون «روشن» یا «خاموش» واضح برای دسترسی)، همزمانی (موجود در زمان واقعی) و قابلیت همکاری، و همچنین مملو از محتوا و تجربیات افراد و کسب‌وکارها است.

البته سؤالاتی در مورد معنای متاورس برای حریم خصوصی، فراگیر بودن آن و چگونگی کاهش محتوا و محیط های مضری که می تواند ایجاد شود، وجود دارد. از آنجایی که متاورس در مراحل اولیه توسعه است، اکنون فرصتی برای ایجاد این ویژگی ها با طراحی وجود دارد.

ایده متاورس ممکن است امیدوارکننده به نظر برسد، به همین دلیل است که بسیاری از شرکت های فناوری پیشرو در جهان روی توسعه آن سرمایه گذاری می کنند. اگر بتواند به نتیجه برسد، می توان تصور کرد که رفتار مصرف کننده و شرکت را متحول کند.

منبع : weforum

مرضیه ثاقب علیزاده تغییر وضعیت برای انتشار ژانویه 6, 2024
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1404 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات