مارانتا لوکونورا | تکثیر و پرورش

0

مارانتا لوکونورا | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
0

مارانتا لوکونورا

نام علمی : Maranta leuconeura

Maranta leuconeura ، همچنین به عنوان گیاه نماز شناخته می شود ، گونه ای از گیاهان گلدار از خانواده Marantaceae ، بومی جنگل های گرمسیری برزیل است . این گیاه یک ساله ، ریزوماتوز متغیر است ،به بلندی و پهنای 30 سانتی متر (12 اینچ) رشد می کند ، دارای انبوهی از برگهای بیضی شکل همیشه سبز ، با علامت کاملاً واضح و طول هر کدام 12 سانتی متر (5 اینچ) است.

توضیحات :

نام خاص leuconeura به معنی “رگ سفید” است که به برگها اشاره دارد. برگها عادت دارند در طول روز صاف دراز بکشند ، و در حالت قائم در شب تا می خورند ، مثل اینکه برای شام شب بخواهند ، از این رو نام عمومی “گیاه دعا” است. این رفتار مثالی از ریتم روزانه است .

گلهای کوچک و سفید در طول فصل رشد ظاهر می شوند ، اگرچه این مورد به ندرت در گیاهان خانگی مشاهده می شود و گلها در مقایسه با شاخ و برگهای جذاب از ارزش خاصی برخوردار نیستند. برگهای پهن گیاه بیضی ، دو رنگ ، مایل به سبز و نسبتاً براق است. در دو طرف محیط برگ لکه هایی وجود دارد که رنگ آنها بسته به نوع متفاوت است. لکه ها ممکن است سبز روشن ، سبز ، قهوه ای یا خاکستری تیره باشد. رنگ متوسط ​​نیز متنوع است. سطح زیرین برگ ها متغیر است و از یک سبز روشن متشکل از M. leuconeura var است. کرچووانا ، به رنگ قرمز عمیق ، در M. leuconeura var. erythroneura . ریشه ها کم عمق هستند.

کشت :

Maranta leuconeura var. erythroneura (گیاه دعا) “دعا” کردن ، یعنی برگهای خود را برای عصر بلند کنید

Maranta leuconeura یک گیاه خانگی شناخته شده در مناطق معتدل است و حداقل به 15 درجه سانتیگراد (59 درجه فارنهایت) نیاز دارد. Maranta به عنوان گیاهی که بومی جنگل های بارانی است ، نور غیر مستقیم آفتاب روشن ، رطوبت زیاد و خاک با زهکشی مناسب را ترجیح می دهد که دارای محتوای هوموس بالا باشد. خاک های اسیدی ، سفالی یا لومی قابل تحمل هستند.

از نور مستقیم خورشید و همچنین از ایستادن آب باید خودداری شود. در روز دمای مناسب 21-27 درجه سانتیگراد و در شب 16-21 درجه سانتی گراد است. دمای شب نباید کمتر از 15 درجه سانتی گراد باشد. دمای بالاتر نیز به رطوبت بیشتری نیاز دارد ، به عنوان مثال فقط سمپاشی.

در فصل رشد ، بهار و تابستان ، گیاهان آپارتمانی Maranta هر ماه به خاک مرطوب و کوددهی نیاز دارند. خاک های کمی خشک و کاهش مصرف کود برای باقی مانده سال توصیه می شود. [6] در مناطق گرم تر ، در مناطق USDA 10b-11 ،  می توان آن را به عنوان پوشش زمینی در مناطق مرطوب و سایه دار پرورش داد.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع این مقاله : en.wikipedia.org

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1428 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات