شاه پسند خزنده | تکثیر و پرورش

0

شاه پسند خزنده | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 10, 2021
گذاشتن نظر
0

شاه پسند خزنده | تکثیر و پرورش

گیاهان شاه پسند خزنده همیشه سبز از انواع پهن برگ هستند. اگرچه ممکن است کمی مانند انگور عمل کنند ، اما توسط گیاه شناسان به عنوان بوته طبقه بندی می شوند. به دلیل شکل انگور شاخه های آنها ، آنها اغلب در گلدان های آویز رشد می کنند ، که باعث می شود شاخه های آنها از دو طرف ریخته شود. گیاهان شاه پسند خزنده به دلیل خوشه های گرد گلهای کوچک و با رنگهای روشن شناخته شده اند. گلها ممکن است زرد ، نارنجی ، سفید ، قرمز یا بنفش باشند و اغلب رنگها در همان خوشه مخلوط می شوند و یک اثر دو رنگ ایجاد می کنند. بیشتر مردم از بوی گلهایی که از این گیاه شکوفا می شوند بدشان می آید. اما رایحه شاخ و برگ آنها آنها را به عنوان گیاهان معطر واجد شرایط می کند. برگها رایحه مرکبات دارند. ما بسیاری از عطر را دوست نداریم ، اما برخی از گرده افشان ها این عطر را دوست دارند. شهد گل چندین گونه از پروانه ها از جمله Spicebush Swallowtail را به خود جلب می کند.

هشدار

گیاهان شاه پسند خزنده در بسیاری از مناطق بدون یخبندان ، از جمله در فلوریدا ، آریزونا و هاوایی ، علف های هرز مضر و / یا گیاهان مهاجم محسوب می شوند . اگر در آب و هوای بدون یخ زدگی زندگی می کنید و می خواهید به طور دائمی گیاه شاه پسند خزنده را در فضای باز پرورش دهید ، با شهرداری خود یا یک دفتر محلی ترویج مشورت کنید تا محدودیتی برای کاشت این گونه در منطقه شما وجود داشته باشد.

نام گیاه شناسی
شاه پسند خزنده کامارا

نام متداول
شاه پسند خزنده ، گیاه بوته ای

نوع گیاه
چند ساله در مناطق 8-11؛ در غیر این صورت سالانه

اندازه بالغ
6 فوت ارتفاع و عرض (به عنوان یک گیاه چند ساله)

قرارگیری در معرض نور خورشید
آفتاب کامل

نوع خاک
خوب زهکشی شده

PH خاک
کمی اسید 

زمان شکوفه
در تمام سال در آب و هوای بدون سرما

رنگ گل
مخلوطی از قرمز ، نارنجی ، زرد ، آبی ، سفید ، صورتی

مناطق مقاومت
8-11

مناطق بومی
مناطق گرمسیری قاره آمریکا و آفریقا

چگونه گیاهان شاه پسند خزنده را پرورش دهیم

شکوفه های رنگارنگ شاه پسند خزنده گیاهان نمونه خوبی را ایجاد می کنند. همچنین از آنها به عنوان بوته های حاشیه ای و به عنوان پوشش زمینی در مناطقی که دارای تابش کامل آفتاب در مناطق گرم است استفاده می شود. گیاهان اسپری نمک را به خوبی تحمل می کنند و باعث محبوبیت آنها در حیاط های واقع در نزدیکی اقیانوس می شوند. در آب و هوای سردتر که گیاهان شاه پسند خزنده به صورت یک ساله رفتار می شوند ، معمولاً در سبدهای معلق رشد می کنند. 

از این گیاهان گاهی اوقات “بیکن و تخم مرغ” یا “ژامبون و تخم مرغ” یاد می شود. رنگ گلها تقریباً فلورسنت است. بسیاری از گیاهان شاه پسند خزنده گلبرگهایی با رنگهای مختلف درست در کنار یکدیگر رشد می کنند. این خوشه های زیبا و روشن از رنگ ها را تشکیل می دهد که ترکیبی از زرد ، نارنجی ، صورتی و آبی است. انواع دیگر فقط گلهای جامد رنگ دارند.

گاهی اوقات آنها “بوته های وربنا” نامیده می شوند ، گرچه مهد کودک هایی که آنها را در سبدهای آویز می فروشند ، اغلب تمایز بین گیاهان شاه پسند خزنده و وربنا (گیاه دوم نیز برای گلدان های حلق آویز محبوب است). گیاهان همیشه سبز همیشه سبز در مناطق گرم ، اغلب در ماه های تابستان و در مناطق آب و هوایی تر پرورش می یابند. رقم بنفش ( L. montevidensis ) حتی بیشتر از بقیه انگور است و در نتیجه باعث می شود گیاه آویز بهتری داشته باشد.

باغبانان در آب و هوای سرد گاهی اوقات تعجب می کنند که آیا می توان آنها را در پاییز به داخل منزل برد و بیش از حد به عنوان گیاهان آپارتمانی زمستان گذراند. جواب بله یا خیر است. بله ، آنها می توانند در داخل زمستان بیش از حد زمستانی شوند ، اما به عنوان گیاهان آپارتمانی رشد نمی کنند. بهتر است آنها را برای زمستان در یک اتاق گرم نشده قرار دهید و در حالت خاموش نگه دارید ، فقط کمترین نور و آب را تأمین کنید. دمای اتاق نباید خیلی زیر 50 درجه فارنهایت فرو رود.

سبک

گیاهان شاه پسند خزنده مانند خورشید کامل یا خورشید جزئی هستند. گیاه باید هر روز حداقل 6 ساعت (یا بیشتر) از نور مستقیم آفتاب دریافت کند. می تواند سایه بعد از ظهر را تحمل کند اما اگر در یک مکان سایه ای کاشته شود ، گل کمتری خواهد داد.

خاک

این گیاهان در خاک با زهکشی خوب رشد می کنند. آنها در بیشتر شرایط خاک رشد می کنند اما خاک کمی اسیدی را ترجیح می دهند.

اب

گیاه شاه پسند خزنده را کاملاً آبیاری کنید و نگذارید خشک شود. با خاک ماسه ای ، احتمالاً هر روز نیاز به آبیاری خواهید داشت. اگر شکوفه زدن کند و یا کاملاً متوقف شده است ، آب بیشتری امتحان کنید.

دما و رطوبت

گیاهان شاه پسند خزنده ممکن است در یخبندان سبک زنده بمانند ، اما اگر دما به زیر 28 درجه فارنهایت برسد یا برای مدت طولانی سرد بماند ، گیاه می میرد. این گیاه در دمای 55 درجه فارنهایت یا بیشتر رشد خواهد کرد. گیاه شاه پسند خزندهبا آب و هوای مرطوب خوب است و حتی می تواند با اسپری نمک زنده بماند.

کود

گیاهان شاه پسند خزندهنیازی به کود ندارند. نگهداری آنها بسیار کم است و کود زیاد می تواند فراوانی گلها را کاهش دهد. در صورت تمایل ، می توانید هر ماه آنها را با کود متعادل و ملایم 20-20-20 تغذیه کنید.

انواع گیاهان شاه پسند خزنده

  • Lantanas دنباله دار ( L. montevidensis) : این شاخه ها شاخه های طولانی تری دارند (طول آنها تا 12 اینچ) و برای سبدها یا نمایشگرهای آویز محبوب هستند.
  • پاپ کورن شاه پسند خزنده ( Lantana trifolia ): این نوع به دلیل خوشه های گل نسبتاً کوچک و روشن معروف است.
  • شاه پسند خزنده وحشی ( Lantana horrida ): در تگزاس یافت می شود ، این برگها مخصوصاً برگهای تندی دارند.
  • ‘Spreading Sunset’ ( Lantana x ‘Monet’ ): این رقم دارای یک گل گل با مراکز طلا است که با نارنجی احاطه شده است. این رنگ نارنجی بعداً به رنگ صورتی کمرنگ می شود

سمی بودن گیاهان شاه پسند خزنده 

اگرچه زیبا به نظر می رسد ، اما پرورش این گلها در محوطه سازی شما مشکلات خاص خود را دارد. گیاهان شاه پسند خزنده علاوه بر اینکه در آب و هوای گرم تهاجمی هستند ، سمی هستند و خطری برای کودکان و حیوانات خانگی است. برگها می توانند بثورات ایجاد کنند و خوردن توت های نارس کشنده است.

add a florida touch with lantana plants 2132142 04 f1aec42931ee4ecc94ba07ca3d3e4e21 - شاه پسند خزنده | تکثیر و پرورشadd a florida touch with lantana plants 2132142 03 f884745cff134b40919d6cb558cea307 - شاه پسند خزنده | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 10, 2021
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1601 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات