شاه بلوط گویان | تکثیر و پرورش

0

شاه بلوط گویان | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 9, 2021
گذاشتن نظر
0

شاه بلوط گویان | تکثیر و پرورش

شاه بلوط گویانا که به آن درخت پول نیز گفته می شود ، گونه ای از درختان بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است که به لطف طبیعت مقاوم خود به یک گیاه خانگی جذاب تبدیل شده است. درخت پول که برای اولین بار در دهه 1980 در تایوان رواج یافت ، در میان افرادی که فنگ شویی را تمرین می کنند برجسته است و اعتقاد بر این است که ” چی ” یا انرژی مثبت در خانه ایجاد می کند. این امر باعث شده است كه در ادارات ، بانك ها و خانه ها به عنوان یك ماده اصلی شناخته شود.

شاه بلوط گویانا معمولاً به عنوان یک گیاه کوچک با یک تنه بافته ساخته شده از سه ، پنج یا هفت ساقه به فروش می رسد. درختان در جوانی توسط مهد کودک ها بافته می شوند و با بالغ شدن به رشد خود ادامه می دهند.

نام گیاه شناسی
Pachira aquatica

نام متداول
شاه بلوط گویانا ، درخت پول

نوع گیاه
درخت ، خانواده Bombacoideae

اندازه بالغ
بین 6 فوت تا هشت داخل خانه

قرارگیری در معرض نور خورشید
نور غیر مستقیم متوسط ​​و روشن

نوع خاک
خاک گلدان خوب زهکشی شده

PH خاک
6.0 تا 7.5

زمان شکوفه
تابستان (داخل خانه گل نمی دهد)

رنگ گل
زرد / سفید ، با پرچم های نوک قرمز

منطقه بومی
آمریکای مرکزی و جنوبی

چگونه شاه بلوط گویان را پرورش دهیم

در فضای داخلی که تا 60 فوت در طبیعت رشد می کند ، شاه بلوط گویانا فقط بین 6 فوت تا هشت فوت رشد می کند و اگر ترجیح می دهید کوچک آن را بسازید ، می تواند به عنوان بونسای نیز آموزش ببیند . عامل اصلی پرورش شاه بلوط گیانا در داخل خانه ، دادن مقدار مناسب نور و آب به آن است زیرا به مقدار قابل توجهی از هر دو نیاز دارد. خبر خوب این است که گیاه بیش از حد آب دشوار است و این گیاه را برای افرادی که تمایل به از بین بردن گیاهان خود با TLC بیش از حد دارند ایده آل می کند.

وقتی شاه بلوط گویانا در فضای باز پرورش می یابد ، گلهای سفید و مایل به زرد خیره کننده ای تولید می کند که در نهایت غلافهای بزرگ بذر با مغزهای بادام زمینی مانند جایگزین می شوند. با این حال ، هنگامی که شاه بلوط در محیط داخلی رشد می کند ، گل نمی دهد زیرا برای انجام این کار به گرده افشانی نیاز دارد – کاری که توسط خفاش ها در طبیعت انجام می شود. با وجود این ، هنگامی که مراقبت های مناسب در داخل منزل انجام می شود ، شاه بلوط می تواند شکوفا شود و همزمان انرژی مثبت را در خانه خود افزایش دهید!

سبک

در خارج از منزل ، شاه بلوط گویانا می تواند تابش مستقیم نور خورشید را تحمل کند ، اما در محیط داخلی باید آنها را در نور غیر مستقیم روشن و متوسط ​​قرار داد . شاهراه گویانا در زیر نور فلورسنت نیز عملکرد خوبی دارد.

خاک

خاک گلدان تخلیه شده و غنی از مواد مغذی مناسب برای شاه بلوط گویانا توصیه می شود. یک مخلوط مبتنی بر پیت ماس ​​ایده آل خواهد بود ، اما یک مخلوط استاندارد تخلیه سریع خاک مانند کاکتوس معمولی یا خاک گل نیز کار خواهد کرد. اگر خاک به زهکشی بیشتری نیاز داشته باشد ، می توان شن و ماسه یا سنگریزه را در آن مخلوط کرد.

اب

هنگامی که یک سانتی متر بالای خاک خشک شد باید شاه بلوط آبیاری شود. معمولاً به آبیاری مکرر در بهار و تابستان نیاز دارند و باید در پاییز و زمستان کمتر آبیاری شوند. در حالی که شاه بلوط گویانا با آب فراوان رشد می کند ، مراقب باشید که بیش از حد آب ندهید زیرا آبیاری بیش از حد باعث مرگ سریع آنها می شود. بهترین راه برای جلوگیری از آبیاری زیاد شاه بلوط خود ، اطمینان از تخلیه مناسب ظرف گلدان و خاک است.

دما و رطوبت

Guiana Chestnut درجه حرارت ملایم و رطوبت بالا را ارزیابی می کند. دما باید بین 65 درجه فارنهایت تا 75 درجه فارنهایت (16 درجه سانتیگراد تا 24 درجه سانتیگراد) نگه داشته شود و شاه بلوط گویانا باید از ناهمواری های سرد و گرم دور باشد. از آنجا که محیط خانه به طور معمول خشک است ، می توانید رطوبت اطراف شاه بلوط گیانا را با قرار دادن آن در بالای یک سینی سنگریزه پر از آب یا غبارآلود کردن برگها ، افزایش دهید.

کود

در بهار و تابستان که گیاه بطور فعال برگهای جدید تولید می کند ، یک شاه بلوط گویان باید هر ماه یک بار با یک غذای اساسی گیاه خانگی که به نصف قدرت رقیق می شود ، بارور شود . در طی پاییز و زمستان کوددهی باید حداکثر به یکبار در ماه کاهش یابد.

گلدان و گلدان

نصب مجدد شاه بلوط گویان فقط در صورتی لازم است که بخواهید درخت شما بزرگتر شود. اگر می خواهید شاه بلوط گیانا خود را کوچک نگه دارید (زیرا در داخل خانه می تواند تا هشت فوت رشد کند!) ، نگه داشتن آن در یک گلدان کوچک یکی از بهترین روش ها برای این کار است. هنگام انتخاب ظرف گلدان برای شاه بلوط گویانا همیشه اطمینان حاصل کنید که یکی را با سوراخ زهکشی انتخاب کنید ، زیرا شاه بلوط دوست ندارد ریشه آنها در آب بنشیند و در صورت عدم تهیه زهکشی مناسب ، به راحتی پوسیدگی ریشه ایجاد می کند.

تکثیر شاه بلوط گویان

تکثیر با قلمه های ساقه متداول ترین روش تکثیر شاه بلوط گویان است. تکثیر باید در بهار یا تابستان انجام شود که گیاه به طور فعال در حال رشد است. ابتدا با جدا کردن قلمه های 10 تا 15 سانتی متری و قرار دادن آنها در آب ، ریشه ها را رشد دهید. پس از چند هفته پس از رشد کافی ریشه ها ، قلمه ها را در یک هورمون ریشه قرار دهید و آنها را به خاک انتقال دهید. شاه بلوط گویانا همچنین می تواند با لایه بندی هوا تکثیر شود که روش کمی پیچیده تری است اما نتایج بهتری دارد.

هرس

هرس بخش مهمی از مراقبت از شاه بلوط گویان است ، به خصوص اگر می خواهید گیاه را به عنوان بونسای آموزش دهید یا اندازه آن را کنترل کنید. هرس منظم برگهای پایین نیز می تواند به ترغیب رشد جدید در قسمت بالای گیاه کمک کند. 

آفات و بیماری های شایع

شاه بلوط گویانا در صورت رشد در محیط داخلی به انواع آفات رایج گیاهان خانگی حساس است ، اما به خصوص در معرض چربی و مقیاس پوستی است که معمولاً در نتیجه مراقبت های نادرست رخ می دهد. در صورت بروز آلودگی ، می توان آن را با توجه به نوع آفت کنترل کرد.

TheSpruce3 36e5b8de893f428daa7fb2d5be4fc579 - شاه بلوط گویان | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 9, 2021
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1655 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات