شاماروپس هامیلیس | تکثیر و پرورش

0

شاماروپس هامیلیس | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 9, 2021
گذاشتن نظر
0

شاماروپس هامیلیس | تکثیر و پرورش

باغبانان شمال خوشحال می شوند ، این کف دست فن می تواند دمای یخ زدگی را تحمل کند ! شاماروپس هامیلیس  ( Chamaerops humilis ) ، همچنین به عنوان نخل فن مدیترانه ای یا نخل کوتوله مدیترانه ای شناخته می شود ، سردترین گونه درخت خرما است و درجه حرارت 10 درجه فارنهایت (یا -12 درجه سانتیگراد) را تحمل می کند. به همین دلیل ، از نخل های فن دار اروپا معمولاً برای افزودن استعداد گرمسیری به مناظر دما استفاده می شود. آنها همچنین مانند گیاهان آپارتمانی رشد خوبی دارند و به راحتی با شرایط داخلی سازگار می شوند.

نام گیاه شناسی
Chamaerops humilis

نام متداول
نخل فن دار اروپایی ، نخل فن مدیترانه ای، شاماروپس هامیلیس ، کف کوتوله مدیترانه ای

نوع گیاه
نخل ، درختچه

قرارگیری در معرض نور خورشید
آفتاب کامل

نوع خاک
غنی ، مرطوب ، خوب تخلیه شده است

PH خاک
6.1 – 7.8

زمان شکوفه
بهار

رنگ گل
زرد

مناطق مقاومت
9 – 11

منطقه بومی
منطقه مدیترانه غربی و مرکزی

چگونه می توان شاماروپس هامیلیس را پرورش داد

 شاماروپس هامیلیس  نخل هایی با رشد آهسته و مقاوم هستند که رشد می کنند و درختچه ای با اندازه متوسط ​​یا درخت کوچک تشکیل می دهند. برگ آنها به صورت بزرگ (به طول 18 تا 24 اینچ) و به رنگ آبی و به رنگ آبی مایل به سبز است که به 10-20 قسمت باریک و سفت تقسیم می شوند. شاماروپس هامیلیس  با عادت رشد چند تنه رشد می کنند اما می توان با برداشتن منظم مکنده هایی که از پایه صندوق اصلی رشد می کنند ، برای رشد با یک تنه آموزش داد. به غیر از این تعمیر و نگهداری اختیاری ،شاماروپس هامیلیس کاملاً خودکفا هستند و به هرس منظم نیاز ندارند.

روزهای گرم ، آفتابی و شب های خنک شرایط ایده آل کف دست فن های شاماروپس هامیلیس است. با این حال ، به عنوان یکی از سازگارترین گونه های نخل ، آنها می توانند هم در برابر گرمای شدید و هم در برابر سرمای شدید مقاومت کنند. آنها همچنین دارای تحمل باد و خشکسالی استثنایی هستند. در مناطقی که شرایط سخت زمستانی دارند ، می توان کف دست پنکه های شاماروپس هامیلیس  را به راحتی در داخل خانه زمستان گذراند. همانطور که انتظار می رود ، نخل های فن دار اروپا در شرایط ساحلی رشد می کنند.

سبک

 شاماروپس هامیلیس  در آفتاب کامل رشد می کنند ، اما می توانند سایه بخشی را نیز تحمل کنند. اطمینان حاصل کنید که مکانی را انتخاب می کنید که کف دست پنبه شاماروپس هامیلیس  شما حداقل 4-6 ساعت از تابش مستقیم آفتاب هر روز برخوردار باشد.

خاک

 شاماروپس هامیلیس هنگام صحبت به خاک ، زیاد انتخاب نمی شوند. آنها قادر به سازگاری با بافتهای مختلف ( لوم ، خاک رس ، یا ماسه) و سطح pH (کمی اسیدی تا بسیار قلیایی) هستند. با این حال ، خاک باید زهکشی خوبی داشته باشد – ترکیبی از پیت ماس ​​و شن و ماسه یا پیت ماس ​​و پرلیت کافی است. شاماروپس هامیلیس  نیز خاک های ضعیف را به خوبی تحمل می کنند.

اب

تا زمانی که ریشه یک کف دست فن دار شاماروپس هامیلیس  ثابت نشود ، باید به طور منظم آن را آبیاری کنید. در گرمای شدید ، ممکن است لازم باشد هفته ای یکبار آب داده شود تا به ریشه ها کمک کند. پس از ایجاد سیستم ریشه ای گسترده ، نخل های فن دار شاماروپس هامیلیس  نسبتاً به خشکی مقاوم هستند و می توان آبیاری را کاهش داد. اجازه دهید خاک بین دو آبیاری خشک شود و سپس کاملاً خیس بخورد . آبیاری منظم در تابستان به تشویق رشد کمک می کند.

دما و رطوبت

این بومی شاماروپس هامیلیس  در دمای روز آفتابی و گرم و دمای شب خنک رشد می کند. نخل های فن دار شاماروپس هامیلیس از متوسط ​​رطوبت در فضای باز خوشحال هستند اما ممکن است هنگام رشد در فضای داخلی به رطوبت اضافی نیاز داشته باشند. 

کود

 شاماروپس هامیلیس  از کوددهی منظم در طول سال قدردانی می کنند. خاک را در بهار ، تابستان و پاییز با کود آهسته رهش مخصوص نخل اصلاح کنید. 

گلدان و گلدان

هنگام کاشت شاماروپس هامیلیس  در فضای باز ، اطمینان حاصل کنید که کف دست ها حداقل 3-4 فوت از یکدیگر فاصله دارند. مکانی را انتخاب کنید که دور از مناطق پرتردد باشد زیرا شاماروپس هامیلیس دارای خارهایی هستند که از تنه بالا و پایین می روند و در صورت لمس می توانند دردناک باشند. اگر یک شاماروپس هامیلیس  به عنوان گیاه گیاه در حال پرورش هستید ، میزان تولید مجدد را به حداقل برسانید – هر 2-3 سال یکبار کافی است.

 شاماروپس هامیلیس  را می توان از طریق بذر و با برداشتن و جدا کردن مکنده ها تکثیر کرد. یک شاماروپس هامیلیس  به راحتی مکنده هایی تولید می کند که می توانند از گیاه اصلی جدا شده و در ظروف مخصوص خود گلدان شوند. برای رشد از دانه ، بذرها را در بهار (بعد از آخرین سرمازدگی برای باغبانان در مناطق سردتر) به عمق حدود 1 سانتی متر بکارید. دانه ها را به طور مداوم مرطوب نگه دارید تا جوانه بزنند ، که ممکن است چندین هفته طول بکشد.

در ظروف رشد می کنند

 شاماروپس هامیلیس  وقتی در ظروف پرورش می یابند خوب عمل می کنند – چه در داخل خانه به عنوان گیاه گیاه نگهداری شوند و چه در فضای باز در باغ کانتینر . در مناطق سردتر ، می توان آنها را در ماههای گرم تابستان در خارج از خانه و زمستان سال بیرون از خانه نگهداری کرد. هنگام کاشت شاماروپس هامیلیس در ظروف اطمینان حاصل کنید که کاملاً در بین آبیاری خشک می شوند.

آفات / بیماری های شایع

 شاماروپس هامیلیس مستعد ابتلا به هر نوع آفات یا بیماری جدی نیستند. با این حال ، مراقب آفات و بیماری های شایع مانند اشکالات پوسته پوسته ، مقیاس ، کنه های عنکبوت و لکه های برگ باشید.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 9, 2021
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1506 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات