شامادورا – نخل گربه | تکثیر و پرورش

0

شامادورا – نخل گربه | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 10, 2021
گذاشتن نظر
0

شامادورا – نخل گربه | تکثیر و پرورش
نخل های گربه در اصل از جنوب شرقی مکزیک هستند. همچنین به عنوان Cascade یا Cataract Palm شناخته می شود. این می تواند تا 6 فوت ارتفاع داشته باشد ، حتی اگر رسیدن به آنجا مدتی طول بکشد.

به طور کلی یک جنبه جالب در مورد گربه خرما و گیاهان خرما این است که در زمان ویکتوریا نخل ها با موقعیت اجتماعی برابر بودند. اگر ثروتمند و قابل احترام بودید ، در سراسر خانه خود نخل داشتید ، مخصوصاً در پنجره ها ، تا همه بتوانند آنها را ببینند. بیشتر به دلیل ثروتمندان ویکتوریا و آزمایشات آنها است که می دانیم چگونه از این گیاهان مراقبت کنیم.
cat palm living room - شامادورا – نخل گربه | تکثیر و پرورش
این گیاهی است که به دلیل نیاز به محیط گرمسیری بیشتر می تواند کمی چالش برانگیز باشد. اما ، اگر می دانید چه کاری انجام می دهید ، باید موفقیت بزرگی داشته باشید.
10 روش مراقبت از نخل  گربه
1. مقدار مناسبی از نور را به آن بدهید
این گیاه به نور غیرمستقیم درخشان اما آفتاب مستقیم نیاز ندارد. این می تواند باعث سوختگی برگ ها شود. این گیاه در اتاق آفتاب یا نزدیک پنجره ای مانند ویکتوریایی ها عالی خواهد بود.
2. چقدر می توان به این گیاه آب داد
این گیاه دوست دارد همیشه در خاک مرطوب – اما نه خیلی مرطوب – زندگی کند. این گیاه در برابر خاک خشک قابل تحمل نیست. با توجه به نوع آبی که استفاده می کنید مراقب باشید ، نمک زیاد یا مواد شیمیایی زیاد باعث سوختگی نوک برگ های گیاه می شود. همچنین ، هرگز اجازه ندهید این گیاه در آب بنشیند ، این را دوست ندارد.
3. چیدن خاک مناسب
شما باید خاکی تهیه کنید که به سرعت تخلیه شود. می توانید پیت ماس ​​را به خاک اضافه کنید تا به جای سنگین و خشت مانند آن سبک باشد. همچنین ، می توانید از گلدان با سوراخ تخلیه در پایین برای کمک به تخلیه استفاده کنید.
4- چه چیزهایی و به چه دفعاتی باید از این گیاه تغذیه شود
کمتر با این گیاه بیشتر است. این گیاه را باید ماهانه در بهار و تابستان با غذای اساسی گیاهان خانگی با نصف قدرت توصیه شده تغذیه کنید. فقط باید یک تا دو بار در پاییز و زمستان بارور شود.
5. دمای عالی
این گیاه گرما را دوست دارد ، اما مصرف بیش از حد مواد خوب باعث آسیب به برگ می شود. باید از قرار دادن این گیاه در مجاورت مناطقی که در جلوی منافذ حرارتی یا نزدیک نافذ هستند ، خودداری کنید. دمای مطلوب 80 درجه در روز و کمتر از 45 درجه در شب نیست.
6. میزان رطوبت این گیاه چقدر است
رطوبت ممکن است مهمترین چیز برای این گیاه باشد. این یکی از دلایل اصلی این است که این گیاهان در محیط داخلی عملکرد خوبی ندارند. در حالت ایده آل ، اتاق باید حدود 55 درصد رطوبت داشته باشد ، اما از آنجا که این همیشه امکان پذیر نیست ، شما باید خلاق باشید. می توانید از یک مرطوب کننده استفاده کنید یا این گیاه را در یک سینی شن مرطوب قرار دهید. مطمئن شوید که روی شن قرار دارد و در آب نیست. همچنین می توانید با استفاده از بطری اسپری این گیاه را مه آلود کنید.

cat palm fruit - شامادورا – نخل گربه | تکثیر و پرورش
7. چقدر باید این گیاه را هرس کنید
شما باید هر زخم زرد یا قهوه ای را به سرعت قطع کنید. نوک برگ های سوخته را می توان کوتاه کرد ، اما بعد از آن هرگز کاملاً یکسان به نظر نمی رسند.
8. آفات و نحوه خلاص شدن از شر آنها
این گیاه می تواند به کنه های عنکبوتی ، مقیاس ، اشکالات نرم و حتی مورچه ها آلوده شود. شما باید همه قسمت ها را بررسی کنید ، به خصوص در زیر زیرا آنها دوست دارند در آنجا پنهان شوند. برای از بین بردن این آفات می توانید گیاه خود را با استفاده از یک حشره کش اسپری کنید – اما در استفاده از آن که در اطراف گیاهان دیگر ، حیوانات خانگی و کودکان شما ایمن است احتیاط کنید. همچنین می توانید هر ترازویی را با مسواک کودک خراش دهید.
9. مقابله با بیماری ها
این گیاه می تواند از لکه های برگ (Leaf Spot) رنج ببرد که یک بیماری قارچی است و برگ های این گیاه را درگیر می کند. آنها به صورت ضایعات کوچک قهوه ای مایل به قرمز ظاهر می شوند.
10. نحوه تکثیر این گیاه
تکثیر به معنای ایجاد گیاهان بیشتر از گیاه اصلی است. این گیاه از طریق بذر تکثیر می شود و می تواند مشکل باشد. بذرها دیر کند و جوانه ها رشد کند دارند ، به این معنی که سالها باید منتظر بمانید تا درخت شوند. شما نمی توانید از طریق تقسیم تکثیر کنید زیرا گیاه بیش از حد شکننده است.
cat palm fully grown - شامادورا – نخل گربه | تکثیر و پرورش
افکار نهایی در مورد نخل گربه
Cat Palm می تواند از نگهداری بالایی برخوردار باشد ، اما اگر می خواهید کار را انجام دهید ، طعم بهشت ​​را به شما می دهد. تمایل به جمع آوری گرد و غبار دارد ، بنابراین باید مطمئن شوید که آن را به لیست تمیز کردن خود اضافه می کنید. شما فقط می توانید از یک پارچه مرطوب استفاده کنید و لبه ها را پاک کنید. همچنین مفید خواهد بود زیرا توسط ناسا یک کارخانه هوای پاک قلمداد می شود. این بدان معنی است که اگر آن را تمیز ، سالم و شاد نگه دارید – با تمیز کردن هوای خانه برای شما لطف می کند!

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.houseplantsexpert.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 10, 2021
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1387 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات