شاخ بزی | تکثیر و پرورش

0

شاخ بزی | تکثیر و پرورش

شاخ بزی (Aloe arborescens ) چشم نواز است و نه تنها در زمستان که گلهای قرمز یا نارنجی شعله ور بر روی گیاه قرار می گیرند. این فقط با اندازه بزرگ و عادت گسترده آن ، که برای یک گیاه آبدار گلدار بزرگ است ، برجسته است. از یک ساقه ضخیم ، شاخه های متعددی از یک تنه چوبی تنومند مانند لوستر بیرون می آید ، که یکی از نام های رایج گیاه ، شاخ بزی شمعدانی است. 

شاخ و برگها مانند گل رزها چیده شده و به سمت پایین متمرکز شده اند ، به قدری متراکم است که تنه آن حتی قابل مشاهده نیست. پرندگان ، پرندگان خورشید و مرغ مگس خوار برای گرفتن شهد خود به سمت گلها سرازیر می شوند. با این حال گوزن علاقه ای نشان نمی دهد ، احتمالاً به این دلیل که برگ های آن دارای خوشه و لبه های تیز هستند.

علاوه بر این که به عنوان گیاه زینتی رشد می کند ،شاخ بزی  آربورسنس به دلیل خواص دارویی نیز ارزش زیادی دارد و بعضاً گفته می شود که از شاخ بزی  ورا نیز م more ثرتر است .

نام آفریقای جنوبی این گیاه ، كرانتز شاخ بزی ، از زیستگاه ترجیحی گیاه است – “كرانتز” كلمه آفریقایی برای یال سنگی یا صخره ای است. این گیاه مقاوم به خشکی است و همین امر آن را برای محوطه سازی خشخاش بسیار مناسب می کند .

نام گیاه شناسی
شاخ بزی

نام متداول
شاخ بزی Krantz ، آلوئه Candelabra ، آلوئه مشعل ، آلوئه درختی ، آلوئه بوته کوه

نوع گیاه
درختچه همیشه سبز

اندازه بالغ
قد شش تا نه فوت ، عرض شش تا نه فوت

قرارگیری در معرض نور خورشید
آفتاب کامل

نوع خاک
شنی ، لومی

PH خاک
5 تا 6.5

زمان شکوفه
اواخر پاییز و اوایل زمستان

رنگ گل
قرمز تا نارنجی

مناطق مقاومت 
9b-11 ، ایالات متحده آمریکا

منطقه بومی
آفریقای شرقی و جنوبی

مراقبت از Krantz Aloe (Aloe Arborescens)

شاخ بزی آربورسنس به مراقبت زیادی احتیاج ندارد. اگر می خواهید رشد بیشتری مانند درخت را تشویق کنید ، قدم اضافی که می توانید بردارید ، هرس شاخه های جانبی است. برای این کار حتما دستکش چرمی محکم و بلند بپوشید زیرا شاخ بزی krantz دارای خار یا لبه های تیز است.

سبک

این گیاهی برای مکانهایی با نور مستقیم و شدید خورشید است. رنگ برگها به میزان نور خورشید گیاه بستگی دارد ، از سبز مات تا سبز زرد یا سبز مایل به آبی.

خاک

تخلیه عالی بسیار مهم است که فقط خاک لومی سبک و ماسه ای یا متوسط می تواند آن را تأمین کند. درست مانند زیستگاه بومی ، گیاه می تواند در خاک سنگلاخی ضعیف رشد کند.

همچنین تحمل نمک دارد و می توان آن را در مناطق ساحلی کاشت .

اب

شاخ بزی Krantz به خوبی با خاک خشک و حتی خشکسالی سازگار است اما خاک مرطوب را تحمل نمی کند. رطوبت زیاد ، زهکشی ضعیف و ایستادن آب می تواند منجر به مرگ گیاه شود.

هنگام آبیاری در فصل رشد ، بگذارید خاک بین آبیاری خشک شود. در زمستان ، اگر بارشی وجود نداشته باشد ، دو بار به میزان کافی آب دهید. این باید فقط به اندازه ای باشد که خاک را مرطوب نگه دارد و هر بار مقدار آب را کاهش دهد. در بهار ، اگر بارانی نباشد ، آبیاری را به تدریج شروع کنید.

دما و رطوبت

مانند بسیاری از ساکولنت ها ، شاخ بزی آربورسنس در رطوبت بالا عملکرد خوبی ندارد.

این می تواند یخ زدگی متوسط ​​را با دمای 25 درجه فارنهایت تحمل کند.

کود

شاخ بزی  به کود زیادی احتیاج ندارد. بسته به میزان غنی بودن خاک باغ شما ، ممکن است به هیچ وجه نیازی به آن نباشد.

گیاهان گلدان متفاوت هستند ، زیرا مواد مغذی در اثر آبیاری مکرر از بین می روند. افزودن کود مایع در هر ماه هربار کافی است. کوددهی را در زمستان متوقف کنید.

تبلیغ شاخ بزی

به جای کشت شاخ بزی  از دانه ها ، که طولانی و درگیر است ، ساده ترین و موفقیت آمیزترین روش های تکثیر شاخ بزی از مکنده ها یا شاخه هایی به نام توله سگ یا قلمه های ساقه یا شاخه است.

در بهار ، توله سگها را با بیشترین ریشه سالم خارج کرده و به خاک باغچه یا ظروف پیوند دهید.

قلمه های ساقه یا شاخه نیز در بهار برداشته می شود. قبل از پیوند به مخلوط گلدان ساکولنت یا کاکتوس ، لازم است که آنها را برای یک یا دو روز بی حس نگه دارید. مراحل تقریباً مشابه مراحل تکثیر شاخ بزی ورا است .

در حال رشد شاخ بزی در ظروف

اگر آب و هوای محلی شما برای کاشت شاخ بزی در فضای باز خیلی سرد است ، می توانید آن را در ظروف پاسیو پرورش داده و برای زمستان در فضای بسته قرار دهید. بهترین مکان یک پنجره رو به جنوب یا جنوب غربی است که در آن نور زیاد و غیرمستقیم زیادی دیده می شود.

برای قرار دادن ریشه ها ، که عمیق نیستند ، از یک ظرف گسترده با سوراخ هایی استفاده کنید که زهکشی خوب را تضمین می کند زیرا گیاه کاملا از پاهای خیس بیزار است. برای اطمینان از تخلیه مناسب ، آن را به جای مخلوط گلدان معمولی در کاکتوس تجاری یا مخلوط ساکولنت بکارید.

وقتی گیاهان در ظروف پرورش می یابند ، باید بیشتر از خاک باغچه آبیاری شوند. با این حال مراقب باشید که آنها را بیش از حد آبیاری نکنید و نعلبکی را از بین ببرید تا گیاه در آب اضافی ننشیند.

گرچه شاخ بزی krantz آهسته رشد می کند ، اما در نهایت از گلدان خود رشد می کند و نیاز به تولید مجدد دارد.

آفات / بیماری های شایع

گوزنها شاخ بزی را تنها بگذارند. همانطور که برای آفات ممکن است توسط کنه ها، تحت تاثیر قرار شپشکها ، حشرات در مقیاس نرم ، و شته ها .

GettyImages 959111380 7e0bc254799a48948c310ca3d44e4311 - شاخ بزی | تکثیر و پرورشGettyImages 470966913 66aa13081afa4eed9f929859ba0599cd - شاخ بزی | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع‌: www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 8, 2021
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها4214 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات