سیسوس (پیچ کانگرو)| تکثیر و پرورش

0

سیسوس (پیچ کانگرو)| تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 8, 2021
گذاشتن نظر
0

سیسوس (پیچ کانگرو)| تکثیر و پرورش

تیره سیسوس گروه بزرگی از گیاهان پیچ کانگرو است که در مکانهای مختلف گرمسیری و نیمه گرمسیری در سراسر جهان رشد می کنند ، از جنگلهای بسیار گرم در جاوا تا آب و هوای نیمه خشک که انگور برگریز هستند. C. discolor در این تیره موجود است ، که تقریباً به عنوان یک گیاه انگور قابل مقایسه نیست. گاهی اوقات به آن انگور بگونیا گفته می شود زیرا برگ آن مانند گیاه بگونیا دوست داشتنی شاخ و برگ گیاهان است که بسیار مورد توجه جمع کنندگان گیاهان است.

رشد بیشتر گونه های محبوب سیسوس در فضای داخلی چالش برانگیز نیست و برخلاف برخی دیگر از گیاهان کوهنوردی مانند فیلودندرون ها ، آنها به راحتی از هر حمایتی که به آنها داده شود صعود می کنند. بهتر از این ، اکثر گونه های Cissus به خوبی با نور کم سازگار هستند و در شرایط داخلی رشد می کنند. با این مزایا ، جای تعجب است که گیاه در داخل خانه محبوبیت بیشتری ندارد ، اما یافتن آنها در بسیاری از مناطق سخت است.

شرایط در حال رشد پیچ کانگرو پیچک پیچ کانگرو (سیسوس)

پرورش انگور پیچک پیچ کانگرو در فضای بسته آسان است. این شرایط رشد باعث می شود که بهترین حالت را داشته باشند.

  • نور: اگرچه بسته به اینکه از کجا آمده اند تنوع زیادی در بین گونه ها وجود دارد ، این ها به طور کلی پیچ کانگرو با نور کم هستند که در یک پنجره رو به شرق رشد می کنند. همچنین می توان آنها را در زیر نور به خوبی پرورش داد.
  • آب: در طول فصل رشد ، آب ثابت تهیه کنید تا خاک به طور مداوم مرطوب باشد. در زمستان از آبیاری برگردید و اجازه دهید خاک تا حدی خشک شود.
  • خاک: یک مخلوط استاندارد خاک گلدان با زهکشی خوب باید کار کند.
  • کود: در فصل رشد با کود مایع ضعیف تغذیه کنید ، آب و کود را در ماه های زمستان کاهش دهید اما کافی نیست تا رشد کامل متوقف شود.

تبلیغ

سیسوس از قلمه های نوک برگ به راحتی تکثیر می شود . در آغاز فصل رشد قلمه ها را با 2-3 گره برگ زیر جوانه رشد انتهایی بگیرید. برای افزایش احتمال موفقیت از یک هورمون ریشه زایی استفاده کنید و قلمه را در گلدان کوچکی قرار دهید که خاک آن از گیاهچه شروع شود. قلمه را مرطوب و گرم نگه دارید تا رشد جدید ظاهر شود.

بازنشر کردن

هر ساله در بهار اقدام به تولید مجدد کالا کنید. اگر در حال تکثیر هستید ، قلمه ها را همزمان بگیرید. از آنجا که این پیچ کانگرو ، گیاه برای رشد عمودی هستند و شامل یک خطر و یا داربست در گلدان. همچنین بهتر است از سنگین ترین گلدان کاربردی برای کاهش احتمال ریزش گیاه استفاده کنید.

انواع پیچ کانگرو پیچک پیچ کانگرو 

چندین گونه سیسوس در داخل خانه پرورش داده شده است ، از جمله:

  • C. rhombifolia. این گیاه تاک پیچک کانگرورایج است. این برگ دارای برگهای سه پایه ، ساقه بلند و شاخه های قهوه ای مبهم است. رشد جدید مبهم است اما با رشد صاف می شود. اینها را می توان با هرس در حدود 20 اینچ نگه داشت.
  • C. antarcatica. این برگ ها به عنوان انگور پیچ کانگرو شناخته می شوند ، دارای برگهای بیضی شکل ، دندانه اره ای هستند و شبیه C. rhombifolia هستند ، با این تفاوت که بافت درشت تری دارد.
  • C. تغییر رنگ این پیچ کانگرو که شاید زیباترین گیاه Cissues باشد ، برگهای متنوعی به شکل قلب ارائه می دهد که تا حدی گیاه بگونیا را یادآور می شود. اینها گیاهان اتاق گرم هستند که باید در دما و رطوبت بالا نگهداری شوند و ممکن است برای اکثر خانه ها مناسب نباشد.

نکات پرورش دهنده

به استثنای تغییر رنگ C. ، بسیاری از سیسوس ها را می توان در داخل خانه با موفقیت پرورش داد. آنها به ویژه به عنوان گیاهان آویز یا دنباله دار ، که در آن شما نیازی به پشتیبانی از تاک ندارید ، خوب هستند. با هرس دقیق می توانید گیاه خود را کنترل کنید تا گیاه اندازه و شکل خود را برای فضای در نظر گرفته شده حفظ کند. اگر آنها را به عنوان پیچ کانگرو های کوهنوردی می کارید ، اطمینان حاصل کنید که از گیاه پشتیبانی کافی کافی برای رشد موفقیت آمیز گیاه داشته باشید.

پیچ کانگرو های سیسوس در معرض حشرات مقیاس دار ، کنه های عنکبوتی و حشره های پوستی هستند . همچنین اگر زیر آب قرار بگیرند یا خیلی سرد بمانند یا در معرض هوای خشک قرار بگیرند برگ های خود را می ریزند. اگر گیاه شما شروع به ریزش برگ کرد ، سعی کنید چند بار در هفته آن را اسپری کنید و دفعات آبیاری را افزایش دهید. اگر شروع به دیدن برگهای قهوه ای یا حلقه شده کنید ، ممکن است بیش از حد آبیاری کنید.

grow grape ivy vines cissus indoors 1902593 2 3c7372d7c0c84ab38f8f8b41b7fb3666 - سیسوس (پیچ کانگرو)| تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 8, 2021
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1433 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات