سينداپسوس | تکثیر و پرورش

0

سینداپسوس | تکثیر و پرورش

گودال های طلایی در انگلیس به عنوان پیچک شیاطین نیز شناخته می شوند . این یک گونه کوهنوردی است که با مراقبت صحیح در محیط داخلی به خوبی رشد می کند

این انگور سرسبز در اکثر مناطق محیط زیست به خوبی عمل می کند و تقریباً در هر جای دنیا این فرصت را به پرورش دهندگان می دهد تا از گیاه لذت ببرند.

شرح

golden pothos1 - سینداپسوس | تکثیر و پرورش
این گیاه بومی استرالیا ، اندونزی ، چین ، ژاپن و هند است. علیرغم گستره طبیعی بسیار گسترده ای که دارد ، به نقاط مختلف جهان وارد شده است. اگرچه این گیاه به طور شگفت انگیزی به عنوان یک گیاه خانگی عمل می کند ، اما پرورش آن در خارج از کشور غیرقانونی است ، زیرا گونه ای مهاجم اعلام شده است.

از جمله نام های رایج Epipremnum aureum می توان به Golden Pothos ، Devil’s Ivy ، Money Plant ، Silver Vine و بسیاری دیگر اشاره کرد. این گیاه هنگام رشد در طبیعت از طریق ریشه های هوایی خود را به سایر موارد می چسباند. سپس شاخه های ساقه را به پایین می فرستد تا به خاک زیر آن برسد ، جایی که ساقه ها خود ریشه می دهند و در سراسر زمین شروع به رشد می کنند. در طبیعت ، این گیاه تا 66 فوت قد می رسد.

شکل ظاهری آن: زیبایی این گیاه در برگهای آن است. هر برگ پیکان شکل با برگهای اطراف خود جای دیگری دارد. طول این برگها تا 39 اینچ (100 سانتی متر) و عرض 18 اینچ (45 سانتی متر) رشد می کند. حتی در گیاهان خردسال ، برگها دقیقاً مانند گیاهان بالغ ظاهر می شوند ، فقط به عنوان نسخه های کوچکتر از خود. این باعث زیبایی این گیاه در هر سنی می شود.

قسمتهای بالای برگها به صورت ترکیبی زرد و سبز مرمر لکه دار به نظر می رسند که هر برگ از بقیه درختان انگور منحصر به فرد است. شما می توانید برگ ها را در ساقه ها خرد کنید تا گیاه شکل بگیرد و محل رشد آن کنترل شود.

گلدهی: اگرچه این گیاه گاهاً در طبیعت شکوفا می شود ، اما موارد شکوفائی وقتی در محیط داخلی رشد می کند بسیار نادر است. زیبایی این گیاه در برگهاست نه در گلهایی که ایجاد می کند. در صورتی که گیاه داخلی شما شروع به گلدهی کند ، ممکن است هنگام کشف گلها ، آن را زیر جوانه بزنید. گل ها چیزی جز اتلاف انرژی برای این گیاه نیستند.

سمی: هر قسمت از این گیاه برای انواع حیوانات خانگی و حیوانات خانگی و همچنین انسان سمی است. اگر حیوانات خانگی یا بچه های کوچکی دارید از داشتن این گیاه در خانه خود خودداری کنید.

حقایق

اصل و نسب:
استرالیا ، اندونزی ، چین ، ژاپن و هند.

نام ها:
چاله های طلایی یا پیچک شیاطین (رایج). – Epipremnum aureum (گیاه شناسی / علمی).

حداکثر رشد (تقریبا):
قد 6 فوت.

حیوانات اهلی خانگی:
برای گربه ها ، سگ ها و اسب ها سمی است.

Devils Ivy - سینداپسوس | تکثیر و پرورش

مراقبت از سینداپسوس 

درجه حرارت:
برای سالم نگه داشتن این گیاه ، آنرا در دمای بین 60-85 ºF (15-29 ºC) در طول سال نگه دارید. در برابر سرماخوردگی گاه به گاه تا 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) مقاومت خواهد کرد ، اما در زیر این گیاه می میرد.

سبک:
این گیاه در شرایط سایه جزئی در تمام طول سال بهترین عملکرد را دارد. نور زیاد باعث سوختن برگها می شود و باعث از بین رفتن کیفیت مرمر آنها می شود.

آبیاری:
Epipremnum aureum فقط زمانی آبیاری می کند که ربع اول اینچ خاک در اثر لمس احساس خشکی کند. آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه های گیاه می شود. زیر آبیاری مسئله ای نیست ، زیرا این گیاه در برابر سو abuse استفاده زیاد مقاومت می کند. این فقط باعث رشد گیاه می شود. در طول پاییز و زمستان ، آبیاری را کاهش دهید تا یک چهارم اینچ خاک قبل از ارائه بیشتر خشک شود.

خاک:
مخلوط گلدان مورد استفاده برای گیاهان کاکتوس که به خوبی تخلیه می شود کافی خواهد بود. افزودن سنگ ریزه یا سنگریزه های کوچک در انتهای گلدان گلدان باعث تشویق زهکشی می شود.

گلدان دوباره:
وقتی Golden Pothos از زندگی در گلدان فعلی خود خسته شد ، با ارسال ریشه های هوایی در جستجوی خاک اضافی یا شکستن گلدان ، این موضوع را به شما اطلاع می دهد. وقتی این اتفاق افتاد ، گلدان را به اندازه بزرگتر گلدان کنید ، سپس کاملاً آب دهید.

کود:
در صورت تمایل ، یک هفته دیگر کود متعادلی به این گیاه ارائه می شود. کود فقط برای سلامت گیاه مورد نیاز است که کیفیت خاک پایین باشد.

رطوبت:
این گیاه در ماههای تابستان رطوبت طبیعی خانه را ترجیح می دهد. اگر رطوبت هوای منزل شما کاملاً خشک است ، باید هر روز در طول زمستان غبارآلوده شود.

تکثیر:
تکثیر بهتر است از طریق قلمه زدن روی این گیاه انجام شود. کافی است بخشی از گیاه را از والدین جدا کرده و انتهای قلمه را برای مدت دو هفته در آب غوطه ور کنید. وقتی ریشه تشکیل شد ، گیاه را برای رشد به ظرفی منتقل کنید.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.houseplantsexpert.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 9, 2021
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1136 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات