سرخس کاداتوم | تکثیر و پرورش

0

 
سرخس  کاداتوم  یک سرخس چند ساله است که در سطح جهان در جنگل های خشک تا مرطوب ، چمنزارها ، پاکسازی ها ، خاک های شنی ، کنار جاده ها ، ساحل دریاچه ها ، باتلاق ها و مناطق سوخته دیده می شود. ساقه های زیرزمینی یا ریزوم ها عمیق هستند و به آنها توانایی زنده ماندن در برابر آتش سوزی های شدید را می دهند.

فقط یک گونه وجود دارد که در جنوب شرقی رشد می کند ، اما انواع مختلفی در خارج از این منطقه وجود دارد.

ترمز جنوبی در بیشتر مناطق شرقی ایالات متحده بین فلوریدا و اوکلاهما در جنوب ، تا میسوری ، ایلینوی و ماساچوست در شمال یافت می شود. مهار شرقی بین اوکلاهما و کارولینای شمالی در جنوب ، تا مینه سوتا ، کبک و نیوفاندلند در شمال یافت می شود.

چندین گروه از افراد از سرخس مهار به عنوان منبع غذایی استفاده کرده اند. بعضی از آنها کمانچه را جوشانده و خورده اند و تقریباً همه بومیان آمریکا از ریزوم ها به عنوان غذا استفاده می کردند. آنها ریزومهای خشک شده را در آتش آزاد تفت داده ، ریزومها را تکه تکه کرده و آنها را خوردند یا ریزومها را در چاله ها بخارپز کردند و یا با آنها نوعی نان درست کردند. سرخس مهار همچنین مقداری جزئی از پوشش حیات وحش را فراهم می کند.

شناخته شده است که برگهای سرخس Bracken هنگام خوردن به مقدار زیاد برای حیوانات سمی است. ماده سمی آنزیمی است که ذخایر تیامین حیوانات را از بین می برد.

سرخس Bracken دارای چندین ساقه شاخه ای و شاخه های مثلثی شکل با بسیاری از بخشهای بروشور مانند است. این سرخس مانند بسیاری از سرخس ها به صورت خوشه ای رشد نمی کند. این خوشه های کوچک اسپور قهوه ای از جولای تا سپتامبر تولید می کند.

شناسایی خصوصیات

زیستگاه:
سرخس Bracken در خاکهای اسیدی هم در جنگلهای قدیمی و هم در جنگلهای کاج جدید ، بخصوص در آنهایی که مرتباً سوزانده می شوند ، یافت می شود. همچنین در مراتع رها شده و در حاشیه جنگل یافت می شود.

اندازه / فرم:
سرخس براکن دارای برگهای سفت ، قائم و منشعب است که از ریزومهای زیرزمینی خزنده و چنگال رشد می کنند. قد آن تا 4½ سانتی متر رشد می کند و دارای بره هایی به شکل مثلث است.

ساقه:
ساقه سفت شاخه های متناوب از ریزوم دارد. اغلب به سه شاخه شاخه می شود. پایه آن قهوه ای تیره و کمی مودار است و به سمت نوک آن به رنگ کاهگل و بدون مو در می آید.

فروندها:
برگهای سرخس Bracken یک یا دو بار شاخه می شوند و به برگهای ترکیبی ظاهر می شوند. برگهای برگریز دارای قسمتهای زیادی از برگچه مانند شکل کاردک شکل هستند که حاشیه آنها در زیر قرار گرفته است. برگها 8 “تا 23” طول و 8 “تا 23” عرض دارند. قطعه های جزوه مانند 1/2 “تا 3” طول و 1/8 “تا 1/4” عرض دارند ، که در انتهای ساقه های شاخه کوتاه تر می شوند. یک قسمت انتهایی ترمینال وجود دارد که ممکن است در زیر آن کمی مو باشد.

تولید مثل:
سرخس ها توسط هاگ ​​تولید مثل می شوند و اسپورهای سرخس مهار مانند خوشه هایی در امتداد حاشیه در زیر برگچه ها تشکیل می شوند. اسپورها معمولاً پس از آتش سوزی یا ایجاد اختلال توسط باد پراکنده می شوند.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .
منبع : sfrc.ufl.edu

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 8, 2021
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1250 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات