سرخس شاخ گوزنی گراند | تکثیر و پرورش

0

سرخس شاخ گوزنی گراند | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 8, 2021
گذاشتن نظر
0

سرخس شاخ گوزنی گراند | تکثیر و پرورش 

سرخس های Staghorn (از تیره Platycerium ) بسیار شبیه شاخ گوزن یا گوزن هستند و می توانند کاملاً بزرگ و چشمگیر رشد کنند. 17 نوع Platycerium وجود دارد ، اما فقط یک گونه ( bifurcatum ) واقعاً شایع است. ص bifurcatum بومی استرالیا است.

درباره سرخس شاخ گوزنی 

زمانی سرخس های Staghorn دشوار تلقی می شد ، اما امروزه بسیار محبوب هستند. این سرخس ها epiphytic هستند ، به این معنی که آنها روی پلاک ها یا سایر بسترها سوار می شوند. آنها دارای دو فرم برگ مجزا هستند. برگهای کوچک و صاف ساختار ریشه را می پوشانند و آب و مواد مغذی را می گیرند. برگهای سبز و شاخدار از این پایه بیرون می آیند. طول این ورقه ها می تواند به سه فوت برسد. در محافل خاص ، انواع پلاتسیریوم به شدت مورد توجه گیاهان جمع کننده قرار می گیرند.

شرایط در حال رشد

از آنجا که اپی فیت هستند ، سرخس های راس گور متفاوت از گیاهان خانگی معمولی رشد می کنند. ممکن است مدتی طول بکشد تا با بهترین روش برای آبیاری مناسب سرخس و بدون اشباع بیش از حد آشنا شوید.

  • نور: نور روشن ، اما نور مستقیم خورشید نیست. آنها با توجه به آب ، گرما و رطوبت کافی می توانند از پس نور خورشید برآیند.
  • آب : در طول فصل رشد به طور منظم آبیاری کنید. زهکشی کامل ضروری است؛ گیاهان وقتی روی پلاک سوار می شوند بهترین عملکرد را دارند. با افزایش دما آب را افزایش دهید.
  • دما: شایعترین درخت راسخ می تواند برای مدت کوتاهی در دمای انجماد زنده بماند ، اما در شرایط گرم و مرطوب رشد می کند.
  • خاک : گیاهان جوان در کمپوست غنی و زهکشی شده گلدانی می شوند. گیاهان بالغ باید سوار شوند.
  • کود: در طول فصل رشد با کود ضعیف در هفته تغذیه کنید ، یا چند گلوله با آهسته رهش در مرکز گیاه پرتاب کنید.

سرخسهای استاغورن از طریق اسپور یا تقسیم تکثیر می شوند. پلاتسیریوم بزرگ را می توان به راحتی به گیاهان کوچکتر تقسیم کرد و حتی “تکه های” کوچکی که شامل یک برگ و کمی گلدان ریشه هستند را می توان به صورت جداگانه گلدان کرد. اطمینان حاصل کنید که بخشهای جدید گرم و مرطوب نگه داشته می شوند تا زمانی که به طور مستقل رشد کنند. اگر تقسیم های تازه بریده شده برای ریشه زایی کمی وقت می برد یا چند بار تلاش می کند ، ناامید نشوید. تکثیر سرخس ها برخی از تمرینات را می طلبد و حتی باغبانان باتجربه نیز همیشه این کار را آسان نمی کنند.

پلاتسیریوم کوچک غالباً در گلدان و در مخلوط گلدان سست و با زهکشی کامل پرورش داده می شود. با این حال ، این گیاهان اپی فیت طبیعی هستند. در بهار می توان آنها را با چند بسته جوراب شلواری یا حتی چسب به یک پلاک یا تکه پوست متصل کرد. ریشه ها را در خزه بپیچید تا رطوبت را حفظ کند. متناوباً ، آنها را می توان در سبدهای معلق گلدان کرد. آنها در نهایت از طریق پوشش سبد رشد می کنند و یک توپ را تشکیل می دهند. گیاهان سوار نباید مزاحم شوند ، مگر اینکه قطعات را برای تکثیر بردارند.

انواع

رایج ترین سرخس درختان گوزن ، Platycerium bifurcatum است . گونه های بی شماری از P. bifurcatum بیشمار وجود دارد ، از جمله بسیاری با فرم های جالب برگ. گونه دیگر ، P. grande ، گاهی اوقات سرخس elkhorn نامیده می شود. این گیاه دارای برگهای جامد بسیار بزرگ تا طول 5 فوت است. علاوه بر این ، گونه های مختلفی از کلکتورها مانند P. willinckii و P. superbum در دسترس است . این موارد کاملاً نادر است و اغلب بزرگتر از آن است که بیشتر پرورش دهندگان داخل خانه بتوانند آن را در خود جای دهند. سردرگمی قابل توجهی پیرامون نامگذاری انواع مختلفی است و ممکن است در مراکز باغ با نام های مختلف متفاوتی ظاهر شوند.

نکات پرورش دهنده

مهمترین مسئله سرخسهای خاگسار در داخل خانه رطوبت است: آنها باید مرتباً غبارآلود شده و در طول فصل رشد گرم رطوبت کافی محیط به آنها داده شود. آنها بیش از انتظار بسیاری از افراد نسبت به سرما تحمل می کنند و گیاهان بزرگتر می توانند دوره های نسبتاً طولانی بدون آب را تحمل کنند. برگهای قهوه ای و مسطح را در پایه گیاه جدا نکنید – اینها ضروری است. در نهایت ، رشد این گیاهان منحصر به فرد و زیبا به اطمینان حاصل می کند که در معرض شرایط شدید قرار ندارند.

grow platycerium species 1902725 6 d25355ac70fa420abb8ed76854190c1d - سرخس شاخ گوزنی گراند | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع‌: www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 8, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1274 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات