سرخس سخت | تکثیر و پرورش

0

سرخس سخت | تکثیر و پرورش

جنس Blechnum بخصوص در گیاهان خانگی معمول نیست، که مایه شرمساری است زیرا گونه های زیبایی از سرخس در این گروه وجود دارد. Blechnum بیشتر بومی مناطق گرمسیری با ارتفاع متوسط ​​است ، جایی که در شرایطی رشد می کند که برای هر پرورش دهنده سرخس آشنا باشد: نور مرطوب ، خنک اما سرد و نه سرد. با توجه به شرایط مناسب در داخل خانه ، آنها می توانند سرخس های دوست داشتنی باشند که مجموعه ای از سرخس ها را دور هم جمع می کنند. اگرچه شاخ و برگ آنها به طور خاص منحصر به فرد نیست – تا حدودی شبیه تلاقی بین یک درخت سرخس و یک سیکاد است – اما رایج ترین گونه در کشت دارای یک ویژگی دوست داشتنی است: نوک کمان های جدید در شکل قرمز هنگام ظهور قرمز هستند ، به تدریج سبز می شوند آنها بالغ می شوند شاخ و برگهای رنگارنگ در میان سرخس ها نسبتاً نادر است ، و این ویژگی جالبی است. به طور کلی ، این سرخس ها به خصوص دشوار نیستند ،

شرایط در حال رشد

  • نور: مانند بسیاری از سرخس ها ، آنها حداکثر سایه جزئی یا نور آفتاب را مخلوط می کنند. آنها از نور مستقیم خورشید بدشان می آید و با شدت مخالفت می کنند. می توان سرخس خود را در مقدار بیشتری از نور قرار داد ، اما فقط با تهیه مقادیر نسبتاً بیشتری آب و رطوبت.
  • آب: سرخس های گل بلوچ آب معمولی را در تمام طول فصل رشد ترجیح می دهند. اینها تا جایی که سرخس ها هستند نسبتاً سرد هستند ، بنابراین از هر دوره خشک طولانی لذت نبرید. همچنین تأمین رطوبت بالا ، چه از طریق غبار ، رطوبت ساز و چه با قرار دادن گلدان در سینی پر از سنگریزه های مرطوب ، بسیار مهم است.
  • کود: Blechnum معمولاً مصرف زیادی از کود ندارد . با این حال ، آنها یک دوز یک کود آزاد با کنترل آزاد را در ابتدای فصل رشد درک می کنند.
  • خاک: ترجیحاً یک مخلوط گلدان غنی و خوش آب و هوا است. آنها شرایط شانس را دوست ندارند ، بنابراین مراقب خاکی باشید که به گلوله ای جامد تبدیل شده باشد.

گلخنوم را می توان از طریق اسپورها ، با استفاده از حرارت پایین ، برای افزایش جوانه زنی آنها تکثیر کرد. رایج ترین گونه ، B. brasiliense ، گیاهی کوتاه و تک ساقه است که جمع نمی شود ، بنابراین تکثیر از طریق تقسیم امکان پذیر نخواهد بود. به طور کلی ، فقط علاقه مندان جدی از روش تکثیر اسپور استفاده می کنند.

گیاهان جوانتر را در ابتدای فصل رشد مجدداً قرار دهید و در طول سالها به آرامی از اندازه گلدان بالاتر بروید. گیاهان بالغ می توانند روی یک تنه کوتاه به اندازه 6 فوت برسند ، شبیه یک سرخس درخت بدوی. هرچه به گلدان مناسب توجه بیشتری داشته باشید ، گیاه شما بزرگتر و سالمتر می شود.

انواع

به طور کلی Blechnum شایسته شناخت گسترده تر است ، اما به طور خاص چند گونه قابل توجه است:

  • B. brasiliense. بومی آمریکای جنوبی ، این محبوب ترین گونه است که در کشت دیده می شود. این گیاه هنگام بلوغ مانند یک سرخس درختی به نظر می رسد و فرم قرمز آن قسمت های کمانچه ای حلقه ای و قرمز را به سمت بالا می فرستد که سبز می شوند. تنه در گیاهان بالغ می تواند به سه فوت برسد ، در حالی که برگهای بلند از ساقه قوس می گیرند.
  • گیبوم این گیاه می تواند تا حدودی گرمتر از سایر گونه های Blechnum باشد. روی ساقه ای بلند و باریک با برگهای سفت و تقریباً مستقیم رشد می کند. تا حدودی کوچکتر از پسر عمویش ، B. brasiliense است.

نکات پرورش دهنده

گونه های نابالغ Blechnum بیشتر شبیه سرخس های معمولی هستند ، اما همانطور که رشد می کنند و شروع به شکل گیری تنه معمولی می کنند ، شروع به تمایز دادن می کنند. آنها شبیه سرخس های درخت هستند اما به طور قابل توجهی رشد می کنند و بسیار کوچکتر هستند ، بنابراین اگر می خواهید یک سرخس درختی داشته باشید اما فضای کافی ندارید ، Blechnum گزینه خوبی است. اگر دوست دارید در یک منطقه مرطوب قرار بگیرید ، در تابستان گیاه خود را به پاسیو یا بالکن منتقل کنید. این از فصل رشد در فضای باز قدردانی خواهد کرد. اگر گیاه شما در حاشیه برگ شروع به قهوه ای شدن می کند ، احتمالاً از کمبود رطوبت رنج می برد. سعی کنید رطوبت را افزایش دهید. هنگامی که بیش از حد خشک نگه داشته، Blechnum آسیب پذیر است شپشکها و شته ها.

GettyImages 1204246885 34a5a96d3233497a83cc93493b334e92 - سرخس سخت | تکثیر و پرورشgrow ribbed ferns indoors 1902717 1 dbb945d22a844e2781dc7feb8ea7d903 - سرخس سخت | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 8, 2021
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1392 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات