روش نگهداری گیاه آرالیا دروغی چگونه است ؟

0

شرح روش نگهداری درست آرالیا دروغی را بیان نمایید .

فواد احمدی سوال پاسخ داده شده اکتبر 30, 2019
گذاشتن نظر
0

یکی از گیاهان آپارتمانی منحصربه فرد، زیبا و همچینین راحتی در نگهداری که برگ های اون بهش جذابیت بسیار زیبا داده آرالیا دروغی است این گیاه مناسب گلخانه ، آپارتمان و منازل مسکونی مخصوصا هالهای بزرگ و دفاتر کاری میباشد. شما برای نگهداری کافی است که رطوبت کافی برای گیاه فراهم کنید (البته رطوبت زیاد را دوست ندارد) تا رشد خوبی داشته باشد. در ادامه بررسی نیازها و نحوه نگهداری این گیاه می پردازیم پس با ما همراه باشید.
ن گیاه جزو درخت ها به حساب می آید، درختی کوچک با برگ های نازک به رنگ قرمز،مسی و سبز تیره که لبه های برگهای حالت دندانه ای دارد. نام عملمی این گیاه DIZYGOTHECA ELEGANTISSIMA و از خانواده عشقه می باشد این خانواده شامل شفلرا ، پاپیتال و … است.
شاخه های این گیاه بافتی خاصد دارد که موجب جذابیت آن شده است، برگ گیاهان جوان بافت بیشتری دارد در حالی که گیاهان مسن‌تر برگ‌های لب دار تری خواهند شد. نگهداری از این گیاه راحت می باشد و جزو گیاهان با نگهداری ساده به حساب می آید. این گیاه به رطوبت زیاد حساس می باشد و باعث ریزش برگهای اون میشود.
برگها در ابتدا به رنگ قرمز مسی ولی به تدریج برگها به رنگ سبزه تیره تبدیل می شوند.رشد این گیاه در شرایط ایده آل و در بزرگترین حالت به 2/5 متر میرسد که شکل کلی گیاه دچار تغییر شده و برگهای زیرین گیاه شروع به ریزش می کند، و برگهای آن از لحاظ اندازه به طول 30 و عرض 8 سانتی متر خواهد رسید.
_نور مناسب:
آزالیا دروغین نور زیاد و غیر مستقیم را دوست دارد و رشد رشد گیاه و همچنین رنگ برگهای آن به میزان نوری که دریافت میکند بستگی دارد پس سعی کنید نیاز نوری گیاه را فراهم کنید تا دچار مشکل در نگهداری نشوید. کسانی که این گیاه را در گلخانه نگهداری میکنند باید بدانند که در تابستان و بهار به نور نسبتا ملایم و در هنگام پائیز و زمستان به نور زیادتری این گیاه نیاز دارد.
_دما:
این گیاه به دمای معمولی اتاق و کمی بیشتر برای رشد نیاز دارد پس سعی کنید گیاه را در اتاقی با دمای پایین 20 درجه قرار ندهید.
_رطوبت مورد نیاز:
همانوطر که در ابتدای مطلب هم گفتیم این گیاه به رطوبت برای رشد و رسیدن به شرایط مطلوب نیاز دارد پس از غبار پاشی دو روز یکبار غافل نشوید و سعی کنید این غبارپاشی با استفاده از آب های بدون املاح باشد که باعث مشکلات برگی برای گیاه شما نشود. البته علاوه بر غبار پاشی میتوانید از روش سنگریزه در زیر گلدان هم برای تامین رطوبت استفاده کنید به این شکل که زیر گلدانی را پر از سنگریزه کنید و نصف ارتفاع سنگ ریزه‌ها آب درون زیر گلدانی بریزید و گلدان گیاه را روی آن قرار دهید. توجه کنید که کف گلدان با آب درون زیر گلدانی تماس نداشته باشد در غیر این صورت ریشه‌ها پوسیده می‌شوند و گیاه دچار خفگی می‌شود.
_خاک مناسب:
این گیاه خاک سبک را دوست دارد و شما یمتوانید از ترکیب پیت ماس و پرلیت برای آن استفاده کنید. این گیاه خاکی اسفنجی را دوست ندارد و باعث مشکلات ریشه در این گیاه خواهد شد. خاکی با پایه پیت برای کاشت این گیاه مناسب است، اما حتما دقت کنید که دانه‌های پیت درشت باشند تا زهکشی خوبی در خاک به وجود آید. آرالیای دروغین خاک‌های اسفنج مانند را دوست ندارد.
_هرس و تمیز کردن برگها:
سعی کنید برگهای این گیاه را ماهی یکبار با آب بدون املاه تمیز کنید و همچنین این گیاه به هرس نیاز ندارد اما در صورت ضرورت جوانه های انتهائی را پنسمان کرده و یا گیاه را بطور کامل هرس کنید تا فرم دلخواه را بدست آورید.
201551120381930a - روش نگهداری گیاه آرالیا دروغی چگونه است ؟

فواد احمدی سوال پاسخ داده شده اکتبر 30, 2019
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2691 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات