روش نگهداری آرالیا ژاپنی چگونه است ؟

0

شرح نگهداری آرالیا ژاپنی را بیان کنید .

فواد احمدی سوال پاسخ داده شده اکتبر 30, 2019
گذاشتن نظر
0

آرالیا با نام علمی “FATSIA JAPONICA” گیاهی سرسبز است که زیستگاه آن آسیای شرقی و جنوب کشور ژاپن می باشد. گل آرالیای برگ پهن در سرزمین خود به صورت درختچه هایی همیشه سرسبز است و رشد بسیار خوبی در حدود ۳ تا ۶ متر دارد.برگهای گل آرالیا مینیاتوری از نظر شکل ظاهری شبیه پاپیتال می باشند و دارای برگ‌هایی سبز و براق و شبیه پاپیتال به قطر ۲۰ تا ۴۰ سانتیمتر است.
این برگ‌ها پنجه‌ای شکل و از ۵ یا ۷ یا ۹ لب تشکیل شده است. برخی از انواع آرالیا برگهایی طلایی و یا برگهایی ابلق دارند که در مقایسه با نمونه‌هایی که برگهای سبز رنگی دارند رشدی آهسته تر دارند و البته پرورش آنان نیز کمی مشکل تر است.
آبیاری: بستر کاشت گیاه در فصل رشد (بهار تابستان و پاییز) باید همواره مرطوب باقی بماند اما با کاهش دمای هوا (زمستان) می‌بایست حجم آب را کاهش داد و بعد از آنکه سطح بستر خاک خشک شد گیاه را آبیاری کرد.
نور: این گیاه به مکانی پر نور اما بدور از نور مستقیم آفتاب نیاز دارد.نور بیش از اندازه محیط موجب سوختگی نوک و حاشیه برگها و یا ظهور لکه های قهوه ای رنگ سوخته بر پهنه برگ می شود. از طرفی نور کم محیط نیز منجر به کوچک ماندن برگها و پریدگی رنگ آنها خواهد شد.
fatsia japonica - روش نگهداری آرالیا ژاپنی چگونه است ؟
رطوبت: گل آرالیا درختی به رطوبت هوا محتاج است و در روزهای گرم گیاه را به شکل روزانه و در روزهای سرد هر ۳-۲ بار در هفته نیاز به غبارپاشی دارد. غبارپاشی را در زیر نور آفتاب انجام ندهید زیرا ممکن است لکه‌های سوخته بر روی برگها شکل گیرد.
دما: آرالیا بیشتر هوای سرد را ترجیح می‌دهد و کاهش دما را تحمل می‌کند تا هوای گرم. برخی منابع علمی به شکل کلی دمای مناسب رشد این گیاه را ۱۸-۴ درجه سانتیگراد معرفی کرده‌اند. برخی دیگر دمای ۲۳-۱۸ را در طی روز و حدود ۱۵ درجه سانتیگراد را در طی شب مناسب می‌دانند. در صورت افزایش دما باید هوا را نیز مرطوب نگهداشت تا گیاه آسیب کمتری ببیند. در دمای ۱۲-۱۰ درجه سانتیگراد دوران استراحت شروع می‌شود که در چنین شرایطی باید از میزان آبیاری گیاه کم کرد.
خاک: آرالیا به خاکی سبک، غنی و با زهکشی مناسب و سریع نیاز دارد البته خاکهای لومی را نیز تحمل می‌کند. در صورت کمبود مواد غذایی برگها رنگ پریده می‌شوند و رشد گیاه کاهش می‌یابد.
کوددهی: برای کوددهی می‌توان از کودهای محلول گیاهان آپارتمانی هر دو هفته یکبار البته با نصف غلظت معمول استفاده کرد.

فواد احمدی سوال پاسخ داده شده اکتبر 30, 2019
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2880 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات