تیلاندزیا سایانیا | تکثیر و پرورش

0

تیلاندزیا سایانیا | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
0

تیلاندزیا سایانیا | تکثیر و پرورش

تیلاندزیا سایانیا، که معمولا به عنوان تیغ جوجه تیغی صورتی شناخته می شود، آسان برای مراقبت از، برای، همه کاره و قدرتمند است houseplant گرمسیری .

بخشی از خانواده بروملیاد ، برخلاف بیشتر گونه های تیلندزیا ، می توان آن را در گلدان و همچنین گیاه هوا رشد داد.

این نمایشی از نمونه های بزرگ صورتی ، با ماندگاری طولانی و نمایشی را تولید می کند که شبیه طناب های جوهر است و از اینجاست که از نام مشترک آن الهام می گیرد. این شاخه ها به مدت چندین ماه به آنها علاقه می دهند – بنابراین فرصت زیادی خواهید داشت تا از نشاط آنها لذت ببرید. شما همچنین می توانید گل های بنفش بسیار کمی که در تابستان ظهور می کنند را درک کنید. اگرچه آنها فقط دو یا سه روز طول می کشد.

معمولاً دو سال طول می کشد تا گیاه به بلوغ برسد و تا آن زمان شکوفا نمی شود. در نتیجه ، بیشتر مردم گیاه را در مرحله گلدهی خریداری می کنند.

با افزایش سن ، آنها می توانند از صورتی به سبز تبدیل شوند و وقتی کم شوند ، گیاه از بین می رود. با این حال ، اگر می خواهید بیشتر از شکم و شکوفه ها قدردانی کنید ، تکثیر آن از جبران آسان است. بنابراین می توانید چندین نسل رشد کنید تا شکوفه ها در زمان های مختلف ظاهر شود.

تیلاندزیا سایانیا در محیط جنگل های بارانی گرمسیری بومی خود به عنوان گونه ای epiphytic روی درختان رشد می کند. داشتن گزینه ای برای پرورش آن در گلدان به جای بستن پارچه صورتی به سایر اشیا ((مانند چوب) یا اتصال آن با سیم ، این مورد را برای برخی از دوستداران گیاهان خانگی جذاب می کند .

نام گیاه شناسی
تیلاندزیا سایانیا

نام متداول
پنبه صورتی ، گل فن ، مشعل گلدار آبی

نوع گیاه
چند ساله ، شاداب

اندازه بالغ
قد تا 10 اینچ قد

قرارگیری در معرض نور خورشید
سایه جزئی

نوع خاک
N / A

PH خاک
N / A

رنگ گل
آبی ، بنفش

مناطق مقاومت
11 و بالاتر ، ایالات متحده آمریکا

منطقه بومی
آمریکای جنوبی

مسمومیت
غیر سمی

مراقبت از گیاه

با استفاده از گونه های تیلاندزیا ، مهمترین نیازهای مراقبتی ایجاد تعادل در هنگام نور و آبیاری است. اگر این کار را مدیریت کنید ، پرتوی صورتی شما باید نمایشی چشمگیر از پوستهای پر جنب و جوش با ماندگاری طولانی ایجاد کند.

سبک

گیاهان پرتوی صورتی وقتی در یک مکان آفتابی قرار بگیرند بهترین عملکرد را دارند. این باعث طولانی شدن دوره گلدهی و شاد و سالم نگه داشتن گیاه می شود. با این وجود ، نور مستقیم و شدید شدید خورشید در بعد از ظهر می تواند شاخ و برگ را بسوزاند و مقدار کم آن باعث شکوفایی آنها نخواهد شد.

بیشتر علاقه مندان موقعیت پنجره رو به شرق یا غرب را توصیه می کنند.

خاک

اگرچه تیلاندزیا سایانیا را می توان به عنوان گیاهان هوایی پرورش داد ، اما آنچه آنها را منحصر به فرد می کند ، توانایی رشد در ظروف نیز هست. سیستم ریشه زایی آنها کوچک و شکننده است ، بنابراین باید در گلدان احتیاط کرد و گلدان ها نیازی به بزرگ بودن ندارند.

از هر محیط گلدانی که استفاده می کنید ، باید به خوبی زهکشی کند. پوست باغچه اسفنجی و متخلخل ، یا مخلوط های پیت ماس ​​و کپک برگ از گزینه های محبوب هستند. حتی مخلوط هایی به ویژه برای گونه های بروملیاد موجود است.

اب

اگرچه پنبه های صورتی به اندازه گیاهان خانگی متوسط ​​به آب احتیاج ندارند ، اما بیشتر از اکثر گونه های Tillandsia به آب نیاز دارند.

اگر گلدان باشند ، بسته به زمان سال و شرایط خشک ، ممکن است از هر دو هفته تا هر دو ماه یکبار به آبیاری احتیاج داشته باشند.

اگرچه برخی از علاقه مندان توصیه می کنند که آبیاری عمیق انجام شود و آب اضافی که تخلیه شده است را از بین ببریم ، اما اکثر آنها موافق هستند که مه پاشیدن منظم بهترین گزینه است. پوسیدگی مرطوب یکی از مواردی است که مشکلات عمده ای برای این گیاه ایجاد می کند و این می تواند هنگام آبیاری در پایه مشکل ساز شود.

در فصول گرمتر ، ممکن است هر هفته غبارآلودگی ملایمی ایجاد شود ، که باعث می شود رواناب ریشه ها را خیس کند. همیشه قبل از آب دادن مجدد اجازه دهید تا گلدان خشک شود و اگر شک دارید ، زیر آب بیشتر از آبیاری گزینه معقول تری است. در ماه های سردتر ، آبیاری باید کم باشد.

 به کلر حساس است ، بنابراین آب باران یا آب شیر فیلتر شده انتخاب ارجح است.

دما و رطوبت

تعجب آور نیست که این گونه گرمسیری از شرایط گرم قدردانی می کند. حداقل دمای ایده آل برای تشویق شکوفه ها حدود 75 درجه فارنهایت است .

آنها طرفداران شرایط خشک هم نیستند. اگر رطوبت کافی وجود نداشته باشد ، شاخ و برگ می تواند نوک قهوه ای ایجاد کند.

کود

تغذیه باقلا صورتی همیشه برای گیاهان سالم ضروری نیست. با این وجود بسیاری از علاقه مندان یک بار در بهار و دیگری در تابستان گیاه خود را تغذیه می کنند. اسپری های کود محلول پاشی مخصوصاً برای گونه های تیلندسیا وجود دارد.

تکثیر تیلاندزیا سایانیا

توت های صورتی به راحتی از طریق جبران های خود تکثیر می شوند. آنها به عنوان “توله سگ” شناخته می شوند و به راحتی در پایه یک گیاه سالم و بالغ رشد می کنند. هنگامی که طول آنها حداقل به سه اینچ می رسد ، می توان آنها را از گیاه مادری برش داد و آنها را به یک محیط متخلخل گلدان کرد. ریشه یابی کامل آنها تا شش ماه طول می کشد.

آفات شایع / بیماری

تیلاندزیا سایانیا به دلیل داشتن مشکلات اساسی در مورد آفات یا بیماری ها شناخته شده نیست. گاهی شته ها می توانند مسئله ساز شوند ، اما روش های مختلفی برای مقابله با از بین بردن آنها وجود دارد ، از جمله شستن آنها و استفاده از صابون های حشره کش.

Tillandsia cyanea mounted outdoors on a Magnolia tree South Africawikimedia 4198b191224a4e539fb1c4dd12098999 - تیلاندزیا سایانیا | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1735 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات