کالانکوئه دایگریمونتیا | تکثیر و پرورش

0

کالانکوئه دایگریمونتیا | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
0

کالانکوئه دایگریمونتیا | تکثیر و پرورش

 کالانکوئه دایگریمونتیا (نام گیاه شناسی: kalanchoe tomentosa) گونه ای گیاهان آبدار نسبتاً آسان برای مراقبت و نگهداری است

گونه ای که به دلیل جذابیت خزدار و مخملی مانند برگهایی رشد کرده است که نوعی شبیه گوش گربه است (گوش گربه نام دیگری برای این گیاه است).

شرح

این بومی از گونه های ماداگاسکار از تیره کالانچوئه است که به هر مجموعه گیاهان آبدار ، پرورش داده شده در داخل خانه ، افزودنی خوبی ایجاد می کند.

کالانکوئه دایگریمونتیا  که از گونه های آبدار است برای اهداف ذخیره آب برگ های ضخیمی رشد می کند ، که به معنی آبیاری کمتر برای پرورش دهنده است. این برگها با موهای ریزی پوشیده شده است که به گیاه حالت و حالت مخملی می دهد.

شکل ظاهری آن: kalanchoe tomentosa با ساقه ای ضخیم تقریباً 1.5 فوت رشد می کند ، پس از بلوغ شاخه ها و بسیاری از گروه های برگ تولید می شود. هنگامی که آنها به خوبی هرس می شوند ، نوعی درخت یا درختچه دارند و می توانند شاخه هایی به زیر گلدان رشد کنند (اکنون برای رشد در یک سبد آویز مناسب است).

برگهای خزدار که ذکر کردم به رنگ سبز مایل به خاکستری است که دارای نوک لکه های قهوه ای است. این برگها عمدتا بیضی شکل هستند ، اگرچه احتمالاً می بینید که چند برگ به طور تصادفی به هر شکل و شکلی که بخواهند رشد می کنند.

گلدهی: اگرچه این گیاه می تواند در زیستگاه طبیعی خود گل دهد – اما به ندرت می توان گل ها را در داخل خانه شکوفا کرد ، بنابراین در درجه اول برای شاخ و برگ گیاهان در خانه ها یا دفاتر رشد می کند. من هرگز یکی از این گل ها را ندیده ام ، اما اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید ، گل های کوچک شکل شکل لوله ای را در نوک شاخه ها شکوفا می شوید.

نمایش: هنگامی که کالانکوئه دایگریمونتیا  بالغ می شود ، فوق العاده به نظر می رسد که در یک سبد آویز قرار گرفته یا با یک هنرستان نشسته است. یک هنرستان ایده آل است زیرا آنها نور روشن و کمی خورشید را دوست دارند. در حالی که آنها هنوز کوچک و در حال رشد هستند ، اما در نزدیکی پنجره ها و قفسه هایی که نور خورشید کافی دارند ، نقاط خوبی برای نمایش آنها هستند.

حقایق

اصل و نسب:
ماداگاسکار

نام ها:
 کالانکوئه دایگریمونتیا (رایج). Kalanchoe tomentosa (گیاه شناسی / علمی).

حداکثر رشد (تقریبا):
ارتفاع 1.5 فوت

سمی برای حیوانات خانگی:
برای گربه ها و سگ ها سمی است.

مراقبت از کالانکوئه دایگریمونتیا

درجه حرارت:
دمای بین 60-75 ºF (15-23 ºC) توصیه می شود.

سبک:
این کالانکوئه – مانند بسیاری دیگر از ساکولنت ها عاشق نور گرفتن و تابش آفتاب است. مخلوطی از مستقیم ، غیرمستقیم و سایه تعادل خوبی در برابر نور خورشید است – در صورت امکان تهیه آن.

آبیاری:
فقط پس از خشک شدن خاک آبیاری کنید و سپس خاک را خیس کنید ، اما آب را در سینی پایین نگذارید. در طول زمستان نیاز به آب کمتری دارید. از آنجا که این یک آبدار است – آب را در داخل برگ های خود ذخیره می کند ، بنابراین حتی اگر آب را برای مدت زمانی فراموش کنید ، گیاه خوب خواهد بود.

خاک:
من می توانم از یک مخلوط گلدان کاکتوس و آبدار یا مخلوط شخصی شما استفاده کنم که به راحتی تخلیه می شود (ماسه بخشی).

گلدان دوباره:
کالانکوئه دایگریمونتیا  یک پرورش دهنده کند است که فقط هر 2 سال یک بار به گلدان مجدد احتیاج دارد و پس از بلوغ نیز کمتر به گلدان احتیاج دارد.

کود:
می توانید هر 4 هفته یک بار با کود رقیق ، از بهار تا پایان تابستان تغذیه کنید.

رطوبت:
رطوبت طبیعی اتاق خوب است و همچنین ممکن است هوای خشک را تحمل کند.

تکثیر:
قلمه های برگ را می توان در بهار در خاک جدید برداشت و کاشت. قبل از اینکه دوباره گلدان بزنید ، یک هفته خشک شدن برگ را بگذارید ، سپس می توانید انتظار داشته باشید که ظرف 4 هفته ریشه زایی کنند.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.houseplantsexpert.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1835 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات