کاریوپتریس | تکثیر و پرورش

0

کاریوپتریس | تکثیر و پرورش

خواه آن را به عنوانکاریوپتریسیا غبار آبی بدانید ، Caryopteris x clandonensis یکی از معدود گیاهانی است که گل های واقعی آبی تولید می کند. این گیاه به عنوان ترکیبی تصادفی از  C. incana  و  C. mongholica منشأ گرفته و از آن زمان برای تولید چندین رقم محبوب پرورش یافته است. اندازه جمع و جور و شاخ و برگ خاکستری نرم باعث شده گیاهان کاریوپتریس  در هر اندازه باغی انتخاب خوبی باشند.

بسته به شرایط آب و هوایی ، این گیاهان یا به صورت بوته های برگریز یا گیاهان چند ساله چوبی رشد می کنند که هر زمستان دوباره به زمین می میرند. برگهای باریک و خاکستری نقره ای که از تپه های کم نظیر و ظریف رشد می کنند ، شبیه برگ های بید است. در حالت ایده آل ، گیاه باید در بهار یا پاییز کاشته شود ، به شرطی که منطقه شما خیلی سرد نشود. هیبریدهای Clandonensis به طور معمول سالانه بین 18 تا 30 اینچ رشد می کنند.

حقیقت خنده دار

نام های رایج گیاه از رنگ گل ها گرفته می شود. شکوفه های آبی یا بنفش ، به نظر می رسد اواسط تا اواخر تابستان ، در خوشه های بالای شاخ و برگ به صورت پفک های کوچک پر قرار گرفته است.

نام گیاه شناسی
Caryopteris  ×  clandonensis

اسامی مشترک
ریش آبی ، غبار آبی  ُ کاریوپتریس

نوع گیاه
درختچه برگریز یا چند ساله چوبی

اندازه بالغ
قد 2 تا 4 فوت با گسترش مشابه

قرارگیری در معرض نور خورشید
آفتاب کامل

نوع خاک
رطوبت متوسط ​​، خاک خوب زهکشی شده

PH خاک
6.5 تا 7.5 (کمی اسیدی تا کمی قلیایی)

زمان شکوفه
اواسط تا اواخر تابستان

رنگ گل
آبی ، بنفش ارقام صورتی موجود است

مناطق مقاومت
5 تا 9 (USDA)

منطقه بومی
گونه های والدین بومی آسیای شرقی هستند

مراقبت از  کاریوپتریس

اندازه جمع و جور و شاخ و برگ خاکستری نرم باعث شده گیاهان کاریوپتریس  در هر اندازه باغی انتخاب خوبی باشند. این یک گیاه همه کاره است ، به همان اندازه در خانه در مرزهای چند ساله ، مرزهای بوته ای ، یا به عنوان یک گیاه کوچک پرچین. این گیاه به صورت انبوه کاشته می شود و به دلیل گلهای آخر تابستان که تعداد کمی بوته دیگر شکوفا می شود ، بسیار ارزشمند است.

گیاهان کاریوپتریس از ماندگاری کمی برخوردار هستند – هم خشکی و هم سایه را تحمل می کنند و در صورت وجود به کود زیادی احتیاج ندارند. با این حال ، مانند سایر گیاهان ، ریش های آبی نیز ترجیحات خود را دارند ، بنابراین اگر می خواهید رشد کنند باید آنها را در آفتاب کامل و خاک با رطوبت متوسط ​​بکارید.

سبک

گیاهان Caryopteris باید برای بهترین شکوفه ها در آفتاب کامل قرار بگیرند. آنها سایه ای را تحمل می کنند ، اگرچه گلدهی تا حدودی کاهش می یابد. کاریوپتریس ممکن است در اواخر فصل وقتی در مکانی سایه دار کاشته شود شکوفا شود.

خاک

Caryopteris ترجیح می دهد خاکی با رطوبت متوسط ​​و زهکشی خوب داشته باشد ، اگرچه خاک نسبتاً مرطوب را تحمل می کند. خاکهای مرطوب و زهکشی نشده را تحمل نمی کند. آنها با PH خنثی خاک بهترین رشد را دارند اما شرایط کمی اسیدی یا کمی قلیایی را می پذیرند.

اب

خرس های آبی مقاوم به خشکی هستند ، اما در جوانی گیاهان را به طور منظم آبیاری می کنند. پس از تاسیس ، آنها به آبیاری اضافی احتیاج ندارند مگر اینکه فصل خشک مخصوصی داشته باشید.

دما و رطوبت

کاریوپتریس در مناطق USDA 5 تا 9 کاملاً مقاوم است. با این حال ، در قسمت شمالی دامنه (مناطق 5 و 6) ، ممکن است در زمستان به سطح زمین بازگردد. اگرچه این مشکلی نیست ، زیرا این یک بوته رشد سریع است که با رشد جدید از سال جاری شکوفا می شود.

کود

این گیاهان تغذیه کننده سنگین نیستند ، بنابراین برخی از مواد آلی مخلوط شده در سوراخ کاشت باید تمام مواد غذایی مورد نیاز آنها باشد. پانسمان کناری با کمپوست بر کوددهی گیاهان Caryopteris ترجیح داده می شود. کود زیاد باعث ایجاد یک گیاه برگ با شکوفه های کمتر می شود.

انواع کاریوپتریس

  • Caryopteris x clandonensis : هیبرید اصلی یکی از سخت ترین اشکال موجود است و هنوز هم یکی از محبوب ترین آنها است.
  • ‘شوالیه تاریکی’: این گونه دارای تیره ترین گلهای آبی است ، اما رشد آن کمی معتدل است.
  • ‘Sunshine Blue’: این رقم دارای گلهای آبی عمیق است که توسط شاخ و برگ زرد جبران می شود.
  • ‘Chablis صورتی’: این معرفی برندگان اثبات شده دارای گلهای صورتی است.
  • ‘Longwood Blue’: این گونه شکوفه های معطر به رنگ آبی آسمانی دارد و قدی بلندتر که حدود 4 فوت ارتفاع دارد.
  • ‘Worchester Gold’ : این رقم دارای شاخ و برگ طلایی و گلهای اسطوخودوس است.

هرس

برای شکل و گلدهی گیاه ، گیاهان Caryopteris باید در اوایل بهار حداقل به نصف قطع شوند. می توانید بدون آسیب رساندن آنها را به 12 تا 18 اینچ برسانید. با افزایش سن گیاهان ، مقداری چوب مرده در مرکز قرار خواهید گرفت. در صورت لزوم این کار را هرس کنید. اگر گیاهان در زمستان دوباره از بین می روند ، در آغاز بهار رشد ، ساقه های مرده را از بین ببرید.

نکته

کاریوپتریس در بهار کند کنده می شود ، بنابراین اگر مثل شما شاخه ای مرده است وحشت نکنید. صبور باش.

گیاهان کاریوپتریس تکثیر می شود

کاریوپتریس ممکن است خود بذر شود و داوطلبان می توانند به دلخواه شما پیوند بزنند. در اواخر بهار می توانید قلمه های چوب نرم را نیز تکثیر کنید . قسمت های 6 اینچی را از ساقه های رشد جدید جدا کنید ، سپس جفت های پایین برگ را بردارید. انتهای قلمه ها را به هورمون ریشه آغشته کنید و سپس آنها را در مخلوط گلدان بکارید. قلمه ها را در نور غیر مستقیم و روشن نگه دارید و مطمئن شوید که آنها خوب آبیاری نشده اند تا سیستم ریشه خوبی ایجاد کنند.

آفات / بیماری های شایع

Caryopteris می تواند با اشکال گیاه چهار خطی در ماه ژوئن اذیت شود. شاخ و برگ لکه دار می شود ، اما به گیاه آسیب نمی رساند و اشکال به سرعت کافی حرکت می کند. اگر اشکالات مزاحم شما شوند ، صابون حشره کش ، روغن باغبانی یا روغن چریش آنها را کنترل می کند.

Caryopteris 56a34ba53df78cf7727cbd06 - کاریوپتریس | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع‌: www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 11, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1465 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات